افراد موفق در رژیم کانادایی شامل چه کسانی می باشد؟

  شنبه، 18 دی 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
افراد موفق در رژیم کانادایی شامل چه کسانی می باشد؟
یکی از انواع رژیم‌های لاغری سریع رژیم کانادایی است که در زمان کوتاهی منجر به کاهش حدود ۱۳ کیلوگرم از وزن می شود.این رژیم لاغری تا به امروز مورد انتقادات شدیدی قرار گرفته، چرا که در دسته رژیم‌های یویو (رژیم‌هایی که در کوتاه مدت سبب کاهش وزن می‌شوند اما پایداری ندارند) قرار می گیرد.

می خواهید بدانید نظر افراد موفق در رژیم کانادایی چیست؟ اصلا در مورد رژیم کانادایی چقدر اطلاعات دارید؟ رژیم لاغری کانادایی به چند دسته 15 روزه 13 روزه و همچنین 14 روزه تقسیم می شود. این رژیم مشهور است به این که می تواند در زمان خیلی کم بخش زیادی از وزن شما را کاهش دهد. نکته جال دیگر این است که این رژیم مخالفان سر سخت و همچنین عاشقان سینه چاکی دارد پس با ما با نظر افراد موفق در رژیم کتوژنیک و همچنین متخصصین تغذیه همراه باشید.

رژیم کانادایی اصلی ۱۳ روزه

افرادی که تصمیم گرفته اند رژیم کانادایی اصلی را رعایت کنند؛ به دلیل کاهش وزن زیادی که در مدتی کم ایجاد می شود، به آن علاقمند شده اند. در واقع ادعا می شود که در نتیجه رژیم کانادایی، می توانید در حدود ۱۳ روز با پیروی دقیق از تمام قواعد رژیم کانادایی، در حدود ۵.۵ تا ۱۳ کیلوگرم وزن کم کنید. به همین دلیل افرادی که به دنبال لاغری سریع هستند، اغلب تصمیم می گیرند این رژیم را رعایت کنند. البته ممکن است نام هایی همچون رژیم کانادایی سه روزه یا رژیم کانادایی 7 روزه را نیز شنیده باشید؛ اما هیچ کدام از آن ها رژیم کانادایی اصلی نیستند.

اما مسئله اصلی اینجاست که رژیم کانادایی اصلی ۱۳ روزه تا چه مدت دوام دارد و می تواند وزن شما را پایین نگه دارد؟! در بسیاری از منابع که این رژیم را پیشنهاد می کنند؛ ادعا شده است که رژیم کانادایی می تواند تا حدود یک سال و حتی تا دو سال، وزن شما را پایین نگه دارد. در حالی که به گفته بسیاری از افراد این مطلب نادرست است. مسئله دوم، میزان تاثیر این رژیم در سلامتی است. در بخش عوارض رژیم کانادایی که در ادامه آمده است، این مسئله را به صورت کامل توضیح داده ایم؛ اما لازم به ذکر است که از نظر تقریبا تمام پزشکان و مشاوران تغذیه، کاهش وزن زیاد، در مدت زمان کوتاه، به سلامتی بدن آسیب زیادی وارد می کند و به هیچ وجه توصیه نمی شود.

قوانین رژیم غذایی کانادایی

  • آب کافی بنوشید؛
  • اگر رژیم را برهم زدید باید ۶ ماه صبر کنید و بعد دوباره رژیم بگیرید؛
  • بعد از پایان ۱۳ روز می توانید برنامه غذایی روزانه قبلی تان را در پیش بگیرید؛
  • اگر ۱۳ روز پشت سرهم این رژیم را گرفتید، دیگر تا ۲ سال نباید از این برنامه غذایی استفاده کنید؛
  • در طول مدت رعایت رژیم کانادایی از انجام ورزش های سنگین پرهیز کنید. زیرا مجموع کالری دریافتی تان بی نهایت کم است و توان و انرژی برای انجام تمرینات سنگین برایتان نخواد ماند.

عوارض رژیم کانادایی

  • همانطور که گفته شد، در طی دوره رژیم کانادایی اصلی، در مدت زمانی کوتاه، همچون رژیم های یویو، میزان زیادی وزن کم می کنید که شاید برای شما لذت بخش باشد؛ اما لازم است بدانید، هر رژیمی که به این شکل سبب کاهش وزن شود، بسیار به بدن آسیب می رساند و برای سلامتی خطرناک است.
  • در منوی رژیم کانادایی، در وعده صبحانه به جز یک فنجان قهوه یا چای، ماده غذایی دیگری مصرف نمی کنید؛ که همین یک نشانه از اشتباه بودن این رژیم غذایی است. وعده صبحانه، طبق نظر بسیاری از پزشکان و متخصصان تغذیه، از مهم ترین وعده های روز به حساب می آید و با حذف آن یا میل کردن غذای ناکافی، به بدن شما آسیب می رسد.
  • عارضه بعدی رژیم کانادایی مربوط به میزان کالری مصرفی شما در طی روز است. کالری رژیم کانادایی روزانه بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ کالری است که بسیار کمتر از میزان استاندارد توصیه شده برای هر روز یک فرد است. مردان به طور نرمال به روزانه ۲۴۰۰ کالری و خانم ها به ۲۰۰۰ کالری نیاز دارند. به همین دلیل این میزان کم، می تواند در طی فعالیت های روزانه، به بدن آسیب بزند.
  • برخی از مشاوران تغذیه، این رژیم را به دلیل شوک متابولیکی که به بدن وارد می کند، پیشنهاد می کنند. در حالی که در بسیاری از موارد این شوک، سبب می شود بدن، همچون زمانی که در حالت قحطی و بی غذایی قرار دارد، به جای استفاده از چربی، آن را ذخیره نماید تا برای فعالیت های حیاتی خود مورد استفاده قرار دهد؛ به همین دلیل این شوک می تواند اثری کاملا عکس میل ما داشته باشد.
  • این رژیم غذایی، با این که با از دست آب و مواد مغذی به شما کمک می کند در مدت زمانی محدود به وزن ایده آل خود برسید؛ اما نمی تواند به شما تضمین دهد که این وزن را تا مدتی طولانی با تغذیه سالم و مناسب حفظ کنید و حتی ممکن است وزن شما نسبت به آنچه در گذشته بوده، بیشتر شود.

افراد موفق در رژیم کانادایی

حالا زمان آن رسیده است که به این سوال جواب دهیم که افراد موفق در رژیم کانادایی چه کسانی هستند؟! در حقیقت افرادی که از این رژیم پیروی می کنند، شاید در ابتدا موفق به نظر برسند و از نتیجه رژیم کانادایی راضی باشند؛ اما مطمئن باشید، آسیبی که به بدن افراد در دراز مدت وارد می شود را نمی توان نادیده گرفت. به همین دلیل می توان گفت، با پیروی از رژیم کانادایی، هیچکس در نهایت موفق نخواهد بود.

برای کاهش و حتی افزایش وزن، نیاز است به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید و برنامه درست غذایی خود را دریافت کنید تا نه تنها آسیبی به بدن خود وارد نکنید؛ بلکه به صورت درست و اصولی به وزن و اندام ایده آل خود برسید. اغلب رژیم های درست، در طولانی مدت به نتیجه می رسند و چنانچه رژیم های کوتاه مدتی باشند، میزان کاهش وزن در آن نیز به همان میزان کم است؛ بنابراین بر اساس تبلیغ افراد متفاوت و بدون مراجعه به پزشک یا مشاور تغذیه، اقدام به رژیم گرفتن، ننماید.

چه کسی باید از این رژیم دوری کند؟

  • اگر در هرکدام از شرایط زیر قرار گرفتید، این رژیم برای شما مناسب نیست:
  • مشکلات سلامت عمومی
  • فشار خون شریانی
  • اختلالات معده
  • اگر در ورزش یا فعالیت هایی که شامل نیروی جسمانی است، شرکت می کنید.
  • مادران باردار و شیرده
  • اگر نوجوان هستید
  • انجام کارهای فیزیکی سخت و سنگین
  • اگر سن شما بالای۴۰ سال است

حتی اگر شما در هیچ کدام از دسته بندی های بالا قرار نگرفته اید، همیشه مشاوره با پزشک، یک انتخاب خوب است

آیا این رژیم به سوخت و ساز بدن سرعت می بخشد؟

غذاهایی که در این برنامه رژیم غذایی ۱۳ روزه مصرف می کنید میزان سوخت و ساز بدن شما را افزایش می دهند. تخم مرغ، گوشت گاو و مرغ بسیار غنی از پروتئین هستند و نیاز به انرژی بیشتری برای هضم دارند. این به این دلیل است که این غذاها دارای اثر گرمایی هستند. اثر گرمایی میزان انرژی مصرفی ای است که بدن شما برای هضم غذا مصرف می کند.

رژیم لاغری کانادایی می تواند باعث کاهش تجمع چربی شود؟

همانطور که بدن شما شروع به از دست دادن وزن و سم زدایی از خود می کند، تجمع چربی ها به طور قابل توجهی کاهش می یابد، زیرا سلول های چربی توسعه یافته کوچک می شوند و همچنین فشار کمتری بر روی بافت های مرتبط وجود خواهد داشت.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (644 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (89 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (58 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (39 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (13 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نجات گروگان 50 میلیارد تومانی از چاه 3 متری
دولت پزشکیان چگونه دولتی خواهد بود؟
قتل دلخراش و هالیوودی توسط پسر 17 ساله در شیراز
هیچ رهبری جرأت شلیک موشک به اسرائیل را نداشت!
توصیه پورمحمدی به پزشکیان برای چینش اعضای کابینه
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد
توقف پذیرش دانشجو در دورۀ شبانۀ دانشگاه شهید باهنر کرمان
ویدیو/ شبیه‌سازی عواقب وحشتناک بمباران هسته‌ای/ قیامت مصنوعی یا پایان جهان در آمریکا
بایدن: نه تنها در مبارزات انتخاباتی هستم بلکه جهان را اداره می‌کنم
(ویدئو) وقتی سلبریتی‌های مرده دوباره زنده می‌شوند/ هوش مصنوعی کتاب‌ها را با صدای بازیگران فقید روایت می‌کند!
(ویدئو) جوانمردی بی‌نظیر شهریار ایران‌زمین کوروش کبیر در برابر زیباترین اسیر خود، پانته‌آ / داستانی که قرن‌هاست ستایش می‌شود!
زیبایی دختر ورزشکار برای تیمش دردسر آفرین شد
(ویدئو) الماس سیاه؛ راز سلامتی و زیبایی با نادرترین سیب جهان که همه را شگفت‌زده کرده است!
مسعود پزشکیان: کسانی که با ما نیستند هم مردم هستند/ پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری است
ویدیو/ تلفیق علم و فناوری در تولید هنر به وسیلۀ ربات‌های مجسمه‌ساز
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان