ساعدنیوز
ساعدنیوز

تجربه ای متفاوت در رژیم، با رژیم مرغ

  پنجشنبه، 15 دی 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
تجربه ای متفاوت در رژیم، با رژیم مرغ
ساعد نیوز: گوشت مرغ از جمله گوشت های پر مصرف در سبد غذایی خانواده ها محسوب می شود. فواید زیادی دارد و نسبت به گوشت های دیگر ارزان تر است. گوشت مرف می تواند در رژیم غذایی قرار گیرد و حتی باعث کاهش وزن شود. رژیم مرغ را امتحان کنید.

شاید عبارت لاغری با مرغ کمی برایتان عجیب باشد اما حقیقت دارد. یکی از محبوب ترین گوشت ها در میان ماکیان گوشت مرغ است. علاوه بر طعم خوب برای سلامت هم بسیار مفید است. مرغ در مقایسه با دیگر گوشت ها جزء اصلی غذای بیشتر خانه هاست و به طور نسبی یک منبع پروتئین ارزان به حساب می آید. خوردن غذاهای حاوی پروتئین می تواند برای کاهش وزن مفید باشد چون برخی تحقیقات نشان داده اند خوردن غذاهای سرشار از پروتئین، در طول رژیم کاهش وزن، به حفظ و بازگرداندن بافت عضلانی کمک می کند. پروتئین ارزش سیر کنندگی بالایی دارد و بعد از خوردنش کمک می کند سیر بمانید. مرغ در کالری و مقدار چربی می تواند متفاوت باشد. به طور کلی توصیه می شود، بیشتر به عنوان بخشی از برنامه غذایی متعادل پروتئین بدون چربی میل کنید. گوشت سفید مرغ مانند گوشت سینه از گوشت های تیره تر چربی کمتری دارد. پوست مرغ چربی بالایی دارد. بنابراین کندن پوست مرغ قبل از پخت به کاهش میزان کالری غذایی که می پزید کمک می کند.

لاغری با مرغ

کالری قسمت های مختلف مرغ

ران مرغ یکی دیگر از قسمت های محبوب مرغ است که از نظر مقدار پروتئین نسبت به سینه در جایگاه پایین تری است. یک ران پخته، بدون استخوان و بدون پوست 26 گرم پروتئین در هر 100 گرم دارد. همچنین هر ران مرغ حاوی 109 کالری است که 100 گرم آن، 209 کالری می شود. 53 درصد کالری این قسمت، از پروتئین و 47 درصد آن از چربی است. گوشت ران مرغ نسبت به سینه مرغ رنگی تیره تر دارد، چون قسمت ران فعال تر است.

ساق مرغ قسمت پایینی پای مرغ است. یک ساق پای مرغ بدون پوست و استخوان ( 44 گرم )، حاوی 12.4 گرم پروتئین است. این مقدار برابر با 28.3 گرم پروتئین در هر 100 گرم است. همچنین هر ساق مرغ برابر است با 76 کالری. یعنی 100 گرم آن، 172 کالری می شود. 70 درصد این کالری از پروتئین و 30 درصد آن از چربی می آید. بیشتر مردم ساق مرغ را همراه با پوستش می خورند، در حالی که یک ساق پای مرغ به همراه پوستش، حاوی 112 کالری است که 53 درصد آن از پروتئین و 47 درصدش از چربی می آید.

بال مرغ متشکل از سه بخش است. معمولا از بال مرغ به عنوان غذایی ناسالم یاد می شود. یک بال مرغ بدون پوست و استخوان ( 21 گرم )، 6.4 گرم پروتئین در خود دارد. این مقدار برابر با 30.5 گرم پروتئین در هر 100 گرم است. همچنین هر بال مرغ حاوی 42 کالری است که 100 گرم آن 203 کالری می شود. 64 درصد این کالری از پروتئین و 36 درصدش از چربی می آید. درست مانند ساق مرغ، بسیاری از مردم بال مرغ را نیز با پوست می خورند. یک بال مرغ همراه با پوست، 99 کالری دارد. 39 درصد این کالری از پروتئین و 61 درصد آن از چربی می آید.

تاثیر رژیم مرغ بر لاغری یا چاقی

بسیاری از افراد برای لاغر شدن مواد غذایی سرشار از پروتئین را در برنامه غذایی خود می گنجانند و هر مقدار که دلشان می خواهد، نیز مصرف می کنند و انتظار دارند که بعد از گذشت مدتی کاهش وزن داشته باشند. یکی از غذاهایی که بسیاری از افراد برای لاغر شدن می خورند، گوشت مرغ است. باید بدانید مصرف مرغ به مقدار زیاد می تواند سبب اضافه وزن شود. مرغی که به طور عمقی و زیاد سرخ شده باشد و روی آن مواد مختلفی ریخته شده باشد، به عنوان مثال مرغ شکم پر یا مرغ همراه با سس های مختلف، قطعاً باعث چاقی می شود اما مصرف قسمت هایی از مرغ بدون استخوان و پوست و به صورت آب پز اضافه وزن نمی آورند. البته باید گفت که میزان افزایش وزن با مصرف مرغ نسبت به گوشت قرمز بسیار کم تر است. این موضوع روی افراد زیادی آزمایش شده است و آن ها به این نتیجه رسیده اند که اگر می خواهید مرغ مصرف کنید، مرغ بدون استخوان و بدون پوست بخورید.

مزایای پیروی از رژیم مرغ

رژیم مرغ با توجه به اینکه کدام قسمت مرغ مصرف می شود، ممکن است متفاوت اثر کند. زیرا در برخی از قسمت ها مانند ران و بال چربی بیشتر و پروتئین کمتری نسبت به سینه وجود دارد. با این حال این رژیم می تواند مزایایی را به همراه داشته باشد که شامل موارد زیر می شود:

  1. تثبیت بافت های عضلانی در طول رژیم لاغری و کاهش وزن
  2. تقویت عضلات برای داشتن بافت های عضلانی بیشتر
  3. وزن کم کردن سالم با دریافت چربی کم از مرغ و به ویژه سینه مرغ
  4. با در برداشتن کلسیم و فسفر، می تواند به حفظ سلامت اسکلت استخوانی که ممکن است بر اثر رژیم تحت تاثیر قرار گرفته باشند، کمک کند.
  5. مرغ حاوی ویتامین B5 و یکی از اسیدآمینه های ضروری به نام تریپتوفان است که از بروز استرس جلوگیری می کند که برای شارژ روند کاهش وزن بسیار موثر است.
  6. دریافت پروتئین از طریق رژیم مرغ، به پیشگیری از بروز گرسنگی در طول رژیم منجر خواهد شد.
  7. بسیار مناسب برای افراد ورزشکاری است که قصد کاهش وزن دارند، اما نیاز به حفظ و تقویت بافت های عضلانی دارند.
  8. مناسب برای کاهش درصد چربی بدن
  9. تامین انرژی و پیشگیری از افت انرژی در طول رژیم

معایب رژیم مرغ

  • این رژیم مدعی است که کاهش وزن 20 کیلویی در 3 هفته را به همراه داد که این موضوع می تواند کاملا آسیب زننده باشد.
  • در این رژیم غلات و نان کامل جایگاهی ندارند که بر اثر افت مواد مغذی و ویتامینی دریافتی از آنها ممکن است بدن با مشکلات جدی مواجه شود.
  • از جمله آنها می توان به بروز حالات عصبی، سردرد، بوی بد دهان و همینطور سرگیجه اشاره کرد.
  • رژیم هایی که بر یک ماده غذایی خاص تاکید دارند، نیازهای بدن به ویتامین و مواد مغذی را نمی توانند تامین کنند که حتی زدگی از رژیم را نیز ایجاد خواهد کرد.
  • نیاز بدن به پروتئین به وزن بستگی دارد که برای هر فرد متفاوت است و در این رژیم در نظر گرفته نشده است.

سخن آخر

با توجه به نیاز به کاهش وزن که در بسیاری از جوامع وجود دارد، انواع رژیم های عمومی ایجاد شده اند که برخی از افراد از آنها نتیجه گرفته و به یکدیگر آنرا توصیه می کنند. اما لازم به ذکر است هر کدام از این رژیم های عمومی، نواقصی را دارد که برای بدن ممکن است آسیب زننده باشد. برای پیشگیری از این موضوع بهتر است رژیم تخصصی خود را پیش گرفت تا به نتیجه کاهش وزن و کسب روندی صحیح برای تغذیه دست یافت.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تذکر جدی رهبر انقلاب به عکاسان خبری در کرمانشاه/ با کفش وارد نشوید+عکس (295 نظر) عرض ارادت احساسی و عیادت بازیگران و ورزشکاران از رهبر معظم انقلاب در بیمارستان+ عکس/ از جواد عزتی و علی ضیا تا علی پروین و بهداد سلیمی (159 نظر) واکنش ایران به درخواست عجیب آمریکا برای حمله نمادین اسرائیل (133 نظر) دیدار بازیگران معروف و محبوب ایرانی با رهبر انقلاب/ از شاهرخ استخری تا مصطفی زمانی و عموپورنگ+عکس (54 نظر) گریم سخت و سنگین شازده مفخم سریال "گیلدخت"، صالح میرزاآقایی، برای بازی در نقش امام خمینی/ بنظرتون شبیه ایشون شدن؟ (48 نظر) خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای دوخت کاپشن با پتو پلنگی حماسه آفرید/ ایرانی پنجه طلا از هر انگشتش هنر میباره😂 (39 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده مشهدی، با نوشته جالب پشت وانت اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (36 نظر) تصویر دیده نشده و قدیمی از آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب در کنار دریا با کاپشن و کلاه +عکس (27 نظر) نگاهی به کیک تولد 5 سالگی هانا دختر مهران غفوریان با دیزاین خاص/مبارکا باشه +عکس (25 نظر) پاسخ جالب رهبر معظم انقلاب به یک سوال: حضرت آقا اصلاً شما فکر می‌کردین که رهبر بشین؟ (30 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک بقال تبریزی برای کودکان حماسه ساز شد/ درک و شعور ایشون ستودنیه+عکس (25 نظر) نگاهی به ماشین لاکچری و هوش‌پران محسن تنابنده، نقیِ پایتخت+عکس/ صبر و لبخند در برابر درخواست مردم برای گرفتن عکس سلفی (24 نظر) عکس عید نوروز محمدرضا گلزار در کنار عزیزش (22 نظر) خلاقیت خنده دار شهرداری در نصب بنر برای تبریک تولد یک آقا به خانومش+عکس/ماشالله استعداد🤣 (19 نظر) مراسم تولد جگرسوز علی انصاریان در خانه ابدی اش و گریه های دلخراش ننه علی/ روحش شاد+ عکس (19 نظر)
دیگران می‌خوانند   
فال انبیاء روزانه جمعه 31 فروردین ماه 1403 فال قهوه با نشان روز جمعه 31 فروردین ماه 1403 فال ابجد روزانه جمعه 31 فروردین 1403 فال روزانه امروز جمعه 31 فروردین ماه 1403 فال حافظ با تفسیر روز جمعه 31 فروردین 1403 + فیلم حضور جالب خانم معلم همدانی با لباس عروس در کلاس درس/ این لحظه تا ابد برای دانش آموزاش خاطره شد+عکس (تصاویر) معماری استثنایی و تخیلی یک رستوران در ژاپن/ با این ویوی جذاب غذا چه میچسبه! (ویدئو) شوخی بانمک نعیمه نظام‌دوست با سن نیما شعبان‌نژاد (تصاویر) تغییر چهره حیرت انگیز فرزانه سریال "بزنگاه" بعد 16 سال/ کلا یه نفر دیگه شده که! شباهت متحیرکننده و خارق‌العاده آنجلینا جولی و دخترش! (فیلم) آشنایی با یاقوت ارغوانی میلیون دلاری از اعماق تاریخ / سنگ آمتیست 26 تنی ژستهای بی ملاحظه ی زنان حرمسرا همگان گرفتن عکس در حضور ناصرالدین شاه قاجار سوژه کاربران مجازی شد برند خاص و شوکه کننده کیف آرایشی ناصرالدین شاه/ باورت میشه ناصرالدین شاه کیف آرایشی داشته؟ (فیلم) در پشت آبشار نیاگارا چه چیزی پنهان شده؟ / اسرار پشت پنهان آبشار نیاگارا چیست؟! نگاهی به ماشین‌های لوکس و هوش‌پران علی دایی، ثروتمندترین فوتبالیست ایران+عکس/ از لندکروز و پورشه تا بی ام وی😍 ارزانترین خانه در دبی | معرفی 10 گزینه مخصوص ایرانیان (عکس) ماشینهای شیک و مدرن یکتا ناصر و منوچهر هادی/ زوج پرحاشیه و جنجالی اینروزهای سینمای ایران مزیت های استفاده از چراغ های خیابانی در نورپردازی شهری تولد باورنکردنی یک حیوان بامزه به سفیدی برف و 6 گوش صورتی در دریا/ چقدر این موجود ناز و گوگولیه+عکس شرط عجیب همسر فریبا متخصص، مادر گلنار سریال گیلدخت برای ازدواج با خانم بازیگر/ قراری که 8 ماه نگذشته فسخ شد! 3روش معجزه آسا برای برق انداختن زیورآلات طلا واکنش بانمک احسان علیخانی با یک سلفی زورکی و یوهویی به عکس فتوشاپ شده ای که از او در فضای مجازی منتشر شده نگاهی به ماشین‌های لاکچری و هوش پران امیر قلعه نویی، سرمربی تیم ملی +عکس/ یکی از یکی خفن تر! مدل مانتو خاص و جذاب گلوریا هاردی، بازیگر سریال کیمیا/ نگاهی به طراحی مانتو همسر فرانسوی ساعد سهیلی+عکس نگاهی به تیپ و استایل لاکچری و درجه یک خانواده محمدرضا گلزار در عروسی آقای بازیگر +عکس/ خوش به حال آیسان خانوم، عروسِ چه خانواده‌یِ باکلاس و مرفحی شده😍 (عکس) سلفی الناز حبیبی، صبای سریال "فاصله ها" با پدر باحال و پرانرژی اش میز صبحانه رنگی و عاشقانه رضا قوچان نژاد و خواهر ساره بیات در دبی/ ویوو رو ببین😍 جشن تولد ساده و خلوت صادق بوقی در رویایی ترین منظره ایران در شمال/ چقدر باصفا و دلباز+ویدیو عکسی نایاب از شیوه حمل جنازه در دوره قاجار (عکس) تاب بازی نفیسه روشن، بازیگر سریال "رستگاری"، در طبیعت بسیار زیبای مالدیو دزدی میلیاردی از خانه 2 مهاجر در برج لاکچری نیاوران! کارت عروسی متفاوت و خاص رضا داوودنژاد و همسرش غزل بدیعی با یک نوشته منحصر به فرد/ روز عروسی یه تیم بسیج گفتن آدرس شدند!+عکس خلاقیت خنده دار دو موتورسوار برای حمل نردبان با موتورشان مرزهای حمل و نقل را جابجا کرد+ عکس/ انیشتین باید بیاد از اینا درس یاد بگیره😂 (ویدئو) علت اشک های المیرا شریفی مقدم، گوینده خبر، روی آنتن زنده 17 وسیله کثیف در خانه که نباید از آن ها غافل باشید (ویدئو) وقتی سارا بهرامی روی صحنه جشنواره اسم امین حیایی رو فریاد زد / چقدر این سوپراستار دوست داشتنیه! درخت زردآلوی حیاط خانه احمد مهرانفر، ارسطوی سریال پایتخت و همسرش/ چیدن میوه از درخت چه کیفی داره😍+ویدئو نگاهی به مراسم عقد محضری و ساده یکتا ناصر و منوچهر هادی+عکس/ از لحظه حلقه به دست کردن عروس توسط داماد تا امضا کردن سند ازدواج خنده دارترین سکانس از کلَ‌کلَ نعیمه نظام دوست و سمانه پاکدل در آشپزخونه/ من گوشت زیاد دوست دارم و شوهرمم خط قرمز منه😂+ویدیو تغییر چهره جذاب یاسمن معاوی فیروزه سریال گیل دخت/ چه عکسای خوبی گرفته
تیتر امروز   
فال انبیاء روزانه جمعه 31 فروردین ماه 1403 فال روزانه امروز جمعه 31 فروردین ماه 1403 فال قهوه با نشان روز جمعه 31 فروردین ماه 1403 فال حافظ با تفسیر روز جمعه 31 فروردین 1403 + فیلم فال ابجد روزانه جمعه 31 فروردین 1403 شرط عجیب همسر فریبا متخصص، مادر گلنار سریال گیلدخت برای ازدواج با خانم بازیگر/ قراری که 8 ماه نگذشته فسخ شد! دزدی میلیاردی از خانه 2 مهاجر در برج لاکچری نیاوران! کارت عروسی متفاوت و خاص رضا داوودنژاد و همسرش غزل بدیعی با یک نوشته منحصر به فرد/ روز عروسی یه تیم بسیج گفتن آدرس شدند!+عکس ماجرای جالب کارت عروسی فائزه و حمید که به دست رهبر انقلاب رسید/ حرکت تحسین برانگیز عروس و داماد ایرانی برای خرید سرویس طلا+عکس آیا رهبر معظم انقلاب موبایل دارند؟ دستگیری اراذل و اوباش BMW سوار در بلوار اندرزگو+فیلم رئیس‌جمهور وارد سمنان شد زمزمه های ورود ایران چک های 500هزار تومانی به بازار/ زلزله رشد نقدینگی در راه است؟ پاسخ جالب رهبر معظم انقلاب به یک سوال: حضرت آقا اصلاً شما فکر می‌کردین که رهبر بشین؟ رکورد تاریخی بارش باران در سیستان و بلوچستان