ترجمه ارزان دانشجویی

  سه شنبه، 24 تیر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
ترجمه ارزان دانشجویی
با توجه به اینکه دانشجویان هیچگونه منبع درآمدی ندارند و به دلیل موقعیت تحصیلی خود مجبور به انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی هستند و ممکن است نیاز به ترجمه متون با حجم بسیار بالا داشته باشند از این رو باید موسسات ترجمه ارزان دانشجویی برای دانشجویان در نظر بگیرند که بتوانند به راحتی فایل های تخصصی خود را ترجمه کنند.

ترجمه های دانشجو

دانشجویان در حال حاضر قشری از جامعه هستند که بیشتر با ترجمه متون تخصصی و عمومی سرو کار دارند. دانشجویان با توجه به اینکه منبع رسمی درآمدی ندارند توان پرداخت هزینه های بالای ترجمه را نیز نخواهند داشت بنابراین باید مترجمین برای دانشجویان خدمات ویژه ای در نظر بگیرند خدماتی که بتوانند با حفظ کیفیت ترجمه و مفهوم متون هزینه چندانی نیز از دانشجو دریافت نکند.

ترجمه متون دانشجویی باید به مترجمی داده شود که کاملاً قالب نوشتن و ترجمه ارزان تخصصی متون هست در رشته های مختلف دانشگاهی و این کار، خیلی غیرمعمول نیست که بخواهد تخفیفی داده شود ترجمه ارزان به متنی و می توانیم از کیفیت های برنزی و یا خوب استفاده کنیم ولی کماکان کیفیت حفظ می شود و در برگرداندن کلمات تمام تخصص مترجم به کار گرفته می شود. یک مترجم متون تخصصی مثلاً پزشکی برای ترجمه ارزان دیگر ترجمه ارزان متن تخصصی مدیریت را ترجمه نخواهد کرد و در مجموع روند کار طوری خواهد بود که مشتری از آن ترجمه راضی خواهد بود.

ترجمه ارزان دانشجویی

در عین حال شخص مترجم باید همیشه برای همه متون باید شخصی باهوش باشد با دانش کافی باشد و تجربه ترجمه های مختلف در حوزه های مختلف و تخصصی و فنی را داشته باشد. معمولاً مترجم ها دارای گنجینه واژگان خیلی متنوع هستند و به صورت شفاهی هم معمولاً می توانند به زبان انگلیسی مسلط هستند و با تمامی قواعد زبان، قواعد نوشتاری، تکلم، قواعد دستوری، املاء و سایر نکات را می دانند و متنی که به تایپیست می رسد برای ترجمه ارزان، یک متن کاملاً حرفه ای است و مترجم بسیار خوب روی آن کار کرده است و این از لازمه های ترجمه است نه فقط ترجمه ارزان و همه مؤسسات از جمله مؤسسه بنیاد تایپ و ترجمه ایران این مسئله را درنظر می گیرد که کارهای دانشجویی همیشه با کمی تخفیف به همراه قیمت همراه است و این یکی از مهارت های کاری مؤسسات ترجمه می باشد که در دنیای امروز ضروری هم هست و کار با ثبات و منظمی هست ترجمه ارزان و همیشه و در همه جا در بیشتر کارها برای دانشجویان این تخفیف ها درنظر گرفته می شود.

بهترین ویژگی موسسات ترجمه این است که برای دانشجویان پلن ها و خدمات ویژه ای در نظر بگیرند که این قشر از جامعه به دلایل مشکلات مالی از تحقیق و پژوهش باز نمانند. اغلب دانشجویان خود آگاهی به ترجمه متون عمومی و روزمره دارند اما یقینا برای ترجمه متون تخصصی و مفهومی نیاز به دانشی فراتر از سطح سواد دانشجو میباشد و دانشجویان بالاجبار ترجمه متون تخصصی خود را به مترجمین دیگر واگذار میکنند.

ترجمه در دوران دانشجویی با اهداف گوناگون انجام می شود و سطوح مختلفی دارد.

از ترجمه های دانشجویی که برای ارائه به کلاس انجام می شود تا ترجمه های دانشجویی که برای انجام تحقیقات خاص و یا به انجام رساندن پروژه های سنگین پژوهشی و حتّی ثبت مقاله های تحقیقی در ژورنال­های بین­المللی از قبیل ISI ،SSCI، SCIE و غیره. که همه این موارد نیاز به سطوح کاملا تخصصی ترجمه دارند و در اغلب موارد زمان نیز جز معیار های بسیار مهم محسوب میگردد. در این موارد مترجم باید عین حفظ کیفیت و هزینه پایین نسبت به زمان نیز دقیق باشد و در زمان نیز صرفه جویی نمایند. کاهش زمان نباید موجب افت کیفیت شود و به هرحال کیفیت ترجمه باید حفظ شود و اهمیت به سزایی دارد.

هدف از ترجمه دانشجویی ارزان

هدف برخی از ترجمه های دانشجویی، ارزیابی زبان انگلیسی دانشجوست که توسط استاد به دانشجو ارائه می شود و دانشجو باید با ترجمه آن که ترجمه کلاسی نیز نامیده می شود سطح زبان انگلیسی خود را به استاد نشان بدهد.

در این گونه موارد با ترجمه دانشجو در واقع اقدام به تمرین عملی زبان علمی خود می کند و از ترجمه هدف به غیر از یادگیری دنبال نمی شود.

برخی از ترجمه های دانشجویی نیز به منظور آگاهی از مطالب جدید علمی انجام می شود و دانشجو برای نوشتن پایان­نامه یا مقاله علمی باید از آخرین یافته های علمی در رشته خود مطّلع باشد. یعنی ترجمه با هدف آگاهی از مطالب علمی و افزودن بر دانش خود صورت می گیرد.

در این گونه موارد نیز سطح کیفیّت ترجمه برای دانشجو اهمیّت دارد ولی نه به اندازه ثبت در ژورنال­های بین­ المللی، یا ارائه­ مقاله و یا چاپ کتاب. در این گونه موارد دانشجو ترجمه­ ارزان­تر را ترجیح می دهد.

مترجم مناسب برای متون دانشجویی مترجمی است که:

  • سواد و دانش کافی در زمینه زبان های تخصصی مبدا و مقصد داشته باشد.
  • متخصص در یک حوزه علمی باشد و فقط یک زمینه تخصصی خاص برای خودش انتخاب کند.
  • با سواد و تحصیل کرده یک زمینه علمی خاص باشد و فقط در آن حوزه ترجمه انجام دهد.
  • محقق و متخصص باشد و سابقه کاری موفق در حوزه ترجمه متون تخصصی داشته باشد.
  • قادر به درک و حفظ مفاهیم متون تخصصی باشد و بتواند به سادگی مفهوم متن را درک کند و منتقل نماید.

استفاده های مختلف در مورد ترجمه دانشجویی ارزان باشید. اجازه ندهید لفظ ترجمه دانشجویی ارزان شما را فریب دهد. به خاطر ارزان بودن هر ترجمه ای را قبول نکنید. اگر نیاز به ترجمه با کیفیّت در سطوح مختلف، با اهداف مختلف و با قیمت مناسب دارید یا نیاز به ترجمه دانشجویی ارزان و با کیفیّت دارید بهتر است موسسه ای انتخاب کنید که ضمن داشتن سابقه چندین ساله موفق بتواند کیفیت ترجمه را تضمین کند و همچنین هزینه نیز معقول و به صرفه باشد. ترجمه دانشجویی یعنی ترجمه ای که ضمن دارا بودن کیفیت کافی هزینه پایین تری داشته باشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (688 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (207 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (156 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (61 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (34 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان