ساعدنیوز
ساعدنیوز

سیر تا پیاز خواص آلبالو که تا به حال نمیدانستید!

  شنبه، 15 مرداد 1401   زمان مطالعه 9 دقیقه
سیر تا پیاز خواص آلبالو که تا به حال نمیدانستید!
یکی از میوه های پر طرفدار فصل تابستان آلبالو است که می توان آن را به روش های مختلف مثل مربا، ترشی و حتی فریز شده استفاده کرد. این میوه ترش در سراسر جهان وجود دارد. در این مقاله قصد داریم تا بیشتر در مورد خواص و فواید آلبالو بدانیم؛ پس در ادامه با ما همراه باشید.

آلبالو (فارسی شرقی:البالو') نام درخت و میوه ای است بومی جنوب غرب آسیا و اروپا با (نام علمی: Prunus cerasus). میوه آن ترش مزه و سرخ رنگ است. بلندی درخت آن ۳ تا ۱۰ متر است. صد گرم آلبالو ۱۶ گرم مواد قندی، ۰/۸۵ گرم پروتئین و ۸/۶ کالری دارد. به علاوه صد گرم آن حدود ۵۰ میلی گرم کلسیم، ۲۰ میلی گرم فسفر، ۱ میلی گرم آهن، ۴۰۰ واحد بین المللی ویتامین آ، ۰/۱۴ میلی گرم تیامین، ۰/۱۲ میلی گرم ریبوفلاوین، ۵ میلی گرم ویتامین C و نیز مقداری سدیم، منیزیم، پتاسیم، مس، روی و املاح دیگر دارد. برای آلبالو خواص زیادی ذکر کرده اند که از جمله می توان به ارزش آن در درمان التهاب کلیه، سلامتی قلب، ناراحتیهای کبد، معده و روده و نیز بیماری های تبدار اشاره کرد. دم کرده آلبالو خاصیت ادرارآور داشته و از قدیم به ارزش آن توجه داشته اند. از آلبالو برای تهیه آلبالو پلو، اشکنه آلبالو، شربت آلبالو و ترشی آلبالو و یکی از پر طرفدارترین لیکورهای جهان ویشنوکا و موارد دیگر استفاده می شود.

یک سبد البالو

مواد مغذی موجود در 100 گرم آلبالو :

طبیعت آلبالو سرد و خشک می باشد. مصرف آلبالو برای گرم مزاجان و رفع غلظت خون و صفرا مفید است.آلبالو را می توان به صورت آلبالو تازه، ترشی آلبالو، شربت آلبالو، آب آلبالو، مربا آلبالو، آلبالو پلو و خورش آلبالو استفاده کرد.

  • کالری 50
  • مجموع چربی 0 گرم
  • چربی اشباع شده و چربی ترانس 0 گرم
  • کلسترول 0 میلی گرم
  • سدیم3 میلی گرم
  • کل کربوهیدرات 12.18 گرم
  • فیبر رژیمی (1.6 گرم)
  • شکر 8.49 گرم
  • پروتئین 1 گرم
  • ویتامین آ 0.064میلی گرم
  • کلسیم 16 میلی گرم
  • آهن 0.32میلی گرم

آلبالو

خواص و فواید آلبالو

خواص آلبالو بسیار بالاتر از یک میوه ی ملس و خوش طعم است. آلبالو دارای آنتی اکسیدان هایی است که موجب بالا رفتن سیستم ایمنی شما می شود و از طرفی باعث تقویت پوست و مو می شود. جالب است بدانید این میوه می تواند درد های نقرس و آرتروز را آرام کند. همچنین به دلیل ترکیبات خاصی که دارد مصرف منظم آن موجب بهبود خواب نیز خواهد شد. برای آشنایی بیشتر با خواص بی نظیر آلبالو ادامه مطلب می تواند به شما کمک زیادی کند.

۱. جوان سازی پوست صورت

بر طبق تحقیقات انجام شده نوشیدن روزانه آب آلبالو به دلیل مقادیر بالای آنتوسیانین هایی که دارد بافت های همبند پوست را تقویت می کند و با افزایش سنتز کلاژن پوست باعث جوان سازی پوست صورت می شود. بتاکاروتن موجود در آلبالو به سلامت پوست کمک می کند و برای خارش پوست مفید است. آلبالو در ترکیبات خود دارای ویتامین C بسیار زیادی است. با وجود این ویتامین حیاتی و بسیار مفید خواص آلبالو برای پوست چند برابر شده است. این ویتامین به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی که در خود دارد زمانی که روی پوست قرار می گیرد سلول ها مرده پوست را پاکسازی می کند. در نتیجه ی این عملکرد سلول های زنده و شاداب به روی سطح پوست می آیند. این امر به مرور زمان ابتدا موجب روشن شدن پوست و سپس از بین رفتن لکه های پوستی می شود.

۲. درمان آکنه و جوش صورت

آلبالو خواص ضد باکتری دارد که با سم زدایی پوست صورت به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند. البته خوب است روش تهیه ماسک آلبالو برای پوست صورت را بدانید یک فنجان آلبالو رسیده که هسته های آن را جدا کردید، له کنید و چند قطره آب لیمو ترش تازه به آن اضافه کنید، یک سفیده تخم مرغ به این ترکیب اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. ماسک را بر روی صورت بمالید و بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند، سپس با آب سرد خوب بشویید.

توجه: پیش از مصرف هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل ۲۰ دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.

3. سرماخوردگی

آلبالو فواید دارویی و درمانی هم دارد آلبالو خشک و تازه برای بدن آلبالو حاوی مقادیر بالای ویتامین C است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی، آنفلونزا و سرفه مفید است. علاوه بر این آلبالو با جذب بیشتر آهن، مقاومت بدن در برابر عفونت ها و بیماری های ویروسی را افزایش می دهد. همچنین آنتوسیانین ها و کورستین موجود در آلبالو به کاهش علایم آسم کمک می کند.

4. دیابت و قند خون

کورستین نوعی آنتی اکسیدان مهم در آلبالو است که با تنظیم میزان انسولین و گلوکز خون می تواند باعث کاهش قند خون بالا در افراد مبتلا به دیابت نوع دو شود. آلبالو همچنین می تواند از ابتلا به دیابت در افرادی که در معرض خطر هستند، پیشگیری کند. مطالعات نشان داده که آنتوسیانین های موجود در آلبالو تازه باعث کاهش قند خون ناشتا در افراد مبتلا به دیابت می شود.

5. فشار خون

مقادیر قابل توجه پتاسیم و آنتی اکسیدان های موجود در میوه آلبالو می توانند باعث کاهش فشار خون بالا شوند.به گفته محققان دانشگاه نورث آمبریا انگلستان، افرادی که ۶۰ میلی لیتر افشره آلبالو که با کمی آب مخلوط شده باشد را بخورند شاهد کاهش ۷ درصدی فشار خون در مدت ۳ ساعت خواهند بود.همین میزان کاهش فشار خون برای کاهش خطر سکته تا ۳۸ درصد یا بیماری قلبی تا ۲۳ درصد کافی است.

6. سنگ کلیه

آلبالو یک از میوه های مدر است که با افزایش میزان ادرار به سم زدایی و پاکسازی کلیه ها کمک کرده و برای درمان سنگ کلیه مفید است.مربای آلبالو برای افرادی که سنگ کلیه دارند می تواند عامل موثر و کمک کننده ای در جلوگیری از سنگ کلیه باشد . مصرف چای آلبالو باعث می شود، سنگ های کلیه و مثانه بهتر دفع شوند. با این حال کسانی که مبتلا به اختلال جدی در کبد و کلیه هستند، نباید بدون مشورت با پزشک چای آلبالو مصرف کنند.

7. لاغری و کاهش وزن

اکثر ما فکر می کنیم که کاهش مصرف کربوهیدرات ها تنها راه کاهش وزن است، بهتر است بدانید که انتخاب مناسب کربوهیدرات ها در حقیقت به لاغری و کاهش وزن کمک می کند. آلبالو تازه حاوی مقادیر قابل توجه کربوهیدرات و فیبر است که باعث کاهش اشتها شده و با جلوگیری از پرخوری و افزایش چربی سوزی بدن به لاغری و کاهش وزن کمک می کند.

