دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / رژیم غذایی /

سبزیجات مفید و مناسب برای فصل سرما 

یکشنبه، 09 آذر 1399
فصل سرما رسیده است و شما باید به فکر تأمین ویتامین‌های بدنتان باشید تا بیماری‌های خاص این فصل را از خود دور کنید. کار سختی نیست؛ کافی است که سبزیجات مفید را وارد برنامه‌ غذایی روزانه‌تان بکنید و از خواص آن‌ها بهره ببرید.

فصل زمستان از راه رسیده و سبزیجات زیرخاک که به اندازه اجسام زیرخاکی ارزش دارند سر از خاک برآورده اند. به جای مصرف شیرینی و شکلات و افزایش کالری و برهم زدن اندامتان و برای حفظ سلامتی از مصرف این سبزیجات غافل نشوید.

هویج

این ماده غذایی محبوب در بیشتر فصل ها برداشت می شود اما میزان شیرینی آن در زمستان بیشتر است تا حدی که به هویج یخ زده در اروپا آبنبات هویج نیز می گویند. ای سبزی ترد و مغزی منبع عالی از بتاکاروتن که در بدن به ویتامین a تبدیل می شود. یک عدد هویج بزرگ (72 گرمی) می تواند 241% از نیاز روزانه شما به ویتامین a را تأمین کند. ویتامین A برای سلامت چشم بسیار ضروری و نقش مهمی در عملکرد ایمنی بدن دارد. همچنین هویج دارای آنتی اکسیدان های مانند کارتنوئید است. برخی مطالعات نشان داده است که رژیم غذایی حاوی کارتنوئیدها می توانند خطر ابتلا به سرطان های پروستات و سینه را کاهش دهد.

شلغم

خوشبختانه شلغم را همه ما در زمستان می شناسیم و پخت آن نیز بسیار آسان می باشد. شلغم سرشار از ویتامین C و اسیدهای آمینه ی ضروری برای بدن است. بدانید که نصف فنجان از این سبزی پرخاصیت حاوی 35 کالری و 18 میلی گرم ویتامین C می باشد.داخل سوپ یا آشتان حتماً شلغم بریزید.ترکیب شلغم و عسل شربتی می دهد که یک آنتی بیوتیک معجزه گر و کاملاً طبیعی است.

کدو حلوایی

کدو حلوایی منبع آنتی اکسیدان ها است و به خوبی از عهده تقویت سیستم ایمنی بدنتان بر می آید. بتاکاروتن موجود در آن در بدن به ویتامین A تبدیل می شود.همان طور که می دانید این ویتامین برای سلامت چشم ها و رشد استخوان ها لازم است. پتاسیم موجود در این کدوهای بامزه خطر ابتلا به فشار خون بالا را نیز کاهش می دهد.

جعفری

درحالی که بسیاری از محصولات در سرمای زیاد از بین می روند اما جعفری می تواند حتی در زمین پوشیده از برف نیز رشد کند تنها مصرف 28 گرم از این سبزی به طور روزانه می تواند ویتامین K مورد نیاز بدن و نیمی از نیاز ویتامین C مورد نیاز بدن را تأمین کند و همچنین دارای ویتامین A، آهن، کلسیم و پتاسیم است. در پایان باید گفت که سبزی های گوناگون دیگری نیز وجود دارند که مناسب هوای سرد و زمستان هستند. این سبزیجات مغذی می تواند برنامه غذایی مناسبی برای زمستان شما باشند. جعفری منبع غنی از فلانوئیدها شامل apigenin و luteolin است که دارای مزایای سلامتی فراوانی است که از مهم ترین آن ها می توان به کاهش روند از بین رفتن حافظه در اثر کهولت سن اشاره کرد.

گل کلم

افرادی که گل کلم بیشتری مصرف می کنند میزان کلسترول خونشان کمتر است. اگر قصد لاغری دارید بدانید که این کلم های خوش طعم یک همیار خوب محسوب می شوند.

نخود فرنگی

این نخودهای خوش رنگ کوچک کم کالری و حاوی چربی کمی هستند اما در عین حال منبع خوبی برای تأمین پروتئین محسوب می شوند. از این گذشته نخود فرنگی ها سرشار از پکتین و فیبرهای غذایی دیگری هستند که میزان قند خون و کلسترول را کاهش می دهند.

کلم بروکلی

بدانید کلم بروکلی منبع ویتامین C محسوب می شود. پس خودتان را از خواص این سبزیجات مفید محروم نکنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(فیلم) داماد کم شعور گریه عروس را درآورد! / وقتی مامان و بابات برات زن می‌گیرن و تو جنبه نداری!
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
نگاهی به جشن تولد 93 سالگی پدر حمید معصومی نژاد گوینده خبر از رُم/مبارکا باشه +عکس
گردش لاکچری شبنم قلی خانی بازیگر نقش مریم مقدس در یک کافه سر سبز در دبی/ خوش بگذره +عکس
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
ماجرای تسبیح رایگانی که به زائران حج امسال هدیه داده می شود!