روستایی که در آن همه دختران زیبا را حلق آویز می کنند!+عکس

  چهارشنبه، 30 خرداد 1403 ID  کد خبر 393493
روستایی که در آن همه دختران زیبا را حلق آویز می کنند!+عکس
ساعد نیوز: دریکی از قبایل کشور میانمار هرسال یک حلقه به گردن دختران اضافه کرده تا گردنشان درازتر و زیباتر بشود طوری که بعد از سال‌ها دارای گردنی کشیده شودند. اما آنها هرگز نمی‌توانند این حلقه‌ها را ازگردن خود باز کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز، وجود دهکده "زنان گردن دراز" در "چیانگ مای" دومین شهر بزرگ تایلند،یک موضوع منحصر به فرد است.دهکده ای کوچک با میراثی تاریخی در دل کوهستان اقامتگاه گردن درازها می باشد. زن های گردن دراز از دوران نوجوانی حلقه های بزرگ و سنگین فلزی به وزن 15 تا 22 کیلو را به دور گردن خود می اندازند و این وضعیت باعث می شود تا در نتیجه رشد ترقوه، گردن آنان دراز گردد.در واقع سنگینی حلقه های فلزی باعث نرم شدن استخوان ها و بندهای گردن می شود بیشتر این حلقه های گل با مریم و یاس پوشانده شده است. معروف است که نخستین حلقه برنز در سن 9 سالگی به گردن دختران "پادونگ" آویخته می شود و تا هنگام زناشوئی هر سال یک حلقه ی دیگر به آن افزوده می گردد تا زمانی که درازای آن به یک فوت یا سی سانتیمتر می رسد.

این زنان با آویختن حلقه های برنز براق به گردن، دست، پا و گوش،نوع متفاوتی از زندگی را تجربه می کنند.در مورد آنان افسانه های بسیاری گفته شده ، گروهی از این زن ها خود را فرزندان خدای باد و نشانه ای از زیبایی زنانه می دانند و فکر می کنند که با آویختن حلقه به گردن نموداری از بزرگی و قدرت نیاکان خود هستند. در داستان دیگری گفته شده که این زنان باز مانده های ملکه برمه و از خاندان سلطنتی "پادونگ" هستند. می گویند در سالیان گذشته، آنگاه که سرزمین آن ها مورد یورش سربازان برمه ای قرار گرفت، ملکه "پادونگ" درختی را که از طلای ناب تهیه و در مرکز سرزمین خود کاشته بود، از خاک بیرون کشیده و به گردن خود پیچانده تا با آن بگریزد.اما ملکه به دست دشمن کشته و سربازان ، درخت طلائی پیچیده به گردن او را به غنیمت برده اند. از آن زمان تا کنون، زنان این قبیله برای بزرگداشت ملکه ، میله های برنزی را به گردن می آویزند. افسانه دیگر این است که زنان "پادونگ" گردن خود را برای متفاوت بودن با دیگر زنان قبیله، با حلقه های برنزی زینت می دهند، تا از تجاوز مردان قبیله های دیگر در امان باشند. هم چنین میله های برنزی گردن، آن ها را از یورش احتمالی پلنگ ها نگاهداری می کند.

این قبایل متعلق به گروه های کوچکی از قوم کارن در میانمار بوده اند که در جریان جنگ برای کسب استقلال به دولت تایلند پناهنده شده و اجازه پناهندگی دریافت کرده اند.آن ها اجازه خروج از مرز و سفر به زیستگاه خود را ندارند. سی و شش خانوار از روستائیان منطقه "کارن" که 250 هزار نفر هستند ، زنان گردن زرافه یا "پادونگ" خوانده می شوند. آنان براساس یک افسانه قدیمی دیگر نیز می گویند ما نوادگان باد هستیم و این حلقه ها نشان احترام و تواضع به یک اژدهای وحشی می باشد که در نزد اقوام مقدس بوده است. این زنان آنچنان به این حلقه ها وابسته اند که اگر زمانی آنها را از گردن جدا کنند، یارای نگاهداری سر به روی گردن را نخواهند داشت، زیرا ماهیچه های گردن بسیار نا توان و حلقه ها تنها تکیه گاه گردن هستند. گاهی برخی از آنان با پوششی از حلقه های برنزی به خاک سپرده می شوند. آنان چنان به سنت، فرهنگ و ملیت خود پای بند هستند که به هیچ بها، ترک فشار و سنگینی فلز و سختی های آنرا نخواهند کرد.رسم کهن و افسانه های وابسته به آن، گاه طمع کدخدایان "شامن" و رهبران مذهبی "پادونگ" را برانگیخته، تا آنجا که زنان را دزدیده و برای فروش به شهر می آورند. اما فروشندگان از سوی پلیس و دولت دستگیر و همان زمان دختران را به «کارن» باز گرداندند.

زنان "پادونگ" خواندن و نوشتن می دانند. آن ها دوره های ابتدایی و دبیرستان را در اطاق های حصیری و با ابزار بسیار ساده طی می کنند و و برای صحبت با توریست های خارجی به آنان زبان انگلیسی آموخته می شود. زنان "پادونگ" در این سال ها نظر توریست ها و پژوهشگران را به خود جلب کرده و آنان با عبور از جاده های خاکی و باریک که به هنگام بارندگی به گل و لای تبدیل و گاه خطرناک و لغزنده می شوند، رنج سفر به جان خریده تا از نزدیک با زندگی زنان "پادونگ" آشنا شوند.دولت تایلند نیز اهالی این دهکده را با زندگی آرام و ساده ی آن ها به حال خود گذاشته و در دگرگون شدن زندگی آن ها، هیچگونه سیاست و چاره ای در نظر نمی گیرد.

ما که در دوران ماموریت در تایلند برای دیدن این دهکده رفته بودیم ، با دیدن این زنان و وضعیت خاصی که دارند دچار تاسف و رقت قلب شدیم.وقتی از آنان علت این اقدام را پرسیدیم عمدتا زیبائی را مطرح کرده و گفتند مردان قبیله ما از زنان گردن دراز خوششان می آید و ما برای آنان این رنج را تحمل می کنیم.برخی عقاید خرافی نیز مشوق آنان در این مسیر بوده است .اما دلیل اصلی بنظر ما نوعی استثمار مردان از زنان است چرا که همسران "گردن درازها" آن ها را به معرض نمایش عمومی گذارده و مبالغ خوبی از گردشگران دریافت می کنند. هر یک از ما برای دیدن آن ها مبلغ بیست دلار پرداختیم و این امر درامد خوبی برای شوهران گردن درازها می تواند باشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (53 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (38 نظر) دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (40 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (21 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (20 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی با پارک زانتیا وسط پذیرایی خانه اش حماسه ساز شد+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت🤣 (19 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (14 نظر) (عکس) آخرین عاشقانه پدرانه حسام محمودی، هادی سریال "گرگ و میش"، برای تولد دختر زیبایش، هانا/ آدم دلش آتیش میگیره واقعا (14 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (13 نظر) نگاهی به حلقه ازدواج شلوغ و زیبای آزاده نامداری و همسرش با نگین های ظریف/ چه سلیقه منحصر به فردی+عکس (13 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی احسان علیخانی برای تولد 37 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (12 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (12 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (12 نظر) دورهمی خانوادگی علی دایی در خانه ابدی پدرش +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (11 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (11 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
جاری‌ حسود زندگی زن جوان را نابود کرد/ عروس یکی‌یکدانه خانواده با خاک یکسان شد
فال ابجد روزانه جمعه 1 تیر 1403
فال روزانه امروز جمعه 1 تیر ماه 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 1 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 1 تیر 1403 + فیلم
فال شمع روزانه امروز جمعه 1 تیر 1403
روایت رهبر معظم انقلاب از روزی که فلک و قصاص شد!
لیست کاملی از بازیگران معروفی که از همسرانشان طلاق گرفتند/ از مهدی پاکدل تا پژمان بازغی و رامبد جوان+عکس
محمد فاضلی سکوت را شکست؛ من رفتنی‌ام، ایران تو بمان
حمله عجیب همراه بیمار داغ دیده به دماغ تکنسین اورژانس/ وقتی موقع رفتن به سرکار شانستو با خودت نمیبری😂
داغ داغ/ قیمت همستر کامبت در صرافی kucoin اعلام شد/ بنظرتون کوبیدن رو شکم همستر اینقدری ارزش داره؟
لیست کامل پرفروش ترین فیلم های سینمای ایران در یک ماه اخیر/ از تمساح خونی جواد عزتی تا مست عشق و سال گربه+عکس
فراری دادن جوانان از سواحل با موسیقی کلاسیک!
دانشجویان چفیه پوش دانشگاه استنفورد آمریکا با بر دست گرفتن پرچم‌های فلسطین از مردم مظلوم غزه حمایت کردند
برگزاری نخستین المپیک بازی‌های فکری دانشجویان