ساعدنیوز
ساعدنیوز

آشنایی با رشته ورزش والیبال +قوانین و مقررات والیبال

  دوشنبه، 21 مهر 1399   زمان مطالعه 13 دقیقه
آشنایی با رشته ورزش والیبال +قوانین و مقررات والیبال
‌ورزش والیبال بازی ساده‌ای است و قابل اجرا برای تمام گروه‌های سنی در داخل یا خارج خانه می‌باشد. در بسیاری از مناطق جهان به عنوان یکی از اساسی‌ترین ورزش‌های تفریحی و در مناطق دیگر به عنوان یکی از ورزش‌های رقابتی شناخته شده است.

ورزش والیبال در سال ۱۸۹۵ در کشور آمريکا و به وسیله ویلیام مورگان ابداع شد. بعد به سرعت فراگیر شد؛ به طوریکه در بازي های المپیک تابستانه ۱۹۶۰ براي اولین بار در برنامه بازي های المپیک قرار گرفت و امروزه تقریبا در تمام دنیا بازي ميشود. این رشته تقریبا براي تمام گروه های سنی مطلوب است و وسایل بازي شامل توپ و تور است. امروزه، بیش از ۸۰۰ ميليون بازیکن بازی والیبال در سراسر دنیا وجود دارند، که ۴۶ ميليون نفر از آنها از ایالات متحده آمريکا هستند.

تاریخچه والیبال در جهان

والیــبال در روز دوم فوریه سال 1895 میلادی مطابق با بیستم بهمن ماه سال 1273 هجری شمسی، توسط ویلیام . جی. مورگـان مدیر تربیت بدنی کالج Y.M.C.A در شهر هولیوک ایالت ماسا چوست امریکا ابداع و معرفی شد که ابتدا مینتونت نام داشت. مورگان پس از این که دوستش، جیمز نایسمیت، در سال 1891 ورزش بسکتبال را درهمان کالج ابداع کرد، با تلفیق ورزش هایی همچون بسکتبال و تنیس، شالوده ورزشی نو و مفرح را برای دانشجویان خود ریخت که بازی آن با توپی شبیه به توپ بسکتبال از روی توری مثل تور تنیس انجام می گرفت. به همین منظور مورگان با استفاده از تور تنیس روی چمن که به دو طرف دیوار سالن ورزش بسته می شد و با استفاده از توئی توپ بسکتبال که به دلیل سبکی وزن به دست ها آسیب نمی رساند ، بازی را شروع کرد و همین شروع کافی بود تا این ورزش به سرعت از یک کالج به کالج دیگر و از شهری به شهر دیگر معرفی و منتقل شود. تا جایی که پس از یک سال (1896) مردم اکثر ایالت های امریکا با آن اشنا شده بودند. در همین سال کمیته بین المللی ورزش کالج از مورگان دعوت کرد تا طی یک کنفرانس، قوانین و مقررات ورزش ابداعی اش را در حضور اساتید کالج تشریح کند. مورگان هم کنفرانس را در سالن ورزشی کالج تشکیل داد. جایی که تعدادی از دانشجویان را به دو گروه تقسیم کرده بود و در حالی که آنها مشغول بازی بودند نقطه نظرات خود را برای اساتید و اعضای کمیته شرح می داد. پروفسور آلفرد.تی.هالستید در جریان همین کنفرانس و با مــشاهده نحوه این بازی، پیشنهاد داد که این ورزش از مینتونت به والیبال تغییر نام پیدا کند. چراکه حرکت و نمود اصلی این بازی در رد و بدل شدن توپ از روی تور است. مورگان هم این پیشنهاد را پذیرفت و به این ترتیب ورزش ابداعی اش شد والیبال. با اینکه والیبال در آغاز ورزشی سالنی بود و در محل های سرپوشیده انجام می شــد، ولی کم کم توسط خود مردم به زمین هــای روبـــاز کشـیده شد و به شکل یکی از سرگرمی های محبوب تابستانی در پارک ها و ساحل ها درآمد.

قوانین و مقررات والیبال

▪ تعداد کل بازیکنان هر تیم:

یک تیم ورزش والیبال متشكل از ۶ تا ۱۲ بازیکن میباشد كه از این تعداد یک نفر بازیکن لیبرو – ازاد است.

▪ تعداد بازیکنان داخل زمین:

۶ نفر.

▪ تعداد کل داوران:

۱۰ نفر( یک داور بالا، یک داور پایین و یک داور ذخیره- ۴ داور خط و یک داور خط ذخیره- یک نویسنده و یک کمک نویسنده.)

▪ اندازه زمین:

طول زمین والیبال ۱۸ و عرض آن ۹ است.

▪ نِت (تور):

برخورد توپ به لبه تور اشکال ندارد و خطا نیست.

▪ مقدار باد توپ:

معمولاً با فشار انگشتان شصت بر روی توپ مشخص می شود.

▪ وزن و رنگ توپ:

وزن توپ ۲۶۰ گرم است و تا ۱۰ گرم کمتر یا بیشتر اشکال ندارد و رنگ آن مخلوطی از زرد و آبی و سفید می باشد. (استاندارد فدراسیون جهانی)

▪ شروع بازی:

شروع بازی به وسیله سکه توسط داور قرعه کشی می شود تا یک تیم زمین و تیم دیگر توپ را انتخاب کند.

▪ زمان بازی:

۵ گیم بصورت رالی، ۴ ست با نتیجه ۲۵ امتیاز و ست آخر با نتیجه ۱۵ امتیاز می باشد. (البته در مسابقات مدارس ۳ گیم می باشد.)

▪ تعداد استراحت:

در امتیاز ۸ و ۱۶، اولین تیمی که به این امتیاز رسید یک استراحت فنی به مدت یک دقیقه به هر دو تیم داده می شود. هر تیم به غیر از استراحت فنی دارای ۲ استراحت ۲۰ ثانیه ای می باشد.

▪ روش تعویض بازیکنان:

داور ابتدای خط یک سوم رو به تور می ایستد و همانجا بازیکن ورودی، تابلوی شماره تعویض را به بازیکن خود می دهد. (در قسمت یک سوم زمین)

▪ تعداد تعویض:

هر تیم ۶ تعویض می تواند داشته باشد. مثلاً اگر بازیکن شماره ۵ به جای بازیکن شماره ۸ وارد زمین شد، در تعویض بعدی حتماً ۸ باید به جای ۵ وارد زمین شود (یک رفت و یک برگشت).

▪ شماره بازیکنان:

از ۱ الی ۱۵ (البته در مسابقات جوانان شماره بالاتر اشکال ندارد).

▪ طریقه زدن توپ (سرویس):

سرویس از پشت خط عرضی و با سوت داور زده می شود و باید توپ از دست جدا شود.

▪ پهنای خطوط:

پهنای خطوط زمین والیبال ۵ سانتی متر می باشد.

▪ اخطار:

برای اخطار داور کارت زرد به بازیکن نشان می دهد و یک امتیاز هم به تیم مقابل تعلق می گیرد و اگر سرویس هم داشته باشند به تیم مقابل واگذار می شود.

▪ اخراج و جریمه آن:

داور کارت قرمز نشان ميدهد و بازیکن یک ست اخراج ميشود. و تیمی که اخراجی داشته، یک امتیاز از دست ميدهد و بازیکن اخراج شده باید روی صندلی پشت نیمکت ذخیره ها بنشیند.

▪ ارتفاع تور تا زمین:

برای بزرگسالان در بخش مردان ۴۳/۲ متر و در بخش زنان ۲۴/۲ متر می باشد.

▪ بازی مساوی:

نتیجه تساوی برای مسابقه والیبال وجود ندارد و اگر امتیاز هر دو تیم در یک ست ۲۴ یا ۱۴ شود، بازی ادامه خواهد داشت تا اینکه یک تیم با اختلاف ۲ امتیاز برنده شود.

▪ لیبرو:

لیبرو بازیکنی است که رنگ پیراهنش با سایر هم تیمی هایش متفاوت است و تنها میتواند توپ را جمع کند و پاس بدهد ولی حق سرويس و آبشار را ندارد و تعویضش در ورقه نوشته نمی شود و هنگامی که در منطقه ۵ قرار داشت، موقع چرخش بیرون میرود و با بازیکن های مناطق ۱- ۶- ۵ میتواند تعویض شود.

▪ ابعاد تور:

طول تور ۵/ ۹ و عرض آن ۱ متر است. و از سوراخ های مربع شکلی به ضلع ۱۰ سانتیمتر تشکیل شده است. پارچه ای از جنس کتانی به ضخامت ۵ سانتیمتر به لبه بالایی تور دوخته شده است. ارتفاع تور از مرکز زمین 2. 43 متر است. تعيين ارتفاع تور براي خردسالان و نوجوانان به عهده مجمع ملي گذاشته ميشود. هر دو انتهای تور از زمین به یک فاصله هستند و نباید حتی ۲ سانتیمتر بالاتر از میزان برقرار باشند. پارچه ای از جنس کتانی که عرض آن ۵ سانتیمتر بوده و سفید رنگ میباشد، در کناره های تور و عمود بر لبه های آن کشیده ميشود.

بازی والیبال :(the game of volleyball)

والیبال بازی ساده ای است و قابل اجرا برای تما گروههای سنی در داخل یا خارج خانه می باشد. در بسیاری از مناطق جهان به عنوان یکی از اساسی ترین ورزشهای تفریحی و در مناطق دیگر به عنوان یکی از ورزشهای رقابتی شناخته شده است. این ورزش نه تنها یکی از بازیهای خوب محسوب می شود بلکه ورزش پرورشی جالبی برای ورزشکاران ، شناگران و بازیکنان سایر رشته های ورزشی می باشد و احتیاج به پرش، چابکی، سرعت، عکس العمل و تنظیم حرکات در وقت تعیین شده دارد.
بطور اساسی والیبال به تنیس تشبیه شده است ولی تفاوتی که وجود دارد آن است که در والیبال هیچ یک از بازیکنان انفرادی بازی نمی کنند و توپ را از روی تور رد نمی کنند. هر تیمی می تواند قبل از گذراندن توپ از روی تور و فرستادن آن بسوی تیم دیگر ۳ بار ضربه بزند ولی هیچ یک از بازیکنان نمی توانند دوبار متوالی با توپ تماس یابند (استثناء در مورد دفاع وجود دارد). زمانی بازی شروع می شود که توپ توسط یکی از بازیکنان واقع در قسمت راست قطاع دایره خط پشتی سرو می شود. به طور رسمی هر تیمی دارای شش بازیکن می باشد به طوری که ۳ تن از بازیکنان در خط پشتی و ۳ تن دیگر در خط جلوئی قرار می گیرند. هر تیمی تلاش می کند که توپ را در زمین حریف فرود آورد و اگر موفق به انجام این کار شود حریف را وادار به اشتباه سازد و امتیاز کسب کند. تیمی که ابتدا ۱۵ امتیاز کسب می کند، ست را تصاحب می کند. فقط تیمی که سرو می زند امتیاز کسب می کند. اگر تیمی موفق به فرود آوردن توپ در زمین حریف گردد مسئولیت زدن سرویس را به عهده می گیرد. بازیکن به زدن سرو تا زمانی که توپ در زمین تیم او فرود آید ادامه می دهد. زمانی که توپی از طرف حریف دریافت می شود تمام بازیکنان در جهت حرکت عقربه های ساعت چرخش انجام می دهند و بازیکنی که در سمت پشتی قطاع دایره راست قرار می گیرد مسئول زدن سرو می شود. اگر در هنگام زدن سرو، توپ به تور اصابت کند، سرویس به دست تیم مقابل می افتد. در والیبال نیز مانند سایر رشته های ورزشی حرکت و ضد حرکت وجود دارد. حرکات اساسی والیبال ست و ضربه مخرب و دفاع مراحلی هستند که در والیبال اجرا می شوند.

توپ :(the ball)

توپ به شکل کروی و از جنس چرم است و شامل توپی لاستیکی یا ماده ای از این قبیل می شود. قسمت رویی آن یک رنگ است و قسمت تویی نیز باید روشن تر باشد.
– محیط دایره : ۶۵ الی ۶۷ سانتیمتر.
– وزن : ۲۵۰ الی ۲۸۰ گرم .

تیم ها :(the teams)

هر تیمی شامل ۶ بازیکن می شود. سه بازیکن در خط جلو و سه بازیکن در خط عقب قرار می گیرند. زمانی که توپ سرو می شود، سه بازیکن خط جلو باید در جلوی بازیکنان خط عقب قرار گیرند. بازیکن از قطاع دایره سمت راست خط عقب با یک دست سرو می زند. زمانی که توپ در زمین وارد می شود، بازیکنان می توانند برای پرتاب توپ به هر نقطه ای نقل مکان کنند حتی اجازه دارند که برای جلوگیری از تماس توپ با زمین به خارج از زمین بروند.

مسئولین :(the officials)

– هر مسابقه دارای یک داور می باشد که در بالای تور ایستاده و ناظر بر اجرای مسابقه است.
– سرداور نیز روبروی داور نشسته و در امر قضاوت به او کمک می کند.
– دو نفر نیز در کنار خطوط قرار می گیرند.
– مانند سایر رشته های ورزشی مسئول ثبت امتیازات نیز حضور دارد.
دو تیم ۶ نفری با یکدیگر روبرو می شوند. داور در بالای تور قرار گرفته و ناظر بر اجرای مسابقه بوده و سوتی در دست دارد. سر داور نیز مقابل او قرار می گیرد. در اینجا تیمی که سرویس را دریافت می کند منتظر توپ می شود. بازیکنان در وضعیت آماده باش بوده و دستها، انگشتان، بازوها و پاها در حالات مطلوب قرار می گیرند. بازیکنان در مرکز زمین می ایستند و در این محل اکثر تهاجمات اتفاق می افتد به طوری که یکی از آن ها در نزدیک تور ایستاده و بقیه بازیکنان فرم w را تشکیل می دهند.

حرکت توپ در هوا = والی :(the volley)

پاس بالای سر یکی از مشخص ترین عملیات والیبال است. هرگز نباید به توپ مشت زد بلکه باید آن را با دو دست پاس کرد. پاس کردن از عقب نیز معرف همین عمل است. به طور کلی در مسابقات پاس کردن، ست زدن و فرستادن توپهای بلند از بالای تور صورت می گیرد. حرکت توپ در هوا در پرتاب آرام توپ از بالای تور اجرا می شود. اگر قبل از تماس با توپ دستها دور شوند توپ به وسط پیشانی برخورد خواهد کرد. همیشه باید به توپ نگاه کرد. ابتدا پاها را حرکت داده، آنها را خم نکرده و بدن را در زیر توپ قرار داد. به منظور حفظ تعادل و توازن یکی از پاها را به آرامی در جلوی پای دیگر قرار داده، زانوها را خم کرده و سپس باید تمام بدن را راست کرد. به عنوان یک قانون کلی شستها را در حالت اشاره به طرف عقب و بینی نگهدارید. بازوها را راحت قرار داده و تا آن جایی که امکان دارد حرکات را بسیار ساده انجام داد. شصت و دو انگشت اول به این عمل قدرت بخشیده و بقیه انگشتان به آن جهت می دهند.
بهترین و معمول ترین مرحله والیبال ( حرکت توپ در هوا ) می باشد. برخی معتقدند که برای شروع تمرینات می توان از بادکنک استفاده کرد. تمرین پرتاب توپ پس از پرش برای گرفتن آن بسیار موثر است و مفید. البته همیشه پس از رسیدن توپ به نقطه اوج این عمل را انجام دهید.

سرویس :(the service)

سرویس عملی است که به منظور وارد کردن توپ در بازی به کار می رود.

خطاهای والیبال

خطاهای عمده عبارت اند از:

1- بازیکن تیم از خط افقی زیر تور بگذرد و زمین و یا یکی از بازیکنان حریف را لمس کند .

2- بازیکن تیم مانع بازی یکی از بازیکنان تیم حریف شود.

3- بازیکنان یک تیم در جای خودشان قرار نگرفته باشند.

4- بازیکنان یک تیم بیش از سه بار توپ را لمس کنند.

5- بازیکنان تیم دوبار پی در پی توپ را لمس کنند.

6- بازیکن از بالای زمین حریف به توپ ضربه بزند.

7- توپ بیرون از خط های مرزی به زمین بخورد.

8- توپ به زمین اصابت کند.

اثرات مفید ورزش والیبال بر بدن انسان

• افزایش حداکثر جذب اکسیژن در بدن.

• افزایش کارآیی قلب از طریق حجم خون پمپ شده در یک ضربان.

• کاهش تعداد ضربان قلب و کاهش فشار خون.

• کاهش عوارض و احتمال مرگ و میر ناشی از نارساییهای قلبی.

• کاهش مقاومت عروقی برای عبور دادن جریان خون.

• افزایش جریان خون منطقهای و نقل و انتقال اکسیژن به بافتها.

• افزایش توانایی بدن در مصرف اسیدهای چرب آزاد به عنوان سوبسترا در هنگام فعالیت.

• افزایش تولید لیپوپروتئینهای سنگین (hdl) که برای بدن مفید هستند.

• افزایش و بهبود تحمل بدن در هنگام تمرین.

• کاهش و یا از بین بردن چاقی و افزایش قدرت عضلانی.

• افزایش تولید اندروفینها که مخدرهای درونی هستند.

• افزایش تولید عرق به هنگام فعالیت که در نتیجه تحمل بدن در برابر گرما بالا میرود.

• جلوگیری از استئوپروز یا پوکی استخوان در صورت انجام تمرینات تحمل وزن.

• افزایش تحمل گلوکز در بدن.

• افزایش تحمل کار بدنی و کاهش تنگی نفس در بیماران مبتلا به انسداد مزمن ریه.

محدودیت سنی والیبال:

سنین 12 _10 سالگی :سطح شعور و فهم و توانایی یادگیری، تعادلی حرکتی کودک افزایش می یابد و می تواند حرکت های پیچیده و تکنیک و تاکنیک را یاد بگیرد و در ورزش های سازمان یافته و برخوردی شرکت کند.

کالری مصرفی در هر ساعت:

نوع فعالیت 73 کیلوگرم 91 کیلوگرم 109 کیلوگرم

والیبال 292 364 436

بهترین والیبالیست حال حاضر دنیا

1 – زایتسف (ایتالیا)

2 – موزرسکی (روسیه)

3 – اندرسون (آمریکا)

4 – معروف (ایران)

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (421 نظر) رهبر معظم انقلاب چه میوه هایی را برای حفظ سلامتی خود میل می کنند؟ (207 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (158 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (156 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (153 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (35 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (30 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (29 نظر) شعرخوانی زیبا و دلنشین رهبر معظم انقلاب/ سرشارم از جوانی، هرچند پیر دهرم...+ویدیو (28 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (22 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب اصفهانی در کشاندن مشتری به مغازه با تزئین فوق خلاقانه کله پاچه‌ها+عکس/ خوش ذوقی از در و دیوار میریزه😂 (22 نظر) خلاقیت بامزه یک پدر ایرانی روی کلید کولر حماسه ساز شد/ این یادداشت بانمک پربازدید شد+عکس (21 نظر) خونه زندگی رحمان رحیم سریال پایتخت (مصطفی و مجتبی بلال حبشی) در واقعیت به سبک سلیقه 90 درصد ایرانی ها/ خونه نگو سمساری بگو😅 (20 نظر) تقسیم وظایف در جلسه مهم به شیوه رهبر معظم انقلاب: من چای درست کردن را خوب بلدم و چای میدهم! (15 نظر) شرط جالب رهبر معظم انقلاب برای خواندن خطبه عقد عروس و داماد ایرانی/ ماجرای بخشیدن 86 سکه به آقای داماد چه بود؟ (15 نظر)
دیگران می‌خوانند   
فال ابجد روزانه جمعه 7 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 7 اردیبهشت 1403+فیلم خلاقیت خنده دار پدر ایرانی برای ضد سرقت کردن گوشی موبایلش روح مخترع تلفن همراه را شاد کرد+عکس/ سلطان تامین امنیت خودتی و بس🤣 فال روزانه امروز جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 7 اردیبهشت 1403 سفر به ایران قدیم؛ پسر روزنامه‌فروش با جراحی دختر شد+عکس کشف حیرت‌انگیز «فکّ انسان» در یک سنگ 1 میلیون ساله لحظات ثبت شده از حرکات نوزاد داخل رحم مادر+ویدئو/فقط یک مادر میتونه این سختی ها رو به جون بخره 🥺❤ خلاقیت نشاط‌آور و تحسین برانگیز یک راننده تاکسی با ماشین پر از گل برای مسافران/ ذوق و شوق آقا رحمان پربازدید شد+عکس نگاهی به استایل سرتا مشکی بهرام افشاری بازیگر قد بلند سینما/ سبیل چه بهش میاد +عکس ویدیویی دیده نشده از دیدار رامبد جوان و رهبر معظم انقلاب/ سوال جالب آقای بازیگر وقتی تقریباً 20 ساله بود +ویدیو مهران مدیری: 700 بار احسان علیخانی را به برنامه دعوت کردیم و هر بار یک بهونه ای آورد+ویدئو/از معده درد تا کلیه درد برای نیامدن به برنامه... نگاهی به استکان کمر باریک و نعلبکی مینا مختاری در خانه باصفایش/ چای و استکان کمرباریک و گُل، ترکیب زندگی وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیریه+ویدئو/همه از خنده رفتند روی هوا (تصاویر) حواشی بازدید وزیر علوم از برگزاری کنکور در دانشگاه الزهرا (س) رونمایی از لوگوی جدید دانشگاه تهران در جشن تولد نود سالگی لب ساحل با آهنگ عرفان طهماسبی چه شود.../ وای اگر عشق مرا وارونه تعبیر کند... +فیلم انتقام باورنکردنی یک گوسفند از چوپان/فک کنم از چند جا تَرَک خورد+ فیلم تیپ و ظاهر متفاوت «مهمت» سریال پایتخت بعد پنج سال بدون گریم تلویزیونی/ مگه داریم این همه تغییر؟+عکس خلاقیت خنده دار مرد ایرانی در غافلگیری همسرش برای ندادن رمز کارت بانکش حماسه آفرید+عکس/ بنازم به این مغز 😂 خوانندگی حیرت انگیز پسر سوپرمارکتی با صدای بهشتی و زیباش در برنامه صداتو/ عالی اجرا کرد+ویدیو کشف هولناک جسد دست و پا بسته زن ثروتمند در کمد کَل‌کَل خنده دار محسن کیایی با بانوی شیرازی و شبنم مقدمی سر پارک دوبل خانم ها/ فقط جواب آخرش عالیه😂+ویدیو سفر به شهر ترابزون: آشنایی با آداب و رسوم محلی گلف بازی کردن بانمک و ناشیانه مهدی طارمی و علیرضا بیرانوند+ویدیو/ فقط تمرکز کردن طارمی که نتیجه نداد😂 دورهمی سپیده خداوردی، مرضیه سریال آوای باران و دختران چینی با لباس چونگسام / تیپ متفاوت خانم بازیگر به سبک چینی ها تبریک تولد جالب حامد آهنگی برای تک پسرش/ ایشالا لبش همیشه خندون باشه+عکس عجیب‌ترین و متفاوت‌ترین جشن تولد محسن تنابنده، نقیِ پایتخت/ میز تولدی آهنی با دیزاین آتش، زیرسیگاری و استکان! +عکس روش خلاقانه نبات استخری با سنگ کاغذ قیچی بازی کردن برای پیچوندن مدرسه/ چه بچه باهوشی😁+ویدئو مادرانه های مستانه مهاجر و نفس بازغی/ قاب احساسی ستاره سریال گناه فرشته در آغوش مادر مشهورش+عکس خلاقیت منحصر به فرد مهندس ایرانی با خلق ساختمانی به شکل تایتانیک حماسه آفرید+عکس/هیتلر هم مغز تو رو نداشت! نگاهی به کوچه آجری و قدیمی هدیه بازوند بازیگر روژان سریال نون خ/ چه کوچه خوشگل و باصفایی+ عکس خلاقیت منحصربفرد هموطن یزدی در ایجاد استخر در پذیرایی خانه‌اش حماسه‌ای دیگر خلق کرد+ویدیو/ خسته نباشی هموطن خودکفا🙋‍♂️ بیوگرافی و زندگی خصوصی دنیا جهان‌منش،مهناز سریال نون خ و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی دکوراسیون خاص و مجلل منزل ایمان قیاسی با چیدمان شیک و اروپایی+ویدئو دفن پیکر مادر محمود احمدی نژاد همراه با جلد قرآنی حاوی دستخط سید حسن نصرالله+عکس/ چه دعای قشنگی نوشته خلاقیت بی نظیر یک طراح مبل راحتی با الهام از مدل فلامینگو/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس اولین تصویر از عروس بزرگ امام خمینی(ره) که صبح امروز درگذشت (عکس) شباهت جالب سوگل خلیق، نازنین سریال دفتر یادداشت به پدرش / گوله نمک شیطنت از چشاش میباره!
تیتر امروز   
فال روزانه امروز جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 7 اردیبهشت 1403 کشف حیرت‌انگیز «فکّ انسان» در یک سنگ 1 میلیون ساله خلاقیت نشاط‌آور و تحسین برانگیز یک راننده تاکسی با ماشین پر از گل برای مسافران/ ذوق و شوق آقا رحمان پربازدید شد+عکس فال ابجد روزانه جمعه 7 اردیبهشت 1403 (تصاویر) حواشی بازدید وزیر علوم از برگزاری کنکور در دانشگاه الزهرا (س) رونمایی از لوگوی جدید دانشگاه تهران در جشن تولد نود سالگی فال قهوه با نشان روز جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 7 اردیبهشت 1403+فیلم کشف هولناک جسد دست و پا بسته زن ثروتمند در کمد بیوگرافی و زندگی خصوصی دنیا جهان‌منش،مهناز سریال نون خ و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی آزار زنان در مراسم ترحیم؛ متهم به مادرمرده هم رحم نکرد /مرد موطلایی از طعمه‌ها فیلم سیاه می‌گرفت رونمایی باورنکردنی جواد خیابانی از ماشین ساده و ایرانی‌اش پلمب آرایشگاه مختلط در نسیم‌ شهر بلاتکلیفی در اجرای حکم توماج صالحی! اعدام می شود یا نه؟
منتخب روز   
عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده رودررویی با یک تمساح آن‌ هم فقط با یک ماهیتابه +فیلم متقاضیان عمره بخوانند/ آخرین وضعیت و شرایط ثبت‌نام حج عمره 1403 اعلام شد طرح 100 میلیارد پوندی برادر اسامه بن لادن برای ساخت طولانی ترین پل معلق جهان+عکس