تزریق ژل پیشانی برای از بین بردن چین و چروک

  شنبه، 19 تیر 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
تزریق ژل پیشانی برای از بین بردن چین و چروک
دلایل متعددی در ایجاد چین وچروک پیشانی و در نتیجه روی آوردن به تزریق ژل پیشانی دارد که یکی از مهمترین آن‌ها افزایش سن می‌باشد. افزایش سن موجب کاهش کلاژن بدن شده و این امر در آبرسانی به منافذ پوست نقش تاثیرگذاری دارد.

دلایل متعددی در ایجاد چین وچروک پیشانی و در نتیجه روی آوردن به تزریق ژل پیشانی دارد که یکی از مهمترین آن ها افزایش سن می باشد. افزایش سن موجب کاهش کلاژن بدن شده و این امر در آبرسانی به منافذ پوست نقش تاثیرگذاری دارد. البته، این امر نمی تواند دلیل اصلی این عارضه باشد و عوامل دیگری نیز موثرند. یکی از این عوامل اضطراب، خستگی و عدم خواب کافی می باشد. اضطراب شدید باعث می شود تا سیستم ایمنی بدن دچار اختلال شده و در نتیجه سیستم آبرسانی پوست مختل شود.

یکی دیگر از عواملی که نقش مهمی در ایجاد چیشن و چروک در قسمت پیشانی دارد، مصرف بیش از اندازه دخانیات است. مصرف بی رویه دخانیات موجب خشکی پوست و در نتیجه افزایش تعداد چروک های پیشانی شود. اصابت اشعه فرابنفش خورشید نیز از دیگر عوامل بروز چین و چروک پوست بوده و موجب می شود سلول های آبرسان پوست خیلی زود از بین بروند. توصیه می شود به مقدار کافی در روز آب بنوشید؛ اینکار باعث می شود تا آب بدن کاهش نیابد و منجر به ایجاد چروک در پوست نشود.

یکی از عواملی که بسیاری از پزشکان بر روی آن نقطه نظر دارند، اخم کردن مداوم و خط انداختن عمدی بر روی پیشانی است. این امر موجب انقباض ماهیچه های صورت و در نتیجه از بین رفتن سلول های آن می شود.

برای اینکار ابتدا پزشک جنس پوست شما را بررسی و مناطقی را که نیاز به تزریق ژل دارد را تعیین می کند. این عمل تحت بیهوشی نبوده و تنها قسمتی از پیشانی که نیاز به تزریق دارد، توسط پزشک بی حسی موضعی می شود. برای بی حس کردن ناحیه پیشانی پزشک بسته به تشخیص خود یکی از 3 روش مالیدن پماد بی حسی، تزریق ماده بی حسی و قراردادن کمپرس یخ را انتخاب می کند. سپس، پزشک صبر می کند تا قسمت مورد نظر بی حس شود تا فرایند تزریق ژل را آغاز کند. میزان تزریق بی حسی بسیار مهم است و نباید بیش از حد نیاز به پوست وارد شود.

در این مرحله، پزشک به وسیله سرنگ مخصوص که دارای سوزن های ظریف است، محل های از پیش تعیین شده را انتخاب و ژل را به آن تزریق می کند. اینکار نیاز به دقت و سرعت عمل مناسبی دارد؛ چراکه اگر سوزن ها برای مدت زمان زیادی داخل منافذ پوست بمانند، موجب التهاب و آسیب پوست می شوند. تزریق صحیح با زاویه مناسب، یکی دیگر از نکاتی است که پزشک در این مرحله به آن توجه می کند. زاویه سوزن ها هرگز نباید به طور غیراستاندارد باشد و پزشک موظف است با نهایت دقت و ضرافت اینکار را انجام دهد.

تزریق ژل پیشانی برای چه کسانی مناسب است؟

تزریق ژل پیشانی برای دو نوع بیمار بسیار مناسب است:

  • بیماران با خطوط پیشانی عمیق که درمان های ضد خطوط مثل بوتاکس که جنبه پیشگیری دارد به تنهایی نمی تواند این خطوط را به طرز چشم گیری کاهش دهد.
  • افرادی با ابروهای پایین افتاده یا پلک های افتاده که می خواهند چروک های پیشانی را کاهش دهند ولی نمی خواهند ابرو به سمت پایین کشیده شود.

در این افراد اگر محصولات ضد چروک را به پیشانی تزریق کنیم امکان زیادی وجود دارد که افتادگی پلک و ابرو بیشتر نمایان شود و به همین علت استفاده از ژل از تزریقات محصولات ضد چروک ارجحیت دارد.

این تزریق برای تمام مردان و زنانی چروک های عمیق دارند مناسب است و مععمولا افرادی که به کلینیک پوست و مو مراجعه می کنند بالای چهل سال سن دارند. اشخاص جوانتر از آن جا که خطوط صورتشان عمیق نشده است می توانند از بوتاکس برای جلوگیری از این خطوط استفاده نمایند.

پوتاکس

تزریق ژل پیشانی برای چه کسانی مناسب نیست؟

  • کسانی که به ترکیبات ژل ها حساسیت دارند.
  • افراد با بیماری های خود ایمنی مثل دیابت
  • افراد مستعد کلوئید
  • عفونت باکتریایی پوست باید ابتدا درمان گردد و سپس برای تزریق اقدام شود.
  • کسانی که ویروس تبخال در آن ها فعال است و حتما در مورد سابقه تبخال به پزشک اطلاع دهید.
  • خانم های باردار یا در حال شیردهی
  • نوجوان های زیر هجده سال
  • کسانی که از دیگر فیلر های پوستی استفاده کرده اند.

با استفاده از تزریق ژل می توان نواحی مختلف صورت از جمله گونه و لب را حجیم نمود، فک را زاویه دار کرد، نواحی فرورفته همچون گودی زیر چشم را پر نمود و با از بین بردن چین و چروک موجب جوانسازی تزریق ژل برای صورت لاغر به منظور پر شدن آن نیز از اهداف دیگر تزریق ژل می باشد که موجب شاداب تر شدن و جوانتر به نظررسیدن صورت می شود.ژل ها در انواع مختلف غیر قابل جذب و قابل جذب وجود دارند، ژل های قابل جذب به این دلیل که جا به جا نشده و در زیر پوست به حالت گوله گوله در نمی آیند، بهترین نوع جهت تزریق فیلر می باشند.اسید هیالورونیک بهترین ژل تزریقی صورت می باشد، زمانی که این ماده وارد پوست می گردد موجب کلاژن سازی و تولید الاستین می شود.احتمال جابجایی و گلوله شدن این نوع ژل ها در زیر پوست بسیار است، ژل سیلیکون که یکی از انواع ژل های ماندگار است، توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تایید نگردیده و روشی ناایمن است که تزریق آن توسط اشخاص غیر مجاز انجام می شود.ساخت ژل های نیمه ماندگار از ماده ای به نام PMMA یا پلی متیل متاکریلات است، که دارای کلاژن بوده و توسط بدن جذب نمی شود و برای تزریق به ناحیه هایی با پوست ضخیم استفاده می شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (89 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (52 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (45 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (31 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان