سینوزیت را با نوشیدن سرکه سیب درمان کنید

  یکشنبه، 29 فروردین 1400   زمان مطالعه 11 دقیقه
سینوزیت را با نوشیدن سرکه سیب درمان کنید
سرکه سیب یکی از قویترین داروهای طبیعی میباشد که خواصیت بسیاری دارد و در طب سنتی از سرکه سیب استفاده های متعددی شده است. در این بخش از ساعد نیوز به مزایای سرکه سیب برای درمان سینوزیت اشاره خواهیم کرد با ما همراه باشید.

سینوزیت مزمن اگر درمان نشود تا 3 ماه هم طول می ک شد. در بیشتر موارد عفونت سینوسی توسط باکتری ها و ویروس هاا در فضای خالی بین گونه ها، بین چشم ها و پیشانی ایجاد می شود. سرکه سیب یکی از قویترین داروهای طبیعی سرشار از اسید مالیک malic acid، آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی و ویتامین هاست.

سینوزیت از علائم و نشانه ها تا راههای درمان

سینوزیت، معمولا پس از عفونت دستگاه تنفسی فوقانی مانند سرماخوردگی رخ می دهد ،.

علائم و نشانه های سینوزیت

  • ترشحات سبز یا زرد بینی
  • بینی گرفته
  • درد و حساسیت در اطراف گونه ها، چشم یا پیشانی
  • سردرد سینوسی
  • دمای بالای بدن (تب) 38 C (100.4 F) یا بیشتر
  • دندان درد
  • احساس بوی نامطبوع
  • نفس بد (هالیتوز)

علائم سینوزیت در کودکان

علاوه بر این نشانه ها کودکان مبتلا به سینوزیت، ممکن است تحریک پذیر باشند، از طریق دهان نفس بکشند و مشکل تغذیه ای داشته باشند ، حرف زدن آنها ،نیز ممکن است تودماغی تلقی شود (همانطور که سرماخوردگی دارند). علائم سینوزیت، اغلب در عرض چند هفته (سینوزیت حاد) تمام می شوند، هرچند گاهی اوقات می توانند برای سه ماه یا بیشتر (سینوزیت مزمن) ادامه داشته باشند.

چه چیزی باعث سینوزیت می شود؟ علت عفونت سینوس ها چیست؟

سینوزیت، معمولا نتیجه یک ویروس سرماخوردگی یا آنفولانزا است، که از طریق راه هوایی به سینوس ها وارد می شوند تنها چند مورد، بواسطه ورود باکتری های عفونتی به سینوس ها ایجاد می شوند . یک دندان عفونت دار یا عفونت قارچی ،نیز گاهی می تواند موجب التهاب سینوس ها شود. دقیقا مشخص نیست که چه چیزی سبب ایجاد سینوزیت می شود (طولانی مدت)، اما این موارد، با آن همراه است:

علائم ایجاد و تشدید کننده سینوزیت

  • آلرژی و شرایط مرتبط، از جمله آلرژیک رینیت (ورم غشای مخاطی بینی)، آسم و پولیپ تب یونجه
  • پلیپ بینی(در داخل بینی)
  • سیگار کشیدن
  • سیستم ایمنی ضعیف
  • حصول اطمینان از این که، شرایط و علل اساسی ،مانند:آلرژی و آسم به خوبی کنترل می شود، چرا که آنها علل سینوزیت مزمن هستند.

10 داروی طبیعی برای درمان سینوس عفونی با استفاده از نسخه های طب سنتی

1. علائم را درمان کنید

همیشه درمان علت های بیماری بسیار مهم تر از درمان علائم آن است، و به این معنی است که هنگامی که عفونت سینوسی داشتید، احساس نگرانی شما بیشتر می شود.بنابراین قبل از اینکه بر روی تقویت سیستم ایمنی بدن خود، تمرکز کنید و علت عفونت را از بین ببرید، اول بر روی درمان نشانه ها کار کنید.

2. هیدراته بودن

مقدار زیادی آب، آبمیوه بدون قند، آب گوشت و چای داغ بنوشید این مایعات ،به نازک کردن موکوس کمک کرده و به تخریب آن از سینوس های تحریک شده،هم کمک می کند. از نوشیدن الکل، نوشیدنی های کافئین دار، نوشیدنی های شیرین و همچنین مصرف سیگار اجتناب کنید ، تمام این مواد ،سیستم بدنی شما را خشک و دهیدراته کرده و سبب ضخیم شدن مخاط میشود، که باعث می شود راه های نفوذ هوا، مسدود شوند.

3. مخاط های اضافی را از بین ببرید

غذاهای تند، مانند فلفل کایین و غیره را می توان با سرکه سیب و آب لیمو مخلوط کرد، تا یک اکسیر حل کننده و جدا کننده مخاط را ایجاد کند.

4. فعال شدن نقطه فشار

برای تسکین موقت راه های بسته بینی، زمانی که هیچ یک از این راه های دیگر برای شما در دسترس نیستند، یک ماساژ صورت سریع را امتحان کنید این هفت مرحله سریع، در کمتر از دو دقیقه انجام می شود و اگر به درستی انجام شود، راحت تر تنفس خواهید کرد.

5. استنشاق بخور

به همراه چند قطره اکالیپتوس یا روغن نعناع در آب گرم، موجب نرم شدن مخاط سخت و ضخیم بینی می شود صورت خود رادرست بالای آب قرار دهید، یک حوله روی خود بیندازید و نفس بکشید.

6. با آب نمک بشویید

اگر شما مستعد ابتلا به عفونت های سینوسی هستید و ظرف نٍتی ندارید، لازم است که حتما آن را تهیه کنید این دستگاه کوچک دستی ،باعث می شود تا حفره بینی شما مرطوب شود، و مخاط ناخواسته و آلودگی های استنشاقی که در آن جا می ماند، را پاک کند و از بین ببرد.

7. عصاره دانه گریپ فروت

عصاره دانه گریپ فروت (GSE)، یک آنتی بیوتیک طبیعی است که از دانه های گریپ فروت خشک شده تشکیل شده ،به همراه گوشت و پالپ آن که به خوبی پودر کرده اند در صورت استفاده از اسپری بینی GSE ،کمک می کند تا مخاط را از ببن ببرد و از سایر آلودگی های میکروبی در بافت های سینوسی جلوگیری کند. توصیه می کنم که عصاره بینی گریپ فروت را چهار بار در روز استفاده کنید.

8. ریشه زردچوبه یا زنجبیل

ریشه زردچوبه، یک ادویه عالی و معطر است که معمولا در هند و بعضی غذاهای خاورمیانه استفاده می شود زردچوبه، نه تنها حاوی کورکومین که یک ماده ضد التهابی طبیعی است، همچنین این ادویه نیز یک ضد اکسید کننده است. هنگامی که با ریشه زنجبیل تند ترکیب شده و جوشانده می شود، این ترکیب به کاهش مخاط و انسداد بینی ها و کاهش فشار سینوسی کمک می کند. ریشه زنجبیل، همچنین دارای ماده ای اضافی برای آرامش بخشیدن به معده نیز است ( یک عارضه جانبی مکرر از ترشحات شبانه سینوسی.)

9. سرکه سیب

دو یا سه قاشق غذاخوری سرکه سیب عمل نیامده را به یک فنجان آب گرم یا چای اضافه کرده و سه بار در روز بنوشید، که باعث کاهش تراکم مخاطی می شود همچینین می توانید آن را با آبلیمو و عسل مزه دار کنید. هنگامی که برخی از دردها و گرفتگی های مخاطی را کاهش دادید، حالا می خواهید بر تقویت سیستم ایمنی بدن خود تمرکز کنید، تا خود را از عفونت مصون بدارید.

10. سوپ مرغ با سبزیجات

این درمان سنتی از سوپ استخوان، باعث سبک شدن حفره بینی و سیستم تنفسی می شود و همچنین مواد معدنی مهمی را نیز به همراه دارد.

از این غذاها و نوشیدنی ها اجتناب کنید

  • قند : گلبول های سفید خون را کاهش می دهد که به مبارزه با عفونت کمک می کند.
  • آب میوه ها : اگر چه آب پرتقال حاوی مقداری ویتامین C است، اما مقدار آن به اندازه تمام میوه ها و سبزیجات دیگر نیست اگر می خواهید آب میوه بنوشید، آن را رقیق کنید.
  • محصولات لبنی : شیر و سایر محصولات لبنی تولید کننده مخاط هستند، بنابراین بهتر است از مصرف آنها جلوگیری شود.
  • آرد و دانه های تصفیه شده : همه دانه های تصفیه شده ،می توانند باعث تولید بیشتر مخاط شوند.
  • نمک : بدون مصرف آب کافی، نمک می تواند باعث کم آبی بدن شود و روند بهبود التهاب سینوس ها را کاهش دهد.

    درمان عفونت سینوس با سرکه سیب

    درمانی طبیعی و موثر برای سینوزیت وجود دارد که سینوس ها را تمیز کرده و میکروب هایی که باعث ایجاد این مشکل شده اند را از بین می برد. برای برخی افراد، بخار آب و سرکه سیب به طور موقت به درمان علائم عفونت سینوس کمک میکند. درمانی طبیعی و موثر برای سینوزیت وجود دارد که سینوس ها را تمیز کرده و میکروب هایی که باعث ایجاد این مشکل شده اند را از بین می برد. برای برخی افراد، بخار آب و سرکه سیب به طور موقت به درمان علائم عفونت سینوس کمک میکند؛ اما درد و گرفتگی به سرعت باز می گردد. در هر صورت اگر بعد از چند روز بهبودی نداشتید، به پزشک خود مراجعه کنید.

    سرکه سیب برای درمان عفونت سینوس

    سرکه سیب یکی از قویترین داروهای طبیعی سرشار از اسید مالیک malic acid، آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی و ویتامین هاست. سرکه سیب در بدن به پاتوژن ها وصل می شود بنابراین بدن به راحتی می تواند آن ها را از بین ببرد. برای استفاده از مزایای سرکه سیب باید مطمئن شوید که سرکه سیب صد در صد طبیعی و بدون هیچ گونه افزودنی است. مصرف خوراکی سرکه سیب راههای هوایی را پاکسازی کرده و موکوس ها را تجزیه می کند و خاصیت قدرتمند ضد باکتری آن باکتری ها را نابود می کنند. سرکه سیب از سیستم ایمنی بدن حمایت کرده و مواد مغذی زیادی به بدن می رساند. مصرف روزانه ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب PH بدن را متعادل کرده و باعث پیشگیری از حمله میکروب ها می شود. علاوه بر آن فلفل کاین به دلیل وجود ماده فعال کپسایسین در تسکین درد و درمان احتقان موثر است.

    آیا میتوان عفونت سینوس را با سرکه سیب درمان کرد ؟

    براساس سازمان غذا و داروی آمریکا، سرکه سیب فروخته شده در ایالات متحده باید دارای پنج تا شش درصد استیک اسید باشد. این اسیدیته (ترشی)، مانع رشد باکتری ها می شود. به همین دلیل است که انسان ها برای حفظ مواد غذایی برای قرن ها از سرکه استفاده کرده اند. نقش سرکه در کاهش باکتری ناشی از مواد غذایی اثبات شده است، اما هنوز هیچ مدرکی مبنی بر گسترش این عملکرد در سایر انواع باکتری ها، مانند آنهایی که در سینوس های شما وجود دارد، اثبات نشده است.

    انواع روش های استفاده از سرکه سیب برای درمان عفونت سینوس

    برای درمان گرفتگی و سردردی که با عفونت سینوس همراه است، داروهای بدون نسخه بسیاری وجود دارد. اما اگر به دنبال یک روش جایگزین برای کاهش علائم هستید، می توانید از سرکه سیب استفاده کنید. اگرچه برخی افراد ممکن است از مزایای استفاده از سرکه سیب به عنوان داروی خانگی برای درمان عفونت سینوس بهره مند شوند، اما هیچ مطالعه علمی برای تأیید ایمنی یا اثربخشی آن صورت نگرفته است. در مورد سینوزیت که به اندازه کافی شدید است که بتواند فعالیتهای روزانه شما را مختل کند، حتماً به پزشک مراجعه کنید.

    ۱. درمان سینوزیت و از بین بردن عفونت سینوس با نوشیدن سرکه سیب

    ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب، کمی فلفل کاین، ۱ قاشق چایخوری عسل، آب یک عدد لیموترش را به یک لیوان آب گرم اضافه کرده و بنوشید. برای سرعت بخشیدن به روند درمان می توانید این نوشیدنی را ۲ بار در روز مصرف کنید. اثر تسکین دهنده آن بلاقاصله احساس می شود ولی برای درمان کامل سینوزیت باید چند روز به طور منظم از آن استفاده نمایید.

    ۲. درمان عفونت سینوس با بخور سرکه سیب

    بخور سرکه سیب درمانی مناسب برای افرادی است که از عفونت سینوسی رنج می برند. خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی سرکه سیب باعث از بین رفتن عفونت سینوس ها می شود. نصف لیوان آب را با نصف لیوان سرکه سیب مخلوط کرده روی حرارت بگذارید تا شروع به بخار کردن کند. حوله ای را روی سرتان بیندازید و روی بخار نفس بکشید. این روش را چند روز تکرار کنید تا علائم عفونت سینوسی کاملا درمان شود.

    ۳.شستشوی سینوس ها با سرکه سیب

    این روش به تمیز شدن حفره های سینوسی کمک می کند. با توجه به خواص ضد قارچ و باکتری و ضد التهابی سرکه سیب این روش می تواند بهترین درمان برای عفوت سینوس باشد. ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب را با ۱ لیوان آب گرم مخلوط کنید. ۱ قاشق غذاخوری از این محلول را ووارد سوراخی بینی کرده و از دهان بیرون دهید. این کار را برای سوراخ دیگر بینی هم تکرار کنید. برای نتیجه گرفتن بهتر است چند روز ۴-۵ بار بینی را با این محلول شستشو دهید.

    ۵. درمان سینوزیت و عفونت سینوس با سرکه سیب و عسل

    ترکیب سرکه سیب و عسل یک درمان شگفت انگیز برای عفونت سینوس است.مواد ضد باکتری عسل باعث کشتن باکتری هایی می شود که باعث عفونت سینوسی می شوند و التهاب گلو را کاهش می دهد. ضمن این که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند تا بتواند با عفونت مقابله کند.یک لیوان آب گرم را با ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب و ۱ قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده و روزانه ۲- ۳ بار برای از بین بردن عفونت سینوسی بنوشید. برای بهتر نتیجه گرفتن با این محلول قرره کنید سپس قورت دهید.

    عوارض استفاده از سرکه سیب برای سینوس

    اگرچه سرکه سیب به طور کلی بی خطر است، اما خطرات ناشی از استفاده بیش از حد از آن وجود دارد. از آنجا که سرکه اسیدی است، مصرف مقادیر زیاد آن می تواند مری (سُرخ نای) شما را تحریک کند. همچنین ممکن است که سرکه با سایر داروها و مکمل ها مانند داروهای ادرار آور و انسولین واکنش نشان داده و منجر به مشکلات پزشکی مانند کاهش پتاسیم شود.

    دوره زمانی استفاده از سرکه سیب برای درمان عفونت سینوس

    اگر تصمیم دارید که درمان با سرکه سیب را برای عفونت های سینوسی امتحان کنید، پی گیری کنید که چه احساسی دارید و چه پیشرفتی در حال انجام است. برای برخی افراد، بخار آب و سرکه سیب به طور موقت به درمان علائم عفونت سینوس کمک خواهد کرد؛ اما درد و گرفتگی به سرعت باز می گردد. اگر احساس می کنید بعد از چند روز بهبودی ندارید، به پزشک خود مراجعه کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (668 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (198 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان