سفید کردن پوست آفتاب سوخته با چند روش خانگی

  چهارشنبه، 23 تیر 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
سفید کردن پوست آفتاب سوخته با چند روش خانگی
برای سفید شدن پوست صورت سبزه چه باید کرد؟ پوست سبزه نوعی از طیف رنگی پوست است و برای برخی از زنان، رنگ سبزه می تواند به پوست شان ظاهری تقریبا طوسی یا خاکستری بدهد و برخی زنان علاقه دارند تا با استفاده از راههای مختلف رنگ پوست‌شان را تغییر دهند.

برای سفید شدن پوست صورت سبزه چه باید کرد؟ پوست سبزه نوعی از طیف رنگی پوست است و برای برخی از زنان، رنگ سبزه می تواند به پوست شان ظاهری تقریبا طوسی یا خاکستری بدهد و برخی زنان علاقه دارند تا با استفاده از راههای مختلف رنگ پوست شان را تغییر دهندبرخی افراد پوست سبزشان را دوست دارند و از آن لذت می برند و در اصطلاح عام این افراد نمکی تر هستند اما برخی دیگر بدنبال سفید شدن پوست صورت سبزه خود هستند. پوست سبزه اغلب با رنگدانه هایی در نوع رده ۳ تا ۴ را در مقیاس فیتزپاتریک در بر می گیرد. این اصطلاح به طور کلی به پوست با قهوه ای ملایم یا روشن، یا تونلی اشاره دارد و اغلب به عنوان زرد، سبز و یا طلایی توصیف می شود.پوست سبزه می تواند شامل رنگ های روشن قهوه ای پریده یا تاریک باشد اما این موضوع همیشگی نیست. آنچه که واقعا سبب شاخص شدن پوست سبزه می شود، رنگدانه سبز طبیعی آن است (مخلوط با سایه های قرمز و زرد) که کمی بر روی سطح پوست قابل مشاهده است.

پوست تیره و رنگی می تواند به علت عوامل بسیاری از جمله قرار گرفتن در معرض آفتاب، آلودگی، انتخاب سبک زندگی، وضعیت پزشکی یا حتی استرس باشد. پوستی زیبا و بی عیب رویای بسیاری از دختران است و کرم ها و لوسیون های روشن کننده پوست در بازار کم نیستند.

اما استفاده طولانی مدت از محصولات آرایشی مبتنی بر مواد شیمیایی می تواند به پوست شما آسیب برساند. در این مطلب درباره چند روش خانگی برای سفید شدن پوست صورت سبزه ارائه می شود.

شکر و گلیسیرین

در یک کاسه یک دوم فنجان شکر، چند قطره گلیسیرین و یک چهارم فنجان آبلیمو را مخلوط کنید. این اسکراب را روی نواحی برنزه شده پوست خود بمالید. شکر پوست شما را به خوبی لایه برداری کرده و گلیسیرین آن را نرم خواهد کرد در حالی که لیمو برنزگی پوست شما را روشن تر خواهد کرد.

آبلیمو

آبلیمو از ترکیباتی است که برای از بین بردن رنگ برنزه پوست بسیار استفاده و امتحان شده است. لیمو را قاچ کرده و روی ناحیه ای که برنزه شده بمالید. ۲ دقیقه آن را ماساژ دهید و به مدت ۱۰ دقیقه آن را به حال خود رها کنید سپس مثل همیشه دوش بگیرید. اسید سیتریک داخل آبلیمو، سلول های مرده را از بین می برد و در نتیجه پوست برنزه شده به خوبی از بین می رود. با اینکه این شیوه به شما کمک خواهد کرد تا احساس تازگی کنید، اما هنگام به کار بردن آن دقت کنید، اگر پوست تان شروع به خارش کرد، آن را سریع بشویید. این امکان هم وجود دارد که پوست شما حساس شود، از این رو قادر به تحمل تاثیر این اسید روی پوست تان نخواهد بود.

کشک و زردچوبه

کشک هم مانند لیمو، اسید طبیعی دارد و به از بین بردن برنزگی پوست کمک می​کند. مقداری ماست خنک را در یک کاسه هم زده و اندکی زردچوبه به آن اضافه کنید. آن را به صورت، گردن و نواحی برنزه شده بمالید. بگذارید ۳۰ دقیقه بماند تا کاملا خشک شود و سپس آن را با آب سرد بشویید. زردچوبه نیز کمک خواهد کرد تا درخششی روی پوست شما به وجود آید که رنگ برنزه آن را به راحتی بپوشاند.

برس پاکسازی پوست

یکی دیگر از روش های پاکسازی و لایه برداری پوست استفاده از برس پاکسازی است. با این برس می توانید لایه ی سطحی پوستتان را تراشیده و رنگ پوستتان را روشن کنید. همچنین این برس سموم و آلودگی های روی پوستتان را هم از بین خواهد برد. این برس ضد آب بوده و مناسب استفاده در حمام می باشد.

سیب زمینی

سیب زمینی تنها به درد درست کردن غذا های خوشمزه برای حس چشایی شما نیست بلکه می تواند روی پوست هم معجزه کند. برای کمرنگ کردن برنزگی روی پوست، آب سیب زمینی را روی آن بزنید. برای تاثیر بیشتر می توانید به آب سیب زمینی یک قاشق سوپ خوری آبلیمو هم اضافه کنید. این معجون را با پنبه روی پوست تان بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. این کار را هر روز انجام دهید تا رنگ طبیعی پوست تان به حالت اول بازگردد.

پوست آسیب دیده را ترمیم کنید

برنزه کردن گاهی به پوست شما آسیب می زند و موجب خشک شدن پوست می شود. روغن ترمیم کننده پوست بایو ایل با عصاره های گیاهی و ویتامین های معلق در پایه ی روغنی پوست آسیب دیده را به خوبی ترمیم می کند.

ماسک طبیعی

مخلوط عدس قرمز، گوجه فرنگی و آلوئه ورا

عدس قرمز یکی از درمان های موثر برای درمان آفتاب سوختگی و پوست برنزه است . آب گوجه فرنگی نیز پوست را روشن کرده و آلوئه ورا نیز برای نرمی و رطوبت رسانی به پوست موثر است.

  1. ۲ قاشق غذاخوری عدس قرمز را چند ساعت در آب خیس کنید تا نرم شود.
  2. آب آن را گرفته و آن را در مخلوط کن بریزید.
  3. سپس یک قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا و ۲ قاشق چایخوری آب گوجه فرنگی تازه را به آن بیافزایید.
  4. مواد را مخلوط کنید تا به شکل خمیر در آید.
  5. مواد را به پوست برنزه زده و اجازه دهید تا ۲۰ دقیقه روی پوست باقی بماند.
  6. در نهایت به شکل حرکات ماساژی، مواد را با آب از روی پوست پاک کنید.

پالپ های آناناس و عسل

آناناس حاوی آنزیمی به نام بروملین است که با رادیکال های آزاد پوست مبارزه کرده و التهاب را کاهش می دهد. همچنین حاوی ویتامین های A و C و همچنین آنتی اکسیدان هایی است که آسیب پوست ناشی از آفتاب را کاهش داده و پوست را روشن می کند.

  1. ۵ الی ۶ تکه آناناس رسیده و خرد شده را داخل مخلوط کن ریخته و یک قاشق چایخوری عسل به آن بیافزایید.
  2. با هم ترکیب کنید تا یک دست شود.
  3. این عصاره را داخل کاسه ریخته و آن را روی نواحی برنزه شده پوست بزنید.
  4. پس از ۲۰ دقیقه آبکشی کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (515 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (108 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (75 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (41 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (37 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (17 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (16 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (13 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (12 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (10 نظر)
تیتر امروز   
درباره یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران!
نصب تلویزیون بالای شومینه؛ نکاتی که باید رعایت کنید
برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان برای دامادی من با فولکسشان شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس
ویدیو/ علت ورشکستگی "آقای همساده" در بازار دیجیتال/ تخصص داشتم، دلار هم زیاد داشتم اما...
ویدیو/ "نصرالله مدقالچی"، استاد دوبلۀ ایران نگوییم: «توانا بود هرکه دانا بود، زِ دانش دل پیر برنا بود»!
روش جدید احیای قلب در 3 دقیقه
ویدیو/ چرا عسل کشف شده از مقبره‌های مصریان باستان، هنوز فاسد نشده است؟
ویدیو/ داستان کوتاه انگلیسی «دیگ جادویی»/ زیرنویس فارسی چسبیده و یادگیری آسان اصطلاحات خاص
برای جلوگیری از هک شدن موبایل چه کنیم؟
دانلود آهنگ جدید "نازنین" امیرعباس گلاب+فیلم/ زیبای من باید تو را از چشم بد دورت کنم ...
فتوایِ رهبر انقلاب در پاسخ به استفتای پوشیدن شلوار تنگ و پاره و مانتو نامتعارف +عکس
رهبر معظم انقلاب: آرزوی کفش بنددار به دلم بود؛ تا الان هم من کفش بنددار نپوشیده‌ام
امیرحمزه 9 ساله قربانی چیست؟ جن یا حیوانات؟
(ویدئو) دختر 12 ساله یکی از متهمان آدم ربایی آرین 3 ساله / من به آرین وابسته بودم
(تصاویر)کشف بزرگترین مار آناکوندای جهان، به طول 8 متر!/ضخامت قطر بدنش اندازه لاستیک یه ماشینه
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!