انواع اسکراب‌ خانگی صورت برای پوست حساس

  پنجشنبه، 24 مهر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
انواع اسکراب‌ خانگی صورت برای پوست حساس
اگر شما هم پوستی خشک و حساس دارید باید در انتخاب اسکراب و محصولات لایه بردار بیشتر دقت کنید. حتی اگر می خواهید مواد طبیعی را انتخاب کنید باید دقت کنید تا از آسیب دیدن بیشتر پوست جلوگیری کنید.اسکراب های صورت از محصولات استاندارد و رایج برای پاکسازی و بهبود زیبایی هستند.

بسیاری از افراد احساس می کنند پوست حساسی دارند؛ “پوست حساس” توسط پزشک و از طریق آزمایش شناسایی نمی شود. بلکه خود فرد از طریق نشانه هایی که با آنها مواجه می شود می تواند متوجه شود پوست او حساس است.هر نوع پوستی صرف نظر از نوع آن (چرب، نرمال، خشک) ممکن است حساس باشد. در ادامه برای آنکه متوجه شوید پوست شما حساس است یا خیر، سوالات زیر را پاسخ دهید:

  • آیا تا به حال پوست شما نسبت به بیش از سه محصول پوستی اعم از شوینده، مرطوب کننده، لوسیون و… واکنش نشان داده است؟
  • آیا برای شما پیش آمده با مصرف یک ضد آفتاب خاص دچار واکنش حساسیتی پوست شوید؟
  • آیا تا به حال در اثر استفاده از یک محصول مراقبتی پوست یا مو، دچار خارش شدید شده اید؟
  • آیا در انتخاب محصولات پوستی خود به دلیل سابقه ی تجربه ی بد حساسیت در اثر استفاده از محصولات قبلی بسیار سخت گیر هستید؟
  • آیا نسبت به عطر و محصولات عطری حساس هستید؟
  • آیا تا به حال سابقه ی حساسیت نسبت به ترکیبات دارویی موضعی اعم از پماد، کرم، لوسیون و… را تجربه کرده اید؟
  • آیا سابقه ی ابتلا به آلرژی، آسم، اگزما و یا بیماری تب یونجه داشته اید؟ (اگر پاسخ شما بله است، پوست شما به طور ذاتی بیشتر از سایرین در معرض واکنش های آلرژیک و حساسیت است.)

اگر شما هم پوستی خشک و حساس دارید باید در انتخاب اسکراب و محصولات لایه بردار بیشتر دقت کنید. حتی اگر می خواهید مواد طبیعی را انتخاب کنید باید دقت کنید تا از آسیب دیدن بیشتر پوست جلوگیری کنید.اسکراب های صورت از محصولات استاندارد و رایج برای پاکسازی و بهبود زیبایی هستند. اما شاید برخی افراد قصد داشته باشند تا پا را فراتر نهاده و لایه برداری را روی پوست کل بدن خود انجام دهند.
ترمیم شرایط پوست در نقاط مختلف بدن دارای مزایای مربوط به خود است. لایه برداری پوست در سراسر بدن به بهبود زیبایی ظاهری انسان کمک می کند. در ادامه با چند اسکراب طبیعی که می توانید از آن ها برای لایه برداری پوست کل بدن استفاده کنید بیشتر آشنا می شویم.

۱. ماسک قهوه

قهوه به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های مفید می تواند تاثیر زیادی در پاکسازی پوست و رفع التهاب های پوستی داشته باشد. اسید کافئیک موجود در پودر قهوه با خاصیت ضدالتهابی که دارد می تواند به درمان زخم ها و خراش های سطحی پوست کمک کند. قهوه پوست را نرم می کند و به برگرداندن رطوبت پوست کمک می کند. برای تهیه ی ماسک قهوه جهت درمان پوست های خشک، دستورالعمل زیر را دنبال کنید.

۲ قاشق غذاخوری قهوه، ۳ قاشق غذاخوری شیر، ۲ قاشق غذاخوری پودر کاکائو، ۱ قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط کنید و ترکیب به دست آمده را روی صورت تان پخش کنید. به مدت نیم ساعت صبر کنید و در نهایت، با استفاده از آب ماسک را از روی صورت تان شستشو دهید.

۲. ماسک نارگیل

یکی دیگر از اسکراب خانگی صورت برای پوست خشک ماسک نارگیل است. این ماسک شاید ساده به نظر برسد، ولی شما آن را ساده نگیرید، چون برای نرمی، لطافت و جوانی پوستتان یک معجزه واقعی است. همچنین این مکاسک هم خاصیت آبرسانی دارد. برای تهیه آن فقط کافی است دستورالعمل زیر را دنبال کنید.

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و یک قاشق شکر دانه ریز را با هم مخلوط کره و به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بر روی پوست خود بگذارید و بعد با آب ولرم بشویید. می توانید به این ترکیب کمی آب لیمو نیز اضافه کنید.

۳. اسکراب عسل و جوی دوسر

این ماسک لایه بردار به شدت مرطوب کننده است و می توانید علاوه بر لایه برداری، به عنوان یک ماسک ضدپیری هم به آن نگاه کنید. جوی دوسر باعث از بین رفتن لایه های مرده سلولی سطح پوست می شود و عسل هم با روشن کردن رنگ پوست، به زیبایی بیشتر آن کمک می کند. ترکیبی از دانه های جو، عسل و ماست می تواند به راحتی زبری پوست را برطرف کند و در عین حال آبرسانی مناسبی برای پوست صورت باشد.
برای تهیه این اسکراب خانگی صورت برای پوست خشک کافی است ۲ قاشق مرباخوری جوی میکس شده را در نصف لیوان ماست بریزید و به آن یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید. ماسک را روی پوستتان به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید و بعد آن بشویید.

۴. ماسک آووکادو

اگر شما می خواهید خشکی پوست تان را در خانه درمان کنید، آووکادو یک گزینه ی عالی است. آووکادو سرشار از اسید های چرب، آنتی اکسیدان ها و ویتامین هایی است که به بهبود پوست از داخل کمک می کنند. آووکادو چربی های فوق العاده ای دارد، و عسل یک مرطوب کننده ی طبیعی است که می تواند پوست خشک را به خوبی درمان کند و به آن درخشش نیز بدهد. این ماسک برای داشتن یک پوست سالم و بدون چین و چروک مفید است.
برای تهیه ی این ماسک فقط به نیمی از یک آووکادو نیاز دارید. سپس آن را با نصف فنجان عسل مخلوط کنید تا یک خمیر صاف و یکدست حاصل شود. ترکیب حاصل را روی صورت پخش کنید و اجازه بدهید به مدت ۱۰ دقیقه بماند. ماسک را با یک پارچه ی خنک به آرامی از روی صورت تان پاک کنید.

۵. ماسک خیار و شیر

خیار منبع عالی آهن، منیزیم، پتاسیم، فولات، سیلیسیوم دی اکسید و مولیبدن است. به خصوص این که خیار حدود ۹۰ درصد آب دارد و به همین دلیل غذای خوبی برای پوست خشک است. خیار برای تسکین دادن، پاکسازی، و خنک کردن پوست عالی است و می تواند پوست را نرم و انعطاف پذیر نگه دارد. ترکیب آن با شیر و یا آلوئه ورا می تواند بهترین اسکراب خانگی صورت برای پوست خشک شما باشد. چرا که هر سه برای مراقبت از پوست خشک مهم هستند.
برای تهیه این اسکراب خیار را حلقه کنید. سپس شیر پرچربی که از یخچال بیرون آورده اید را در کاسه بریزید و حلقه های خیار را در آن قرار دهید. اجازه دهید حلقه ها برای ۲۰ دقیقه در شیر استراحت کنند. سپس آن ها را روی پوست تان بچینید و ۲۰ دقیقه در حالت آرامش قرار بگیرید. وقتی خیار ها را از روی صورتتان برداشتید، یک پنبه را به شیر آغشته کنید و روی صورت تان بمالید. سپس صورتتان را به خوبی بشوئید. ماسک را سه بار در هفته استفاده کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (466 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (171 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (74 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (46 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (37 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (23 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (18 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (11 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند
حمایت تمام قد قالیباف از جلیلی: همه باید تلاش کنیم تا نامزد جبهه انقلاب آقای دکتر جلیلی بعنوان رئیس دولت چهاردهم انتخاب شود
تاریخ مناظره‌ ها و برنامه‌های تبلیغاتی دور دوم انتخابات ریاست‌ جمهوری + جدول
میانجی گری پسر 17 ساله با از دست دادن جانش تمام شد
یک حیوان نایاب پس از 2 قرن در ایران دیده شد + فیلم | این حیوان گمشده، ایرانی‌ها را خوشحال کرد
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس