شرکت جنرال الکتریک، پیشرو در صنعت لوازم خانگی

  چهارشنبه، 15 دی 1400   زمان مطالعه 13 دقیقه
شرکت جنرال الکتریک، پیشرو در صنعت لوازم خانگی
جنرال الکتریک، ابرشرکت خوشه‌ای آمریکایی چندملیتی است که در زمینه طراحی و تولید تجهیزات پزشکی، تاسیسات تولید و توزیع برق، توربین‌های گازی و بادی، موتورهای الکتریکی و توربین بخار، لوازم خانگی، ابزارهای الکترونیکی و نورپردازی، جنگ‌افزارها، تجهیزات هوافضا و موتورهای جت فعالیت می‌کند.در این متن قصد داریم بطور مفصل به بررسی تاریخچه این شرکت بزرگ بپردازیم

جنرال الکتریک برندی که تاریخچه ی آن از تجاری سازی لامپ توسط ادیسون شروع شده و امروز تا صنایع هوایی و نفت و گاز گسترش یافته است. جنرال الکتریک (General Electric - GE) شرکت چندمنظوره ی بین المللی آمریکایی است که مرکز مدیریتی آن در شهر بوستون ایالت ماساچوست قرار دارد. این شرکت که از سال ۱۸۹۲ کار خود را با تولید لامپ های الکتریکی شروع کرد امروز در صنایع بسیار متنوعی فعالیت می کند. صنایع هوایی، تجهیزات پزشکی، انرژی های تجدیدپذیر، مشاوره ی مالی و سرمایه گذاری و نفت و گاز تنها تعدادی از زمینه های فعالیت هولدینگ عظیم جنرال الکتریک هستند.

برند GE در تاریخچه ی طولانی خود سال های زیادی را در لیست برترین برندهای جهان قرار داشته است. آخرین لیست منتشر شده ی ۵۰۰ برند برتر مجله ی فورچن این برند را در رتبه ی ۳۱ قرار داده است. علاوه بر موسس این برند یعنی توماس ادیسون که مشهورترین چهره ی صنعت الکتریسیته است، دانشمندان بزرگی همچون ایوینگ لانگ مویر و ایوار یور (برندگان جایزه ی نوبل)، در لیست کارمندان جنرال الکتریک قرار داشته اند.

شرکت جنرال الکتریک

تاریخچه تاسیس جنرال الکتریک

تاریخچه ی جنرال الکتریک به اولین کارخانه ها و شرکت های توماس ادیسون باز می گردد. او که نام خود را به عنوان مخترع لامپ الکتریکی و بسیاری از اختراعات دیگر در صنعت برق تثبیت کرده بود، در نیمه ی دوم قرن بیستم به تاسیس کارخانه های متعدد برای تجاری سازی اختراعات خود روی آورد. یکی از اولین موسساتی که ادیسون در آن سال ها تاسیس کرد، در منلو پارک نیوجرسی قرار داشت.

توماس ادیسون در سال ۱۸۷۶ خانه و آزمایشگاه تحقیقاتی خود را در منلو پارک نیوجرسی تاسیس کرد. در آن زمان این منطقه یک پروژه ی شکست خورده ی ساختمانی بود که قرار بود با پیروی از نام منلو پارک کالیفرنیا ساخته شود. به هر حال ادیسون به این منطقه نقل مکان کرد و لقب «جادوگر منلو پارک» را در آنجا کسب کرد. آزمایشگاه منلو پارک یکی از اولین آزمایشگاه هایی بود که با اهداف مشخص عملیاتی و تجاری سازی در صنعت برق فعالیت می کرد. توماس ادیسون در این آزمایشگاه توانست گرامافون و رشته های پایدار لامپ رشته ای را اختراع کند. در نتیجه ی تحقیقات این دانشمند بزرگ، خیابان کریستی در منلو پارک یکی از اولین خیابان های جهان بود که از لامپ های الکتریکی برای روشنایی استفاده کرد.

یکی دیگر از شرکت های مهمی که بعدا در تشکیل هولدینگ جنرال الکتریک حضور پیدا کرد، شرکت صنایع برقی تامسون هیوستون (Thomson-Houston Electric Company) بود. این شرکت در سال ۱۸۸۳ و با خرید American Electric Company تاسیس شد. در آن سال تعدادی از سرمایه گذاران شهر لین در ماساچوست، این شرکت را از سرمایه گذاران نیوبریتین کنتیکت خریداری کردند. موسسان اصلی شرکت امریکن الکتریک، الیهو تامسون و ادوین هیوستون بودند.

کارخانه تامسون هیوستون

در آن طرف رقابت صنایع الکتریکی، توماس ادیسون، پیشگام این صنعت قرار داشت که تا سال ۱۸۸۹، سهام بسیاری از شرکت های فعال در این زمینه را در اختیار داشت. از جمله ای این شرکت ها می توان شرکت تولید لامپ ادیسون در نیوجرسی، شرکت تولید دینام و موتورهای الکتریکی ادیسون در اسکنکتدی نیویورک، شرکت تولید تجهیزات الکتریکی برگن اند کامپانی و شرکت مدیریت پتنت ادیسون الکتریک لایت را نام برد. علاوه بر این شرکت ها، بازوی پشتیبانی مالی ادیسون نیز با مدیریت جی. پی مورگان و خانواده ی وندربیلت اداره می شد که وظیفه ی تامین مالی آزمایشات تجربی این دانشمند را بر عهده داشت.

در سال ۱۸۸۹، شرکت درکسل مورگان که توسط جی .پی مورگات و آنتونی درکسل تاسیس شده بود، خدمات مالی و مشاوره ای لازم را به ادیسون ارائه کرد تا تمامی شرکت های تحت مدیریتیش را با هم ادغام کرده و ادیسون جنرال الکتریک را تاسیس کند. این شرکت در ۲۴ آوریل ۱۸۸۹ به طور رسمی کار خود را در نیویورک شروع کرد و در همان سال، شرکت فرانسوی با نام Sprague Electric Railway & Motor را خریداری کرد. در نهایت در سال ۱۸۹۲، با ادغام شرکت های ادیسون جنرال الکتریک و تامسون هیوستون الکتریک، شرکت جنرال الکتریک با حمایت ها و مشاوره های شرکت درکسل مورگان تاسیس شد. از روز تاسیس، هر دو شرکت مذکور با برند جنرال الکتریک به فعالیت های خود ادامه دادند.

میانگین صنعتی داو ونز، یک شاخص سهام است که کار خود را از سال ۱۸۹۶ آغاز کرد. این میانگین فهرستی از ۳۰ سهام برتر بازار بورس نیویورک است که جهت مقایسه ی و ارزیابی عملکرد شرکت های بزرگ استفاده می شود. جنرال الکتریک یکی از ۱۲ شرکت اولیه ای بود که در این فهرست حضور پیدا کرد و پس از ۱۲۲ سال آخرین شرکت اولیه بود که از آن خارج شد.

شروع نوآوری ها و عرضه فناوری های جدید جنرال الکتریک

سال های بعدی فعالیت جنرال الکتریک به خرید شرکت های کوچک فعال در بازار الکتریسیته و ادغام آنها با بخش های مختلف خود گذشت. به عنوان مثال در سال ۱۹۱۱، National Electric Lamp Association به بخش روشنایی این شرکت ملحق شد و از آن سال، فعالیت های بخش روشنایی در نلا پارک اوهایو انجام شدند. در سال ۱۹۱۹، اوون دی. یانگ به کمک مدیران جنرال الکتریک با خرید شرکت تلگرافی مارکونی، شرکت Radio Corporation of America - RCA را با هدف گسترش ارتباطات رادیویی در سطح بین المللی، تاسیس کرد. علاوه بر آن این شرکت به عنوان بخش فروش رادیوهای جنرال الکتریک نیز استفاده شد. شرکت بعدی که از دل RCA بیرون آمد، NBC یا National Broadcasting Company بود که در سال ۱۹۲۶ و با ساخت دو شبکه ی رادیویی کار خود را شروع کرد. البته در نهایت در سال ۱۹۳۰ و با بالا گرفتن شکایت های نقض حریم خصوصی، جنرال الکتریک از شرکت RCA خارج شد.

اولین تلاش های جنرال الکتریک برای انتشار تصاویر تلویزیونی نیز به سال ۱۹۲۷ باز می گردد. در آن سال ارنست الکساندرسن از کارمندان این شرکت اولین نمونه ی آزمایشی از انتشار تصاویر تلویزونی را معرفی کرد. او در ۱۳ ژانویه ی سال ۱۹۲۸ طبق ادعای خودش اولین شبکه ی تلویزیونی عمومی در آمریکا را با نام W2XAD معرفی کرد. تصاویر این شبکه در صفحات نمایش ۹.۷ سانتی متر مربعی در خانه ی ۴ نفر از مدیران جنرال الکتریک دریافت می شدند. در نهایت این شبکه ی آزمایشی به WRGB امروزی تبدیل شد.

تبلیغ اولین شبکه W2XAD

استنفورد الکساندر ماس، مهندس هوافضا بود که در سال ۱۹۰۳ و پس از فارغ التحصیلی در مقطع دکترا به عنوان یکی از مهندسان بخش توربین های بخار جنرال الکتریک در شهر لین به مشغول به کار شد. او اولین موتور توربوشارژر خود را در سال ۱۹۱۸ آزمایش کرد و شرکت جنرال الکتریک را به این صنعت نیز وارد کرد. اولین سوپرشارژر جنرال الکتریک در خلال سال های جنگ جهانی اول معرفی شد. در دوران میان دو جنگ جهانی، توسعه ی موتورهای سوپرشارژر با جدیت ادامه پیدا کرد و در سال های منتهی به جنگ جهانی دوم، آنها به جزئی ضروری در صنعت هواپیمایی تبدیل شدند. در آن سال ها شرکت GE حدود ۳۰۰ هزار سوپرشارژر توربو را برای استفاده در بمب افکن ها و هواپیماهای جنگنده تولید کرد. این فعالیت بزرگ باعث شد که دولت آمریکا وظیفه ی توسعه ی اولین موتور جت ملی در خلال جنگ جهانی را به این شرکت واگذار کند.

موتور جت W.1 در سال ۱۹۴۱ و توسط جنرال الکتریک در آمریکا رونمایی شد. تولیدات عظیم این شرکت در خلال سال های جنگ، آنها را به رتبه ی نهم کسب درآمد از قراردادهای تولیدی جنگی رساند. در ادامه اگرچه تحقیقات اولیه و دستاورهای موتور ویتل به شرکت آلیسون انجین منتقل شد اما بخش صنایع هوایی جنرال الکتریک در سال های بعد با قدرت به کار خود ادامه داد و به یکی از بزرگترین تولیدکنندگات موتور هواپیما در جهان تبدیل شد.

موتور جت W.1

دهه ی ۱۹۷۰ زمان اوج گیری فعالیت شرکت های کامپیوتری بود. جنرال الکتریک نیز به عنوان یکی از ثروتمندترین شرکت های آمریکایی در آن سال ها در کنار غول هایی همچون آی بی ام، هانی ول، آر سی ای و یونیوک به این صنعت وارد شد. محصولات GE در بازار کامپیوترها در دو بخش عمومی و کاربری خاص تولید می شدند. کامپیوترهای سری GE200، GE400 و GE600 محصولات عمومی این شرکت بودند و کامپیوترهای کنترل آنلاین فرآیند GE4010 ،GE4020 و GE4060 نیز با کاربری خاص تولید شدند. علاوه بر این محصولات، سیستم های انتقال پیام Datanet 30 و Datanet 355 نیز از تولیدات خاص این شرکت بوند.

فعالیت جنرال الکتریک تنها در بخش های سخت افزاری دنیای کامپیوتر نبوده و آنها با همکاری بل لبز در تولید نرم افزار و سیستم عامل نیز تلاش هایی داشته اند. در سال ۱۹۶۲، توسعه ی اولین سیستم عامل این شرکت با نام GECOS شروع شد که بعدا به GCOS تغییر نام داد. این سیستم عامل ابتدا برای انجام وظایف پردازش دسته ای آماده شد اما بعدا اشتراک زمانی و پردازش تراکنش نیز به قابلیت های آن افزوده شد. در حال حاضر هنوز هم نسخه هایی از این سیستم عامل در حال کار هستند.

از سال ۱۹۶۳ تا ۱۹۶۹، همکاری جنرال الکتریک با بل لبز جدی تر شد و آنهابا همکاری دانشگاه ام آی تی روی توسعه ی سیستم عامل Multics برای کامپیوتر GE465 همکاری کردند. البته بل لبز بسیار زود از پروژه کنار رفت و فعالیت های توسعه ای نیز بیش از زمان پیش بینی شده طول کشیدند و توجیه مالی این پروژه از بین رفت. به هرحال این تلاش تحقیقاتی پایه های توسعه ی فناوری های مدرن بعدی را تشکیل داد و البته توسعه ی آن تا سال ۱۹۸۵ نیز ادامه داشت.

دلیل ورود جنرال الکتریک به صنعت کامپیوتر، نیاز خود شرکت در بخش های تولیدی به کامپیوترها بود. آنها در دهه ی ۱۹۶۰ بزرگترین شرکت خصوصی خریدار کامپیوتر در آمریکا بودند و حتی به عنوان اولین شرکت جهان که صاحب کامپیوتر شده شناخته می شدند. بزرگترین مرکز تولید لوازم خانگی این شرکت با نام Appliance Park اولین مرکز غیردولتی بود که یک کامپیوتر را در فرآیندهای خود وارد کرد. به هرحال کسب وکار جنرال الکتریک در سال ۱۹۷۰ به شرکت هانی ول فروخته شد. البته فعالیت های نرم افزاری این شرکت خصوصا در بخش اشتراک زمانی تا سال ها ادامه داشت و سرویس هایی همچون GXS را به مشتریان عرضه کرد.

شرکت Appliance Park

در سال ۲۰۰۰ شرکت United Technologies Corp برای خرید هانی ول اقدام کرد و در مقابل، جنرال الکتریک نیز پیشنهادی را به این شرکت ارائه داد. در سوم جولای سال بعد، اتحادیه ی اروپا در بیانیه ای، خرید هانی ول توسط جنرال الکتریک را ممنوع اعلام کرد. این اتحادیه دلیل تصمیم خود را جلوگیری از سلطه ی یک شرکت بر بازارهای متعدد عنوان کرد و همچنین به این نکته اشاره کرد که پیشنهادات اجرایی جنرال الکتریک برای حل چالش های هانی ول کاربردی نبوده اند.

جنرال الکتریک در خلال سال های طولانی فعالیت با محصولات متنوع و خصوصا لوازم خانگی در ذهن مردم نقش بسته است. در حالی این محصولات تنها بخش کوچکی از فعالیت های این هولدینگ عظیم آمریکایی را تشکیل می دهند. بخش اعظمی از خدمات ارائه شده توسط این شرکت به دولت ها و سازمان های بزرگ ارائه می شود و بسیاری از فعالیت ها نیز در بخش هایی همچون سرمایه گذاری و مشاوره ی مالی انجام می شود.

زیرمجموعه های جنرال الکتریک

همان طور که پیش از این گفته شد، جنرال الکتریک در حال حاضر در بخش های بسیار متنوعی از صنعت و بازارهای ملی مشغول فعالیت است. زیرمجموعه های این شرکت زمینه های گوناگونی از پزشکی، خدمات زیرساخت و صنایع هوایی تا خدمات مالی و فناوری های دیجیتال را پوشش می دهند. علاوه بر آن، تاریخ جنرال الکتریک زیرمجموعه های ارزشمندی همچون بخش تولید لوازم خانگی را نیز در خود دارد که به شرکت های دیگر فروخته شده اند.

  1. RCA و NBC
  2. GE Appliances
  3. GE Additive
  4. GE Aviation
  5. GE Capital
  6. GE Digital
  7. GE Healthcare
  8. GE Lighting
  9. GE Power
  10. GE Renewabele Energy
  11. GE Transportation
  12. Baker Hughes
  13. GE Global Research

مشکلات و چالش های جنرال الکتریک

هولدینگ جنرال الکتریک نیز مانند هر شرکت باسابقه ی دیگر در جهان، تاریخچه ای پر از موفقیت و شکست دارد. علاوه بر آن چنین شرکت هایی همیشه شاهد اعتراضات و انتقادهای جدی از طرف انواع قشرهای جامعه اعم از کارشناسان، کارگران و منتقدین صنعتی بوده اند. در سال های اخیر، جنرال الکتریک با بحران های مالی متنوعی دست و پنجه نرم کرده و مدیریت آن مجبور به فروش بسیاری از دارایی ها و زیرمجوعه های آن شده است.

کارشناسان دلایل بحران های اخیر جنرال الکتریک را در دهه های پس از دوران مدیریت جک ولش افسانه ای جستجو می کنند. آنها تصمیمات اشتباه مدیریتی و سرمایه گذاری را دلایل افت شدید ارزش سهام و درآمد بزرگترین شرکت تاریخ می دانند. به هر حال فارغ از دلایل عنوان شده برای چالش های سال های اخیر، برخی چالش ها و انتقادات تاریخی نیز ضربه های بزرگی به این شرکت وارد کرده اند که در ادامه برخی از آنها را بررسی می کنیم.

آلودگی های زیست محیطی جنرال الکتریک

جنرال الکتریک تاریخچه ای طولانی از اعتراضات نسبت به فعالیت های خود در بخش آلودگی ها دارد. این شرکت در بررسی های آماری مختلف جزء بزرگترین تولیدکنندگان آلودگی محیطی در آمریکا شناخته شده و در طول تاریخ مجبور به پرداخت غرامت های سنگین در این مورد شده است. مواد و ضایعات شیمیایی کارخانه های این شرکت خصوصا در بخش لوازم خانگی، آلودگی های زیادی را وارد آب های رودخانه های هادسون و هیوساتونیک کرده است.

یکی از اتفاقات تلخ تاریخی در زمینه ی فناوری های هسته ای نیز نام جنرال الکتریک را در دل خود دارد. حادثه ی رآکتورهای هسته ای فوکوشیما در سال ۲۰۱۱، انتقادها نسبت به طراحی تولید و سیستم امنیت رآکتورهای جنرال الکتریک را افزایش داد. البته دلیل این حادثه، سونامی رخ داده در منطقه بود اما باز هم انتقادات به طراحی و معماری سیستم های امنیتی به GE وارد شد.

با وجود تمام انتقادهای فعالان و مسئولین سازمان های حفاظت از محیط زیست نسبت به این جنرال الکتریک، این شرکت فعالیت هایی جدی برای کاهش این پیامدها داشته و سرمایه گذاری های عظیمی نیز در زمینه ی انرژی های تجدیدپذیر و کاهش آلودگی انجام داده است.

وضعیت کنونی جنرال الکتریک

همان طور که پیش از این اشاره شده جنرال الکتریک در سال های اخیر با بحران های مالی و مدیریتی فراوانی روبرو بوده است. این هولدینگ بزرگ مجبور شد تا زیرمجموعه ی تاریخی لوازم خانگی خود را به همراه بسیاری شرکت های تابعه ی دیگر بفروشد تا ابعاد خود را کوچکتر کرده و مشکلات را به مرور حل کند. کاهش درآمد جنرال الکتریک به خاطر فروش این بخش ها، ارزش سهام و همچنین برند این شرکت را هرساله با کاهش مواجه کرده است.

جان ال.فلانری در زیرمجموعه ی خدمات پزشکی جنرال الکتریک شرکت مدیر بود و در سال ۲۰۱۷ جایگزین جفری ایملت شد. او در یکم اکتبر سال ۲۰۱۸ و به خاطر عدم موفقیت در دستیابی به اهداف پیش بینی شده در این سال، از این سمت برکنار شد و لارنس کالپ جایگزین او شد. آخرین آمارها درآمد هولدینگ جنرال الکتریک را ۱۲۲ میلیارد دلار عنوان می کنند و تعداد کارمندان آن در سرتاسر جهان نیز حدود ۳۱۳ هزار نفر گزارش شده است.

کارخانه جنرال الکتریک


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (688 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (207 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (156 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (61 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (34 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان