آموزش چند نوع شیرینی رژیمی

  جمعه، 20 آبان 1401   زمان مطالعه 6 دقیقه
آموزش چند نوع شیرینی رژیمی
شیرینی جات رژیمی اساسا تمام مواد اولیه شان سالم و تنظیم شده است به طوری که از قندهای کم کالری و رژیمی یا بدون قند استفاده شده است. در این مقاله آموزش چند نوع شیرینی رژیمی می پردازیم با ساعد نیوز همراه باشید.

شیرینی های بازاری عموماً به دلیل داشتن شکر و قند فراوان و چربی هایی که شاید خیلی با یک وعده غذایی سالم جور در نمی آید مضر شناخته شده اند. میزان بالای چربی در شیرینی های معمولی و پر چرب ابتدا برای افرادی که ناراحتی های قلب و عروقی دارند آزار دهنده است سپس کابوسی است برای افرادی که به دنبال تناسب اندام و وعده های غذایی سالم اند. قند زیاد شیرینی هم اول برای افراد دیابتی نگران کننده است و متاسفانه باید از برنامه های غذایی آنها کاملا حذف بشوند و این فقط برای سلامتی آنهاست زیرا نمی توانیم همزمان سلامتی و شیرینی های پر قند و پر چرب را با هم داشته باشیم.

ویژگی شیرینی رژیمی

ویژگی اصلی شیرینی های رژیمی کم کالری بودن این محصولات است. شیرینی رژیمی در واقع نوعی از شیرینی است که مخصوص افرادی است که مبتلا به بیماری دیابت هستند یا رژیم لاغری می گیرند. یا به دلایل مختلف دیگر، باید مقدار قند و چربی بدن خود را کنترل نمایند و از مصرف شیرینی جات بپرهیزند. مزیت شیرینی جات رژیمی این است که برای تهیه شیرینی های رژیمی به جای استفاده از قند و روغن حیوانی، از مواد طبیعی جایگزین این مواد استفاده میشود. شیرین کننده هایی که در این نوع محصولات مورد استفاده قرار می گیرند فقط طعم شیرین را ایجاد میکنند و جذب بدن نمی شوند.

مواد لازم برای کوکی رژیمی موزی

  • موز 2 یا 3 عدد
  • جو پرک 2 لیوان
  • چیپس خرما یا شکلات خرد شده 1 لیوان
  • روغن 1/3 لیوان
  • عصاره ی وانیل 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه کوکی رژیمی موزی

فر را تا دمای 175 درجه ی سانتی گراد گرم کنید.کاسه ای بزرگ انتخاب کنید و موزها را با چنگال در آن له کنید. چیپس خرما، جو پرک، وانیل، و روغن را به کاسه اضافه کنید و خوب باهم مخلوط کنید. و اجازه دهید 15 دقیقه بماند. سپس با استفاده از قاشق از مخلوط بردارید و روی کاغذ شیرینی بریزید.شیرینی ها را به مدت 20 دقیقه در فر قرار دهید تا کمی قهوه ای شوند.

کوکی رژیمی موزی

مواد لازم بیسکویت رژیمی

  • جو پرک
  • تخم مرغ
  • شیره خرما یا انگور
  • نمک
  • بکینگ پودر
  • پودر رازیانه
  • مغزیجات دلخواه

طرز تهیه بیسکویت رژیمی

برای تهیه بیسکوییت رژیمی کم کالری و خوشمزه ابتدا سینی فر را خارج می کنیم و جو پرک ها را داخل آن می ریزیم و فر را روشن می کنیم و روی 155 درجه سانتیگراد قرار می دهیم و سینی را داخل فر قرار می دهیم. حالا به مدت 15 دقیقه زمان می دهیم تا جوپرک ها کمی حالت تست شوند. بعد جوپرک ها را از فر بیرون می آوریم و داخل پارچ غذاساز یا آسیاب می ریزیم و دستگاه را روشن می کنیم تا جوپرک ها پودر شود. آنوقت جوپرک پودر شده را از الک رد می کنیم. تخم مرغ را داخل پیاله ای می شکنیم و در صورت سالم بودن داخل کاسه ای بزرگ قرار می دهیم و شیره انگور یا خرما را به همراه وانیل به آن اضافه می کنیم. با چنگال مواد را هم می زنیم تا کاملا تخم مرغ از حالت لختی خارج شود و با مواد مخلوط شود. سپس پودر مغز بادام یا پودر نارگیل را به مواد اضافه می کنیم.البته می توانید از هر نوع دیگری از مغزیجات نیز استفاده کنید و کاملا سلیقه ای است. بعد پودر رازیانه، بیکینگ پودر، نمک و نصف لیوان پودر جوپرک را اضافه می کنیم و مواد را هم می زنیم و کم کم باقی مانده پودر جوپرک را اضافه می کنیم و مداوم مواد را هم می زنیم تا کاملا مخلوط شوند و حالت خمیری به خود بگیرد. از مایه خمیر به اندازه یک گردو بر می داریم و با دست به صورت یک دایره آن را فرم می دهیم اگر دایره خوب گرد شد یعنی خمیر آماده است.سینی فر را بیرون می آوریم و فر را روشن می کنیم و روی 180 درجه سانتیگراد قرار می دهیم. حالا به مدت 10 دقیقه زمان می دهیم تا فر به خوبی گرم شود. در ادامه کف سینی کاغذ روغنی قرار می دهیم و یک پیاله آب کنار دستمان قرار می دهیم و با آب داخل پیاله دستمان را مرطوب می کنیم. سپس از مایه خمیری به اندازه یک گردو بر می داریم و با کمک دست ها به آن حالت دایره می دهیم و در سینی با فاصله از یکدیگر آن ها را قرار می دهیم. پس از اینکه سینی پر شد، همگی خمیرهای دایره ای داخل سینی را با کمی دست فشار می دهیم. مهر مورد نظرمان را با فرچه آغشته شده با روغن چرب می کنیم و روی خمیرها قرار می دهیم و کمی فشار می دهیم تا طرح مهر روی خمیرها بیافتد و مهر را بر می داریم.سینی را داخل فر قرار می دهیم. سپس به مدت 20 دقیقه صبر می کنیم تا بیسکویت ها پخته شوند و زیر آن ها طلایی بشود.بیسکویت ها بعد از پخت سطح کمی سفت ولی بافت نرمی دارند.بیسکویت ها را از داخل فر خارج می کنیم و در ظرف مورد نظرمان می چینیم.

بیسکویت رژیمی

مواد لازم شیرینی نارگیلی رژیمی

  • سفیده تخم مرغ 3 عدد
  • پودر قند 150 گرم
  • پودر نارگیل 120 گرم
  • آرد گندم یک قاشق غذاخوری
  • وانیل یک چهارم قاشق چای خوری
  • پودر پسته برای تزیین به دلخواه

طرز تهیه شیرینی نارگیلی رژیمی

بعد از تهیه مواد اولیه برای شروع سفیده تخم مرغ را جدا کنید و با همزن برقی به قدری هم بزنید تا پف کرده و یکدست شود. توجه کنید که به هیچ عنوان نباید زرده و سفیده تخم مرغ با هم ترکیب شوند. سپس پودر شکر رژیمی را کم کم اضافه نموده و هم میزنیم تا کشدار شود، بعد از آن آرد را اضافه میکنیم و مجددا هم میزنیم تا یکدست شود.سپس وانیل و پودر نارگیل را اضافه نموده و به صورت دستی هم می زنیم تا مواد اولیه شیرینی نارگیلی رژیمی ما آماده شود. سینی فر خود را با کاغذ روغنی آماده کنید و مایه شیرینی را روی آن بریزید. فر را روی درجه 160 تا 180 درجه (بستگی به فر شما دارد که چقدر داغ می شود) قرار دهید و سینی شیرینی ها را بگذارید داخل فر. حدود 10 الی 12 دقیقه داخل فر بماند تا زمانی که روی شیرینی ها طلایی شود و عطر شیرینی ها درآمده باشد. سپس فر را خاموش کنید و اجازه دهید شیرینی ها حدود 5 دقیقه ی دیگر داخل فر بمانند و بعد میتواند از فر خارج کنید.

شیرینی نارگیلی رژیمی

مواد لازم شیرینی رژیمی بدون آرد

  • یک پیمانه فندق
  • یک عدد سفیده تخم مرغ
  • یک قاشق پودر کاکائو
  • نصف پیمانه شکر

طرز تهیه شیرینی رژیمی بدون آرد

فندق ها را پودر کنید تا آرد شوند. سپس شکر، پودر کاکائو و سفیده را به آن اضافه کنید تا خمیری به دست آید. در یک بشقاب پودر قند بریزید، خمیر را به شکل گلوله درآورده و در پودر قند بغلتانید. روی سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید، شیرینی ها را روی آن چیده و در فر به دمای ۱۵۰ درجه به مدت ۸ دقیقه قرار دهید. این شیرینی از دسته شیرینی رژیمی بدون روغن و چربی بوده و برای افرادی که به دنبال شیرینی رژیمی بدون چربی هستند مناسب است.

شیرینی رژیمی بدون آرد

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (628 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (76 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (34 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان