ساعدنیوز
ساعدنیوز

شرایط لازم برای ورود به حرفه وکالت دادگستری

  چهارشنبه، 04 بهمن 1396 ID  کد خبر 2345
شرایط لازم برای ورود به حرفه وکالت دادگستری
ساعد نیوز: با شرایط ، قوانین و نحوه ورود به حرفه وکالت دادگستری بیشتر آشنا شوید.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از موسسه بین المللی حقوقی و مطالعاتی ایرانیان صاعد متقاضیان،  ورود به حرفه وکالت به دو گروه تقسیم می شوند:

1) کسانی که مستقیما به آنان پروانه وکالت درجه اول (پایه یک) اعطاء می گردد .
۲) کسانی که پروانه کارآموزی دریافت نموده و پس از طی این دوره و قبولی در امتحانات اختبار به آنان پروانه پایه یک اعطاء می شود.
کسانی که به آنان پروانه وکالت پایه یک اعطاء می گردد: 
الف)به موجب بند الف ماده 8 لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری  کسانی که دارای ده سال متوالی یا پانزده سال متناوب سابقه خدمات قضائی بوده و لا اقل  پنج سال ریاست یا عضویت دادگاه داشته باشند و سلب صلاحیت قضائی از طرف دادگاه عالی انتظامی قضات نشده باشند.

ب)به موجب بند ب ماده ماده 8 لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری  کسانی که دارای دانشنامه لیسانس بوده و پنج سال سابقه خدمات قضائی داشته باشند و سلب صلاحیت قضائی از طرف دادگاه عالی انتظامی از آنها نشده باشد.

ج) به موجب بند ج ماده 8 لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری  نمایندگان مجلس شورای اسلامی با گذراندن یک دوره کامل نمایندگی که دارای لیسانس قضائی یا گواهی پایان تحصیلات سطوح عالیه از حوزه علمیه قم و 5 سال سابقه کار قضائی در محاکم باشند.
در خصوص این افراد به نظر میرسد داشتن مدارک تحصیلی مذکور باید قبل از شروع دوره نمایندگی باشد.
د)به موجب ماده واحده قانون اجازه وکالت دادگستری به افسران قضائی لیسانسه حقوق بازنشسته نیروهای مسلح مصوب 29/8/1351، افسران نیروهای مسلح که واجد شرایط زیر باشند پس از بازنشستگی با رعایت ماده 10 قانون استقلال وکلاءمصوب اسفندماه 1333 میتوانند بدون طی کارآموزی پروانه وکالت پایه یک دریافت نمایند:

1- دارابودن حداقل دانشنامه لیسانس در رشته حقوق
 2- دارا بودن حداقل پنج سال سابقه خدمت متوالی و یا هشت سال متناوب در مشاغل سازمان قضائی ذیل:
1-2)رئیس و عضو دادگاه عالی انتظامی و دادستان و دادیار دادسرای انتظامی قضات ارتش(نیروهای مسلح)
2-2)دادستان ارتش(نیروهای مسلح)و معاون او
3-2)رئیس و عضو دادگاه نظامی
4-2)دادستان و دادیار و بازپرس و معاون بازپرس نظامی

مدارک لازم جهت تقاضای صدور پروانه  پایه یک باتوجه به مواد قانونی فوق در کانون وکلای دادگستری مرکز:

1)تصویرمصدق تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی(2 سری)
2)تصویر مصدق مدرک  تحصیلی(لیسانس حقوق یا حداقل گواهی پایان سطح 2)
3)تصویر مصدق قطع رابطه استخدامی(استعفاء-بازخریدی- بازنشستگی- ودر خصوص نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویر اعتبار نامه نمایندگی)
4)عکس به تعداد مورد نیاز اعلامی
5)واریز هزینه ثبت نام به توجه به مبلغ اعلامی

نحوه ثبت تقاضا و انجام سایر تشریفات:

متقاضی باید مدارک فوق را به همراه فرم تقاضا در دفترکانون ثبت و پس از دستور رئیس یا نواب او جهت تشکیل پرونده به صدور پروانه کانون مراجعه و دو سری فرم تقاضانامه(پرسشنامه)را تکمیل و یک سری از این پرسشنامه را تحویل دایره صدور پروانه و یک سری دیگر را به همراه 2 قطعه عکس و یک سری تصویر مصدق تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی تحویل دفتر کمیسیون تحقیق و بررسی نماید.

استعلامات زیر توسط واحد صدور پروانه تهیه و بعد از امضای رئیس یا نواب وی تحویل متقاضی می شود:
1) پزشکی قانونی :
 متقاضی باید حداکثر ظرف مدت 48 ساعت این استعلام را به همراه یک قطعه عکس (علاوه بر عکسی که بر روی استعلام الصاق گردیده است) به پزشکی قانونی واقع در تهران ضلع جنوبی پارک شهر سازمان پزشکی قانونی تحویل و پس از پرداخت هزینه (در حال حاضر حدود 12000 تومان) نسبت به انجام آزمایشات معموله اقدام ونتیجه و پاسخ آن را که به صورت در بسته و پلمپ میباشد تحویل واحد صدور پروانه نماید.
2) عدم سوء پیشینه:
دارندگان پایه قضائی میتوانند علاوه بر مراجعه به دفاتر پلیس +10 به اداره عفو و بخشودگی مستقر در کاخ دادگستری مراجعه و نسبت به دریافت پاسخ این استعلام (گواهی عدم سوء پیشینه کیفری) اقدام نموده وآن را تحویل دایره صدور پروانه نمایند.نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز برا ی این منظور باید به دفاترپلیس + 10 مراجعه نمایند.  
3) کارگزینی:
 دارندگان پایه قضائی باید این استعلام را به کارگزینی کل قوه قضائیه واقع در......... تحویل نمایند که پاسخ مذکور مستقیما" توسط کارگزینی به کانون وکلاء ارسال میگردد.در پاسخ این استعلام کلیه سوابق خدمتی قاضی از ابتدا تا انتهای کار وی (سمتها و شروع و خاتمه آن- ماموریتها- تشویقات-تنبیهات و محکومیتهای انتظامی )درج میگردد.
4) نظارت و ارزشیابی:
متقاضی باید این استعلام را به معاونت نظارت و ارزشیابی دادسرای انتظامی قضات واقع در کاخ دادگستری تحویل نموده که پاسخ آن مستقیما" توسط این معاونت به کانون وکلاء ارسال میشود.
5)استعلام از مرکز اسناد وزارت اطلاعات :
 که مستقیما" توسط کمیسیون تحقیق و بررسی صورت خواهد گرفت و پاسخ آن توسط دایره  مذکور به صدور پروانه تحویل میگردد.در برخی موارد نیز معاونت نظارت وارزشیابی نیز از مرکز اسناد استعلام و پاسخ آن را به کانون وکلاء ارسال مینماید.
در خصوص نمایندگان مجلس به جای استعلام 4 و 5 از مجلس شورای اسلامی تائیدیه دوران نمایندگی متقاضی استعلام می گردد.

پس از طی تشریفات فوق در اجرای ماده 34 آئین نامه لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری تقاضانامه وکالت در صورتی که نقصی نداشته باشد به نظر ریاست کانون میرسد و رئیس کانون  رسیدگی به هریک از تقاضاها را به یکی از اعضای کانون و یا کارمندان اداری و یا کارآموزان ارجاع مینماید که از پرونده گزارش تهیه گردد پس از آن در صورتی که پرونده به نظر گزارش دهنده ناقص باشد عودت تا رفع نقص گردد در غیر این صورت حسب دستور رئیس یا نواب وی در دستور کار هیات مدیره قرار گرفته و نسبت به آن اتخاذ تصمیم میگردد و در صورت موافقت با صدور پروانه محل اشتغال وی تعیین و پرونده جهت مراسم تحلیف ومتعاقب آن صدورپروانه به دایره مذکورارسال میگردد.
مراسم تحلیف در اجرای ماده 39 آئین نامه لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری با حضور رئیس کانون و لااقل دو نفر از اعضای هیات مدیره انجام و پس از قرائت متن سوگند نامه و امضای متقاضی و سه نفر ازافراد فوق الذکر ذیل سوگند نامه، متقاضی مفتخر به ورود به حرفه وکالت پایه یک دادگستری میشود. پروانه وکالت وی پس از پرداخت حق عضویت و ابطال تمبر مالیاتی در پروانه و اعلام نشانی دفتر در محل اشتغال تعیین شده صادر و تحویل وی میگردد.
لازم به توضیح است به موجب تبصره 4 ماده 6 قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت مصوب 1378/1/17 قضات تا سه سال حق وکالت در آخرین محل خدمتی خود را نخواهند داشت و متخلف به ترتیب تکرار مستوجب مجازاتهای درجه 3 الی 6 خواهد بود.
و در  صورت رد تقاضای متقاضی توسط هیات مدیره (به دلایلی از قبیل سلب صلاحیت ، نداشتن حسن شهرت ، نداشتن سابقه کافی و ...) این تصمیم توسط کانون به وی ابلاغ و متقاضی می تواند ظرف 10 روز به این تصمیم به دادگاه عالی انتظامی قضات (مستقر در کاخ دادگستری) اعتراض نماید دادگاه انتظامی  تصویر اعتراضیه را به کانون ارسال و تقاضای پرونده وی را به همراه جوابیه می نماید کانون نیز متعاقبا  جوابیه ای تهیه و به همراه اصل پرونده به دادگاه انتظامی ارسال و دادگاه دراین خصوص رأئی دال بر موافقت با تصمیم کانون و یا مخالفت با آن و مبنی بر الزام کانون به صدور پروانه صادر می نماید. این رای به موجب ماده 34 آئین نامه لایحه قانونی استقلال کانون و کلای دادگستری قطعی بوده و اجرای آن به عهده رئیس کانون است و متخلف از آن مستوجب تعقیب انتظامی است.
هر چند با توجه به ماده 426 قانون آئین دادرسی مدنی  و رویه حاکم این احکام قابل اعاده دارسی بوده و رسیدگی به آن در صلاحیت هیات تجدید نظر انتظامی قضات می باشد.
2) کسانی که پروانه کارآموزی دریافت نموده و پس از طی این دوره و قبولی در امتحانات اختباربه آنان پروانه پایه یک اعطاء می شود:
1-2)به  موجب بند دال ماده 8 لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری کلیه کسانی که دارای لیسانس حقوق قضائی یا گواهی پایان تحصیلات سطوح عالیه از حوزه علمیه قم با حداقل 5 سال  سابقه کار متوالی یا ده سال متناوب در سمت ها حقوقی در دستگاه های دولتی و وابسته به دولت و نهاد ها و نیروهای مسلح باشند و بعد از اجرای این قانون با داشتن 30 سال سابقه خدمت بازنشسته شوند بدون رعایت شرط سنی با انجام نصف مدت مقرر کارآموزی(نه ماه)
لازم به توضیح است که این متقاضیان باید دارا ی تمام شرایط فوق باشند در غیر این صورت مشمول این ماده نخواهند شد (لیسانس حقوق یا گواهی سطوح عالی حوزه+5سال مستمر یا 10 سال متناوب + کارشناس حقوقی مستند به احکام کارگزینی+ بازنشستگی با 30 سال خدمت واقعی)
متقاضیان این بند مانند سایر متقاضیان ماده 8 نیز علاوه بر استعلامات پزشکی قانونی،تشخیص هویت باید استعلامات ذیل را نیز انجام دهن(ضمن آنکه باید تصویرمصدق احکام کارشناسی حقوقی خود را ضمیمه تقاضای خود نمایند)
الف) تائیدیه تحصیلی از دانشگاه:
متقاضیان باید این استعلام را به دانشگاهی که از آن مدرک لیسانس خود را اخذ نموده اند تحویل و پاسخ آنرا به کانون وکلاء ارائه دهند ایضا" دارندگان مدارک حوزوی
ب) کارگزینی:
 متقاضیان باید این استعلام را که خطاب به بالاترین مقام اداری(پرسنلی) نوشته شده است ارائه و پاسخ آن را  به کانون ارائه نمایند.
این گونه تقاضاها نیز پس از طی تشریفاتی که در بالا مذکور افتاد در هیات مدیره مطرح و در صورت موافقت با تقاضا محل اشتغال به کارآموزی و پس از کارآموزی تعیین می گردد که متقاضی باید نسبت به معرفی وکیل سرپرست بر اساس محل اشتغال تعیینی و ضوابط مشخص شده توسط کانون از لحاظ سابقه کار وکیل سرپرست اقدام  نموده و متعاقب آن پروانه کارآموزی وی صادر وباید با توجه به شرح وظایف کارآموزی که در اختیار وی قرار می گیرد به کارآموزی اشتغال ورزد ودر پایان مدت کارآموزی(نه ماه) و پس از شرکت در اختبار و قبولی در آن و انجام مراسم تحلیف پروانه پایه یک به وی اعطاء میگردد.
ودر صورت مخالفت با تقاضای صدور پروانه وی به ترتیب فوق الذکر عمل میگردد.
2-2)کسانی که به موجب مواد 1 تا 3 قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت مصوب 17/1/1376 وبه ترتیب زیربه آنان پروانه کارآموزی اعطاء میشود:
کانونهای وکلای دادگستری مکلفند حداقل هر سال یکبار نسبت به برگزاری آزمون ورودی کارآموزی وکالت اقدام نمایند تعیین ظرفیت پذیرش هر کانون به عهده  کمیسیونی مرکب از ریاست دادگستری استان هر کانون و رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب و رئیس کانون وکلای مربوط میباشد . از سال 1385 برگزاری آزمون بر عهده اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری به نمایندگی از کانونهای عضو میباشد. معمولا" بعد از اعلام ظرفیت پذیرش هر کانون به اتحادیه، آگهی آزمون در شهریور ماه در جراید منتشر و شرایط و نحوه ثبت نام اعلام میگردد و داوطلبان با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به ثبت نام و تعیین کانون خود اقدام مینمایند. آزمون داوطلب در مرکز استان کانونی که توسط وی انتخاب شده است برگزار می گردد.
تاریخ آزمون در آگهی آن اعلام و منتشر می شود و یک هفته قبل ازبرگزاری ، نحوه دریافت کارت ورود به جلسه از طریق جراید و سایت اتحادیه به اطلاع داوطلبان میرسد.
مواد امتحانی شامل : حقوق مدنی با ضریب 3 ، آئین دادرسی مدنی با ضریب 3 ، حقوق جزا(عمومی و اختصاصی ) با ضریب 2 ، و آئین دادرسی کیفری با ضریب 2  ،حقوق تجارت با ضریب 2 و اصول استنباط با ضریب 1 میباشد.
شرایط شرکت در آزمون و مدارک مورد نیاز در آگهی آزمون همان سال درج میگردد. شرکت در آزمون و ثبت نام مستلزم پرداخت هزینه میباشد.
پس از برگزاری آزمون توسط سازمان سنجش آموزش کشور اوراق داوطلبان توسط سازمان مذکور تصحیح و لیست تمامی شرکت کنندگان بر اساس نمره کل و الفبا و به تفکیک هر کانون تحویل کانون مربوط میشود و هرکانون بر اساس ظرفیت پذیرش خود به ترتیب رتبه ، اسامی پذیرفته شدگان را اعلام نموده و بر اساس برنامه زمانی نحوه و تاریخ ثبت نام از داوطلبان را اعلام مینماید.

مدارک لازم جهت ثبت نام در کانون وکلای دادگستری مرکز

  1. تصویر مصدق از تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی(دو سری)
  2. تصویر مصدق دانشنامه لیسانس در یکی از رشته های مندرج در ماده 2 قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت
  3. عکس به تعداد اعلام شده توسط کانون 
  4. تصویر مصدق کارت پایان خدمت یا معافیت دائم

پذیرفته شدگان با در دست داشتن مدارک فوق در روز تعیین شده به کانون وکلاء مراجعه و ضمن تکمیل نمودن دو سری تقاضانامه (پرسشنامه) و تحویل مدارک خود نسبت به تعیین محل اشتغال خود اقدام مینمایند.
به پذیرفته شدگان استعلامات ذیل تحویل میگردد:

  1. پزشکی قانونی
  2. عدم سوء پیشینه
  3. تائیدیه تحصیلی از دانشگاه

نحوه انجام استعلامات مانند موارد قبلی بوده که از تکرار آن خودداری میشود.

پذیرفته شدگان باید پاسخ استعلامات را به دایره صدور پروانه تحویل و پس از انجام استعلام از مرکز اسناد توسط کمیسیون تحقیق و بررسی و مثبت بودن پاسخ و بعد از اعلام دایره صدور پروانه نسبت به معرفی وکیل سرپرست و اخذ موافقت وی در فرمهای چاپی مخصوص که توسط صدور پروانه به پذیرفته شدگان تحویل شده است اقدام نمایند. 
پس از تکمیل پرونده وطی تشریفاتی که قبلا" مذکور افتاد در جلسه هیات مدیره مطرح و تصویب میگرددو پرونده جهت صدور به دایره صدور پروانه ارسال میشود و پذیرفته شده پس از پرداخت حق عضویت و تکمیل فرم های مربوط  مفتخر به اخذ پروانه کارآموزی میشود.
ودر صورت مخالفت با صدور پروانه نیز به شرحی که قبلا" مذکور افتاد عمل می شود.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

1 دیدگاه
  دیدگاه ها
محمد
3 سال پیش

سلام اگر بعد از ۵ سال سابقه در اداره حقوقی ناجا قصد انصراف داشته باشم میتوانم ابتدا پروانه وکالت را اخذ کنم؟
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (363 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (122 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (61 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (38 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (27 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (22 نظر) خواستگاری الناز شاکردوست از رضا گلزار در رستوران شیک/ چشم آیسان خانوم روشن + فیلم (21 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (17 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (16 نظر) کفش بندداری که هیچوقت نصیب رهبر معظم انقلاب نشد/ آرزو به دلمان ماند! چقدر غصه خوردیم (16 نظر) رونمایی از 8 مادرشوهر مهربون غزل بدیعی، همسر داغ دیده رضا داوودنژاد/ خدا حفظشون کنه (15 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (14 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (13 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پلیس یه خانومی رو گرفته که چرا یکطرفه میری گفته به شما ربطی نداره من زن آقای قرائتی ام +ویدئو😂👌 (13 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (13 نظر)
دیگران می‌خوانند   
فال روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 پدرانگی احساسی و عاشقانه رهبر معظم انقلاب در حق دخترشان با بافتن مویشان با یک دست و با زحمت+عکس مراسم تشییع محمدرضا شجریان، استاد آواز ایران با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ از مهدی پاکدل و رعنا آزادی ور تا سحر دولتشاهی و امیر آقایی... معرفی 6 قلعه‌ عظیم و شکوهمند تاریخی برای بازدید در تور هند پدر عادل فردوسی پور و آیت الله هاشمی رفسنجانی چه نسبتی باهم دارند؟ تعریف و تمجید و شوخی خنده دار رهبر معظم انقلاب با اشعار یک شعر درباره عشق و عاشقی دو درخت کاج+ویدیو/ بچه دار هم شدن نگاهی به کارت دعوت به مراسم عقد در دوره قاجار +عکس/ با اینکه پولدار بوده ولی خبری از شام و ریخت و پاش نیست! خوانندگی خنده دار احمد مهرانفر، ارسطوی سریال پایتخت با صدای زنانه/ آخه بابا پیرت بسوزه عاشقی تو که منو رسوا کردی😂 خلاقیت خنده دار چوپان برای حفظ گوسفندش از سرما حماسه آفرید+ویدئو /مغز تو رو باید طلا گرفت😂 هدیه ارزشمند امام خمینی(ره) به مادر عادل فردوسی پور سر عقدشان+ویدئو بی ربط ترین و خصوصی ترین سوالی که یک دانشجو از آیت الله هاشمی رفسنجانی پرسید+ ویدیو/ این سوال باید توی گینس ثبت میشد بازگشت عادل فردوسی‌پور به صداوسیما پس از چند سال و حضور چند ساعتی در محل کار سابقش+ویدیو (عکس) نگاهی به امضای زیبا عادل فردوسی پور مجری پُرحاشیه/ چه هنرمندانه و زیبا، امضاش شبیه خودشه پاسخ مهران غفوریان به حواشی ایجاد شده درخصوص پدرش: پدر من ناخدا یکم کمیسر دریایی بود+ویدئو میرتل، زنی که با 4 پا به دنیا آمد و در نهایت مادر شد! +عکس کیک تولد و جشن لاکچری پوریا پورسرخ+عکس/این کیکه یا پادشاه کاخ سلطنتی... مراسم آشتی کنان بهاره رهنما و بهنوش بختیاری با حضور جمع زیادی از مردم+ویدیو/ دعوا بر سر چه بود؟ شیرین و سلمان نون خ بچه دار می شوند/ چه اسمی هم رو بچه شون گذاشتن!! سلیمان +فیلم تغییر چهره هوش پران فاطمه گودرزی با گریم مردانه و ریش+عکس خلاقیت خنده دار دانش آموز کم سن و سالِ علاقمند به ازدواج در پاسخ به سوال درسی حماسه آفرید+عکس/ فقط جواب معلمش منو کُشته😂 هنرنمایی خلاقانه دکتر دندانپزشک در طراحی دندان مشتری هایش به شکل نقوش چینی/ دکترای افتخاری هنر حق توئه +عکس نگاهی به خونه زندگی لاکچری و اعیانی سیدمهدی رحمتی، دروازه‌بان سابق استقلال و تیم ملی+ عکس/ خونه نه انگار کاخه اینجا😍 حدیث میرامینی همبازی مرد عنکبوتی شد/ شاهکاری جدید از اُسکار مهران مدیری +فیلم شوهرم را کشتم که خودم را نجات دهم/ ضربه مرگبار کارد به قلب مرد جوان سرقت عجیب گل رز از باغچه توسط دو پیرمرد پرایدسوار با بیل و کلنگ!+ ویدئو جشن تولد ساده و بدون تجملات پسر پرویز پرستویی در خانه زیبایش و با دکوری های نوستالژی‌اش با رونمایی از نوه بانمک آقای بازیگر+عکس / مبارک باشه غوغای خوانندگی بی نظیر بهرام افشاری، بهتاش سریال پایتخت در نانوایی/ مردم چه استقبالی میکنن+ویدیو خواستگاری الناز شاکردوست از رضا گلزار در رستوران شیک/ چشم آیسان خانوم روشن + فیلم بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! راز معمای جسد بی‌سر مرد افغانستانی در اتوبان همت تهران فاش شد دانش آموزی که داماد معلمش شد+ ویدئو/به این میگن دانش آموز زرنگ ... 7 راه حل ساده برای جلوگیری از سر خوردن فرش روی سرامیک 5 ترکیب ساده و ارزان برای تمیز کردن لیوان کدر با 3 ترفند ساده لباس آب رفته را به حالت اول بازگردانید 4 خاصیت عجیب وایتکس برای شاداب شدن گیاهان آپارتمانی (فیلم) حامد آهنگی: ما تو جکوزی چیزایی از سید جواد هاشمی دیدیم که تا حالا ندیده بودیم! معرفی مهم‌ترین موزه‌های استانبول اعتراف جالب طناز طباطبایی/ عاشق این فوتبالیست بودم!
تیتر امروز   
فال روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 پدرانگی احساسی و عاشقانه رهبر معظم انقلاب در حق دخترشان با بافتن مویشان با یک دست و با زحمت+عکس پدر عادل فردوسی پور و آیت الله هاشمی رفسنجانی چه نسبتی باهم دارند؟ میرتل، زنی که با 4 پا به دنیا آمد و در نهایت مادر شد! +عکس شوهرم را کشتم که خودم را نجات دهم/ ضربه مرگبار کارد به قلب مرد جوان راز معمای جسد بی‌سر مرد افغانستانی در اتوبان همت تهران فاش شد اعتراف جالب طناز طباطبایی/ عاشق این فوتبالیست بودم! خودداری مقام معظم رهبری از خوردن غذای لاکچری در یک رستوران و سفارش غذای معمولی+ عکس/ ثبت این لحظه توسط صاحب رستوران و قاب کردن و نصب آن بر دیوار (تصاویر) ابتکار جالب هوش مصنوعی در ایجاد ضرب‌المثل‌های فارسی! (2) باهوشا بگن این عکس چه مشکلی داره؟! رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود! (تصویر) نمونه‌ای از یک معلم خوش‌ذوق که عاشق کار خود است! (ویدئو) صحنه‌ی آخرالزمانی همنشینی آتش‌فشان و صاعقه!
منتخب روز   
عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