ساعدنیوز
ساعدنیوز

آیا قرص کافئین به کاهش وزن کمک می‌کند؟

  دوشنبه، 19 مهر 1400   زمان مطالعه 10 دقیقه
آیا قرص کافئین به کاهش وزن کمک می‌کند؟
قرص کافئین نوعی مکمل است که به دلیل محرک‌بودن مورد علاقه بدنسازان و ورزشکاران می‌باشد. اعتیادآور بودن و وابستگی از مضرات مصرف قرص کافئین است.

کافئین دارویی است که به عنوان یک محرک برای سیستم عصبی مرکزی عمل می کند. این ماده به طور طبیعی در گیاهانی مانند لوبیای قهوه، برگ های چای و دانه های درخت کولا یافت می شود. قرص های کافئین مکمل هایی تهیه شده از کافئین هستند.

برخی از قرص های کافئین حاوی کافئین طبیعی هستند که در طی فرآیند دم کردن استخراج می شوند. سایر قرص ها دارای کافئین ترکیبی یا مصنوعی هستند.قرص های کافئین همان چیزی نیست که پودر کافئین خالص است. این یک ماده آزادی است که به صورت انبوه فروخته می شود. اداره غذا و داروی آمریکا (FDA) عقیده دارد که پودر کافئین خالص به طور بالقوه ای خطرناک است.هنگامی که به طور مستقیم مصرف می شود، قرص های کافئین به راحتی مزایای کافئین را تامین می کنند. این قرص ها برای بسیاری از افراد بی خطر است، اما اگر در دوزهای بالا مصرف شود، ممکن است مضر باشد.بعضی افراد ممکن است نیاز به مراقبت و محدود کردن مصرف کافئین خود داشته باشند.

هر آنچه باید در مورد قرص های کافئین دانست

قرص های کافئین روشی محبوب برای تقویت انرژی در کوتاه مدت و تمرکز که اغلب در طول کار یا تحصیل استفاده می شود. اما آیا قرص های کافئین واقعا موثر و ایمن هستند؟مصرف قرص های کافئین مانند نوشیدن یک فنجان قهوه باعث تقویت موقتی انرژی، حافظه و تمرکز می شوند. در حالی که قرص های کافئین به فرد برای انجام کارهایی مانند درس خواندن یا بیدار ماندن کمک می کند دوزهای بالای کافئین نیز می تواند با ایجاد عوارض جانبی برای همه افراد گزینه ایمنی نباشد.کافئین یکی از محبوب ترین داروها در ایالات متحده محسوب می شود به گونه ای که 85 درصد از مردم ایالات متحده روزانه حداقل یک نوشیدنی حاوی کافئین مصرف می کنند.به گزارش مدیکال نیوزتودی، در این مقاله مزایا و خطرات احتمالی مصرف قرص های کافئین مورد بررسی قرار می گیرد.

قرص های کافئین چیست؟

کافئین به عنوان دارویی محرک فعالیت در سیستم عصبی مرکزی را افزایش می دهد. قهوه و چای منابع طبیعی کافئین هستند و تولید کنندگان کافئین را به محصولات دیگر مانند نوشابه های گازدار، نوشیدنی های انرژی زا و سایر محصولات نیز اضافه کرده اند. قرص های کافئین حاوی اشکال طبیعی یا مصنوعی از کافئین هستند.میزان کافئین موجود در قرص های کافئین بسته به مارک تجاری آن متفاوت است. در بسیاری از موارد قرص های کافئین حاوی 100 تا 200 میلی گرم در هر عدد قرص هستند که این میزان بیش از فنجان های قهوه است، اما میزان آن در برخی نوشیدنی های انرژی زا کمتر از این مقدار است.سازمان غذا و داروی آمریکا تخمین می زند سطح کافئین در محصولات رایج به شرح زیر است:

  • یک چای 8 اونسی حاوی 30 تا 50 میلی گرم است.
  • یک قهوه 8 اونسی حاوی 80 تا 100 میلی گرم است.
  • یک نوشیدنی انرژی زا 8 اونسی حاوی 40 تا 250 میلی گرم است.

بر اساس اعلام سازمان غذا و داروی آمریکا افراد به طور معمول می توانند روزانه 400 میلی گرم بدون عوارض جانبی منفی مصرف کنند.

قهوه و چای چقدر کافئین دارند؟

بسیاری از مردم برای دریافت مقدار کافی کافئین، قهوه یا چای می نوشند. یک فنجان معمولی قهوه حدود ۱۰۰ میلی گرم کافئین دارد. یک فنجان چای سیاه دم کرده حدود ۵۰ میلی گرم کافئین دارد. قرص های کافئین، کافئین را به صورت قرص به بدن می رسانند. یک عدد قرص کافئین معمولی در هر قرص ۱۰۰-۲۰۰ میلی گرم کافئین دارد. همچنین ممکن است کافئین را در محصول های مکمل غذایی پیدا کنید. آن ها ممکن است به شکل پودر یا مایع و حاوی کافئین خالص یا غلیظ باشند.

آیا قرص کافئین به کاهش وزن کمک می کند؟

قرص های کافئین به شما در کاهش وزن کمک می کند؛ اما نه به تنهایی. قرص کافئین با سرکوب اشتها، افزایش کالری سوزی، افزایش میزان متابولیسم، کمک به لیپولیز و … وزن را پایین می آورد. اگرچه کافئین متابولیسم را در کوتاه مدت افزایش می دهد؛ به نظر می رسد که بدن مصرف کنندگان کافئین، به مرور زمان، نسبت به این قرص مقاوم می شود. یعنی استفاده طولانی از این قرص مدت اثر آن را بر چربی سوزی و افزایش متابولیسم کم می کند. کافئین عمدتا با مسدود کردن گیرنده های آدنوزین مغز شما عمل می کند. معمولاً آدنوزین ببا وصل شدن به این گیرنده ها، از ترشح مواد شیمیایی مغز، مانند دوپامین، جلوگیری می کند که باعث افزایش هوشیاری و بیداری می شود. مطالعه ای بیان کرد که با مصرف منظم کافئین، بدن به آن عادت می کند. در نتیجه بعد از مدتی اثر آن روی بدن کاهش می یابد. بنابراین، اگر قصد لاغری با کافئین را دارید، باید هر دو هفته، یک وقفه بیاندازید. سپس با دوز جدید شروع کنید تا شاید دوباره کافئین روی بدنتان تاثیر بگذارد. توجه به این نکته ضروری است که قرص های کافئین مانند پودر کافئین خالص نیستند. پودر کافئین خالص ماده ای به شدت خطرناک است. مصرف حتی ۰٫۱۵ قاشق غذاخوری از این ماده (که حاوی حدود ۱۲۰۰ میلی گرم کافئین است) می تواند عوارض سمی، از جمله تشنج، ایجاد کند. به هرحال سازمان غذا و دارو با نظارت بر شرکت های تولید کننده این قرص ها، از مردم در برابر قرص هایی حفاظت می کند که از کافئین خالص یا غلیظ، در تولید آن ها، استفاده شده باشد.

کاهش وزن با قرص های کافئین دار

مزایای بسیاری برای کافئین ذکر می شود که می توان با مصرف قرص های کافئین دار به آنها دست یافت. در برخی از کشورها نظیر ایالات متحده آمریکا و استرالیا قرص های کافئین دار بدون نسخه براحتی در دسترس هستند. این قرص های رژیمی حاوی مقادیر بالایی از کافئین هستند. در هر قرص کافئین بطور متوسط حدود ۲۰۰ میلی گرم کافئین وجود دارد.

کافئین تقویت کننده سوخت و ساز بدن است. افزایش سوخت و ساز بدن تجزیه چربی ها را افزایش می دهد که این امر سبب کاهش وزن می گردد. استفاده از قرص های کافئین برای کاهش وزن آخرین روند در تناسب اندام نسل امروز است. بسیاری از مردم بر این باورند که قرص های کافئین دار بهترین قرص های رژیمی

در دسترس هستند. اگر با احتیاط و در مقادیر مناسب از این قرص ها استفاده شود ، روش خوبی برای کاهش وزن خواهد بود.استفاده از قرص های کافئین دار به میزان کم و نوشیدن مقدار زیادی آب همراه با آن توصیه می شود.همچنین توصیه می شود که قرص را صبح زود مصرف کنید زیرا در غیراینصورت قرص می تواند

خواب شبانه شما را با اختلال مواجه کند. اگر ضربان قلب شما بیش از ۹۰ است نباید از قرص های کافئین دار برای کاهش وزن استفاده کنید. علاوه براینکه مدر است سرکوب کننده اشتها نیز می باشد و در کوتاه مدت با سوزاندن کالری کاهش وزن رخ می دهد. با این شواهد کافی وجود دارد که نشان می دهدمصرف این قرص ها در طولانی مدت به کاهش وزن کمک می کند. بهتر است بدانید که با افزایش مصرف این قرص ها نمی توانید به هدف خود در کاهش وزن دست پیدا کنید.

مزایای دیگر قرص های کافئین دار

از قرص های کافئین دار در شرایط مختلف پزشکی می توان استفده کرد و مزایای آن غیر از کاهش وزن عبارتند از :

  • درمان آسم
  • افزایش خلق و خو
  • افزایش سوخت وساز بدن
  • درمان بیماری های مختلف تنفسی
  • کاهش خطر ابتلا به بیماری پارکینسون
  • درمان میگرن
  • کاهش خستگی و خواب آلودگی
  • تقویت حافظه کوتاه مدت و افزایش هوشیاری مغز

عوارض قرص های کافئین دار

نکته ای که باید بخاطر بسپارید این است که نباید به کافئین اعتیاد پیدا کنید. مصرف بیش از حد کافئین منجر به بروز افسردگی در فرد می شود، زخم های گوارشی ، تحریک پذیری ، سردرد ، تپش قلب ، اضطراب ، گرگرفتگی ، افزایش ادرار ، درد قفسه سینه ، زنگ در گوش و غیره از جمله عوارض مصرف زیاد این قرص ها است.مصرف طولانی مدت کافئین یا قرص های کافئین دار در دوزهای نسبتا بالا عصبی بودن ، آلکالوز تنفسی ، تهوع ، ضربان قلب نامنظم ، پوکی استخوان و غیره را منجر می شود. همچنین در شرایط خاص می تواند اختلال دو قطبی ، دیابت ، بیماری قلبی ، صرع ، گلوکوم و اسهال ایجاد کند. پس نباید به راههای نه چندان سالم در کاهش وزن دل بست.

بهترین زمان مصرف قرص کافئین برای چربی سوزی

آزمایش ها نشان داده است که نیمه عمر کافئین و مشتقات آن در بدن که به چربی سوزی بیشتر کمک می کند، حدود ۴ تا ۶ ساعت است. اما نکته مهم این است که در فاصله ۱ تا ۲ ساعت پس از مصرف کافئین، این ماده بیشترین تأثیر را در بدن دارد. به همین دلیل برای اینکه از قرص کافئین کارن بیشترین اثر را دریافت کنیم، بهتر است آن را ۳۰ دقیقه یا ۱ ساعت قبل از ورزش مصرف کنیم.

به جز قرص کافئین، از چه راه های دیگری می توان به کاهش وزن با کافئین کمک کرد؟

کافئین به مدت 15 قرن مردم را در تمام دنیا بی قرار کرده است! مطالعاتی زیادی در مورد این ماده انرژی زا صورت گرفته است. از طرفی این ماده یکی از مورد استفاده ترین مواد در نوشیدنی های امروزی است. همین طور می دانیم که باعث بهبود خصوصیات فیزیکی و ذهنی فرد می شود و به همین خاطر است که بدنسازان از این ماده به وفور استفاده می کنند.

۱- چای سبز

چای سبز بهترین راه برای مصرف کافئین است. زیرا مزایای سلامتی زیادی را به همراه دارد. از نظر رژیم غذایی، چای سبز حاوی انواع پلی فنول های آنتی اکسیدانی، مانند فلاونوئیدها و کاتچین ها است. این مواد شیمیایی باعث کاهش تشکیل رادیکال های آزاد تخریب کننده می شوند و از سلول ها در برابر آسیب محافظت می کنند. آنتی اکسیدان ها با کاهش رادیکال های آزاد، به کاهش پیر شدن صورت، پیشگیری از ویروس ها و سایر بیماری های التهابی مانند سرطان و دیابت نوع ۲ معروف اند. یک فنجان چای سبز حدود ۴۰ میلی گرم کافئین دارد و به دلیل نداشتن طعم تلخ قهوه مشهور است. چای سبز حاوی آمینو اسید L-theanine است که فعالیت انتقال دهنده عصبی GABA را افزایش و همچنین اضطراب را کاهش می دهد. چرا که چای سبز تولید دوپامین را افزایش می دهد و امواج آلفا را در مغز آرام می کند. مطالعه ها تأثیری هم افزایی بین کافئین و L-theanine را تأیید می کنند، زیرا هر دو در کنار هم، عملکرد مغز را بهبود می دهند. کافئین به خودی خود، باعث افزایش عملکرد مغز، بهبود خلق و خو، زمان واکنش و حافظه می شود. این مزایای فراوان چای سبز آن را به نوشیدنی فوق العاده ای تبدیل کرده است.

۲- خوردن قهوه

یک فنجان ۸ اونسی قهوه، بین ۵۰-۱۳۵ میلی گرم کافئین دارد. هرچه کمتر دانه قهوه تفت خورده باشد، کافئین بیشتری دارد. بو دادن قهوه کافئین را می سوزاند و ظاهر تیره و طعم برشته را به دانه ها می بخشد. مطالعه ها نشان می دهد که کافئین تأثیرات کوتاهی بر کاهش چربی و کاهش وزن دارد؛ اما قهوه از انواع مختلف بیماری ها جلوگیری می کند. بیماری هایی مانند: بیماری آلزایمر فسردگی سیروز کبدی سرطان کبد بیماری پارکینسون دیابت نوع ۲ جالب است بدانید که ۴ تا ۵ فنجان قهوه در روز با طول عمر بیشتر ارتباط دارد. قهوه از طریق فرآیندهای متابولیک یا سوزاندن چربی روی بدن تاثیر می گذارد. افرادی ۱۲ تا ۱۶ درصد طول عمری بیشتر نسبت به بقیه دارند که به خاطر نوشیدن قهوه در تمام طول روز هوشیارند. عامل دیگر این است که قهوه به وفور آنتی اکسیدان دارد. درست مانند چای سبز. همانطور که خواندید قرص کافئین برای لاغری تاثیر زیادی ندارد. بهتر است به جای مصرف قرص لاغری کافئین به فکر دنبال کردن رژیم غذایی درست و اصولی باشید. قرص های لاغری بدون رژیم و ورزش اثر دائمی نخواهند داشت. اگر همچنان قصد دارید از قرص کافئین استفاده کنید، بهتر است قبل از انجام هرگونه اقدامی با پزشک خود مشورت کنید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (175 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (88 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (84 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (84 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (42 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (42 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (41 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (36 نظر) ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس (33 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (32 نظر) خلاقیت خنده دار دانش آموز تنبل در پاسخ به سوال ریاضی حماسه ساز شد+عکس/حیف انیشتین این نخبه رو ندید مرد (32 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (31 نظر) نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس (31 نظر) خلاقیت منحصربفرد کباب پزِ تبریزی برای کِشاندنِ مشتری به مغازه حماسه ساز شد+عکس/هیتلر هم مغز اینو نداشت!🤣 (28 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (27 نظر)
دیگران می‌خوانند   
آیا فرزندتان یک استعداد استثنایی است؟ به دنبال این نشانه‌ها باشید! راز چهره‌ی نیاکان ما فاش شد / چهره نئاندرتال 75 هزار ساله بازسازی شد! + تصویر معمای جالب ریاضی که از 1000 نفر 1 نفر توانست به آن پاسخ دهد (ویدئو) تمرینات سخت و نفس‌گیر رانندگان فرمول یک! (ویدئو) پایان فضا، راز حل شده یا افسانه‌ای ابدی؟ قبول شدگان ماده 28 پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟ (ویدئو) با رعایت این نکات از آسیب نرسیدن به ماشین خود در فصل گرما اطمینان حاصل کنید (ویدئو) این بار با کمک هوش مصنوعی سیمپسون‌ها پا به دنیای واقعی گذاشتند! بررسی‌ و مطالعه تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران/ لزوم تطبیق طرح با شرایط امروز جمعیتی واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران ؛ مرعوب نمی شویم نخبه معلول کنکور انسانی بر اثر گاز گرفتگی جان باخت‌ توصیه امام صادق (ع) به پدران و مادران امروز دفاع جانانه محمدحسین میثاقی از بانوان پرسپولیسی هتک حرمت شده / از اون سربندت خجالت بکش ... پدر مهران غفوریان افسر ارشد ساواک بود؟ | واکنش فوری ستاره سینما و تلویزیون به یک شایعه فراگیر درباره پدرش از اهتزاز پرچم ایران در کالیفرنیای امریکا تا بازداشت لیدر سپاهان در حواشی داغ امروز شنبه 15 اردیبهشت 1403 شباهت بی حد و اندازه احسان علیخانی، مجری محبوب ایرانی به مادرش+عکس رونمایی از یک عکس نایاب و تاریخی از خلاقیت مردم دوران قاجار برای حمل جنازه/ بیچاره مُرده تا دفن بشه چی به سرش میومد!+عکس عکس تاریخی از یک دبیرستان پسرانه در تهران 90 سال پیش/ چه قوانین جالبی برای امتحان گرفتن داشتند! کولاک ژست های جذاب و جدید علیرضا بیرانوند، ستاره تیم ملی در صنعت مدلینگ/ چه استایل تابستونی خفنی+ویدیو (ویدئو)سکانس فراموش نشدنی از پشت صحنه در حاشیه/ترکیب جواد رضویان و مهران مدیری یعنی بمب خنده نگاهی به تابلوفرش وَاِن یَکاد المیرا شریفی مقدم در خانه اش/ هم اصالت هم دیانت +عکس خلاقیت خنده دار یک مادر در تبدیل نوزادش به تِی برای تمیز کردن خانه حماسه آفرین شد+ویدئو/هیتلر هم مغز تو رو نداشت! رونمایی از مادر واقعی ریما رامین فر، همای پایتخت +عکس/چه مامان زیبایی😍 خانه شیک و امروزی بهاره افشاری، بیتای سریال فاصله ها به سبک اروپایی/ دکوراسیون لوکس و باسلیقه خانم بازیگر+عکس نگاهی به لباس عروس و دسته گل با کلاس سوگل طهماسبی بازیگر سریال فاصله ها/ باز هم عکس عروس خانوم بدون حضور آقای داماد+عکس خلافیت منحصربفرد مادر باحوصله ایرانی برای خوراندن تخم مرغ به فرزند بد غذایش/ مادر نمونه سال+ عکس ویدئوی جذاب از همراهی جواد عزتی و الناز حبیبی در اکران تمساح خونی! شوکه کننده ترین سکانس برنامه "صداتو"/ افشاگری عجیب جوان خوش چهره و خوش صدای برنامه صداتو درباره ترانه معروف "تنهاترین عاشق" (ویدئو) شادترین لحظه برنامه "صداتو" با آهنگ محلی جنوبی / داور معروف دیگه نتونست جلو خودشو بگیره اومد وسط عکسی جنجالی از دوران جوانی مریم امیر جلالی / ماشالا خانوم بازیگر مثل قالی کرمان می مونه! (عکس) استوری جدید یوسف تیموری با پدرش/ شباهت عجیب وی به پدرش جلب توجه کرد!/چه میز غذای شیک و رنگارنگی! زهره فکور صبور، ستایش دلنوازان: مرگ آرومو خیلی دوس دارم و بدم میاد تو بستر مریضی بمیرم! +ویدئو خلاقیت بامزه و خنده دار یک پسربچه برای رای آوردن در انتخابات شورای مدرسه/ با این وعده شیرین حتما رای میاری😂+عکس (فیلم) لحظه وحشتناک ظاهر شدن یک فروچاله بزرگ در استرالیا! / خوب شد آدم اون دور و بر نبود (فیلم) تیدا سگ زنده یاب "سگی که قبل تر در حادثه متروپل کمک بسیاری کرده بود" برای یافتن کودک 4ساله مفقود شده در علفزارها! (عکس) جشن دندونی ساده و صمیمی سام نوه اکبر عبدی در خانه شان/ماشالا چه خونه لاکچری دارن، دیوارکوبهای نقره شون فقط! رونمایی از استایل شیک دامادی علی دایی در تالار/ مهریه عجیب همسر اردبیلی ابرستاره فوتبال ایران چیست؟+عکس استایل شیک و امروزی هادی کاظمی در جشن تولد همسرش سمانه پاکدل/ ایشالا به پای هم پیر بشین+عکس (ویدئو) سکانس فوق خنده دار برنامه "شب آهنگی"/ بازم حامد آهنگی یک استعداد گوگولی و خوش انرژی دیگه رو کشف کرد، خدا حفظشون کنه (ویدئو) عجیب ترین و خاص ترین بستنی ایران/ خلاقیت بستنی فروش تهرانی مثل بمب صدا کرد
تیتر امروز   
محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است آیا فرزندتان یک استعداد استثنایی است؟ به دنبال این نشانه‌ها باشید! راز چهره‌ی نیاکان ما فاش شد / چهره نئاندرتال 75 هزار ساله بازسازی شد! + تصویر معمای جالب ریاضی که از 1000 نفر 1 نفر توانست به آن پاسخ دهد (ویدئو) تمرینات سخت و نفس‌گیر رانندگان فرمول یک! (ویدئو) پایان فضا، راز حل شده یا افسانه‌ای ابدی؟ قبول شدگان ماده 28 پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟ (ویدئو) با رعایت این نکات از آسیب نرسیدن به ماشین خود در فصل گرما اطمینان حاصل کنید (ویدئو) این بار با کمک هوش مصنوعی سیمپسون‌ها پا به دنیای واقعی گذاشتند! بررسی‌ و مطالعه تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران/ لزوم تطبیق طرح با شرایط امروز جمعیتی واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران ؛ مرعوب نمی شویم نخبه معلول کنکور انسانی بر اثر گاز گرفتگی جان باخت‌ توصیه امام صادق (ع) به پدران و مادران امروز پدر مهران غفوریان افسر ارشد ساواک بود؟ | واکنش فوری ستاره سینما و تلویزیون به یک شایعه فراگیر درباره پدرش از اهتزاز پرچم ایران در کالیفرنیای امریکا تا بازداشت لیدر سپاهان در حواشی داغ امروز شنبه 15 اردیبهشت 1403
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...