تاثیر پشن فروت در لاغری

  پنجشنبه، 24 آذر 1401   زمان مطالعه 7 دقیقه
تاثیر پشن فروت در لاغری
پشن فروت میوه ای بسیار خوش طعم است که از ارزش غذایی بالایی برخوردار است. می خواهیم در این مقاله از تاثیر این میوه در لاغری صحبت کنیم. همراه ساعد نیوز باشید.

پشن فروت که با نام گرانادیلا نیز شناخته می شود، میوه ای لذیذ است که در بسیاری از مناطق با فواید بسیار زیادی کشت می شود. نام علمی پشن فروت، پاسیفلورا ادولیس است. این گیاه به ژنوس پاسیفلورا، خانواده پاسیفلوراها متعلق است. این باور وجود دارد که این میوه کم کالری، بومی آمریکای جنوبی است اما پشن فروت به صورت گسترده ای در سرتاسر جهان کشت می شود.

پشن فروت چیست؟

پشن فروت میوه ای با پوست بیرونی سخت و گوشت آبدار و پر از دانه است. انواع مختلف پشن فروت از نظر اندازه و رنگ متفاوت هستند که در بین آن ها انواع بنفش و زرد رایج تر هستند. اگرچه آن ها یک میوه گرمسیری هستند اما برخی از انواع آن ها می توانند در آب و هوای نیمه گرمسیری رشد کنند. به همین دلیل آن ها در سراسر جهان رشد می کنند و محصولات زراعی را می توان در آسیا، اروپا، استرالیا و آمریکای جنوبی و شمالی یافت. پشن فروت ها به راحتی در هر آب و هوایی گرم رشد می کنند، زیرا آنها در طول سال باقی می مانند. محبوبیت این میوه برای سالاد و دسر در بسیاری از دستور العمل های محبوب امروز استفاده می شود.

میوه پشن فروت

فواید پشن فروت

بسیار مغذی است: پشن فروت منبع خوبی از مواد مغذی به ویژه فیبر، ویتامین C و پروویتامین A است.

یک عدد پشن فروت بنفش حاوی مواد مغذی زیر می باشد :

  • کالری : 17
  • فیبر : 2 گرم
  • ویتامین C : حدود 9 درصد مقدار مورد نیاز روزانه
  • ویتامین A : حدود 8 درصد مقدار مورد نیاز روزانه
  • آهن : 2 درصد مقدار مورد نیاز روزانه
  • پتاسیم : 2 درصد مقدار مورد نیاز روزانه

اگرچه این ممکن است زیاد به نظر نرسد اما به خاطر داشته باشید که این مقادیر برای یک میوه کوچک است که تنها 17 کالری دارد. پشن فروت منبع خوبی از فیبر، ویتامین C و ویتامین A است. همچنین سرشار از ترکیبات گیاهی مفید از جمله کاروتنوئیدها و پلی فنول هاست. در واقع یک مطالعه نشان داد که پشن فروت نسبت به بسیاری از میوه های استوایی دیگر از جمله موز، لیچی، انبه، پاپایا و آناناس از نظر پلی فنول غنی تر است. علاوه بر این پشن فروت مقدار کمی آهن دارد. بدن شما معمولا آهن گیاهان را به خوبی جذب نمی کند. با این حال آهن موجود در پشن فروت حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که به افزایش جذب آهن آن کمک می کند.

سرشار از آنتی اکسیدان است: آنتی اکسیدان ها از بدن شما در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند، این رادیکال ها مولکول های ناپایداری هستند که می توانند در صورت وجود تعداد زیاد به سلول های شما آسیب برسانند. پشن فروت حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است. به ویژه سرشار از ویتامین C، بتاکاروتن و پلی فنول است. پلی فنول ها ترکیبات گیاهی هستند که دارای طیف وسیعی از اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند. این بدان معناست که آنها ممکن است خطر التهاب مزمن و شرایطی مانند بیماری قلبی را کاهش دهند. ویتامین C یک آنتی اکسیدان مهم است که باید از رژیم غذایی خود دریافت کنید. این ویتامین سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و پیری سالم را پشتیبانی می کند. بتاکاروتن نیز یک آنتی اکسیدان مهم است. بدن شما آن را به ویتامین A تبدیل می کند که برای حفظ بینایی خوب ضروری است. رژیم های غذایی غنی از بتاکاروتن گیاهی با کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها از جمله پروستات، روده بزرگ، معده و سینه مرتبط است. دانه های پشن فروت سرشار از پیسه آتانول هستند – پلی فنولی که ممکن است حساسیت به انسولین را در مردان دارای اضافه وزن بهبود بخشد و به طور بالقوه خطر دیابت نوع 2 را در صورت مصرف به عنوان مکمل کاهش دهد.

منبع خوب فیبر غذایی است: یک وعده پشن فروت حدود 2 گرم فیبر دارد که برای چنین میوه کوچکی بسیار زیاد است. فیبر برای سالم نگه داشتن روده و جلوگیری از یبوست مهم است با این حال اکثر مردم به اندازه کافی فیبر استفاده نمی کنند. فیبر محلول به کند کردن هضم غذا کمک می کند که می تواند از افزایش قند خون جلوگیری کند. رژیم های غذایی سرشار از فیبر با کاهش خطر ابتلا به بیماری ها از جمله بیماری قلبی، دیابت و چاقی همراه هستند.

التهاب را کاهش دهد: محتوای آنتی اکسیدانی بالای پوست پشن فروت ممکن است وقتی به عنوان مکمل مصرف شود اثرات ضد التهابی قدرتمندی به آن ها بدهد. یک مطالعه کوچک اثرات مکمل پوست پشن فروت بنفش را بر روی علائم آسم در طول چهار هفته بررسی کرد و به این نتیجه رسید گروهی که مکمل مصرف کردند کاهش خس خس سینه، سرفه و تنگی نفس را تجربه کردند. در مطالعه دیگری در افراد مبتلا به استئو آرتریت زانو کسانی که از عصاره پوست پشن فروت بنفش استفاده می کردند، درد و سفتی کمتری در مفاصل خود نسبت به افرادی که مکمل مصرف نمی کردند گزارش کردند. به طور کلی اثرات آنتی اکسیدان ها بر التهاب و درد مبتلایان به آرتروز هنوز نامشخص است و تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

کلسترول بد را کاهش می دهد: پشن فروت گزینه ای عالی برای حفظ سطح کلسترول خوب است. کلسترول بد نه تنها موجب نوسانات فشار خون می شود، بلکه باعث می شود مسدود شدن عروق و افزایش استرس در قلب می شود. بنابراین اگر می خواهید سطح کلسترول را به میزان سالم کاهش دهید، میوه گل ساعت را در رژیم غذایی خود قرار دهید. از آنجا که به طور طبیعی HDL را افزایش داده و LDL را کاهش می دهد، می توانید آن را به طور منظم در رژیم غذایی خود را برای یک زندگی سالم استفاده کنید.

تاثیر پشن فروت در لاغری

پشن فروت میوه ای از آمریکای جنوبی است که درخت گلدار و زیبایی دارد. پشن فروت یک پوسته بیرونی سفت دارد که زرد یا بنفش رنگ دارد. داخل میوه یک توده دانه خوراکی وجود دارد. این میوه تنها 17 کالری دارد و منبع غنی از فیبر، آهن، پتاسیم، ویتامین A و ویتامین C است. مصرف روزانه 5 عدد از این میوه 42% از RDI را با کمتر از 100 کالری تامین می نماید. فیبر موجود در این میوه هضم غذا را کند می کند و شما برای مدت طولانی تری احساس سیری خواهید کرد. دانه های پشن فروت دارای پنی فنولی هستند و موجب کاهش فشارخون و بهبود حساسیت به انسولین در مردان می شوند. اگر این میوه را به قصد چربی سوزوی مصرف می کنید، بهتر است آن را به طور کامل میل کنید. می توانید به عنوان دسر یا در نوشیدنی نیز این میوه را بریزید.

عوارض پشن فروت

پشن فروت برای اکثر مردم کاملا بی خطر است اما آلرژی در تعداد کمی از افراد رخ می دهد. به نظر می رسد کسانی که آلرژی به لاتکس دارند بیشتر در معرض خطر آلرژی به پشن فروت هستند. این به این دلیل است که برخی از پروتئین های گیاهی موجود در میوه ساختاری شبیه به پروتئین های لاتکس دارند که می تواند باعث واکنش آلرژیک در برخی افراد شود. پوست پشن فروت بنفش ممکن است حاوی مواد شیمیایی به نام گلیکوزیدهای سیانوژنیک باشد. اینها می توانند با آنزیم ها ترکیب شوند و سیانید سمی را تشکیل دهند و به طور بالقوه در مقادیر زیاد سمی هستند. با این حال پوست بیرونی میوه معمولا خورده نمی شود و به طور کلی غیرقابل خوردن در نظر گرفته می شود.

سخن آخر

بسیاری از میوه ها را می توان در گروه میوه های چربی سوز قرار داد. زیرا در کنار فواید زیادی که از لحاظ مغذی بودن دارند، با محتوای فیبر بالا به سیر نگه داشتن افراد کمک کرده و در عین حال کالری کمی هم دارند. در پایان به دو نکته اشاره می کنیم. اول آنکه به جای آب میوه بهتر است خود میوه ها را بخورید. دومین نکته این است که قطعا تنها با خوردن میوه، نمی توان به وزن ایده آل دست یافت. لاغری به رژیم مخصوص و فعالیت کافی نیاز دارد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (411 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (169 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (152 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (71 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (61 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (52 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (16 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (11 نظر) حضور جذاب بازیگران معروف و مشهور ایرانی در کنسرت رضا گلزار/ از منوچهر هادی تا ترلان پروانه و فرزاد فرزین+عکس (10 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 11 تیر ماه 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس