آیا آب قلیایی برای سلامتی مفید است؟

  چهارشنبه، 14 دی 1401   زمان مطالعه 16 دقیقه
آیا آب قلیایی برای سلامتی مفید است؟
آب قلیایی که به آبی گفته می‌شود که سطح pH آن بالاتر از 7 باشد. می‌دانید که سطح pH خنثی که آب مقطر دارد دقیقا 7 است. کمتر از آن اسیدی است و اگر pH بالاتر از 7 باشد به آن آب قلیایی می‌گویند. آب قلیایی pH بالاتر از آب معمولی دارد البته به میزانی نیست که آن را به طور کلی قلیا یا آلکالاین بنامیم یا اینکه روی مزه یا طعم و بو و رنگ آب تاثیری داشته باشد.

شاید در بعضی فروشگاه ها و داروخانه ها بطری های آب قلیایی یا آلکالاین را دیده باشید یا ادعاهای مختلفی درباره فواید آن، از کاهش روند پیری تا خاصیت درمان سرطان، را شنیده باشید. در سال های اخیر، رژیم قلیایی و نوشیدن آب قلیایی طرف داران زیادی پیدا کرده است، اما آیا آب آلکالاین واقعا این قدر اثرگذار است؟ برای درک بهتر این مسئله، ابتدا باید با مفهوم پی.اچ (pH) آشنا باشید و بعد فواید و عوارض احتمالی آب قلیایی را بشناسید.

واحد اندازه گیری اسیدی یا بازی (قلیایی ) بودن مواد پی.اچ (pH) است که در بازه ۱ تا ۱۴ تعریف می شود. پی.اچ ۷ خنثی، ۱تا ۷ اسیدی و ۷ تا ۱۴ بازی یا قلیایی در نظر گرفته می شود. پی.اچ مواد مختلف متفاوت است، مثلا:

  • جوش شیرین: پی.اچ ۱۰
  • شیر: پی.اچ ۶
  • قهوه: پی.اچ ۵
  • لیموناد و آب گوجه فرنگی: پی.اچ ۳
  • آب لیمو و سرکه: پی.اچ ۲.

تفاوت آب قلیایی با آب معمولی

پی.اچ آب قلیایی بیشتر از آب نوشیدنی معمولی است. آب معمولی پی.اچ خنثی ۷ و آب قلیایی پی.اچ ۸ تا ۹ دارد. به همین دلیل بعضی افراد ادعا می کنند که این آب می تواند اسید بدن را خنثی کند. بااین حال پی.اچ تنها برای قلیایی شدن آب کافی نیست. آب آلکالاین باید حاوی مواد معدنی قلیایی و قابلیت کاهش اکسیدان منفی باشد. در این صورت همچون آنتی اکسیدان عمل می کند.

 آب قلیایی

فرق آب قلیایی طبیعی و مصنوعی

پی.اچ آب بر اساس ترکیبات شیمیایی و گازهای موجود در آن و اضافه شدن مواد معدنی به آن تغییر می کند. آب قلیایی طبیعی با گذر آب از دل صخره ها و نهرها و اضافه شدن طبیعی مواد معدنی به آن ایجاد می شود، اما بیشتر بطری های آب آلکالاین طی فرایندی شیمیایی به نام الکترولیز به دست می آیند. در این فرایند، مولکول های آب از هم جدا می شوند و آب اسیدی از نوع قلیایی آن خارج می شود.

بعضی افراد فکر می کنند کارخانه ها فقط برای افزایش قیمت برچسب آب قلیایی را روی آب معمولی می زنند، اما آب هایی با این برچسب باید تأییدیه سازمان غذا و دارو را کسب کنند که کار راحتی نیست.

 آب قلیایی

خواص آب قلیایی

آیا می دانید که فواید نوشیدن آب قلیایی یونیزه (Alkaline) بسیار زیاد است که می توانید با آن سلامت خود را بهبود ببخشید و با استفاده از یک دستگاه تصفیه آب خانگی سطح ph آب آشامیدنی مصرفی خود را به حالت قلیایی در بیاورید؟ مزایای مصرف آب قلیایی تنها به حفظ سلامتی بدن انسان محدود نمی شود و در بسیاری از موارد به درمان بسیاری از بیماری ها نیز کمک می کند. در زیر به خواص و مزایای مهم نوشیدن آب قلیایی برای افزایش سیستم ایمنی بدن انسان و سطح سلامت میپردازیم :

یک آنتی اکسیدان ( ضد سرطان ) قوی است

کار آنتی اکسیدان ها محافظت از بدن انسان در برابر رادیکال های آزادی است که می توانند باعث مشکلات مختلف سلامتی شوند. رادیکال های آزاد مولکول هایی هستند که در صورت ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن ما، می توانند باعث آسیب هایی شوند. هنگامی که سیستم ایمنی بدن انسان دچار مشکل می شود، می تواند منجر به عفونت و انواع مختلف بیماری ها از بیماری های جزئی گرفته تا بیماری های جدی تر گردد.

رادیکال های آزاد از منابع مختلفی مانند قرار گرفتن در معرض مواد سمی مانند آلودگی ها، دود سیگار و حتی لوازم بهداشتی مشترک پدید می آیند. بدن انسان نیاز به آنتی اکسیدان ها دارد تا بتواند با اثر رادیکال های آزاد در محیط زیست مبارزه کند. آب قلیایی یونیزه، منبع عالی از آنتی اکسیدان ها است.

به عبارت دیگر، فقط با نوشیدن آب قلیایی یونیزه می توانید از بدن خود در برابر بسیاری از بیماری های مختلف محافظت کنید. در واقع گزارش شده است که آب آشامیدنی قلیایی یونیزه که از بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران بدست می آید و میتوان از میان برندهای معتبر دستگاه تصفیه آب خانگی که از میان مارک مینروا تایوان انتخاب میگردد دستگاه تصفیه آب 7 مرحله ای مینروا و دستگاه تصفیه آب 8 مرحله ای مینروا را انتخاب نمود که در فیلتر مرحله هفتم آب آشامیدنی را یونیزه قلیایی مینماید، بسیار موثرتر از اکثر محصولات و کپسول های قلیایی است. از آنجایی که آب قلیایی یونیزه به صورت مایع و طبیعی است، جذب آن توسط بدن انسان نیز بسیار راحت تر صورت می پذیرد. اگر هنوز سوالاتی در رابطه با عملکرد دستگاه تصفیه آب خانگی دارید میتوانید به دستگاه تصفیه آب چه مارکی خوبه؟ یا چه دستگاه تصفیه آبی بخریم مراجعه نمایید تا به طور کامل راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب و اطلاعات کافی در این رابطه کسب نموده و سپس اقدام به مشاهده مشخصات و قیمت دستگاه تصفیه آب تایوانی نمایید.

به حفظ تعادل در سطح ph بدن کمک می کند

بدن انسان به دنبال حفظ تعادل اسیدی و قلیایی یونیزه خون خود است. اما زمانی که بدن شما بیش از حد اسیدی است، سیستم ایمنی بدن شما باید بیشتر انرژی صرف کند تا این دو را به تعادل برساند. این امر به نوبه خود سبب ایجاد استرس و بروز بیماری می شود. هنگامی که بدن شما بیش از حد اسیدی می شود، می تواند در فعالیت تمام سلول های بدن تداخل ایجاد نماید.

مواد مصرفی بیشتر مردم که شامل گوشت چرب، پنیر و کره می شود به ایجاد خون اسیدی در بدن کمک می کنند. سیگار کشیدن، قهوه، نوشیدنی های گازدار نظیر نوشابه، شکر و الکل فرآوری شده نیز نقش مهمی در بیش از حد اسیدی شدن خون دارند. در نهایت باید بدانید که زیاده روی در هر خوراکی می تواند بدن شما را در معرض اسیدی شدن خون قرار دهد. مصرف بیش از حد غذاهای چرب نیز اسیدی شدن خون را به دنبال دارد و باعث بروز بیماری هایی می شود که در اثر میزان بالای خون اسیدی بروز می کنند.

آب قلیایی یونیزه به کم کردن سطح اسید بدن کمک می کند. مصرف و خوردن آب قلیایی یونیزه بهترین اقدام پیشگیرانه جهت حفظ تعادل قلیایی بدن انسان است و آن را، آب قلیایی سلامت قرن جدید نیز می نامند. کسانی که در حال حاضر بیماری دارند نیز می توانند از آب قلیایی یونیزه برای کمک به سرعت بخشیدن به روند بهبودی خود استفاده کنند.

بدن را هیدراته نگه می دارد

آب قلیایی یونیزه دارای محتوای مولکولی کوچک تر از آب آشامیدنی لوله کشی شهری است، که باعث جذب سریع تر انرژی آن به بدن انسان می شود. بدن انسان با نوشیدن آب قلیایی به جای آب لوله کشی شهری می تواند هیدراته شود و شادابی خود را حفظ کند. آب قلیایی دارای انواع مختلفی از مواد معدنی یونیزه است که می توانند به طور موثرتری خون سازی را در بدن انجام دهند. این مورد باعث می شود تا عملکرد بدن در تمام روز در سطح مطلوب باشد و دیرتر خسته شوید.

سموم بدن را دفع می کند

از دیگر خواص آب قلیایی برای بدن این است که بدن سموم را بهتر دفع می کند و در نهایت امکان بروز بیماری در بدن را به صفر می رساند. با نوشیدن مقدار آب آشامیدنی قلیایی مورد نیاز بدن در روز، می توانید سلامت بدن خود را تضمین کنید.

تقریبا در هر رژیم غذایی که برای دفع سموم بدن انسان تجویز می شود، در مورد اهمیت مصرف آب آشامیدنی زیاد در آن صحبت شده است. البته داشتن یک رژیم سالم با مقدار زیادی میوه و سبزیجات نیز مهم است، اما نوشیدن 8 لیوان آب آشامیدنی قلیایی یا بیشتر می تواند به عنوان پایه سم زدایی بدن به شمار آید.

بسیاری از برنامه های سم زدایی نیز توصیه می کنند که بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی تایوانی یا فیلتر قلیایی کننده آب آشامیدنی خریداری کنید تا اطمینان حاصل شود که آب از مواد معدنی مضر و سایر ناخالصی ها، پاکیزه و تمیز می شود. هنگامی که در یک برنامه و رژیم غذایی سم زدایی قرار دارید و قصد دارید سیستم ایمنی بدن خود را ضد عفونی کنید، مزایای استفاده از هشت لیوان آب آشامیدنی تصفیه شده را فراموش نکنید.

سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

مصرف مداوم آب قلیایی یونیزه و حفظ کردن خون در حالت قلیایی، سیستم ایمنی بدن انسان را تقویت می کند. در واقع مصرف آب قلیایی است که باعث خنثی سازی رادیکال های آزاد مضر برای بدن و کمک به پاک کردن یا دفع بدن از سموم می شود. به طور کلی، اثبات شده است که مصرف منظم آب قلیایی (Alkaline Water ORP) به طور قابل توجهی به بهبود سیستم ایمنی بدن کمک می کند. برای اینکه در طولانی مدت از خواص آب قلیایی یونیزه (Ionized Water) برای سلامت بدن بهره ببرید، باید آن را به طور مدام بنوشید و آن را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

باعث کاهش وزن و لاغری می شود

از دیگر خواص آب قلیایی شده، کاهش وزن و چربی سوزی است. امروزه، برنامه غذایی بیشتر مردم را عمدتا مواد غذایی غیر بهداشتی را تشکیل می دهند که حالت اسدی بدن انسان را تشدید می کنند. در نتیجه، بدن سلول های چربی بیشتری برای خنثی سازی حالت اسیدی تولید میکند. این حالت به ناچار منجر به افزایش وزن ناخواسته می شود.

آب آشامیدنی قلیایی به طور طبیعی اسیدهای موجود در معده و بدن انسان را حنثی می کند. به عبارت دیگر، کسانی که آب قلیایی مینوشند دیگر نیازی به تولید سلول های چربی بیشتری برای خنثی کردن اسید حاصل از مواد غذایی نخواهند داشت.

مصرف آب قلیایی، به طور قابل توجهی در کاهش وزن و لاغری اثر دارد. با مصرف مداوم آب قلیایی ذخیره سازی چربی بدن کاهش می یابد و در حقیقت متابولیسم بدن به سطح نرمال می رسد. بدن انسان در حالت قلیایی نسبت به حالت اسیدی، بسیار راحت تر و سریع تر وزن اضافه خود را از دست می دهد.

به مبارزه با سرطان کمک می کند

به عبارت ساده، سلول های سرطانی در محیطی با سطح pH خنثی زنده نمی مانند و سرطان در یک محیط اسیدی رشد می کند. برای جلوگیری از رشد سلول های بدخیم در بدن، باید به حفظ تعادل قلیایی بدن کمک کرد. همه خوراکی هایی که انسان می خورد، باعث افزایش سطح اسیدی بدن انسان می گردند. همان طور که بارها گفتیم، نوشیدن آب قلیایی بدن را در حالت قلیایی قرار می دهد. برای داشتن یک بدن سالم باید سطح pH بین 7.0 تا 7.2 حفظ شود. یکی از خواص نوشیدن آب قلیایی، حفظ سطح pH بدن در این سطوح است.

مصرف آب قلیایی همچنین می تواند نقش مهمی در پیشگیری از رشد سلول های سرطانی داشته باشد. بنابراین، حتی افراد سالم نیز باید آب قلیایی را به عنوان یک اقدام پیشگیرانه قبل از این که هر گونه توده بد خیم بالقوه ای در بدن آنها رشد کند، بنوشند.

از پیشرفت دیابت جلوگیری می کند

دکتر تئودور بارودی یک مطالعه و پژوهش در مورد فواید آب یونیزه قلیایی منتشر کرده است که در آن رابطه بین قند و آب قلیایی شده را بسیار مهم تلقی کرده است. دکتر بارودی در کتاب Alkalize یا Die خود اظهار داشت پانکراس به شدت وابسته به رژیم قلیایی درست است. مصرف آب قلیایی عملکرد پانکراس و همچنین اسیدیته بیش ازحد را کاهش می دهد.

همچنین، پانکراس یا آب قلیایی شده می تواند میزان قند خون را تنظیم کند که باعث ایجاد انرژی در بدن می شود. بنابراین، برای داشتن تعادل قند خون در بدن، باید در برنامه غذایی خود آب قلیایی شده را نیز قرار دهید.

در ژاپن، دکتر کیجیرو کوآوابارا سال هاست که با مصرف آب قلیایی دیابت را درمان می کند. او می گوید که حتی یک ماه نوشیدن آب قلیایی شده می تواند به طور قابل توجهی باعث کاهش قند خون پنهان شود. تمام این مطالعات از نقاط مختلف جهان ثابت می کنند که آب قلیایی یونیزه می تواند به عنوان یک روش درمانی در کاهش سطح قند خون مورد استفاده قرار بگیرد.

به درمان پسوریازیس کمک می کند

پسوریازیس چیست؟ پسوریازیس یا سورایسس، صدفک یا داءالصدف، بیماری پوستی است که در آن روی بدن لک های سفید و جوش ایجاد می شود. پسوریازیس یک بیماری پوستی است که هیچ درمانی ندارد. علائم پسوریازیس عبارتند است ایجاد جوش، لک و زخم روی پوست صورت، گردن، پاها و سایز مناطق آسیب دیده. لک های نقره ای و پوسته پوسته شدن بسیاری از نقاط پوست بدن نیز از دیگر علائم بیماری پسوریازیس است. این بیماری یک اختلال مزمن است که زمانی رخ می دهد که سیستم ایمنی بدن پوست سالم برا تهدید فرض می کند و نتیجه آن یک ظاهر قرمز و ملتهب می شود.

برای کمک به درمان پسوریازیس می توان مناطق آسیب دیده پوست بدن را با آب قلیایی شست و شو داد. همچنین می توانید به جای مصرف آب آشامیدنی معمولی، هر روز آب قلیایی بنوشید تا از پیشرفت پسوریازیس جلوگیری کنید. آب یونیزه قلیایی به طور موثر سیستم ایمنی بدن را از بروز پسوریازیس یا چنین بیماری های پوستی خنثی می کند.

 آب قلیایی

چگونه آب را قلیایی کنیم؟

قبل و بعد از قلیایی کردن آب، باید پی.اچ آن را اندازه بگیرید. پی.اچ آب خالص ۷ است، اما آب حاوی ناخالصی به سمت اسیدی شدن تمایل دارد و پی.اچ آب آشامیدنی ۶٫۵ تا ۸٫۵ است.برای اندازه گیری پی.اچ آب می توانید از کیت پی.اچ استفاده کنید و آن را از داروخانه تهیه کنید. کاغذ پی.اچ را چند لحظه در آب قرار دهید و رنگ آن را با با جدول همراه کیت مقایسه کنید. بعد از اندازه گیری پی.اچ، از یکی از روش های زیر برای قلیایی کردن آب استفاده کنید.

روش اول: اضافه کردن مواد قلیایی به آب

  • اضافه کردن جوش شیرین: ۶۰۰ میلی گرم جوش شیرین را به ۰٫۲۳ لیتر آب اضافه کنید و هم بزنید. جوش شیرین خاصیت قلیایی دارد و زمانی که به آب اضافه می شود، آن را قلیایی می کند. البته اگر رژیم کم نمک دارید، از جوش شیرین استفاده نکنید.
  • استفاده از لیمو: لیمو آنیونی است، بنابراین وقتی آب لیمو می نوشید، بدن شما به خواص آنیونی لیمو واکنش نشان می دهد و آب را قلیایی می کند. یک پارچ آب بردارید، ۱ لیمو را به ۸ قسمت تقسیم کنید و درون آب قرار دهید. روی ظرف را بپوشانید و ۸ تا ۱۲ ساعت در دمای اتاق بگذارید. می توانید ۱ قاشق غذاخوری نمک دریایی به آب اضافه کنید.
  • استفاده از قطره های پی.اچ آماده حاوی مواد معدنی قلیایی: می توانید این مواد آماده را از داروخانه تهیه کنید و به آب اضافه کنید.

روش دوم: فیلترکردن آب

  • دستگاه یونیزه کننده: این دستگاه به شیر آب متصل می شود و با استفاده از الکترود های مثبت و منفی آب را یونیزه می کند. در نهایت می توانید آب آلکالاین را از شیر تحویل بگیرید. همچنین می توانید از آب اسیدی برای شست وشوی بدن و ازبین بردن باکتری های پوست استفاده کنید.
  • فیلتر یونیزه کننده: این فیلترها ارزان ترند و حملشان راحت تر است. آب طی چند دقیقه از این فیلتر ها عبور می کند و در محیط حاوی مواد معدنی قرار می گیرد.
  • فیلتر اسمزی: این نوع فیلتر که هایپرفیلتر هم نامیده می شود، از غشای بسیار ظریفی برای فیلتر کردن استفاده می کند. ظرافت فیلتر به آن اجازه می دهد تا در مقایسه با فیلترهای معمولی، عناصر بیشتری را جذب آب کند و در نهایت آب را کاملا قلیایی می کند.
  • تقطیر آب معمولی و استفاده از قطره های پی.اچ: این دستگاه آب را می جوشاند و باکتری ها و سایر ناخالصی های موجود در آب شیر را جدا می کند. این کار آب را قلیایی می کند، اما برای اطمینان می توانید چند قطره پی.اچ آماده به آن اضافه کنید.

آیا آب قلیایی ضرر دارد؟

حالا که با ماهیت آب یونیزه آشنا شدید و می دانید که آب قلیایی چیست می خواهیم شما را فواید و مضرات آب قلیایی آشنا کنیم. ابتدا سراغ فواید آب قلیایی می رویم:
آب قلیایی خاصیت آنتی اکسیدانی دارد یعنی به سادگی و راحت تر جذب بدن انسان می شود و می تواند مستقیما وارد شریان های حیاتی بدن شود و اثر خود را روی بدن بگذارد. یکی از مهم ترین فواید آب قلیایی که توسط متخصصین پوست تایید شده است خاصیت آنتی اکسیدانی آن است.

اولین خاصیت آن روی پوست است. یکی از فواید آب قلیایی ضد پیری است. یعنی با تحریک پوست باعث می شود تا اندام های حسی به کار بیفتند و پوست دچار پیری زودرس نشود.

سطح پوست را شفاف تر و زیباتر می کند. قابلیت ضدچروک دارد و چون به صورت طبیعی از داخل بدن جذب می شود و همچنین به دلیل محلول بودن اثر آن بسیار قدرتمند است. جالب است بدانید که در تهیه ی قرص های مربوط به پوست هم از محلول های قلیایی استفاده می شود چون خاصیت آن بر پوست انسان ثابت شده است.
باعث کاهش وزن می شود. مخصوصا افرادی که دوست دارند وزن کم کنند می توانند از این محرک عالی برای کاهش وزن استفاده کنند.

از سرطان های پوستی جلوگیری می کند. این اثر آن کاملا اثبات شده اند. سرطان سینه در زنان و سرطان پروستات و سرطان مری مواردی هستند که آب قلیایی می تواند از آن ها جلوگیری کند.

پوست را هیدراته می کند و سلامتی پوست را تضمین می کنند. بسیاری از پزشکان و متخصصان پوست آب قلیایی را به جای آب معمولی به مراجعین خود پیشنهاد می دهند.
خوردن و آشامیدن آب قلیایی هم راحت تر است. چرا که خاصیت اسیدی آن کم شده است و می تواند سوزش معده را هم کمتر کند.

این فواید آب قلیایی باعث شده اند تا متخصصین و مهندسین با کمک علم شیمی راهی برای یونیزه کردن آب ابداع کنند که در حال حاضر آن را با نام دستگاه تصفیه آب قلیایی می شناسیم. اما آب قلیایی می تواند مضراتی هم داشته باشد.

در نظر داشته باشید عوارض در افراد مختلف متفاوت است و از بین نمونه های مختلف نرخ ایجاد این عوارض بسیار کم گزارش شده است.در برخی افراد ممکن است ایجاد حالت تهوع داشته باشد، سرگیجه یکی از عوارض جانبی آن است، افت نیروهای ماهیچه ای، کاهش کلسیم خون در بدنهیپوکلسمی که یکی از بیماری هایی است که ناشی از کمبود کلسیم در بدن اتفاق می افتد. هر چند در میان گزارش ها هیچکدام از بیماران استفاده از آب قلیایی را ذکر نکرده بودند اما چون دانشمندان معتقدند که روی کلسیم در بدن تاثیر دارد ممکن است یکی از عوارض جانبی آن هیپوکلسمی باشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (543 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (106 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (40 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (32 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (13 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (8 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان