اسکالپ سر چیست؟

  یکشنبه، 24 فروردین 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
اسکالپ سر چیست؟
میکرواسکالپ ، به هاشور زدن یا میکروپیگمنتیشن در قسمت های خالی کف سر می گویند.که برای مردان و زنانی که دچار کم پشتی یا طاسی شده اند انجام میشود.

اسکالپ سر یا هاشور سر، روشی برای رفع طاسی سر و کم پشتی موی سر است که این روزها بین زنان و مردانی که از ریزش مو رنج می برند، رواج پیدا کرده است. اسکالپ سر به معنای هاشور زدن کف سر یا پوست سر است به نحوی که فضای خالی سر با پیگمنت پر می شود. اگر از مشکل ریزش مو رنج می برید، تنها نیستید. افراد زیادی در سراسر دنیا با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند. این مشکل معمولا با افزایش سن، بیشتر می شود. ریزش مو و طاسی، در مردان بیشتر از زنان دیده می شود. این روزها روش های زیادی برای درمان ریزش موی زنانه و مردانه، توصیه می شود و رواج دارد. از مصرف داروها و مکمل های مخصوص گرفته تا کاشت مو. ولی یکی از جدیدترین و پرطرفدارترین راه ها برای اصلاح این نواقص، میکروپیگمنتیشن اسکالپ یا به طور خلاصه اسکالپ سر است.

اسکالپ سر یا میکرپیگمنتیشن اسکالپ چیست؟

در این فرایند، پیگمنت از طریق سوزن های ریز یا میکرونیدل ها به پوست سر یا اسکالپ تزریق می شود. این فرایند باعث می شود که ظاهری شبیه به فولیکول های مو در پوست سر ایجاد شود و پوست سر، پر موتر به نظر برسد. این فرایند در واقع نوعی کپی کردن فولیکول های موهای طبیعی است که باعث ایجاد ظاهری پرحجم در نواحی خالی سر می شود. این روش برای کسانی مناسب است که مشکلاتی مثل باریک شدن خفیف موها یا عقب رفتن مو در نواحی محدود دارند.

اسکالپ سر چطور انجام می شود؟

در روند انجام اسکالپ سر، با استفاده از میکرونیدل ها یا سوزن های بسیار ریز، پیگمنت وارد لایه بیرونی پوست سر می شود. فرایند انجام آن تقریبا شبیه به تاتو است. البته SMP بسیار دقیق تر، فنی تر و تخصصی تر است و حتما باید توسط متخصصان دوره دیده و مجرب انجام شود. در این روش نقطه های بسیار ریزی از پیگمنت در لایه بیرونی پوست یجاد می شود که ظاهری شبیه به پوست شیو شده را ایجاد می کند. قبل از اینکه اسکالپ سر انجام دهید، یک جلسه با متخصص مربوطه به عنوان جلسه مشاوره برگزار خواهید کرد. در این جلسه به متخصص مربوطه توضیح خواهید داد که فرم مورد نظر، حجم مورد نظر و رنگ مورد نظرتان برای اسکالپ سر به چه نحوی است. برای ایجاد هر نقطه، زخم کوچکی در پوست ایجاد می شود. به مرور این زخم ها ترمیم می شوند و دلمه یا کراستی روی زخم ایجاد می شود. با از بین رفتن و کنده شدن این دلمه ها، بخشی از پیگمنت تزریق شده خارج می شود. علاوه بر این، سیستم ایمنی بدن نیز شروع به مبارزه با پیگمنت ها می کند که باعث کوچک تر شدن آنها می شود. در نتیجه ی این فرایند، کمرنگ تر شدن نقطه های ایجاد شده اتفاق می افتد. به همین دلیل است که برای اجرای کامل اسکالپ سر با رنگ و فرم دلخواه تان، باید این کار را در چند جلسه تکرار کنید. برای این کار ممکن است از رنگ های مختلفی استفاده شود که باعث می شود پیگمنت ها با هم تفاوت داشته باشند و بعضی از آنها برجسته تر از بقیه به نظر برسند. در اولین جلسه معمولا از رنگ های روشن تر استفاده می شود و در جلسات بعدی، رنگ ها تیره تر می شوند.

اسکالپ سر چقدر طول می کشد؟

اجرای این فرایند حدود سه تا پنج ساعت در جلسه اول طول می کشد. جلسات بعدی مدت زمان کوتاه تری دارد.

کاربرد اسکالپ سر چیست؟

از این روش برای رفع نواقص متعدد و کاربردهای متفاوتی استفاده می شود. این روش فقط برای پر کردن فضاهای خالی سر بر اثر ریزش مو نیست. ریزش های مو ناشی از سوختگی پوست یا ناشی از زخم های جراحی نیز با همین روش رفع می شود. گاهی برای محو کردن خال های مادرزادی در پوست سر از روش میکروپیگمنتیشن اسکالپ استفاده می کنند.

دوران ریکاوری اسکالپ سر چقدر است؟

قرمزی و سوزش بعد از اسکالپ سر ممکن است یک تا دو روز بعد از انجام فرایند، طول بکشد. غیر از این مورد، ریکاوری در اسکالپ سر، روندی سریع دارد و حتی روز بعد می توانید به فعالیت روزانه خود ادامه دهید.

آیا اسکالپ سر عوارض دارد؟

این روش عوارض و معایبی هم دارد. از جمله اینکه پوست سر تا مدت ها قرمز باقی می ماند. و اینکه پیگمنت ها همراه با دلمه زخم ممکن است خارج و کمرنگ شوند.

بعد از اسکالپ سر چه مراقبت هایی نیاز است؟

در اولین روزهای بعد از اسکالپ، باید از انجام فعالیت هایی که باعث عرق کردن تان می شود خودداری کنید. همچنین، نباید سر خود را بشویید و شامپو بزنید. بعد از چهار روز مردان می توانند پوست سر خود را شیو کنند ولی نباید روی قسمت هایی از سر که زخم ها دلمه بسته، دستکاری کنند. در بیشتر موارد نتایج حاصل از اسکالپ سر حدودا ۴ تا شش سال باقی می ماند. بعد از این مدت، برای پررنگ تر کردن و ترمیم، افراد می توانند این روند را تکرار کنند.

نتایج اسکالپ سر چقدر واقعی و طبیعی است؟

اینکه نتایج اسکالپ سر چقدر واقعی و طبیعی باشد، به متخصصی که این کار را برایتان انجام داده است بستگی دارد. مهارت و تجربه در این کار بسیار مهم است. به همین دلیل قبل از اینکه یک متخصص را برای این کار انتخاب کنید، حتما تحقیق کنید. نمونه کارهای قبلی را ببینید و با دید باز تصمیم بگیرید. همیشه این احتمال وجود دارد که نتیجه کار، راضی کننده نباشد. به خصوص اگر بهترین گزینه برای برای انجام میکروپیگمنتیشن اسکالپ انتخاب نکرده باشید.

ماندگاری اسکالپ سر

ماندگاری اسکالپ سر به میزان زیادی به مراقبت شخص بستگی دارد و همینطور کیفیت رنگی که استفاده میشود بسیار مهم است.اگر کیفیت رنگ بالا بوده باشد و مراقبت های بعد اسکالپ صورت گیرد ماندگاری اسکالپ سر هم بالا می رود ،گزارشات تا ده سال ماندگاری اسکالپ سر را هم اشاره کرده اند اما به طور معمول و قطعی ماندگاری اسکالپ سر تا 4 سال است. توصیه میشود افراد بعد از اسکالپ کردن به مدت سه روز از آب زدن به آن نواحی بپرهیزند و نواحی را با پماد ویتامین a چرب کنند،برای تمیز نگه داشت سر محل را با الکل تمیز کنند و به مدت یک ماه در معرض آفتاب شدید قرار نگیرند تا روند درمانی مناسب و ماندگاری را تجربه کنند.

معایب اسکالپ سر

اگر بخواهیم در مورد معایب اسکالپ سر یا عوارض میکرواسکالپ افرادی که به جوهر حساسیت دارند باید از این روش اجتناب کنند، اما به غیر از این مورد این روش تا امروز معایبی برای متقاضیان ایجاد نکرده است.و روشی است که با انتخاب درسته مراکز و متخصص میشود با خیال راحت از آن استفاده کرد و بهره برد.

هزینه اسکالپ سر

هزینه ی اسکالپ سر بستگی به ماندگاری اسکالپ سر ، اندازه ناحیه ایی دارد که اسکالپ در آن صورت میگرد زیرا هرچه ناحیه بیشتر باشد رنگ مصرفی آن هم بیشتر است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (590 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (56 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (40 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان