روتین شبانه مراقبت از پوست شامل چه مواردی است؟

  شنبه، 12 مهر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
روتین شبانه مراقبت از پوست شامل چه مواردی است؟
بسیاری از افراد بر این باورند که برای مراقبت از پوست همیشه وقت هست و در صورتی که بخواهند از پوست خود مراقبت کنند باید زمان زیادی صرف این کار کنند، در حالی که روزانه تنها چند دقیقه رسیدگی به پوست آن را شاداب و جوان نگه داشته و از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری می کنند. 

بسیاری از افراد بر این باورند که برای مراقبت از پوست همیشه وقت هست و در صورتی که بخواهند از پوست خود مراقبت کنند باید زمان زیادی صرف این کار کنند، در حالی که روزانه تنها چند دقیقه رسیدگی به پوست آن را شاداب و جوان نگه داشته و از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری می کنند. پوست شما در شب فرصت بازسازی خود را می یابد و اگر به این کار او کمک کنید، قطعا نتیجه بهتری را نصیبتان خواهد کرد.

چند روش مراقبت پوستی

سلولها و بافتهای خشک را ترمیم کنید

اگر فرد اخمالویی هستید یا زیاد میخندید حتما خط اخم یا لبخندتان روی پیشانی یا اطراف لبها و چشم ظاهر شده است. برخی از ما اخم میکنیم، برخی به هنگام شادی چشمها را به هم میفشریم، برخی عضلات صورت را منقبض میکنیم و همه اینها تاثیر زیادی در بروز چین و چروک در پوست صورت دارد. به اعتقاد درمانگران سنتی یکی از بهترین شیوههای مبارزه با بروز چین و چروکهای ناشی از شادی و غم در زندگی استفاده از حمامهای گیاهی است.این حمام ها با تاثیر گذاشتن بر اعصاب بدن و ریلکس کردن آنها و همین طور با آبرسانی دقیق به سلولهای پوست کمک میکنند تا از میزان آسیب وارد شده به سلولهای پوستی به مرور کم شود. از این رو درمانگران طب سنتی حمام کردن با عصاره یا اسانس گیاهان دارویی مانند عصاره گل رز، عصاره اسطوخودوس، عصاره بادام شیرین، عصاره گل پامچال و عصاره لیمو یا روغن آواکادو را یک بار در هفته و به مدت 30 دقیقه به مراجعان خود توصیه میکنند. این حمام موجب ترمیم بافتهای خشک و سلولهای آسیبدیده میشود.

از معجزه روغن درمانی غافل نشوید

ماساژ صورت و عضلات اطراف چشم، پیشانی و دهان از جمله کاربردیترین شیوههای پیشگیری از ابتلا به چروک پوست است. در صورتی که خانمهای جوان از سنین 25-26 سالگی ماساژ شبانه صورت را به شیوه صحیح و به صورت مداوم داشته باشند، میتوانند از بروز چین و چروک در صورت خود تا پایان مراحل میانسالی و اواخر دهه 50 امیدوار باشند.

استفاده از روغن ماهی به عنوان روغن ماساژ برای این منظور یکی از مناسبترین شیوههای درمانی است که توسط بسیاری از درمانگران طب سنتی چین به آن توصیه شده است. برای این منظور کافی است با مقدار اندکی از روغن ماهی سرانگشتان دست خود را آغشته کرده و عضلات صورت کنار لبها، عضلات گونه، ابروها و اطراف چشمها را به آرامی ماساژ دهید. بهتر است برای ارائه ماساژی دقیق و مناسب به عضلات صورتتان از مشاور یا کتابهایی که در این زمینه منتشر شده کمک بگیرید.

روزانه پوست خود را تمیز کنید

در برنامه روتین پوستی باید بگوییم که یک موضوع عجیب و رایج در بین افرادی که پوست چرب دارند وجود دارد و آن این است که باید پوست های چرب را بیشتر از سایر پوست ها بشویید!واقعیت این است که شما باید صرفا از پوست خود محافظت کنید و این بدین معنا نیست که شستن بیشتر باعث سلامت پوست می باشد، فقط دو بار در روز (صبح و شب) برای شستشوی پوست های چرب کافی است.

پاکسازی بیش از حد می تواند پوست را تحریک و آن را از روغن های اساسی سلب کند، که از طرفی می تواند پوست شما را در تولید روغن بیشتر فریب دهد و این موضوع سبب می شود تا پوست بیشتر از حد معمول چرب به نظر برسد. و این دقیقا خلاف آنچه شما می خواهید، درست است؟در کمک به تعادل مناسب پوست، توصیه می شود برای تمیز کردن چهره خود یک بار در صبح و یک بار در شب و همچنین بعد از تعریق به دنبال یک پاک کننده مناسب پوست خود باشید

روتین شبانه مراقبت از پوست

۱. پاک کننده

این مرحله برای فرادی که اهل آرایش بوده یا شاغل هستند و در تماس بیشتری با آلودگی های محیطی قرار دارند، بسیار مهم تر است. در پایان شب و قبل از خواب حتماً مانند برنامه رویتن روزانه خود، پوست خود را پاک کنید. با این کار به پوستتان اجازه تنفس می دهید. وجود کرم های آرایشی یا آلودگی های محیطی روی پوست بعد از مدتی باعث بروز تیرگی و کدری پوست خواهد شد.

۲. اسکراب

بعد از پاکسازی منافذ پوست در مرحله قبل، وقت از بین بردن سلول های مرده است. تفاوت برنامه روتین مراقبت از پوست روزانه و شبانه در همین مرحله است. در شب به کمک یک اسکراب یا لایه بردار می توانید لایه ای نازک از سلول های مرده را برداشته و به براق و درخشان شدن پوست کمک کنید. توجه داشته باشید که از آنجایی که این مرحله قرار است هر شب انجام شود، نباید اسکراب قوی انتخاب کنید. اسکراب یا لایه بردار شما باید بسیار سبک و ژلی باشد و زیاد روی پوست ماساژ داده نشود.

۳. تونر

مانند روتین روزانه، تونر را نباید فراموش کنید. بعد از اسکراب، صورت خود را با آب بشویید و سپس تونر مناسب نوع و نیاز پوست خود را بزنید. لازم است بدانید که تونرها به جذب بهتر کرم هایی که در مراحل بعدی استفاده می کنید، کمک خواهد کرد.

۴. کرم های موضعی

شب زمان بسیار مهمی برای سلامت پوست است؛ چراکه در این زمان پوست استراحت کرده و به بازسازی لایه های مختلف خود می پردازد. در این مرحله از برنامه روتین مراقبت از پوست شبانه، نوبت به استفاده از کرم های موضعی است. کرم های موضعی به انواع مختلف کرم دور چشم، کرم ضد جوش، کرم ضد لک، کرم ضد چروک و غیره تقسیم شده که شما براساس نیاز پوستتان مجاز به اسنفاده از هر یک آن ها هستید. دقت داشته باشید که ممکن است هر یک از محصولات ذکرشده به صورت کرم، سرم، فلویید و غیره باشند که ما در اینجا به علت رایج بودن، کرم را مطرح کردیم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (90 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (73 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (43 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (14 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نجات گروگان 50 میلیارد تومانی از چاه 3 متری
دولت پزشکیان چگونه دولتی خواهد بود؟
قتل دلخراش و هالیوودی توسط پسر 17 ساله در شیراز
هیچ رهبری جرأت شلیک موشک به اسرائیل را نداشت!
توصیه پورمحمدی به پزشکیان برای چینش اعضای کابینه
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد
توقف پذیرش دانشجو در دورۀ شبانۀ دانشگاه شهید باهنر کرمان
ویدیو/ شبیه‌سازی عواقب وحشتناک بمباران هسته‌ای/ قیامت مصنوعی یا پایان جهان در آمریکا
بایدن: نه تنها در مبارزات انتخاباتی هستم بلکه جهان را اداره می‌کنم
(ویدئو) وقتی سلبریتی‌های مرده دوباره زنده می‌شوند/ هوش مصنوعی کتاب‌ها را با صدای بازیگران فقید روایت می‌کند!
(ویدئو) جوانمردی بی‌نظیر شهریار ایران‌زمین کوروش کبیر در برابر زیباترین اسیر خود، پانته‌آ / داستانی که قرن‌هاست ستایش می‌شود!
زیبایی دختر ورزشکار برای تیمش دردسر آفرین شد
(ویدئو) الماس سیاه؛ راز سلامتی و زیبایی با نادرترین سیب جهان که همه را شگفت‌زده کرده است!
مسعود پزشکیان: کسانی که با ما نیستند هم مردم هستند/ پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری است
ویدیو/ تلفیق علم و فناوری در تولید هنر به وسیلۀ ربات‌های مجسمه‌ساز
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان