سبک زندگی برای پیشگیری از افتادگی پوست چقدر مهم است؟

  یکشنبه، 02 آذر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
سبک زندگی برای پیشگیری از افتادگی پوست چقدر مهم است؟
کاهش مقدار زیادی از وزن بدن، دستاورد قابل توجهی است که می ‌تواند به طور چشمگیری خطر ابتلا به بیماری‌ ها را کاهش دهد.با این حال، افرادی که به هدف کاهش وزن عمده خود دست می ‌یابند، اغلب با سطح وسیعی از پوست شل شده مواجه می ‌شوند

کاهش مقدار زیادی از وزن بدن، دستاورد قابل توجهی است که می تواند به طور چشمگیری خطر ابتلا به بیماری ها را کاهش دهد.

با این حال، افرادی که به هدف کاهش وزن عمده خود دست می یابند، اغلب با سطح وسیعی از پوست شل شده مواجه می شوند که ممکن است تاثیرات منفی بر ظاهر و کیفیت زندگی آن ها داشته باشد.همچنین افرادی برای لاغری از جراحی های زیبایی مانند عمل لیپوماتیک استفاده می کنند و این نوع جراحی ها با بیرون کشیدن مقداری باعث شل شدگی و افتادگی پوست می شوند.بعد از زایمان نیز معمولاً مادر شروع به کاهش وزن و رساندن سایز خود به قبل از بارداری می کند، با این وجود افتادگی سینه ها، شکم و بازو بعد از زایمان (طبیعی و سزارین) و کاهش وزن مسئله ای بسیار شایع در بین مادران جوان است.این مقاله نگاهی دارد به عواملی که باعث شل شدن پوست بعد از کاهش وزن می شود. همچنین اطلاعاتی درباره روش های طبیعی و پزشکی برای کشیدن پوست بعد از لاغری ارائه می دهد که به درمان افتادگی پوست و سفت شدن پوست و رهایی از پوست شل شده کمک می کند.شلی پوست بدن و صورت بعد از کاهش وزن شدید یا زایمان، دغدغه بسیاری از افراد چاق برای کم نکردن وزن است. این افراد از شلی و آویزان شدن پوست بعد از لاغری چنان هراس دارند که ترجیح می دهند چاق بمانند و هرگز به اندام ایده آل نرسند.اما باید بدانیم که امروزه روش های مختلفی اعم از جراحی یا غیر جراحی برای سفت کردن و کشیدن پوست بعد از لاغری پوست و جوانسازی آن وجود دارد.

برای اینکه پوست شما مجدداً حالت ارتجاعی و انعطاف خود را به دست بیاورد؛ مهم است که آب کافی به بدن برسانید، آن هم همیشه! یک یا دو لیتر آب به صورت روزانه مصرف کنید و پس از آن متوجه خواهید شد که همین راهکار به ظاهر ساده، تأثیرات شگرفی بر پوست شما خواهد گذاشت.
اشعه ی یو وی یا همان فرابنفش خورشید و نیز نورهایی که برای برنزه کردن پوست در مراکز زیبایی استفاده می شوند در کنار زیبایی موقتی که ایجاد می کنند مضراتی هم دارند، یکی از آن ها این است که باعث افتادگی و شل شدن پوست می شوند. پس، از چنین کارهای زیبایی بپرهیزید و همواره از ضدآفتاب های مناسب پوستتان استفاده کنید؛ در برابر نور خورشید، دست های خود را نیز بپوشانید. در نظر داشته باشید که حتی اگر هوا ابری است به این معنا نیست که نور خورشید آسیبی به پوست شما نمی رساند.
بعضی غذاها می توانند حالت ارتجاعی به پوست بدهند و این کار را با تولید کلاژن انجام می دهند. پس به خوراکی ها و غذاهایی نیاز دارید که حاوی ویتامین های C، K، E، به همراه روی و سلنیوم باشند. بعضی از منابع خوب این دسته از ویتامین ها و مواد معدنی، ماهی، دانه های گیاهی، آجیل و حبوبات هستند

سبک زندگی برای پیشگیری از افتادگی پوست و محکم نگه داشتنش چقدر مهم است؟

اول از همه سیگار کشیدن را متوقف کنید. سیگار کشیدن درست مانند درمعرض نور آفتاب قرار گرفتن باعث آسیب به رادیکال های آزاد می شود. این آسیب آنزیم هایی نظیر MMP-1 را افزایش می دهد که باعث شکسته شدن کلاژن و الاستین می شود. شواهد رو به افزایشی وجود دارند که آلاینده ها به خصوص هنگام قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش سبب پیری پوست می شوند. آنتی اکسیدان های خوراکی و موضعی می توانند به محافظت در برابر رادیکال های آزاد کمک کنند. برنامه غذایی سرشار از میوه و سبزیجات می تواند آنتی اکسیدان طبیعی بدن را تامین کند. برای مثال فلفل های زرد و نارنجی دارای کاروتینوئیدها هستند که آنتی اکسیدان هایی قوی اند. گوجه فرنگی دارای لیکوپن است که پوست را در برابر نور آفتاب محافظت می کند. برنامه غذایی سالم، مقداری ورزش و ضد آفتاب به محافظت از پوست کمک می کنند و در نهایت پیری آن را به حداقل می رسانند. ممکن است زمانی که می خواهید شروع به کاهش وزن کنید این تردید برایتان بوجود بیاید که اگر پوست شل و زشت شد چه؟ جواب این سوال را امروز خواهید گرفت. کاهش وزن به میزان بالا حدود ۲۲ تا ۴۵ کیلو می تواند فوق العاده تغییرتان دهد اما پوستی که قبل از کاهش این وزن بدنتان را می پوشاند حالا چه وضعیتی خواهد داشت؟ اگر در مدت کوتاهی وزن بالایی کم کنید احتمال اینکه پوستتان آویزان شود زیاد است. این حالت مانند چین پرده های لوکس است! خب این چین برای پرده زیباست اما برای انسان … خودتان تصور کنید!
بعضی غذاها می توانند حالت ارتجاعی به پوست بدهند و این کار را با تولید کلاژن انجام می دهند. پس به خوراکی ها و غذاهایی نیاز دارید که حاوی ویتامین های C، K، E، به همراه روی و سلنیوم باشند. بعضی از منابع خوب این دسته از ویتامین ها و مواد معدنی، ماهی، دانه های گیاهی، آجیل و حبوبات هستند.

چکار کنیم که از این پوست اضافی خلاص شویم؟

اگر بخواهیم جوابی کوتاه و سریع به این پرسش بدهیم، پاسخ مناسب جراحی است اما جراحی هزینه بر است و ممکن است آثار زخم از خود بجا بگذارد. اقداماتی با شدت کمتر نسبت به جراحی وجود دارد که می توانید قبل از هر کاری روی آنها حساب کنید.

آیا می توان از شل شدن پوست جلوگیری کرد؟

در حالی که با کاهش وزن زیاد کاملا جلوی افتادگی پوست گرفته نمی شود اما روش هایی وجود دارند که تا جای ممکن استحکام پوست را حفظ می کنند. سبک زندگی سالم و روش هایی خاص برای تقویت کلاژن وجود دارند ساختار پروتئینی مسئول استحکام و ارتجاعی بودن پوست است که می تواند تغییر ایجاد کند. در ادامه راه هایی را به شما می آموزیم تا در مسیر رسیدن به هدف کاهش وزن، پوست تان را محکم و پایدار نگه دارید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (626 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (75 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (44 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (10 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان