انواع نمک + انواع ماسک نمک

  سه شنبه، 29 مهر 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
انواع نمک + انواع ماسک نمک
محافظت از موها کار بسیار دشواریست و عوامل زیادی سلامتی آنها را به خطر می اندازد. سلامت موها و جلوگیری از ریزش آنها بسیار اهمیت دارد، چرا که موها نقش مهمی در زیبایی ظاهری به ویژه در زنان ایفا می کنند. شاید عجیب به نظر برسد، اما یکی از بهترین منابع طبیعی برای زیباسازی پوست و کاهش ریزش موها، نمک دریا است.

یکی از تفاوت های نمک دریایی با نمک معمولی، وجود مواد معدنی همچون سدیم، پتاسیم و کلسیم است که موجب از بین رفتن تولیدات اضافی پوست سر، افزایش جریان خون و کاهش ریزش مو می شود. نمک دریا پوسته های سر را از بین می برد و جریان خون را در پوست سر تحریک می کند. اسکراب خانگی نمک موجب سلامت موها، جذب چربی های اضافی پوست سر، افزایش رطوبت رسانی، احیا و جوانسازی موها می شود.

محافظت از موها کار بسیار دشواریست و عوامل زیادی سلامتی آنها را به خطر می اندازد. سلامت موها و جلوگیری از ریزش آنها بسیار اهمیت دارد، چرا که موها نقش مهمی در زیبایی ظاهری به ویژه در زنان ایفا می کنند. شاید عجیب به نظر برسد، اما یکی از بهترین منابع طبیعی برای زیباسازی پوست و کاهش ریزش موها، نمک دریا است. یکی از تفاوت های نمک دریایی با نمک معمولی، وجود مواد معدنی همچون سدیم، پتاسیم و کلسیم است که موجب از بین رفتن تولیدات اضافی پوست سر، افزایش جریان خون و کاهش ریزش مو می شود. نمک دریا پوسته های سر را از بین می برد و جریان خون را در پوست سر تحریک می کند. برخی دیگر از فواید استفاده از نمک در سلامت موها، جذب چربی های اضافی پوست سر، افزایش رطوبت رسانی، احیا و جوانسازی موهاست. ماسک نمک موجب لایه برداری از پوست سر، از بین بردن سلول های مرده و بهبود رشد موها می شود.

انواع نمک

انواع مختلفی از نمک وجوددارد که هرکدام شان کریستال ها و استفاده های متفاوتی دارند. اندازه کریستال ها و رنگ آنها بسته به وجود مواد معدنی متفاوت، متغیر است. بعضی از انواع نمک های رایج در پایین آمده است.

۱. نمک یددار

نمک یددار، دراصل همان نمک سفره است که افزودنی هایی مانند ید به آن اضافه می شود و برای بیماران تیروئیدی مفید است. نمک سفره، دانه های نرمی دارد و برای مصرف خانگی به کارمی رود. همچنین این نمک، برای جلوگیری از ایجاد گلوله شدن، به عنوان یک عامل آنتی کیک به کار می رود.

۲. نمک کوشر

نمک کوشر یک نمک افزودنی درشت است که از فشردن نمک دانه ای ساخته می شود. نمک کوشر معمولا برای غذا ترجیح داده می شود زیرا طعم ملایم تری نسبت به نمک سفره دارد.همچنین از نمک کوشر برای گوشت قصابی شده به کارمی رود زیرا دانه های بزرگ و نامنظم این نمک، به راحتی، خون گوشت را بیرون می کشند. این نمک، به خاطر سطح بزرگ خود، به راحتی و بدون نمک زدن زیاد، حل شده و به عنوان نرم کننده آب به کارمی رود.

۳. نمک سیاه

نمک سیاه یک نمک تیره است که به خاطر گدازه های تصفیه شده، طعمی سولفوری دارد. در هندوستان، این نمک به صورت پودر و درشت موجود است و به عنوان نمک ترشی به کارمی رود.

۴. نمک سل گریس

این نمک یک نمک خاکستری بومی فرانسه است. زمانی که این نمک در ظرف های تبخیر، به کریستال های گل مانندی تبدیل می شود، محصولی جانبی به نام “فلور دو سل” به دست می آید.

۵. نمک دریای مالدون

نمک مالدون، یک نمک بریتانیایی است که با جوشاندن آب دریا به دست می آید. این نمک، متشکل از کریستال های هرمی ظریف است و طعمی سبک و خوشایند دارد.

۶. سنگ نمک

این نمک، کریستال های مجزا دارد و برای یخ زدایی به کارمی رود. این نمک معمولا در بستنی به کارمی رود زیرا نقطه انجماد را پایین می آورد.فواید نمک بسیار است. برای اینکه خواندن این مطلب را راحت تر کنیم، این فواید را به فواید سلامتی، پوست و مو تقسیم کرده ایم.

درمان آکنه با كمك نمك دريايي

نمک دريا حاوي گوگرد است که به پاک کردن پوست و درمان مشکلات پوستي همچون آماس پوست و اسکار آکنه کمک مي کند.

لايه برداري پوست با نمك دريايي

نمک دريايي يکي از بهترين محصولات لايه بردار است، نه تنها به خاطر طبيعي بودنش، بلکه به خاطر کارايي بهترش نسبت به ساير محصولات. نمک دريايي لبه هاي تيز و خشن ندارد، و به اندازه ي کافي نرم هست که بتوانيد در بيشتر نقاط بدنتان از آن استفاده کنيد.

بخور نمک لایه برداری کنید

نمک خود یک لایه بردار طبیعی و موثر به حساب می آید اما قبل از لایه برداری لازم است پوست آمادگی لازم را پیدا کند، بنابراین بهتر است ابتدا پوست را با نمک بخور دهید.

امتحان کنید: به منظور باز کردن منافذ قبل از لایه برداری یک سوم فنجان نمک را در یک قابلمه کوچک از آب جوش بریزید. بعد آن را به کاسه منتقل کنید. صورت تان را 10 دقیقه در معرض این بخار قرار دهید.

سم زدایی پوست با نمك دريايي

نمک دریایی نه تنها لایه برداری فوق العاده است، بلکه برای سم زدایی پوست از مواد مضر نیز عالی ست! نمک دریایی مواد سمی و مضر را از سطح پوست بر میدارد و پوستی زیبا و نرم بر جای می گذارد. تنها لازم است مقداری نمک دریایی را با آب مخلوط کنید و لایه ی ضخیمی از آن را روی پوستتان بمالید.صبر چند دقیقه ای بر روی پوستتان بماند تا مواد سمی را از بین ببرد. بعد از درمان سم زدایی، در پوستتان احساس خیلی بهتری خواهید داشت. نه تنها پوستتان نرم و شاداب خواهد بود، بلکه انگار دوباره متولد شده است.

پیلینگ با نمک دریا برای پوستی درخشان

نمک دریا با مواد معدنی ویژه از پوست شما مراقبت می کند. هنگام پیلینگ فلس های مرده پوست جدا می شود، ظاهر پوست بهبود می یابد و سبب درخشش پوست می شود.این پیلینگ نه تنها برای پوست صورت بلکه برای پیلینگ تمام بدن کاربرد دارد.برای بدن نمک دریای درشت و برای صورت نمک دریایی کمی ریزتر را با کمی روغن زیتون و چند قطره آبلیمو ترکیب و روی پوست ماساژ دهید و اساسی با آب ولرم بشویید.

اسكراب آب لیمو و نمک

آب لیمو و نمک ضمن داشتن رایحه ای خوب به جوانسازی پوست کمک می کنند.¼ پیمانه نمک دریایی را با آب لیمو ترکیب کنید. میزان غلظت آن به شما بستگی دارد. بهتر است آب لیمو را کم کم اضافه کنید.مخلوط خمیرمانند را روی پوست خشک و تمیز خود بمالید. چشم ها را بسته و چند دقیقه ای که آب لیمو سلول های مرده را برمی دارد، با آرامش بگذرانید. صورت خود را با آب گرم بشویید. این اسکراب نیز از پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری میکند. نمک دریا باعث می شود سلول های مرده پوست از بین بروند، لیمو کمک میکند تا نقاط تیره بدن روشنتر شود.

اسکراب نمک دریا و اسطو خودوس


در حدود یک فنجان نمک دریا و اضافه کردن نصف فنجان روغن بادام و 5-7 قطره از اسانس اسطو خودوس بدست می آید. ماساژ این اسکراب پوست را مرطوب میکند و نمیگذارد که پوسته پوسته شود

تخم مرغ، لیمو و نمک دریا

استفاده از سفیده یک عدد تخم مرغ و مخلوط آن همراه با دو قاشق از نمک دریا و نصف قاشق چای خوری آب لیمو بدست می آید این اسکراب نیز از پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری میکند. تخم مرغ در این اسکراب به سفتی پوست کمک میکند

اسكراب بلغور جو دوسر و نمک دری

این اسکراب با دو فنجان نمک دریا و اضافه کردن نصف فنجان بلغور جو دوسر، روغن هسته انگور، روغن زیتون بدست می آید

ماسك روغن زيتون و نمك دريا

مقداری روغن زیتون را با نمک مخلوط نمایید و صورت خود را با آن ترکیب پوشش دهید. این ترکیب، پوست صورت را لایه برداری می کند.

پيشگيري و درمان عفونت پا با نمك دريايي

پای خود را در یک کاسه آب نمک بگذارید. این کار، مانع از ایجاد هرگونه عفونت در پا می گردد.

ماسک نمك دريا و عسل، متعادل کننده پوست

عسل و نمک هردو دارای ویژگی ضدالتهاب هستند. همین خاصیت، قرمزی و جوش های پوست را التیام می بخشد. آنها همچنین موجب ایجاد تعادل در تولید چربی پوست می شوند و به لایه هایی از پوست که به آب بیشتری نیاز دارند، رطوبت می رساند.

برای تهیه این ماسک، کافیست دو قاشق چایخوری نمک دریایی (ترجیحا آسیاب شده باشد) با چهار قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید تا یک خمیر به دست آید. این خمیر را بر همه قسمتهای تمیز و خشک پوست صورت بمالید. اجازه دهید ماسک به مدت 10 الی 15 دقیقه بر روی پوست بماند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (646 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (110 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (89 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (51 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (45 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (31 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان