تزریق ژل پیشانی بهتر است یا بوتاکس؟

  شنبه، 19 تیر 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
تزریق ژل پیشانی بهتر است یا بوتاکس؟
تزریق ژل به پیشانی به عنوان یکی از روشهای جوانسازی محسوب می‌شود که در آن خطوط غیر فعال پیشانی، با تزریق ژل پر شده از بین می‌روند.

روند فرسایش پوست به وسیله عوامل گوناگونی صورت می گیرد که از آن جمله می توان به شرایط محیطی مانند قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید، سبک زندگی مانند داشتن استرس، نوع خوراکی های مصرفی، فعالیت بدنی و از همه مهمتر افزایش سن اشاره کرد.جمیع این عوامل باعث ظهور شرایط ناخوش آیند در پوست خواهد شد که یکی از مهمترین آنها ایجاد چین و چروک است. از مناطقی که در پوست صورت به دلیل حرکت زیاد و در معرض بودن، دچار چین و چروک و انواع خطوط فعال و غیر فعال، عمیق و سطحی می شود پیشانی است.همانطور که می دانید، یکی از روشهای دیگر از بین بردن خطوط پیشانی بجز تزریق ژل، تزریق بوتاکس است. انتخاب هر یک از این دو روش، بسته به نوع خطوط، صورت می گیرد. اگر خطوط با حرکت و بالا دادن ابرو ایجاد شوند و در حالت ثابت بودن، دیده نشوند تزریق بوتاکس روش مناسبی است ولی اگر بدون حرکت، همچنان چین و چروک روی پیشانی قابل رویت باشد، تزریق ژل یا فیلر به عنوان پر کننده، گزینه کارآمدتر و بهتری است.البته از تزریق چربی هم به عنوان پرکننده چروک های پیشانی نمی توان غافل شد و بسته به شرایط ممکن است از تزریق چربی به جای تزریق فیلر، برای رفع خطوط پیشانی استفاده شود.

تفاوت تزریق ژل پیشانی با بوتاکس

بسیاری از افراد عمل تزریق ژل را با بوتاکس یکسان می دانند. اما، این دو روش با یکدیگر فرق داشته که در ادامه به آن می پردازیم. ژل تزریقی برای پر کردن منافذ پوست و فضاهای خالی و فرورفتگی های آن می باشد. از این روش زمانی استفاده می شود که میزان فرورفتگی های بسیار عمیق باشد و عمل بوتاکس جوابگوی آن نباشد. متاسفانه برخی از افراد از این مسئله آگاه نبوده و از همه بدتر پزشک معالج نیز به دلیل نداشتن تجربه کافی روش اشتباهی را انتخاب می کنند. از این رو، توصیه می شود، حتما نزد یک پزشک حاذق بروید تا با تجویز روش درست، بهترین نتایج را کسب کنید.بوتاکس زمانی انجام می شود که میزان چین و چروک های پوست عمیق نباشند. تزریق بوتاکس باعث می شود تا از حرکت ماهیچه های صورت جلوگیری شده و عضلات پیشانی هنگام اخم کردن و تغییر حالت صورت کمتر حرکت کنند. اما، اگر میزان خطوط پیشانی همانطور که گفتیم عمیق باشند، باید از روش تزریق ژل استفاده شود.

بوتاکس ممکن است به اصلاح چین و چروک هایی مانند چروک هاى پنجه کلاغی اطراف چشم و خطوط افقی روی پیشانی کمک کند. بوتاکس یک فرم خالص از سم بوتولینیوم است که از باکتری کلسترودیوم بوتولینوم به دست می آید. اگرچه این سم در مقادیر زیاد کشنده است ، اما مقدار کم و تنظیم شده ی بوتاکس که برای اصلاح چین و چروک ها استفاده می شود ایمن است.

بوتاکس با مسدود کردن سیگنال های عصبی در عضلات محل تزریق ، اثر می کند. هنگامی که سیگنال های عصبی قطع شود ، عضله به طور موقت فلج می شود. بدون حرکت این عضلات در صورت ، چین و چروک ها کم می شوند.بوتاکس و سایر روش های درمانی که با سم بوتولینوم انجام می شوند ، گاهی به عنوان سیستم های عصبی یا نوروتوکسین ها نامیده می شوند. درمان های ساخته شده با سم بوتولینوم تحت نام های تجاری دیسپورت ، بوتاکس و زئومین فروخته می شوند.

بوتاکس فقط روی چین و چروک هایی که ناشی از حرکت عضلات هستند اثر می کند که عنوان چین و چروک هاى دینامیکی یا پویا شناخته می شوند. معمول ترین چین و چروک های دینامیکی که بوتاکس می تواند درمان کند ، خطوط روی پیشانی و پنجه کلاغی اطراف چشم است . این خطوط در اثر لبخند زدن ، اخم کردن و سایر حالت های صورت ایجاد می شوند.

بوتاکس روی خطوط و چین و چروک های ظریف چال مانند یا ناشی از چاقی در صورت اثر نخواهد کرد که به عنوان چین و چروک استاتیک شناخته می شوند. چین و چروک های استاتیک شامل خطوطی در گونه ها ، گردن و گونه می باشد. بوتاکس یک درمان دائمی نیست. برای ادامه اثرات کاهش دهنده چین و چروک درمان های مکرر ضروری است. بیشتر افراد دریافتند که اثر بوتاکس ۳ تا ۴ ماه طول می کشد.

عوارض جانبی بوتاکس

ASPS بوتاکس را بی خطر می داند و ۶.۷ میلیون پروسه در سال ۲۰۱۵ انجام شده است.عوارض جانبی احتمالی بوتاکس شامل موارد زیر است:

  • افتادگی پلک یا ابرو در صورت تزریق نزدیک چشم
  • ضعف یا فلج عضلات اطراف
  • کهیر ، بثورات یا خارش
  • درد ، خونریزی ، کبودی ، تورم ، بی حسی یا قرمزی
  • سردرد
  • دهان خشک
  • علائم مانند آنفولانزا
  • حالت تهوع
  • مشکل در بلع ، صحبت کردن ، یا نفس کشیدن
  • مشکلات کیسه صفرا
  • تاری دید یا مشکلات بینایی

همچنین ممکن است این درمان به دلیل آنتی بادی هایی که با سم مبارزه می کنند ، اثر نکند. این اتفاق در کمتر از ۱ درصد از افرادی که درمان بوتاکس را تکرار کرده اند اتفاق می افتد.ASPS به افراد توصیه می کند بعد از درمان بوتاکس ، محل تزریق را مالش یا ماساژ ندهند. این کار می تواند سموم را به پوست اطراف منتقل کند و باعث ضعف عضلات و مشکلات دیگر شود.

تزریق ژل

فیلر های پوستی ممکن است به محکم و پر شدن لب های نازک کمک کنند.فیلر های پوستی ، که بعضا پرکننده های بافت نرم نیز نامیده می شوند ، موادی هستند که برای تزریق در زیر سطح پوست برای افزودن حجم و پرکنندگى طراحی شده اند.

مواد مورد استفاده در فیلر های پوستی شامل موارد زیر است:

  • کلسیم هیدروکسیلاپاتیت ، یک ترکیب مانند مواد معدنی است که در استخوان ها یافت می شود.
  • اسید هیالورونیک ، که در بعضی از مایعات و بافت های بدن وجود دارد که باعث پر شدن پوست می شود.

اسید هیالورونیک ، که در بعضی از مایعات و بافت های بدن وجود دارد که باعث پر شدن پوست می شود.

هر یک از این موارد برای درمان علائم مختلف پیری یا سایر موارد زیبایی طراحی شده است.مدت زمان ماندگاری آنها نیز متفاوت است. اثر برخی از فیلر ها ۶ ماه طول می کشد ، در حالی که برخی دیگر تا ۲ سال یا بیشتر طول می کشند. افراد باید نیازها و انتظارات فردی خود را با پزشک خود در میان بگذارند تا مشخص شود که کدام فیلر بهترین انتخاب برای آنهاست.

نحوه تزریق ژل های اسید هیالورونیک در پیشانی

ژل های اسید هیالورونیک را می توان به پوست و بافت های پیشانی تزریق کرد. ژل های اسید هیالورونیک با سوزنی کوچک در پیشانی تزریق می شوند تا دوز مناسبی از ژل تزریق بشود.

ابتدا پزشک باید مناطق دقیق تزریق چربی را مشخص کند. این کار در درجه اول با مشورت خود فرد و انجام آزمایش های لازم صورت خواهد گرفت. در صورت، تزریق ها به هیچ وجه نباید بالاتر و یا پایین تر از نقاط هدف رخ بدهند.

چرا که ممکن است در بخش های دیگری از صورت فرد اثر بگذارند و نتایج بدی را رقم بزنند. پس از انتخاب و مشخص کردن نقاط درست تزریق، پزشک صورت فرد را به کمک مواد آنتی باکتریال، کاملا تمیز می کند. این موضوع برای جلوگیری از هر گونه واکنش احتمالی میان فیلرها و پوست، ضروری به نظر می رسد.

انتخاب بی حسی موضعی، به خود فرد بستگی خواهد داشت. در بعضی از موارد پزشک تنها به گذاشتن یخ بسنده می کند اما برای افرادی که اصلا تحمل درد را حتی برای چند لحظه ندارند، از بی حسی موضعی بهره برده می شود.طبیعتا اگر به جای بی حسی موضعی از یخ استفاده شود، عوارض کم تری برای فرد اتفاق خواهند افتاد و روند بهبودی او، سریع تر خواهد بود. چرا که در بعضی از افراد، تزریق بی حسی پیچیدگی های به وجود می آورد و دوران بهبودی را نیز کمی طولانی تر می کند.در بعضی از این افراد این بی حسی، برای مدت طولانی تری باقی می ماند و فرد را آزار می دهد.بعد از تزریق، ژل در سطح بافت ها پخش می شود و متخصص هم با ماساژ ملایم به پخش متوازن ژل کمک می کند. بعد از تزریق ژل در پیشانی باید چند روز صبر کنید تا ترکیبات ژل بتواند در زیر بافت های صورت مستقر بشود و با بافت ها ترکیب بشود.

تزریق ژل در پیشانی، آثار ماندگارتری نسبت به تزریق آن در اطراف دهان و لبها دارد و بیماران می توانند بعد از گذشت یک سال دوباره برای تزریق مجدد اقدام کنند.در مقایسه با سایر بخش های صورت، متخصص از حجم کمتری از ژل برای تزریق در پیشانی استفاده می کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (619 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (108 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (72 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (43 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (32 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (10 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان