آموزش کامل فارسی کردن همه ویندوزها

  یکشنبه، 05 مرداد 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
آموزش کامل فارسی کردن همه ویندوزها
معمولا اولین اقدام بعد از نصب کردن ویندوز بر روی کامپیوتر ، اضافه کردن زبان فارسی به ویندوز جهت تایپ فارسی و نمایش صحیح متون فارسی است. با توجه به اینکه زبان پیش فرض در ویندوز ها زبان انگلیسی است ، نیاز است که زبان دومی در کنار زبان انگلیسی نصب شود. ما در این مقاله به شما آموزش می دهیم چگونه زبان فارسی را به عنوان زبان دوم به ویندوز ها اضافه کنید.

ویندوز ۱۰:

گام اول: عبارت language را در قسمت جستجوی ویندوز تایپ کنید سپس language control panel را انتخاب کنید. در پنجره جدیدی که باز می شود add language را بزنید و با پیدا کردن persian یا فارسی آن را انتخاب کنید. اینک کیبورد شما فارسی شده است.

تصویر

گام دوم: طبق تصویر بالا Option را انتخاب کنید. اینترنت خود را چک کنید که حتما اتصال برقرار باشد و گزینه download and install language pack را بزنید.

تصویر

گام سوم: با زدن این گزینه آپدیت kb3079343 را به شما می دهد که با توجه به اینکه حجم کمی دارد، سریع دانلود می شود. بعد ار اتمام دانلود install را بزنید و روی گزینه Make this Primary language کلیک کنید.

تصویر

گام چهارم: سپس از Control Panel به قسمت Clock, Language, and Region بروید و گزینه region را انتخاب کنید. در صفحه ای که باز می شود، format را روی Persian بگذارید. و گزینه Additional Setting را کلیک کنید.

تصویر

گام پنجم: در پنجره باز شده additional Settings، National را برای گزینه Use Native Digit انتخاب کنید.

تصویر

گام ششم: وارد تب Administrative از منوی Region شوید و روی گزینه change system local کلیک کرده و Persian را انتخاب کنید.

تصویر

گام هفتم: نهایتا سیستم را ری استارت کنید.

تصویر

تصویر

تصویر

۲ نکته دیگر در فارسی کردن ویندوز ۱۰

فارسی کردن ویندوز ۸ و ۷:

فارسی کردن ویندوز ۸ هم مانند مراحل فارسی کردن ویندوز ۱۰ می باشد. اما روش دیگر برای فارسی کردن ویندوز ۸ و ۷ استفاده از نرم افزار فارسی سازی ویندوز ۸ مانند Windows 8 Persian Language Interface Pack می باشد.

مایکروسافت یک سری پکیج زبان های مختلف که به آن LIP یا همان Language Interface Pack گفته میشود، برای تغییر زبان ویندوز ارائه کرده. که با آن علاوه بر محیط ویندوز منوها و پیغام ها ی ویندوز ۸ فارسی خواهد شد.

۱- برنامه را دانلود (روی لینک بالا کلیک کنید) و آن را از حالت فشرده خارج کنید.
۲- با دو بار کلیک کردن روی LIP_fa-IR پنجره ای با نام Install or uninstall display languages باز خواهد شد. که تمامی مشخصات این پکیج زبان فارسی را نمایش می دهد.
۳- Next را بزنید.
۴- برای نصب گزینه I accept را انتخاب کرده و روی Next کلیک کنید.
۵- در این مرحله به Control Panel رفته و روی گزینه Add a language کلیک کنید.
۶- فارسی یا Persian را از لیست زبانها انتخاب کنید و Add را بزنید.
۷- در پنجره باز شده روی گزینه Options در جلوی زبان فارسی کلیک کنید.
۸- گزینه Make this primary language را انتخاب کنید.
۹- پیغام Log off ظاهر خواهد شد. ویندوز را ریستارت کنید تا مراحل کامل شده و ویندوز به فارسی تغییر پیدا کند. برای یادگیری کامل تر ویدیوهای زیر را تماشا کنید:

۳- فارسی کردن بعضی از قسمت های ویندوز

برای بسیاری از آیکون هایی که در کنترل پنل وجود دارد، در قسمت ریجستری اسامی و چیزهای دیگه تعریف شده. حال برای اینکه شما برخی از قسمت های ویندوز را فارسی کنید باید بدانید در کدام قسمت ریجستری تعریف شدن.

تصویر

۱- Run را از منوی start انتخاب کنید.
۲- در پنجره باز شده عبارت regedit را تایپ کنید سپس Enter را یزنید.
نکته: در ویندوز ویستا و سون گزینه Run وجود ندارد. با کلیک کردن روی Start در قسمت textbox واژه regedit را تایپ و Enter را یزنید.
۳- در این مرحله پنجره ریجستری باز می شود. در قسمت چپ پنجره با توجه به اینکه ویندوز تان چه می باشد به آدرس مورد نظر بروید.
۴- سپس با دابل کلیلک روی زیر پوشه هایی که در سمت راست هستند میتوانید اسم آن ها را تغییر دهید یا فارسی کنید.
نکته: از قسمتهایی که تغییر می دهید حتما یک فایل backup تهیه کنید. برای backup گرفتن از سمت چپ آیکونی که میخواهید آنرا تغییر دهید، راست کلیک کرده و گزینه export را بزنید و در جای دلخواه ذخیره کنید. برای برگرداندن به حالت اولیه باید روی فایل بک آپ گرفنه دابل کیلیک کنید و گزینه yes رو بزنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دو دختر داغدیده سیدابراهیم رئیسی در اولین حضور مشترکشان در دانشگاه بعد از شهادت پدر عزیزشان +عکس/ صبور و استوار (332 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (96 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (64 نظر) نگاهی به سینی چای و پنیر رهبر انقلاب در دوران جوانی/ ساده زیستی آقا از اوایل زندگی +عکس (52 نظر) باقالی قاتوق پختن به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه و کدبانوی بهرام رادان+ویدیو/ با یه بچه کوچیک همچین غذایی رو پختن احسنت داره (48 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (35 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (35 نظر) در آستانه عید قربان یادی کنیم از خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (35 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: گاهی وقتا حرفمون خوبه اما بد تحویل میدیم مثل شربتی که بکنیم تو آفتابه +ویدئو😂👌 (34 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی آیسان آقاخانی برای تولد آقا رضا گلزار/ خوشمزه به نظر میرسه+عکس (32 نظر) شکسته شدن قبح شرب خمر و لمس نامحرم در نبود نظارت کافی و پاسخ ساترا (30 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (25 نظر) صحبت های تامل برانگیز آقای قرائتی: نکته سنجی های مسعود پزشکیان از زبان ایشان+ویدئو/ وقتی انگشت های دست به ده تا رسید نیاز به حساب و کتاب نداره... (22 نظر) سبک دکوراسیون ساده و بدون تجملات اتاق کار شهید سید ابراهیم رئیسی با رونمایی از عکس رهبر انقلاب روی میزشان +عکس (21 نظر) نگاهی به تدارکات مفصل و رنگارنگ آزاده نامداری برای تولد یک سالگی گندم‌بانو، چشم و چراغ خونه/ طراحی جذاب و فانتزی کیک حرف نداره+عکس (16 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
عکس‌های دیده نشده از «ببر مازندران» در دوران قاجار؛ کلاهی که قاجار بر سر ببر گذاشت
احسان علیخانی شب عید قربان ازدواج کرد؟
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 29 خرداد 1403
فال روزانه امروز سه شنبه 29 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 29 خرداد 1403
اولین جزئیات از شرایط جسمانی آیت الله مکارم شیرازی، مرجع تقلید عالیقدر بعد از انتقال به بیمارستان
رهبر معظم انقلاب چندبار به سفر حج مشرف شده‌اند؟+عکس ایشان در لباس احرام
سوابق علمی 6 کاندیدای چهاردهمین دورهٔ انتخابات ریاست جمهوری
فراخوان دانشگاه تهران برای جذب سرباز امریه در شهریور ماه
آچمز شدن دوباره منافقین با دو ضربه مهلکی که خوردند / بدبخت ترین گروه تروریستی دنیا!
زنده بیرون درآوردن نوزادان دوقلوی یاسوجی از سردخانه!
تبلیغات نامزدها در صداوسیما با اولین مناظره/ دوشنبه 28 خرداد
سیدحسن خمینی: هر کس دلش برای مملکت می‌سوزد، نسبت‌ به حضور در انتخابات مسئول است
دخترِ جوان تهرانی در حالت مستی تصادف کرد و مرد!
قربانیان تجاوز راز خود را به خواستگارشان بگویند؟