آلبالو

8.کاهش بیماری های قلبی

تحقیقات انجام شده نشان می دهد مصرف آلبالو همراه با رژیم غذایی چرب، باعث اضافه وزن و چاقی نمی شود. مولکولهای موجود در خون نوعی التهاب مرتبط با بیماری های قلب و نیز دیابت دارد. علاوه بر این افرادی که آلبالو مصرف می کنند کلسترول پایینی تری نسبت دیگران دارند. افراد چاقی که آلبالو مصرف می کنند چربی شکمی کمتری دارند و چربی شکم با ریسک و تورم قلبی و عروقی در انسان ها مرتبط است. آلبالو سرشار از آنتی اکسیدان های طبیعی مانند آنتوسیانین، کلوروژنیک اسید، کورستین و کامپفرول می باشد، آنتوسیانین های موجود در آلبالو سبب محافظت بدن در برابر آسیب های استرس اکسیداتیو، از بین بردن رادیکال های آزاد، محافظت از رگ های خونی و سلول های مغزی در برابر استرس اکسیداتیو و جلوگیری از تشکیل پلاک های آترواسکلروزی و بیماری های مرتبط با زوال عقل می شود.

9.مصرف آلبالو در بارداری

مصرف آلبالو و گیلاس در دوره بارداری مفید است و مشکلی برای مادران باردار ایجاد نمیکند. مقادیر بالای فیبر موجود در آلبالو از ابتلا به یبوست دوران بارداری که یکی از شایع ترین مشکلات زنان باردار است، پیشگیری می کند. آنتی اکسیدان ها و آنتوسیانین های موجود در آلبالو خطر ابتلا به فشار خون بالا در دوران بارداری را کاهش می دهد و ملاتونین موجود در آلبالو به درمان بی خوابی و بهبود کیفیت خواب در زنان باردار کمک می کند اما نباید خانم های باردار در خوردن آلبالو زیاده روی نمایند.

10. تقویت چشم

ویتامین آ موجود در آلبالو برای محافظت از چشم و تقویت بینایی ضروری است. تحقیقات نشان می دهند که قطره های چشم به دلیل داشتن ویتامین آ برای درمان سندروم خشکی چشم و نیز نوع ویژه ای ازالتهاب چشم به نام کراتوکنژنکتیویت موثر هستند.اگرچه ویتامین آ همراه با دیگر ویتامین ها، به کاهش خطر انحطاط چشم کمک می کند. افراد در معرض خطر بالای بیماری که از چند ویتامین مانند ویتامین آ، ث، ایی، روی، و مس استفاده می کنند، 25 درصد خطر انحطاط چشم را کاهش می دهند.

11. کاهش درد

به جای استامینوفن، آلبالو بخورید زیرا آلبالوی تازه و آلبالوی خشک، فعالیت آنزیم سیکلواکسیژناز را محدود می کند. این آنزیم ها مهم ترین ترکیبات در فرآیند التهاب و احساس درد می باشند. فعالیت ضددرد آلبالو را مطابق با استامینوفن، ایبوپروفن و ناپروکسن دانست زیرا آنزیم سیکلواکسیژناز به وسیله بسیاری از داروهای مسکن نیز مهار می شود. با مصرف آلبالو نشانه های موجود در بیماری های التهابی چون آرتریت و نقرس را کاهش دهید و با مصرف آب آلبالو دو بار در روز برای مدت 8 روز، دردهای بعد از مسابقات ورزشی را کاهش دهید.

12. سرطان

کورستین، فلاوونوئیدی است که خواص ضدسرطانی قوی دارد، آلبالو و آلبالوخشکه منبع بسیار مناسبی از کورستین هستند. آمیگدالین موجود در آلبالو، اندازه تومورهای سرطانی را کاهش می دهد و از پیشرفت سرطان جلوگیری می کند. همچنین ویتامین C و آنتوسیانین های موجود در آلبالو سبب تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان های سینه، ریه، کبد، پوست و روده بزرگ می شود.

13. التهاب و رگ به رگ کردن

منگنز، درمان مشهور برای رگ به رگ شدن و هم چنین التهاب است چون به افزایش سطح سوپراکسید دیسموتاز کمک می کند. این سطح افزایش یافته به دلیل خاصیت آنتی اکسیدان مواد معدنی است. سوپراکسید دیسموتاز معمولا در سطوح بسیار پایین در بیماران مبتلا به ورم مفاصل یافت می شود. آلبالو به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی، به شدت برای مبتلایان به ورم مفاصل توصیه می شود، بنابراین وجود منگنز در بدن برای افزایش سنتز و عملکرد SOD با کاهش علائم این بیماری همراه بوده است. آلبالو را در رژیم غذایی خود قرار دهید تا التهاب و رگ به رگ شدگی را کاهش دهید.

14. سلامتی دستگاه گوارش

فیبر برای عادی سازی حرکات روده با تخلیه مدفوع و عبور آسان تر آن ضروری است که می تواند به تسکین و اجتناب از یبوست و اسهال کمک کند. مصرف زیاد فیبر می تواند خطر دیورتیکولی (التهاب روده)، سنگ صفرا، سنگ کلیه، بواسیر و درمان برای سندروم روده تحریک پذیر (سندرم روده تحریک پذیر) را کاهش دهد. تحقیقات همچنین نشان داد که یک رژیم حاوی فیبر بالا ممکن است به کاهش اسید معده و کاهش خطر اختلال بیماری رفلاکس(GERD)و زخم نیز کمک کند.

آلبالو

خواص آلبالو در طب سنتی

مصرف آلبالو برای گرم مزاجان مفید است.

  • آلبالو برای رفع حرارت و تشنگی و غلظت خون و صفرا مفید است.
  • آلبالو برای افراد دارای چربی شکمی مفید است
  • شربت آلبالو بهترین دارو برای افرادی است که عطش فراوان دارند.
  • آلبالو ضد مواد صفراوی ضد حالت تهوع و ضد سنگ کلیه است.
  • مصرف آلبالو اعصاب را آرام می کند.
  • آلبالو برای سوء هاضمه بسیار مفید و ملین می باشد.
  • نوشیدن آب آلبالو پس از ورزش کردن سبب تسکین درد حاصل از کشیدگی ماهیچه ها می شود.
  • مصرف البالو خارش پوستی را درمان می کند.
  • مصرف شربت یا مربای آلبالو برای درمان نارسایی های کبد و التهاب و ورم کلیه مؤثر است.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (272 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (56 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (33 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه سحر ولدبیگی +عکس / عاشقانه های سحر و نیما فلاح ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (30 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز نقاش خوش ذوق خیابانی در زیبا سازی شهر/ دستت طلا هنرمند+ عکس (21 نظر) تصاویری تاریخی از اولین سفر خارجی رهبر معظم انقلاب 40 سال پیش (12 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (12 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (11 نظر) تعریف و تمجید و شوخی خنده دار رهبر معظم انقلاب با اشعار یک شاعر درباره عشق و عاشقی دو درخت کاج+ویدیو/ بچه دار هم شدن (10 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (8 نظر) (فیلم) خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی / آقا فرمودند آوازشو بیشتر کن ... (8 نظر) امکانات هوش پرون اتاق میکاپ اشرافی فرح پهلوی در کاخ نیاوران /کاش اینقد که به فکر بَزَک دوزَک بود به فکر مردمم بود +عکس (9 نظر) خلاقیت خنده دار راننده پراید در به چالش کشیدن دیگر راننده ها حماسه آفرید/ هیتلر هم مغز اینو نداشت+ عکس (7 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: یکی بهم گفت آیت الله، گفتم من طلبه ام گفت بنشین این کُت شلواریا الکی به هم دکتر مهندس میگن بذار ما آخوندا هم به هم آیت الله بگیم +ویدئو😂👌 (7 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا نقّاش برای رنگ آمیزی3 بعدی اتاق کودک/ وقتی استعداد تو خون آدم باشه میشه همین+ عکس (7 نظر)
دیگران می‌خوانند   
آقای مازیار لرستانی، شما هم؟ +عکس (عکس) سندی از دوره قاجار مبنی بر حاکمیت ایران بر جزایر سه گانه خلیج فارس به دستخط مظفرالدین شاه / زمانی که هنوز اماراتی وجود نداشت! تبریک روز حامد سلطانی برای تنها یادگارِ همسر اولش +عکس/ فاطمه سلما خانومی شده‌ برای خودش (عکس) شکار عشق اول نقی معمولی در متروی تهران / به قول بهتاش دختر محمود نقاش تیپ میزنه چپ و راست ... متن احساسی آرزو افشار ،آفرینِ آوای باران برای «روز دختر» فرزند خوانده اش +عکس (فیلم) افتتاح مزون بزرگ آیسان آقاخانی با حضور همسرش، رضا گلزار / سوپر استار همسرش را تنها نگذاشت ... (عکس) انتشار تصویری تازه از رهبر معظم انقلاب در کتابخانه شخصی ایشان با عرق‌چین سفید و جلیقه ای زیبا ... گشتی در شگفت انگیزترین و منحصر به فردترین روستای ایرانی/ سرزمین لی لی پوت ها کجاست؟+عکس یک خبر بد از کافه شیک و لاکچری علیرضا بیرانوند در تهران/ کافی‌شاپ ستاره تیم ملی چرا پلمپ شد؟+عکس اولین دیدار عاشقانه علیرضا بیرانوند و دختر ناز و زیبایش در بیمارستان/ چقدر کوچولو و گوگولی+عکس پشت صحنه دیده نشده و باحال بهرام افشاری در فیلم کمدی و پرفروش سال گربه/ صدبارم ببینی بازم کمه+ویدیو اعلام اسامی برگزیدگان دو دوره از المپیاد دانشجویی/ تسهیلات ویژۀ برگزیدگان المپیاد فقط یک درصد از افراد می‌توانند این معادله را در 15 ثانیه حل کنند!/ آیا شما جزو این یک درصد هستید؟ (ویدئو) صحنه‌ی دردناک مرگ یک نورون! (ویدئو) مدرک تحصیلی سلبریتی‌ها به چه دردی می‌خورد؟/ بهنام تشکر: مدرک تحصیلی ندارم! بازیگر فیلم های مستهجن جزئیات رابطه خود با ترامپ را در دادگاه برملا کرد / در هتلی کنار دریاچه تاهو ... (ویدئو) وقتی دانشجو کم میاره و از استاد راهنماش کمک می‌خواد.../ فقط ژشت خاص مهران مدیری رو ببینید سرعت‌گیرهای اینترنت را برای بالابردن سرعت اینترنت شناسایی کنیم (ویدئو) استندآپ کمدی فوق خنده‌دار میثم درویشان‌پور از ترساندن معلمش انتشار غزل زیبایی از رهبر معظم انقلاب با دستخط ایشان/ طفلم و بنهاده سر، بر سر دامان عشق+عکس مردم امامزاده ابراهیم شفت از ششمین آتش‌سوزی مهیب می‌گویند + فیلم و عکس (ویدئو) داستان کوتاه «کلاغ و آب» به زبان انگلیسی/ با زیرنویس فارسی و انگلیسی عکس جالب و منتشر نشده از رهبر معظم انقلاب همراه با پسرانشان در جوانی/ ساده زیست و آراسته (ویدئو) دکتر الهی قمشه‌ای راوی داستانی زیبا از لئو تولستوی/ انسان چقدر زمین احتیاج دارد؟ آغاز مرحله دوم انتخابات مجلس در 22 حوزه انتخابیه (ویدئو) داستان‌های شاهنامه فردوسی/ قسمت دوم رهبر انقلاب: مرحلهٔ دوم انتخابات به‌اندازهٔ مرحلهٔ اول اهمیت دارد بعد از دیدن این ویدئو سراغ آب لوله‌کشی نخواهید رفت! پیشنهاد شیطانی صاحب کار به شاگرد تازه داماد درباره همسرش او را به کام مرگ کشاند عاشقانه های نیلوفر شهیدی همراه با همسر و دختر زیبایش در آتلیه عکاسی/ مامانش چه پیراهن مجلسی خوشگلی براش دوخته+عکس (ویدئو) تفسیر نیم دقیقه‌ای استاد قرائتی از قرآن در محضر مقام معظم رهبری/ خنده‌های شیرین رهبر انقلاب تبریک جالب و زیبای نقی معمولی پایتخت برای روز دختر/ خونشون چه دکوراسیون شیک و لوکسی داره+ویدیو بی حجاب ها در پاسخ به پلیس بگویند چشم / مسئولین وقتی کم می‌آورند از رهبری هزینه می‌کنند خلاقیت جذاب و منحصر به فرد شهرداری تهران برای تبریک روز دختر/ کمتر از گل بهش نگو+عکس از گروگانگیری در تهران تا شوخی ژوله با علی پروین در حواشی داغ امروز جمعه 21 اردیبهشت 1403 وقتی علی ضیا نه به رژیم رو یه روز دیگه هم تمدید کرده و بریونی چرب و چیلی میخوره+ ویدیو/ همین فرمون برو جلو کارِت درسته😂 نگاهی به دفترکار ساده و بدون تجملات رهبر معظم انقلاب در تهران/ غیرقابل باور است+عکس مات و مبهوت ماندن داوران صداتو از خوانندگی عاشقانه پسر بقال ایرانی/ با صدای بهشتی و درجه یک برنامه رو ترکوند+ویدیو رونمایی از پدرشوهر و مادرشوهر جوان سپند امیرسلیمانی برای اولین بار/ شباهت بی حد و اندازه مونا کرمی به مادرش+عکس مات و مبهوت ماندن داوران صداتو از خوانندگی پسر پزشک با آهنگ استاد شجریان/ما دلشدگان خسرو و شیرین پناهیم...
تیتر امروز   
اعلام اسامی برگزیدگان دو دوره از المپیاد دانشجویی/ تسهیلات ویژۀ برگزیدگان المپیاد
بازیگر فیلم های مستهجن جزئیات رابطه خود با ترامپ را در دادگاه برملا کرد / در هتلی کنار دریاچه تاهو ...
سرعت‌گیرهای اینترنت را برای بالابردن سرعت اینترنت شناسایی کنیم
مردم امامزاده ابراهیم شفت از ششمین آتش‌سوزی مهیب می‌گویند + فیلم و عکس
آغاز مرحله دوم انتخابات مجلس در 22 حوزه انتخابیه
رهبر انقلاب: مرحلهٔ دوم انتخابات به‌اندازهٔ مرحلهٔ اول اهمیت دارد
پیشنهاد شیطانی صاحب کار به شاگرد تازه داماد درباره همسرش او را به کام مرگ کشاند
بی حجاب ها در پاسخ به پلیس بگویند چشم / مسئولین وقتی کم می‌آورند از رهبری هزینه می‌کنند
از گروگانگیری در تهران تا شوخی ژوله با علی پروین در حواشی داغ امروز جمعه 21 اردیبهشت 1403
تنها جایی از کره زمین که نمیتوان تخم مرغ آب پز کرد
عذرخواهی یکتا ناصر از منوچهر هادی +جزئیات
تبریک متفاوت و منحصر به فرد کمند امیرسلیمانی برای عروسی برادرش/ عروس چقدر قشنگه+عکس
بهترین روش شستن اصولی میوه نوبرانه بهاری و پرطرفدار/ ماندگاری بالای سموم روی توت فرنگی
همه ثروتمندان ایران را یک‌جا می‌خرم! /مردی با انگشتر 200 میلیارد تومانی!+عکس
فال روزانه امروز جمعه 21 اردیبهشت ماه 1403