ساعدنیوز
ساعدنیوز

ایران در آستانه موج سهمگین‌تر کرونا

  یکشنبه، 10 مرداد 1400 ID  کد خبر 161132
ایران در آستانه موج سهمگین‌تر کرونا
ساعد نیوز: کرونای دلتا در ۲۹ استان کشور جولان می‌دهد، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به زیر ۴۰ درصد رسیده و شرایط گسترش بیماری و ابتلا به آن بحرانی است؛ همه این موارد هشدارهایی جدی نسبت به پر شدن تخت‌های بیمارستانی و اشباع ظرفیت جسمی و روانی کادر بهداشت و درمان است؛ هشدارهایی که بی توجهی به آنها می‌تواند فاجعه آفرین باشد...

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از ایسنا، پنجمین پیک بیماری کووید-۱۹ با سردمداری واریانت دلتا یا همان ویروس هندی کرونا در کشور می تازد و همچنان نمودارهای بیماری در کشور رو به صعود است. تخت های آی سی یو در برخی استان ها از جمله تهران پر شده اند و تخت های بستری بیمارستانی در آستانه اشباع هستند، تامین اجتماعی و نیروهای مسلح نیز به کمک آمده اند و حتی زمزمه هایی از احتمال برپایی بیمارستان های صحرایی نیز به گوش می رسد.

اوضاع تا حدی بحرانی است که روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور به رییس جمهور نامه نوشتند و هشدار دادند که ظرفیت جسمی و روانی کارکنان نظام سلامت در تمام عرصه ها به حد اشباع نزدیک شده و در این شرایط خطرناک، بی توجهی آشکار نسبت به محدودیت ها و دستورالعمل های بهداشتی و فقدان عزم جدی برای توقف کارخانه تولید بیمار در صحنه عمومی موجب احساس تنهایی، بی پناهی و فرسودگی مضاعف در مدافعان سلامت خواهد شد. اکنون فقط سنگر مراکز بهداشتی درمانی کماکان با ایثار بی بدیل مدافعان سلامت فعال باقی مانده است و اگر خدای ناکرده به هر دلیل این خط نیز در هم شکسته شود، امیدی برای کاهش مخاطرات و پیامدهای ناگوار آن باقی نخواهد ماند.

ایران در آستانه موجی سهمگین تر

در عین حال دکتر علیرضا رییسی- سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز اعلام کرده است که در حال حاضر ۲۹ استان درگیر کرونای دلتا شده و میزان بستری و ورود به بیمارستان ها دارد بالا می رود. بسیاری از تخت های بیمارستان ها دارند پر می شوند و این هشدار جدی است که اگر پروتکل ها به همین شکل رعایت شوند تا یک هفته آینده ممکن است درگیر موج بسیار سهمگین تری شویم.

سقوط میزان رعایت پروتکل ها به زیر ۴۰ درصد

این درحالیست که رییسی تاکید کرده که هنوز به قله این موج از کرونا در کشور هم نرسیده ایم، اما متاسفانه رعایت پروتکل ها در کشور به زیر ۴۰ درصد سقوط کرده است و ویروسی با این قدرت سرایت بالا می تواند همه را مبتلا کند.

در عین حال هرچند که واکسیناسیون در کشور سرعت گرفته است و تاکنون ۹ میلیون و ۵۵۲ هزار و ۵۲۶ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۶۸۷ هزار و ۳۱۱ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۲ میلیون و ۲۳۹ هزار و ۸۳۷ دُز رسید، اما با توجه به مدت زمانی که برای ایمنی زایی واکسن ها نیاز است، تاثیر چندانی در کاهش مرگ و میرها و ابتلا به نوع شدید بیماری نخواهد داشت. بنابراین کماکان نسخه اصلی، رعایت پروتکل های بهداشتی است.

باید توجه کرد که تاکنون در جهان ۱۹۷ میلیون و ۹۶۴ هزار و ۶۶۱ نفر به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد چهار میلیون و ۲۲۳ هزار و ۳۸۹ نفر از بین رفته اند. در ایران نیز تاکنون بر اساس آخرین آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۸۷۱ هزار و ۸ نفر رسیده است که متاسفانه از این تعداد ۹۰ هزار و ۶۳۰ نفر جان باخته اند.

جدیدترین شهرهایی که قرمز شدند

در عین حال در شرایط فعلی کشور، ۲۸۵ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهر در وضعیت نارنجی، ۵۳ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، علاوه بر شهرهای قرمز قبلی، شهرستان های اهر، بناب، تبریز، جلفا، شبستر، هشترود در آذربایجان شرقی، تکاب، سردشت، شوط، مهاباد در آذربایجان غربی، پارس آباد در اردبیل، خوانسار، فریدون شهر، مبارکه، چادگان در اصفهان، اشتهارد در البرز، دهلران در ایلام، فردوس در خراسان جنوبی، تربت جام در خراسان رضوی، مانه و سملقان در خراسان شمالی، آبادان، اهواز، خرمشهر، دشت آزادگان، شادگان، شوش در خوزستان، مهدی شهر در سمنان، اوز، خرامه، زرقان، فیروزآباد، قیر و کارزین، ممسنی، نی ریز در فارس، ازنا، دورود، چگنی در لرستان، سوادکوه شمالی، عباس آباد، نکا، کلاردشت، گلوگاه در مازندران، آشتیان، تفرش، شازند در مرکزی، بهار، تویسرکان، رزن در همدان، اردل، کیاردر چهارمحال و بختیاری، مریوان در کردستان، کوهبنان در کرمان، هرسین، پاوه و کرمانشاه در کرمانشاه، دنا، لنده، گچساران در کهگیلویه و بویر احمد، گمیشان در گلستان، فومن، لنگرود، ماسال در گیلان و بهاباد در یزد نیز قرمز هستند.

تصویر

افزایش ۳۸.۲ درصدی فوتی های کرونا در کشور

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در حال حاضر در کشور در هفته هفتاد و پنجم اپیدمی در کشور قرار داریم. همچنین از یکم تا هفتم مرداد ماه، تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده، ۱۸۰۲۵۷ مورد، تعداد موارد بستری جدید ۲۲۳۶۴ و تعداد موارد فوتی جدید ۲۰۲۱ مورد بوده است. بر این اساس افزایش ۲۶.۵ درصدی در تعداد مراجعات سرپایی مثبت، افزایش ۳۲ درصدی در تعداد بیماران مثبت بستری و افزایش ۳۸.۲ درصدی در تعداد بیماران فوت شده را در هفته اخیر شاهد بوده ایم.

تصویر
تصویر

تهران

در تهران نیز از یکم تا هفتم مرداد ماه ۱۴۰۰، تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده ۱۰۴۶۶، تعداد موارد بستری جدید ۳۴۶۴ و تعداد فوتی های جدید ۳۵۴ نفر بوده است. بر این اساس در تهارن هم افزایش ۶.۲ درصدی در تعداد مراجعات سرپایی مثبت، افزایش حدود ۲۲ درصدی در تعداد بیماران مثبت بستری و افزایش ۲۲.۵ درصدی در تعداد بیماران فوت شده را در هفته هفتاد و پنجم اپیدمی شاهد بوده ایم.

در هفته اخیر موارد بستری استان تهران مجددا افزایش بارز داشته و موارد فوت هم افزایش داشته است. بروز موارد بستری اندکی زیر متوسط کشور ولی موارد مرگ و میر از متوسط کشور بیشتر است.

تصویر
تصویر

مازندران

در این استان در هفته اخیر افزایش بارز روند بستری و فوت مشاهده می شود. میزان بروز موارد بستری و میزان مرگ و میر استان با صعود بیشتر، از متوسط کشور فاصله بیشتری گرفته است.

تصویر

ایلام

تداوم روند افزایش بارز موارد بستری مشاهده می شود و موارد فوت استان نیز افزایش یافته است. در این هفته فاصله میزان بروز موارد بستری از متوسط کشور بیشتر شده و میزان مرگ و میر استان، ضمن صعود به متوسط کشور نزدیک تر شده است.

تصویر
تصویر

گلستان

روند بستری افزایش بارز و فوت نیز در این هفته در استان افزایش یافته است. فاصله میزان بروز بستری استان از متوسط کشور بیشتر شده و مورتالیتی نیز از متوسط کشور بالاتر است.

تصویر
تصویر

سمنان

روند بستری در هفته اخیر مجددا افزایش و فوت نیز افزایش یافته است. میزان بروز موارد بستری از متوسط کشوری بیشتر و میزان فوت استان در حد متوسط کشور و به موازات آن افزایش یافته است.

تصویر

کرمان

در هفته اخیر موارد بستری استان افزایش بارز داشته و موارد فوت نیز افزایش یافته است. بروز موارد بستری و مرگ و میر همچنان بیش از متوسط کشوری است.

تصویر
تصویر

چهارمحال و بختیاری

روند بستری افزایش و موارد فوت نیز افزایش یافته است. میزان بروز موارد بستری از متوسط کشور فاصله بیشتری گرفته و میزان مرگ و میر از متوسط کشوری کمتر است.

تصویر
تصویر

قم

در هفته اخیر افزایش موارد بستری و فوت استان مشاهده می شود. بروز موارد بستری و میزان مرگ و میر استان از متوسط کشوری بیشتر است.

تصویر
تصویر

هرمزگان

موارد بستری استان افزایش داشته و موارد فوت افزایش بارز داشته است. میزان بروز موارد بستری و میزان مرگ و میر همچنان از متوسط کشوری بیشتر است.

تصویر
تصویر

بوشهر

موارد بستری و موارد فوت در این استان افزایش یافته است. میزان بروز موارد بستری و میزان مرگ و میر از متوسط کشور بیشتر است.

تصویر
تصویر

یزد

در هفته اخیر روند موارد بستری افزایش بارز یافته است. میزان موارد بستری و مرگ و میر استان از حد متوسط کشور بیشتر شده است.

تصویر
تصویر

البرز

روند بستری و فوت استان در هفته اخیر افزایش یافته است. بروز موارد بستری و میزان مرگ و میر از متوسط کشور بیشتر شده است.

تصویر
تصویر

گیلان

روند بستری استان در هفته اخیر افزایش بارز داشته و فوت نیز افزایش یافته است. بروز موارد بستری از متوسط کشور بیشتر شده، اما میزان مرگ و میر هنوز از متوسط کشور کمتر است.

تصویر
تصویر

اردبیل

در هفته اخیر روند بستری افزایش بارز و فوت نیز افزایش مختصر داشته است. میزان بروز استان از حد متوسط کشور پیشی گرفته، اما میزان مرگ و میر از متوسط کشور کمتر است.

تصویر
تصویر

خراسان رضوی

روند بستری و فوت در هفته اخیر افزایش بارز یافته است. بروز موارد بستری استان از متوسط کشور کمتر اما میزان مرگ و میر از متوسط کشور پیشی گرفته است.

تصویر
تصویر

خوزستان

موارد بستری در این هفته افزایش بارز یافته ولی موارد فوت استان اندکی کاهش یافته است. بروز موارد بستری و فوت استان از متوسط کشوری کمتر است.

تصویر
تصویر

سیستان و بلوچستان

در هفته اخیر روند کاهشی بستری و فوت مشاهده می شود. بروز موارد بستری از متوسط کشور پایین تر آمده است، اما مورتالیتی علی رغم کاهش این هفته، همچنان با فاصله زیاد از متوسط کشور بالاتر است.

تصویر
تصویر


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (273 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (59 نظر) خلاقیت خنده دار راننده پراید در به چالش کشیدن دیگر راننده ها حماسه آفرید/ هیتلر هم مغز اینو نداشت+ عکس (53 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی در تبدیل تَشت به قایق حماسه آفرید +ویدئو/رفتی جزایر هاوایی سوغاتی ما فراموش نشه🤣 (48 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه سحر ولدبیگی +عکس / عاشقانه های سحر و نیما فلاح ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (39 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (35 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز نقاش خوش ذوق خیابانی در زیبا سازی شهر/ دستت طلا هنرمند+ عکس (35 نظر) امکانات هوش پرون اتاق میکاپ اشرافی فرح پهلوی در کاخ نیاوران /کاش اینقد که به فکر بَزَک دوزَک بود به فکر مردمم بود +عکس (31 نظر) انتشار غزل زیبایی از رهبر معظم انقلاب با دستخط ایشان/ طفلم و بنهاده سر، بر سر دامان عشق+عکس (21 نظر) تصاویری تاریخی از اولین سفر خارجی رهبر معظم انقلاب 40 سال پیش (18 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (15 نظر) تعریف و تمجید و شوخی خنده دار رهبر معظم انقلاب با اشعار یک شاعر درباره عشق و عاشقی دو درخت کاج+ویدیو/ بچه دار هم شدن (12 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: با خنده سه تا قله رو فتح کردم از صدا و سیما تلویزیونو گرفتم از آیت الله گلپایگانی قم رو گرفتم و از رهبر پول رو گرفتم +ویدئو😂👌 (11 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: یکی بهم گفت آیت الله، گفتم من طلبه ام گفت بنشین این کُت شلواریا الکی به هم دکتر مهندس میگن بذار ما آخوندا هم به هم آیت الله بگیم +ویدئو😂👌 (11 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (8 نظر)
دیگران می‌خوانند   
خلاقیت خنده دار مادر ایرانی در تغییر کاربری در قابلمه به روشویی حماسه ساز شد+ عکس/ راضی به بریز و بپاش نبودیم مادر من😂 ایده خنده دار نقی معمولی برای ایرانیت کشیدن روی ماشین لوکس و سانروف دار بهرام افشاری بازیگر سریال پایتخت/هیچ وقت ایرانی رو از تحریم نترسون😂+فیلم وقتی علی ضیا آشنایی خواهرزاده فسقلیش با چهره علمی ایرانی رو به رخ همه میکشه+ویدیو/ من که کلی حظ کردم👌 فال روزانه امروز یکشنبه 23 اردیبهشت ماه 1403 ابتکار هوشمندانه یک مغز متفکر در طراحی قفل دَر به این شکل+ عکس/ هنرمند تویی، استعداد کشف نشده تویی....+ عکس (فیلم) شوخی خنده دار احمد مهرانفر، ارسطوی سریال پایتخت با همسر سابقش بعد از سالها در یک مراسم/ برادر زناش هم پیدا شد😂 عضویت دانشجویان در شبکه‌های مجازی فقط با کسب مجوز از دانشگاه امکان‌پذیر است عاشقانه سنگین و رنگین حامد سلطانی و همسر دومش در روز دختر/چه پیامایی رد و بدل شده... پسر جوان برای مهاجرت دست به قتل عام خانواده اش زد + عکس و جزییات جنایت هولناک در مریوان حرف های خنده دار بهرام افشاری بازیگر سریال پایتخت در حضور سید جواد هاشمی: پاشو بریم عرق بخوریم/ شیاف نیست که همون لحظه اثر کنه!😂+فیلم تشبیه بیشرمانه زن‌ها به مگس توسط محمدرضا شاه+ عکس تغییر چهره محمود احمدی نژاد در گذر 10 ساله عمرش/ گرد پیری بر موهای آقای سیاستمدار +عکس چهره باورنکردنی سوسانو در دوران دبیرستان +عکس تمرینات سفت و سخت اکرم بانو همسر بیرانوند در باشگاه باکلاسش/ چه خانوم ورزشکاری+عکس حضور گلوریا هاردی همسر فرانسوی ساعد سهیلی در مسجد و پختن غدای نذری+عکس/ قبول باشه شیطنت بامزه پسر ستاره سادات قطبی اینبار با پاپوش های نمدی مامانش+ ویدیو/ ولی آدم دوست داره این بچه رو بچلونه بس که بانمکه😍 حضور بدون تشریفات پسر رهبر معظم انقلاب در جلسه اولیاء و مربیان مدرسه فرزندشان+عکس ویدئویی خبرساز از تمرینات سخت سجاد غریبی/ هالک فتوشاپی باز هم به میدان می آید! برای اولین بار در تارخ انتخابات رقم خورد؛ راه یافتن همزمان خواهر و برادری به مجلس+ عکس مادر نعیمه نظام دوست با لهجه شیرین شمالی از دوستی اش با پرندگان می گوید+ویدئو آوازخوانی زیبا و بی‌نظیر علی طولابی برای ژاله صامتی/ با صدای بهشتیش ترکوند!+ویدیو سحر دولتشاهی، همسر همایون شجریان به این دلیل باعث مرگ یک مادر شد!+ویدئو استایل دامادی جذاب و شیک مسعود شجاعی ستاره باسابقه تیم ملی/ چقدر خوشتیپ و باکلاس+عکس رضا عطاران و همسرش در این فیلم همبازی شدند ایده خنده دار موتوری خوش ذوق در ساخت جاکلیدی برای موتورش با لنگه دمپایی پلاستیکی حماسه ساز شد+عکس/ خوش دست و گاها به عنوان وسیله دفاع از خود میتونین استفاده کنین😂 نگاهی به کیک تولد 43 سالگی نفیسه روشن بازیگر خوش نام سینما و تلویزیون/ بادا بادا مبارک باداا +عکس پیام ارسالی یارانه معیشتی از طرف بستگان یک میلیارد ریال برای شاکی آب خورد مات و مبهوت ماندن مهران مدیری از مشاهده بدل خود+ویدیو/ من خیلی خوشحالم که شبیه شما هستم! سکانس خنده دار سریال پایتخت: کلکسیون کیس های ازدواج ارسطو که نقی معمولی بهمشون زد/ چقدرم دلش پره😂+فیلم چهره دلنشین و معصوم دختر زیبای محسن کیایی، مجری برنامه صداتو/ عاشقانه های ناب پدر و دختری+عکس میخکوب شدن داوران صداتو با صدای بهشتی پسر 16 ساله+ویدیو/ اجرای محشر او سال های سال در خاطره ها خواهد ماند😍 (عکس) سلفی باشگاهی شاهرخ استخری، سعید سریال فاصله ها در باشگاهی در کانادا / بهش میخوره پدر دو تا بچه باشه؟! (فیلم) غوغای خوانندگی دوقلوهای افسانه ای در برنامه صداتو/ زندگی با تو چقدر قشنگه خوبِ من... (عکس) حمله بی‌سابقه مجری تلویزیون به وزیر دولت رئیسی / فقط میخواید عکس کار خوب دربیاد!!! راز کوکو سبزی خوشمزه که کسی به شما نمی‌گوید! رونمایی از گوشواره های خوشگل و شیک همسر شاهرخ استخری که نبات کوچولو براش درست کرده/ چه کیوته😍+عکس کادوی متفاوت منوچهر هادی برای سوفیا به مناسبت روز دختر و سورپرایز کردنش در مهدکودک +ویدیو/ خبری از عروسک و اسباب بازی نبود! نگاهی به دستخط زیبا و خاص گوهر خیراندیش/ شعر متفاوتی که به شخصیت او نزدیک است+عکس (عکس) بدترین رنگ‌هایی که می‌توانید برای آشپزخانه انتخاب کنید (عکس) صوفیای منوچهر هادی و یکتا ناصر در کنار یوسف تیموری / ای جان، چه برچسبی زده به پیشونیش ...
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه یکشنبه 23 اردیبهشت 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 23 اردیبهشت ماه 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 23 اردیبهشت ماه 1403
عضویت دانشجویان در شبکه‌های مجازی فقط با کسب مجوز از دانشگاه امکان‌پذیر است
پسر جوان برای مهاجرت دست به قتل عام خانواده اش زد + عکس و جزییات جنایت هولناک در مریوان
برای اولین بار در تارخ انتخابات رقم خورد؛ راه یافتن همزمان خواهر و برادری به مجلس+ عکس
پیام ارسالی یارانه معیشتی از طرف بستگان یک میلیارد ریال برای شاکی آب خورد
راز کوکو سبزی خوشمزه که کسی به شما نمی‌گوید!
محمود احمدی نژاد: بدون عموپورنگ نمی توان زندگی کرد!
استوری حدیثه تهرانی با رنگ و بوی فلسفه و چاشنی نصیحت / چقدر شالی که سر کرده زیباست ...
(عکس) ازدواج مومو عشق نوجوانی جواد جوادی در بچه مهندس / مهتاب جامی از شوهر خوشتیپش رونمایی کرد
تاریخچه باورنکردنی تور لباس عروس/ تور بلند برای فرار نکردن عروس!!
عصبانیت محمدرضا شاه از دختر سرکِشش شهناز و حضور نیافتن در مراسم عروسیش/ وقتی دخترت ازت حساب نمیبره انتظار داری مملکت رو اداره کنی؟
6 گام کلیدی برای یافتن شغلی که شما را راضی و خوشحال می‌کند +عکس
فرق طرز تهیه خورش کنگر تهرانی و خورشت کنگر شیرازی +عکس