دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای ورزش / رشته های ورزشی /

ورزش سی ایکس ورکس، فواید آن 

سه شنبه، 06 آبان 1399
ورزش سی ایکس یا همان سی ایکس ورکس که با نام انگلیسی CXWORKS توسط شرکت لس میلز معرفی شده، برای قوی تر شدن هسته بدن توصیه شده و انجام دادن کل تمرینات آن نهایتاً ۳۰ دقیقه وقتتان را خواهد گرفت.

احتمالا تاکنون اسم ورزش سی ایکس ورکس به گوشتان خورده ولی نمی دانید که دقیقا چه نوع ورزشی است یا هیچ اطلاعات خاصی درباره این ورزش ندارید. ما در این مطلب قصد داریم تا شما را با این ورزش، تمرینات و فواید آن آشنا کنیم.

ورزش سی ایکس ورکس( CXWORKX) چیست؟

ورزش سی ایکس یا همان سی ایکس ورکس که با اسم انگلیسی CXWORKS به وسیله شرکت لس میلز معرفی شده، برای قدرتمند تر شدن هسته بدن توصیه شده و انجام دادن کل تمرین های آن نهایتاً ۳۰ دقیقه وقتتان را خواهد گرفت. مقصود لس میلز برای معرفی این رشته ورزشی جدید، همان طور که در شعار معرفی آن گفته است، قویتر کردن هسته بدن و به کلی نیرومند ساختن همه بدنتان است. با انتخاب ورزش سی ایکس هرآنچه که برای رسیدن به بدن قدرتمند تر احتیاج دارید را در اختیار خواهید داشت و تفاوتی نمی کند که در چه رشته ورزشی ای مشغول فعالیت باشید. با انجام مستمر و منظم این تمرینات میتوانید به هدفتان یعنی بدن قدرتمند تر دست یابید. این تمرینات سبب می شود تا شما به بتوانید ورزش های مورد علاقتان مثل تنیس و فوتبال را راحت تر و بدون خستگی بیش از حد انجام دهید. یکی از خصوصیت های اصلی این ورزش داشتن پایه های گوناگون است تا شما باتوجه به امادگی جسمانی خود حرکات را مناسب با آن انتخاب و انجام دهید. ورزش سی ایکس( CXworx) من جمله ورزش هایی است که شما را به چالش می کشد. شما در یک جلسه نیم ساعته فعالیت های بدنی و قدرتی بسيار بالايي خواهید داشت. یکی از خصوصیت های بسیار این ورزش، تاثیراتی است که روی بدن شما به ویژه عضلات مرکزی بدن می گذارد. اثرات این ورزش به حدی است که بلافاصله از تمام شدن جلسات قدرت را در این عضلات احساس می کنید. البته توصیه می کنیم که بعد از انجام این تمرینات به هیچ وجه تمرینات قدرتی انجام ندهید تا از آسیب دیدگی عضلات خود جلوگیری کنید.

فواید ورزش سی ایکس ورکس

از مهم ترین فواید CXWorx سی ایکس ورکس اثر بخشی بسیار سریع این رشته ورزشی است که بدون توجه و در نظر گرفتن وضعیت بدنی شما برای دستیابی به اندام قوی و بهتر و ماهیچه ای شما را یاری می کند. عضلات شما را برش و شکل میدهد و قسمت بالایی بدنتان را با قسمت پایینی بدن به تناسب می رساند. یک گزینه ایده ال برای سفت کردن شکم میباشد و به افزایش استقامت و پیشگیری از آسیب دیدگی کمک قابل توجهی میکند.

هدف اصلی سی ایکس ورکس

کلیه تمرینات ورزش سی ایکس ورکس مبتنی بر یک تمرین پایه است که در تمام مراحل، در نظر گرفته می شود. به این ترتیب، سی ایکس ورکس بر پایه شرایط بدنی هر فردی ایجاد شده است و هر فردی می تواند این تمرینات را انجام دهد. در طول تمرینات، شما از طریق کمک های مربی، از وسایل و ابزار مخصوص استفاده کرده و حرکات مختلف را انجام می دهید.

مراحل انجام ورزش سی ایکس ورکس

1. گرم کردن: انجام حرکات مختلف کششی تا موجب آماده سازی عضلات شوند.

2. حرکات قدرتی و استقامتی مربوط به عضلات مرکزی یک: این حرکات معمولا در حالت دراز کش یا معلق بر روی دست ها انجام شود.

3.حرکات استقامتی ایستاده یک: حرکاتی که در حالت ایستاده انجام میشوند و قسمت بالایی و پایینی بدن را درگیر میکند.

4. حرکات استقامتی ایستاده دو: این حرکات هم در حالت ایستاده انجام میشوند و بر روی ماهیچه های سرینی ،باسن و پا تاثیر میگذارند.

5.حرکات قدرتی و استقامتی مربوط به عضلات مرکزی دو: این حرکات بر چرخش و تقویت ماهیچه های بیرونی شکم کار میکند.

6.حرکات قدرتی و استقامتی مربوط به عضلات مرکزی سه: این حرکات بر روی عضلات کمر متمرکز میشوند و باعث تقویت آن نیز میشوند.

برای انجام سی ایکس ورکس به چه تجهیزاتی نیاز دارید؟

برای انجام سی ایکس ورکس به کش قدرتی، زیرانداز و حوله نیاز دارید. برای افزایش فشار وارده می توانید از وزنه های (صفحه ی هالتر) کوچک، متوسط یا بزرگ نیز استفاده کنید.

استفاده از کش قدرتی

کش قدرتی در کلاس سی ایکس ورکس یک وسیله ی همه کاره است. زیرا به شما کمک می کند بدون حرکت اضافی فشار بیشتری بر عضلات تان وارد کنید. برای استفاده از کش قدرتی نیازی به حرکات اضافی نیست، زیرا کش قدرتی تنها زمانی به شما نیروی وزن وارد می کند که آن را بکشید. بنابراین خطرات احتمالی استفاده از کش قدرتی از دمبل کمتر است. اگر در باشگاه تان کلاس «سی ایکس ورکس» هم وجود داشته باشد، معمولا در آنجا انواع کش های قدرتی را خواهید دید.

چه کسانی ورزش سی ایکس ورکس انجام ندهند

ورزش و تمرینات ورزشی برای همه افراد مفید است. اما باید گفت که برخی از تمرینات ورزشی نسبت به ورزش های دیگر کمی سنگین تر و سخت تر است. بنابراین افرادی که دچار بیماری های قلبی عروقی و یا دیگر آسیب های جسمی هستند، بهتر است تمرینات سی ایکس ورکس را انجام ندهند و در صورت تمرین، به توصیه های مربی ورزشی عمل کنند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ...
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
نگاهی به جشن تولد 93 سالگی پدر حمید معصومی نژاد گوینده خبر از رُم/مبارکا باشه +عکس
هزینه چاپ یک کتاب
رونمایی از چهره واقعی و زیبای کیمیا خاتون و شمس تبریزی برای اولین بار/ چشمان بادامی و ابروی کمانی دختر مولانا+عکس
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌
عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت!
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
گردش لاکچری شبنم قلی خانی بازیگر نقش مریم مقدس در یک کافه سر سبز در دبی/ خوش بگذره +عکس