ساعدنیوز
ساعدنیوز

آشنایی با خواص بی نظیر فندوق برای سلامتی بدن

  پنجشنبه، 29 دی 1401   زمان مطالعه 9 دقیقه
آشنایی با خواص بی نظیر فندوق برای سلامتی بدن
مانند سایر آجیل‌ها و دانه‌ها، خواص فندق نیز بسیار زیاد است. فندق سرشار از مواد مغذی و پروتئین است. چربی‌ها، انواع ویتامین ها و مواد معدنی موردنیاز بدن نیز در این دانه به‌وفور یافت می‌شوند. در ادامه، با ما همراه باشید تا با خواص فندق بیشتر آشنا بشوید.

فندق نوعی آجیل از درخت فندق است که در حال حاضر به یکی از آجیل های بسیار محبوب در سراسر جهان تبدیل شده است. فندق در کشورهای یونان، ایتالیا، انگلستان و نیمه ای از ایالات متحده بیشترین میزان تولید را دارد. اما، به طور عمده در ترکیه تولید می شود، زیرا این کشور تقریبا 75 درصد تولید جهانی فندق را دارد. ما شرط می بندیم که شما قبلا می دانستید، فندق مزایای زیادی برای سلامتی بدن شما را دارد. خوب، شما کاملا درست فکر می کردید؛ در ادامه لیستی از مزایای سلامتی فندق آورده شده است.

ارزش غذایی فندق

فندق با وجود مواد مغذی فراوان کپسول انرژی است. فندق Hazelnut اگرچه کالری بالایی دارند، اما در عوض سرشار از مواد مغذی و چربی های سالم است که می تواند بخوبی از سلامتی شما پشتیبانی کند. یک اونس فندق (28 گرم یا حدود 20 عدد مغز کامل) حاوی:

  • کالری 176
  • چربی17 گرم
  • پروتئین 4.2 گرم
  • کربوهیدرات 4.7 گرم
  • فیبر 2.7 گرم
  • ویتامین 21 درصد نیاز روزانه
  • تیامین 12 درصد نیاز روزانه
  • منیزیم 12 درصد نیاز روزانه
  • مس24 درصد نیاز روزانه
  • منگنز 87 درصد نیاز روزانه

فندق همچنین حاوی مقادیری از ویتامین B6، فولات، فسفر، پتاسیم و روی است. علاوه بر این، آن ها منبع غنی از چربی های غیر اشباع امگا 6، امگا 9 و اسید اولئیک است.

 فندق

مهم ترین خواص فندق

حتماً شما هم با افراد بسیاری برخورد کرده اید که با توجه میزان چربی فندق نسبت به مصرف آن تردید دارند. این موضوع صحت دارد که فندق، مغزی چرب است اما نکته ای که حائز اهمیت است، چربی های مفید موجود در آن می باشد.این خوراکی خوش طعم و شیرین مانند دیگر آجیل ها لبریز از ویتامین، مواد مغذی و مواد معدنی است. فندق دارای مقدار کالری بالایی است اما نمی توان از خواص و چربی های مفید آن غافل شد. حدود 20 مغز کامل از این آجیل دارای مقادیر متفاوتی از کربوهیدرات، ویتامین E، منیزیم، مس، منگنز، فیبر، اسیدهای چرب امگا 6 و 9، پتاسیم، فولات و… است.

 فندق

اهمیت مصرف فندق در تقویت سیستم ایمنی

یکی دیگر از فواید فندق، که چندان به آن اشاره نشده، استحکام سیستم ایمنی بدن است. مواد خوراکی مانند Hazelnut این توانایی را دارند که از بدن در برابر ویروس ها و سرماخوردگی های فصلی محافظت کنند.اگر بخواهیم اشاره دیگری به فواید آن داشته باشیم، نمی توانیم تأثیر آن بر روی جذب سریع غذا و پیشگیری از یبوست را فراموش کنیم. همه ما می دانیم که اگر سیستم گوارش بدن ما به خوبی کار نکرده و هضم غذا به درستی انجام نشود، ممکن است با مشکلاتی مانند نفخ یا یبوست روبرو شویم. پس برای جلوگیری از این موضوع کافی است خود را به مصرف روزانه فندق عادت دهیم.

فندق سرشار از آنتی اکسیدان است

فندق مقادیر زیادی آنتی اکسیدان دارد. آنتی اکسیدان بدن را از استرس اکسیداتیو که می تواند موجب تخریب ساختار سلول، تسریع پیری، سرطان و بیماری های قلبی شود، دور نگه می دارد. فراوان ترین آنتی اکسیدان های موجود در فندق به عنوان ترکیبات فنولیک شناخته می شوند. پژوهش ها ثابت کرده اند که این ترکیبات مانع از التهاب و باعث کاهش کلسترول در بدن می شوند. ضمن اینکه برای سلامت قلب مفید هستند.بیشتر آنتی اکسیدان فندق و سایر دانه های مشابه آن، در پوست شان ذخیره می شود و پس از سرخ شدن و به اصطلاح «بو دادن» از بین می روند. بنابراین بهتر است که فندق را با پوست و بدون تفت دادن مصرف کنید.

فندق برای قلب مفید است

تحقیقات نشان می دهد که فندق برای سلامت قلب بسیار مفید است. وجود آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب سالم، ظرفیت آنتی اکسیدانی فندق را افزایش می دهد و سطح کلسترول خون را پایین می آورد. پژوهشی یک ماهه روی ۲۱ نفر با سطح کلسترول بالا صورت گرفته است. این افراد ۱۸ تا ۲۰ درصد از کالری روزانه شان را از مصرف فندق به دست می آوردند. نتیجه ی پژوهش نشان می داد که کلسترول، تری گلیسیرید و کلسترول بد یا LDL در آن ها کاهش داشته است.

مطالعات نیز نشان می دهند که مصرف فندق باعث کاهش چربی خون و افزایش سطح ویتامین E می شود. درواقع به نظر می رسد که وجود اسیدهای چرب، فیبر غذایی، آنتی اکسیدان ها، پتاسیم و منیزیم به تعادل فشار خون کمک زیادی می کند.مصرف ۲۹ تا ۶۹ گرم فندوق در طول روز با تقویت عوامل مؤثر در سلامت قلب رابطه مستقیمی دارد.

 فندق

فندق باعث کاهش احتمال ابتلا به سرطان می شود

وجود ترکیبات آنتی اکسیدانی، ویتامین ها و مواد معدنی می تواند به فندق خواص و ویژگی های ضدسرطانی ببخشد. در میان سایر آجیل ها مانند پسته و گردو و…، فندق بیشترین میزان از آنتی اکسیدان های موسوم به پروآنتوسیانیدین ها را داراست. آزمایش های کِشت و انجام آزمایش روی برخی از حیوانات نشان داده است، پروآنتوسیانیدین ها می توانند به جلوگیری و درمان برخی از انواع سرطان کمک کنند.ویتامین E موجود در فندق آنتی اکسیدانی قوی است که از سلول ها در برابر تخریبی که باعث ایجاد یا پیشرفت سرطان می شود محافظت می کند. فندق سرشار از منیزیم است که به عملکرد آنزیم هایی که تخریب اکسیداتیو را کاهش می دهند و باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان می شود، کمک زیادی می کند.

پژوهش ها نشان می دهند که عصاره ی فندق در درمان سرطان دهانه رحم، سرطان کبد، سرطان سینه و سرطان روده بزرگ مفید واقع می شود. مطالعه ای روی حیوانات حاکی از آن بود که استفاده از محصولی تولیدشده از عصاره ی پوست فندق باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان روده ی بزرگ شده است.باوجود مطالعات انجام گرفته روی حیوانات و مطالعات کِشت در آزمایشگاه ها درباره تأثیر فندق بر سلامتی، همچنان به پژوهش ها و تحقیقات بیشتر نیاز است.

فندق باعث کاهش التهاب می شود

خواص فندق باعث کاهش نشانگرهای التهابی می شود و این تأثیر به خاطر وجود چربی های سالم است. بنابر پژوهشی سطح التهاب در افرادی که فندق را در رژیم غذایی شان (در حدود ۱۸ تا ۲۰ درصد از کالری موردنیازشان) گنجانده بودند، به شکل محسوسی کاهش یافت. علاوه براین، مصرف ۶۰ گرم فندق به طور روزانه، در طول ۱۲ هفته، به کاهش نشانگرهای التهابی در افراد دچار اضافه وزن منجر شده بود.بر مبنای پژوهش ها خوردن ۴۰ گرم فندق می تواند موجب کاهش واکنش های التهابی در افراد سالم بشود.در پژوهشی افراد مبتلا به سندروم متابولیک (سوخت وساز) بعد از مصرف ۳۰ گرم از ترکیب آجیل های مختلف شامل ۱۵ گرم گردو، ۷.۵ گرم بادام و ۷.۵ گرم فندق در طول ۱۲ هفته، در مقایسه با گروه کنترل، التهاب شان کاهش یافت.بااین حال نتیجه ی بیشتر مطالعات این است که خوردن فندق به تنهایی مؤثر نیست. برای کاهش التهاب باید رژیمی با کنترل مصرف کالری پیگیری بشود.

مصرف فندق باعث کاهش سطح قند خون می شود

آجیل های مختلفی چون گردو و بادام باعث کاهش سطح قند خون می شوند. مطالعات اندکی نیز این موضوع را درباره ی فندق تأیید می کنند. علاوه براین، اسید اولئیک که اسید چرب اصلی موجود در فندق است، تأثیرات مثبتی بر حساسیت انسولینی نشان داده بود.در پژوهشی ۲ماهه، مشخص شد که رژیم غذایی توأم با اسیداولئيک می تواند موجب کاهش محسوس سطح انسولین و قند خون شود؛ درحالی که در ۱۱ نفر که دچار دیابت نوع دوم بودند، موجب افزایش حساسیت انسولینی شد. به نظر می رسد که رژیم غذایی غنی شده با آجیل های گوناگون شامل فندق می تواند موجب کاهش قند خون و افزایش حساسیت انسولینی شود.

استفاده از فندق در رژیم غذایی ساده است

اضافه کردن فندق به غذاهای مختلف یا مصرف آن به عنوان میان وعده بسیار ساده است و به سادگی می تواند جای خود را در رژیم غذایی شما باز کند. مثلا می توانید از این خوراکی خوشمزه به شکل پودر، دانه ی کامل، بوداده و… استفاده کنید.از فندق پوست کنده می توان برای تولید ترکیبات مغذی، آرد یا کَره استفاده کرد. فندق را می توان در ترکیب با شکلات و چاشنی هایی چون دارچین یا فلفل قرمز برای شیرینی یا افزودن چاشنی به غذاها استفاده کرد. مثلا می توان از ترکیبات پودر فندق و… برای تزئین بستنی ها و کیک های مختلف بهره برد.

 فندق

فندق عضلات و استخوان ها را تقویت می کند

فندق حاوی پروتئین و برای تقویت ماهیچه مفید است. با گنجاندن فندق در رژیم غذایی تان عضله ها را تقویت کنید. عضله بیشتر به معنی این است که چربی سوزی سریع تر انجام می شود؛ چیزی که به کاهش وزن و حفظ وزن دلخواه کمک می کند.

فندق سرشار منیزیوم است که در نقشی کلید در سلامتی استخوان ها دارد. منیزیوم به رشد استخوان و تقویت استخوان های موجود بدن کمک می کند. فندق به ویزه برای زنان مسن که در معرض پوکی استخوان هستند مفید است.

فندق سرشار است از مواد مغذی مانند ویتامین ها، مواد معدنی، ترکیبات آنتی اکسیدانی و چربی های مفید. خواص فندق در حفظ و بهبود سلامتی نقش مهمی دارند؛ مثلا به کاهش چربی خون، تنظیم فشار خون، کاهش التهاب و بهبود سطح قند خون کمک می کند. البته فندق نیز مانند سایر آجیل ها می تواند در برخی از افراد موجب واکنش های آلرژیک (حساسیت زا) بشود. در کل باید گفت که فندق ها، بسیار خوشمزه و مقوی هستند و به سادگی می توانند در رژیم غذایی شما جایی برای خود دست وپا کنند.

فواید فندق در آبرسانی پوست

پوستی که هیدارته یا مرطوب است با بالا رفتن سن نیز شادابی و درخشندگی خود را از دست نمی دهد. به همین دلیل باید نسبت به سلامت پوست صورت خود آلرژی بیشتری داشته باشیم. یکی از اصلی ترین خواص فندق، میزان آبرسانی بالای آن به سبب وجود ویتامین E است. همچنین اسیدهای چربی که در روغن آن وجود دارند، لایه های خارجی پوست را به خوبی هیدراته یا آبرسانی می کنند.شما می توانید به جای استفاده از محصولات آرایشی شیمیایی از روغن های گیاهی برای درخشندگی و سلامت پوست بدن خود استفاده کنید. کوچک شدن منافذ، نابودی باکتری های پوست، کلاژن سازی و… از دیگر فواید فندق، هستند.

خواص فندق در تقویت حافظه

مواد خوراکی که به عنوان آجیل شناخته می شوند به غذای مغز یا ذهن نام دارند. Hazelnut نیز از این قاعده مستثنی نیست، یکی از فواید فندق، که تا به امروز چندان از آن صحبت نشده تقویت عملکرد حافظه است. لسیتین موجود در این خوراکی مهر تأییدی بر روی این موضوع است. همچنین مواد معدنی مانند منیزیم، نیاسین و ویتامین E نیز تأثیر مثبتی بر روی حافظه و تمرکز دارند.

فندق سرشار است از مواد مغذی مانند ویتامین ها، مواد معدنی، ترکیبات آنتی اکسیدانی و چربی های مفید. خواص فندق در حفظ و بهبود سلامتی نقش مهمی دارند؛ مثلا به کاهش چربی خون، تنظیم فشار خون، کاهش التهاب و بهبود سطح قند خون کمک می کند. البته فندق نیز مانند سایر آجیل ها می تواند در برخی از افراد موجب واکنش های آلرژیک (حساسیت زا) بشود. در کل باید گفت که فندق ها، بسیار خوشمزه و مقوی هستند و به سادگی می توانند در رژیم غذایی شما جایی برای خود دست وپا کنند.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (212 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (181 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (95 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (80 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (76 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (60 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (56 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (51 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (51 نظر) گشت و گذاری در روستای محل تولد محمود احمدی نژاد؛ از گلایه پسرعموی بقالش تا شغل آهنگری پدرش در روستا (44 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (42 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (41 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (41 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (37 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (35 نظر)
دیگران می‌خوانند   
نگاهی به زندگی فوق لاکچری همسر امام خمینی(نوه وزیر خزانه داری ناصرالدین شاه) در خانه پدری‌شان پیش از ازدواج؛ از کالسکه اختصاصی تا یادگیری زبان فرانسه+ویدیو موتور اسکوتر خوش رنگ محسن مسلمان ستاره تیم ملی/ موتور سواری آقای فوتبالیست به جای ماشین های آنچنانی+عکس واکنش فخری سریال بانوی عمارت به پیشنهاد ازدواج با یک مرد به عنوان زن دومش/ مریم مومن،: زاپاس کسی نمیشم!+فیلم همسر رهبر معظم انقلاب: من نمیخواهم پارتی بازی کنم+ فیلم ژست و استایل خاص و دیدنی بازیگران در عکس سلفی با برج ایفل/ از پوشش جالب مژده لواسانی تا خلاقیت بامزه لیلا بلوکات و نیما شاهرخ شاهی رونمایی از همسر و دختر باکلاس تهمینه میلانی برای اولین بار/ جشن تولد ساده و خلوت در یک رستوران شیک ایرانی+عکس تشویق بی امان نسرین مقانلو در کنسرت بعد از 2 سال عزاداری برای پسرش +ویدئو بوسه زیباترین دختر ایرانی روی صورت احسان علیخانی/ این صحنه دیدن داره😍+ویدئو زیبایی دلنشین نوه چشم رنگی و ناز محمود پاک نیت در آغوش پدربزرگش/ چقدر خوشگل و بانمکه+عکس نگاهی به خانه پدری ساده و بدون تجملات حامد بهداد در اولین روز فوت پدرش/ سادگی در نهایت زیبایی+عکس وفاداری عاشقانه همسر هاشمی رفسنجانی که پس از فوت ایشان هم لیوان و بشقاب شوهرشان را سر میز صبحانه می چینند+عکس مهران رجبی قرار بود چه نسبتی با نقی پایتخت داشته باشه؟ نگاهی به زمین فوتبال در باشگاه لاکچری هادی چوپان/گرگ پارسی مصدوم شد +فیلم نگاهی به مدرسه رشدیه تبریز، قدیمی ترین مدرسه ایران/ چه بنای زیبا و اصیلی+عکس کشف عجیب یک «همدان» دیگر در ایران! +ویدئو خلاقیت جالب و تحسین برانگیز دانش آموز ایرانی برای تبریک روز معلم با یک نامه عاشقانه/ لامصب قلبم اکلیلی شد😍+فیلم تصویری از خانه ابدی پدر داوود عابدی خبرنگار ورزشی/ روحش شاد و یادش گرامی دانلود آهنگ جدید "جاذبه" ماکان بند/ اصلا این روزا نیستم رو به راه نگو اصلا نپرس هی ازم چرا ...+فیلم گریه‌های دردناک و بی امان فریبا نادری در مراسم خاکسپاری همسر جوان و هنرمندش+عکس/ روحش شاد و یادش گرامی کشف مومیایی های باستانی سالم در خوزستان/ جسد موجود در تابوت‌ها سالم بودند اما..+عکس رونمایی یک معلم از خلاقیت دانش آموزش برای جمله سازی با کلمه تشکر/ این دفترمشق پربازدید شد+عکس خصوصیات اخلاقی 7 تا خواهر شوهر مهربون ریما رامین فر، همای سریال پایتخت و خانواده پرجمعیت امیر جعفری/ خدا حفظشون کنه خلاقیت منحصربفرد کباب پزِ تبریزی برای کِشاندنِ مشتری به مغازه حماسه ساز شد+عکس/هیتلر هم مغز اینو نداشت!🤣 رونمایی از استایل جالب و دهه شصتی محسن تنابنده، نقی معمولی پایتخت و پدرش در یک عروسی/ الان چقدر شبیه باباشه+عکس خلاقیت خنده دار و منحصربفرد اوستای لوله کش در لوله کشی خانه مشتری حماسه آفرید+عکس/ من در به در دنبالت میگردم فوت و فن کارِت رو یاد بگیرم😂 رونمایی المیرا شریفی مقدم از 2 پسرش/ بهش نمیخوره پسرایی به این سن و سال داشته باشه+ عکس خوانندگی شاد و باحال امیرمحمد متقیان با رفقای هنرمندش/ ای خالق هر قصه من...+ویدیو رونمایی از 8 مادرشوهر مهربون غزل بدیعی، همسر داغ دیده رضا داوودنژاد/ خدا حفظشون کنه کشاورز پاک دست 30 میلیارد تومان پول گمشده را به صاحبش بازگرداند! اقدام خلاقانه و جدید معلم ایرانی در پخش کردن آهنگ های محمدرضا شجریان برای کاهش استرس دانش‌آموزانش+ویدیو/ روزت مبارک معلم خوش ذوق😍 صحبت های خنده دار آقای قرائتی: من خودم بچه بودم خیلی چیزا کِش میرفتم میوه میخوردم فرار میکردم میگفتم هنوز 15 سالم نشده +ویدئو😂👌 اولین تصویر از مراسم عقد ستاره تیم ملی/رونمایی سردار آزمون برای اولین بار از شب دامادی اش در کنار آنا خانوم+ عکس سورپرایز متفاوت و خلاقانه دانش آموزهای ایرانی در روز معلم/ دست مریزاد واقعا+عکس هادی چوپان روز کارگر را به بچه های خودش هم تبریک گفت/ در هر شرایطی یادش نمیره از کجا به کجا رسیده👏 باغبانی محمود احمدی نژاد در باغچه حیاط باصفا و سرسبز خانه اش+عکس نگاهی به جِت شخصی سردار آزمون ستاره تیم ملی/ تنهایی تو هواپیماش چه کیفی میکنه+ عکس بورسیۀ اساتید و دانشجویان اخراجی آمریکایی و اروپایی حامی غزه در دانشگاه شیراز (تصاویر) سفربه تهران قدیم؛ پایه‌گذار این محله شاه عباس اول بود بازیگران ایرانی که قبل معروف شدن معلم بودند/ از زهرا سعیدی تا سیدجواد هاشمی+عکس روایت جدید از نحوه بازداشت نیکا شاکرمی در ون یخچالی/ ماجرای تجاوز جنسی قبل از فوت نیکا شاکرمی حقیقت دارد؟
تیتر امروز   
به این 5 دلیل کفش پاشنه بلند بپوشید دانلود آهنگ جدید "جاذبه" ماکان بند/ اصلا این روزا نیستم رو به راه نگو اصلا نپرس هی ازم چرا ...+فیلم کشف مومیایی های باستانی سالم در خوزستان/ جسد موجود در تابوت‌ها سالم بودند اما..+عکس کشاورز پاک دست 30 میلیارد تومان پول گمشده را به صاحبش بازگرداند! بورسیۀ اساتید و دانشجویان اخراجی آمریکایی و اروپایی حامی غزه در دانشگاه شیراز روایت جدید از نحوه بازداشت نیکا شاکرمی در ون یخچالی/ ماجرای تجاوز جنسی قبل از فوت نیکا شاکرمی حقیقت دارد؟ چرا روند کاهشی دلار متوقف شد؟ پهپاد جدید ایران؛ «هیرو» یا «لانست»؟ استقبال کم‌سابقه سرمایه‌گذاران 103 کشور از ایران‌اکسپو2024 فرهنگیان بزرگترین جامعه آماری صندوق بازنشستگی/اجرای رتبه‌بندی برای بیش از 67 هزار بازنشسته برای نخبه های زندانی، برای آزادی دانشجویان آمریکایی/حواشی داغ امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 با این 10 راهکار از شر درد پریود خلاص شو! / اگر در طول قاعدگی درد زیادی را تحمل می کنید حتما این کارهارو امتحان کن! کشف گنج هخامنشی و ساسانی در چالوس اولین قبرستان مسلمانان در ایران؛ اینجا جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟+عکس (عکس)یک تاکسی پر از گلهای تازه؛ خلاقیت راننده تاکسی برای نشاط مسافران
منتخب روز   
(ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده