5 دلیل اساسی برای استفاده از ضد آفتاب در پاییز

  سه شنبه، 23 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
5 دلیل اساسی برای استفاده از ضد آفتاب در پاییز
اگر چه نور آفتاب در فصل سرما کم‌تر از فصل گرماست، اما اشعه آفتاب در روزهای ابری هم به زمین می‌رسد و پوست شما در معرض خطرات ناشی از این اشعه قرار دارد.در روزهای برفی هم به دلیل انعکاس مجدد اشعه آفتاب پس از برخورد با برف، استفاده از کرم‌های ضد آفتاب از اهمیت زیادی برخوردار است.

اگر چه نور آفتاب در فصل سرما کم تر از فصل گرماست، اما اشعه آفتاب در روزهای ابری هم به زمین می رسد و پوست شما در معرض خطرات ناشی از این اشعه قرار دارد.در روزهای برفی هم به دلیل انعکاس مجدد اشعه آفتاب پس از برخورد با برف، استفاده از کرم های ضد آفتاب از اهمیت زیادی برخوردار است.

متحصصان پوست اعلام کرده اند اگرچه در فصل گرما خشکی پوست تشدید شده و نیاز به مرطوب کردن آن زیاد است اما هوای سرد می تواند خشکی سوزنده پوست را افزایش دهد، باعث تشدید حساسیت های پوستی شود و باعث به وجود آمدن اگزما روی پوست شود.

توصیه می شود افراد برای پیشگیری از خشکی پوست در فصل سرما از پمادها و کرم های نرم کننده، مرطوب کننده و چرب کننده استفاده کرده و میزان استفاده از شوینده ها را هم به حداقل برسانند.

ایجاد خال در صورت

هر چه قدر که شما در مقابل نور آفتاب قرار گیرید به همان اندازه لک ها و خال های پوستی شما هم زیاد می شود سلول های ملاتین موجود در پوست باعث تیره دیده شدن پوست ما می شود که وقتی این سلول های در یک جا جمع شوند لکه و خال در پوست صورت ایجاد می شود. افرادی که پوست روشنی دارند
بیشتر در معرض ایجاد لک و خال هستند.

سوختگی پوست

با توجه به زمانی که در زیر نور آفتاب هستید به تدریج و در طول زمان رنگ پوست شما تیره می شود. حتی اگر زیر تابش مستقیم نور خورشید قرار گیرید موجب آفتاب سوختگی می شود که نقاط قرمز و خارش دار روی پوست ایجاد می کند که باعث اذیت شما می شود. همین دلیل هم ضرورت استفاده از کرم ضد آفتاب را نشان می دهد.

پیری پوست

آیا می دانید که ۹۰ درصد پیری پوست بر اثر نور خورشید ایجاد می شود؟ افرادی که روزانه از ضد آفتاب با حداقل spf 30 استفاده می کنند ۲۴ درصد کمتر در خطر پیری پوست هستند. اگر می خواهید زیبایی و درخشش پوست خود را حفظ کنید باید روی استفاده از ضد آفتاب مقداری هزینه کرده و آن را مرتب در طول روز تجدید کنید.

مصون ماندن از پرتوهای آفتاب مختص تابستان نیست. بیش از ۲۰ درصد آمریکاییان به سرطان پوست مبتلا می شوند و بیشتر آسیب پوستی آنان مربوط به ماه های سرد سال است.معمولاً وقتی هوا سرد و آسمان ابری است یا اینکه مشغول صرف قهوه ی داغ هستید، به نور خورشید توجهی نمی کنید؛ غافل از اینکه در این شرایط نیز پرتوهای خورشید به اندازه ی فصل تابستان، زیان بار هستند. برای اینکه با آرامش خاطر از هوای پاییزی لذت ببرید، لازم است قسمت هایی از پوستتان را که با نور خورشید در تماس است، با یک ضد آفتاب خوب بپوشانید. در ادامه، به ۵ دلیل مهم استفاده از ضد آفتاب در هوای سرد اشاره می کنیم.

هوای سرد بر پرتوهای فرابنفش تأثیری ندارد.

پرتوهای UVB (عامل آفتاب سوختگی) در طول ماه های سرد سال شدت کمتری دارند، اما پرتوهای UVA (عامل ابتلا به سرطان پوست) در کل ماه های سال، قدرت خود را حفظ می کنند. درست است که در روزهای سرد زمستان برای محافظت از سرما، بدن خود را با لباس های پوشیده و ضخیم می پوشانید، اما صورت، گردن و دست های شما معمولاً بدون محفاظ هستند و سرطان پوست غالباً در همین نواحی ایجاد می شود. از فواید کرم ضد آفتاب در این فصل محافظت پوست در برابر اشعه مضر خورشید است.

ابرها مانع عبور همه ی پرتوهای UVB نمی شوند.

حدود ۸۰ درصد پرتوهای UVB در ابر و مه نفوذ و از آنها عبور می کنند. بنابراین، پنهان شدن خورشید پشت ابر به معنای آن نیست که از پرتوهای زیان بار آن در امان هستید. در این مواقع، با توجه به اینکه ابرها از عبور اشعه ی مادون قرمز جلوگیری می کنند، احساس گرما نمی کنید، اما پوستتان در حال آسیب دیدن است.

اشعه ی UVA از شیشه ی پنجره عبور می کنند.

پرتوهای UVA (عامل سرطان پوست) تقریباً از شیشه ی همه ی منازل و خودروها عبور می کنند. طول موج این پرتوها نسبت به UVB بلندتر است. در حقیقت، به دلیل عبور این پرتوها از شیشه ی خودروها، بیش از ۵۳ درصد از سرطان های پوست در دست چپ یا قسمت چپ صورت ایجاد می شود. هنگامی که در یک روز زمستانی آفتابی با یک فنجان چای و کتاب مورد علاقه ی خود کنار پنجره می نشینید، پوستتان کاملاً در معرض پرتوهای فرابنفش خورشید قرار دارد.

اشعه ی فرابنفش در ارتفاعات شدت بیشتری دارد.

به ازای هر ۳۰۰ متر افزایش ارتفاع از سطح دریا، شدت تابش اشعه ی فرابنفش ۵-۴ درصد بیشتر می شود. در ارتفاع ۱۵۰۰ متری، شدت تابش پرتوها ۲۵ درصد و در ارتفاع ۳۰۰۰ متر حدود ۵۰ درصد بیشتر است. به همین دلیل است که کوهنوردان حرفه ای همیشه از ضد آفتاب های مناسب استفاده می کنند.

هوای خشک عامل خشکی بیشتر پوست است.

هوای سرد پوست را خشک می کند. برای جلوگیری از خشکی پوست،علاوه بر استفاده از کرم مرطوب کننده مناسب برای جلوگیری از خشکی پوست استفاده از کرم های ضدآفتاب با پایه ی مواد معدنی حاوی روغن نارگیل یا روغن زیتون را می تواند انتخاب مناسبی کنید. حتماً لب های خود را با بالم لب حاوی موم زنبور عسل و دست هایتان را با کره شی (Shea butter) چرب کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (540 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (490 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (227 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (121 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (31 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شب خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (30 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (17 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (12 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (10 نظر) مهر و امضای جذاب باستانی پادشاهان ایرانی!/ از داریوش و کوروش تا نادرشاه افشار (11 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) نگاهی به لباس ملکه ای و طلایی شبنم قلی خانی، بازیگر دبی نشینِ سینما+عکس/ انصافا طراحیش خاص و بی نظیره (8 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (7 نظر) حضور رهبر انقلاب پای صندوق رأی بدون عصا و ایستاده و سرحال در سن 85 سالگی / چون تو را نوح است کشتیبان، غم مخور (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فاجعه هولناک: مرد شیطان‌صفت دو عشق اش را به قتل رساند
کشف شربت تریاک و متادون در عملیات پلیس گرمسار
فال روزانه امروز پنجشنبه 14 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 14 تیر 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 14 تیر 1403
فال انبیاء روزانه پنجشنبه 14 تیر ماه 1403
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 14 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 14 تیر 1403 + فیلم
بهترین بادام هندی ابران متعلق به کدام شهر است
7 مکان دیدنی و زیارتی کربلا که تا عمق وجوتان را می لرزاند!
کشف باورنکردنی دربارۀ مورچه‌ها؛ آن‌ها هم‌نوعانشان را «جراحی» می‌کنند
15 سالگی از خانه فرار کردم و هرگز برنگشتم/ پدر و مادرم پزشک بودند /مادرم مقصر بود چون...
متن و جملات ادبی برای تسلیت ماه محرم / با بوی محرم الحرام تو حسین ایام عزا و غصه آغاز شود
نگاهی به رسم جالب هر شب خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب
نسبت فامیلی ماهچهره خلیلی، خواهر مختار در سریال مختارنامه و پروین سلیمانی چه بود؟+عکس
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس