تاثیر بخور گرم روی پوست چگونه است؟

  دوشنبه، 23 تیر 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
تاثیر بخور گرم روی پوست چگونه است؟
داشتن پوستی سالم و شاداب یکی از دغدغه های فکری خیلی ها، مخصوصا خیلی از خانم هاست و امروز برای رسیدن به این منظور، روش های مختلفی پیشنهاد می شود؛ به عنوان نمونه، گفته می شود که دستگاه های مختلف لیزر می توانند بسیاری از نیازهای بانوان را از این نظر برآورده کنند…

داشتن پوستی سالم و شاداب یکی از دغدغه های فکری خیلی ها، مخصوصا خیلی از خانم هاست و امروز برای رسیدن به این منظور، روش های مختلفی پیشنهاد می شود؛ به عنوان نمونه، گفته می شود که دستگاه های مختلف لیزر می توانند بسیاری از نیازهای بانوان را از این نظر برآورده کنند…

از طرف دیگر، با وجود دستگاه های مکانیکی مانند میکرودرم ابریشن می توان با ذرات و کریستال های اکسید آلومینیوم، پوست را لایه برداری کرد و به این ترتیب، شادابی خاصی به پوست بخشید.متخصصان پوست با اسیدهای میوه (گلیکولیک اسید) می توانند لایه برداری شیمیایی پوست را انجام دهند و به این ترتیب شادابی خاصی به پوست ببخشند. البته این لایه برداری ها، اصول فنی و کاملا تخصصی دارد و باید حتما توسط متخصص پوست انجام شود؛ زیرا اشتباه در میزان باقی ماندن اسید روی پوست می تواند منجر به نفوذ بیش از حد اسید به داخل پوست و ایجاد زخم شود. اما راه آسان تری نیز برای تمیز و شاداب کردن پوست وجود دارد؛ استفاده از بخور!

نظر متخصصان پوست درباره بخور

هر چند به ندرت شاهد آن هستیم که متخصص پوستی به بیمارش بخور پوستی را توصیه کند اما در بسیاری از موارد افرادی که از بخورهای مختلف استفاده و ماسک های مختلف گیاهی را امتحان می کنند، بسیار راضی هستند. به نظر می رسد اگرچه این اعمال به ظاهر ساده و پیش پا افتاده در متون درسی آکادمیک تخصص پوست وجود ندارند، اما با توجه به علاقه افراد به استفاده از این اعمال ساده و گاهی اوقات مفید، حداقل می توان گفت که بخور و ماسک های مختلف تا زمانی که برای فرد مشکلات حساسیتی مانند خارش، تورم و التهاب ایجاد نکنند قابل توصیه هستند. بخور می تواند باعث شادابی موقت پوست شود. پاک و تمیز کردن پوست با استفاده از بخار به زمان رومی ها برمی گردد.

بخار آب (بخور دادن پوست صورت) داراي مزاياي چند ازجمله موارد زير است:

  • منافذ و روزنه هاي پوست را باز مي كند.
  • سلولهاي پوستي مرده را مي زدايد.
  • امكان پاك كردن كامل و عميق پوست را مهيا مي سازد.
  • راي جوش ها ي سر سياه و همچنين آكنه يا غرورجواني مفيد است.

بخوردادن به عنوان يك نظافت جهت زيبايي صورت هفته اي يك بار انجام مي شود و به عنوان يك پيش زمينه عالي جهت استفاده از ماسك هاي صورت است.برخورداري از مزاياي بخورپوست بدون پرداخت هزينه هاي سنگين سالنهاي زيبايي به راحتي در خانه نيز امكان پذير است.

همه آنچه براي اجراي اين نظافت نيازمنديد شامل مواد پاكننده، كتري آب، حوله بلند و صورت خودتان است. براي شروع مراحل زير را دنبال كنيد.ابتدا آرايش صورت خود را به كمك آب و صابون يا مواد پاكننده مورد استفاده خود به طور كامل بزداييد.

كتري را تقريبا با سه ليوان آب پر كنيد و بجوشانيد.آب كتري را بعد از جوشاندن در يك كاسه با سطح مقطع وسيع بريزيد.فاصله صورت خود را تا ظرف آب جوش مقابلتان حداقل به ميزان نيم متر حفظ كنيد. سپس حوله را روي سر خود انداخته به طوري كه دور سر شما و ظرف آب جوش حايلي ايجاد كند. بخار آب بايد به صورت گرم و ملايم و آرامش بخش احساس شود نه خيلي داغ و غير قابل تحمل .

تاثیر بخور گرم روی پوست چگونه است؟

بخار دادن به پوست کمک می کنه تا هر نوع مواد ناخالص و آلودگی ها، خاک و گرد و غبار از سوراخ های پوست بیرون بیاد. در حقیقت، با بخار دادن می تونید پوست رو از درون پاکسازی کرده و زندگی جدیدی بهش بدید. علاوه بر این، با بخور دادن صورت، پوست شما سفیدتر می شه و لب ها هم به علت بهبود جریان خون توی صورت، خوش رنگ تر به نظر میان.حرارت حاصل از بخار آب می تونه جریان خون رو افزایش بده که این اتفاق می تونه موجب افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و رسوندن مواد مغذی به اون بشه. با استفاده از انواع گیاهان مناسب بخور پوست و بخار دادن هفتگی پوست، بهترین راه تغذیه اون هست، زیرا بسیاری از این گیاهان به باز کردن منافذ بسته پوست و تنفس آن، تسکین، پاکسازی، لطافت و نرمی پوست کمک می کنه.

گیاهان مناسب هر پوست

  1. بابونه و گل همیشه بهار برای پوست های حساس
  2. نعناع هندی، اسطوخودوس، ترنج، گل همیشه بهار برای پوست های خشک
  3. روغن چای، اسطوخودوس، بابونه، گل رز برای پوست های چرب

مراحل انجام کار بخور گرم روی پوست

می تونید برای رسوندن بخور گرم به صورتتون، از دستگاه های بخور صورت استفاده کنید و یا با استفاده از کتری آب رو جوش کنید.اگه از دستگاه های بخور صورت استفاده می کنید، حتما شرایط مندرج روی جعبه رو رعایت کنید.در غیر این صورت آب رو جوشونده و توی یه کاسه بزرگ بریزید، یه حوله بزرگ روی سرتون و تمام اطراف کاسه بکشید و سر خودتون رو در فاصله ۱۰ الی ۱۵ سانتی متری کاسه برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه نگه دارید.در انتها پوست خودتون رو با حوله با حرکات ضربه ای خشک کنید و پس از اون با محلولی تقویت کننده و مناسب پوستتون، صورت رو ماساژ بدین.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (232 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (135 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (114 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (57 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (51 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (50 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (44 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (31 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (30 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (19 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت