آیا رژیم آب درمانی مفید است؟

  سه شنبه، 20 خرداد 1399   زمان مطالعه 15 دقیقه
آیا رژیم آب درمانی مفید است؟
ساعدنیوز: هر کسی قبل از انتخاب هر نوع رژیم لاغری, باید درمورد وضع جسمانی خود و آمادگی بدنش نسبت به اون رژیم آگاهی کسب کند. حالا شما که می خواهید رژیم آب درمانی را تجربه کنید بهتر است این مطلب را تاانتها مطالعه کرده سپس تصمیم بگیرید.

رژیم آب درمانی چیست؟

تصویر
رژیم آب درمانی، یکی از روش های کاهش وزن است که این روزها میان مردم رایج شده و شکل های متنوعی هم دارد. در این رژیم، شما فقط آب می نوشید و هیچ چیز دیگری مصرف نمی کنید. در برخی از انواع رژیم آب درمانی به فرد توصیه می شود تا چند روز فقط آب بنوشد و پس از آنکه کاهش وزن آغاز شد، مصرف میوه و سبزیجات را آغاز کند. برخی از انواع این رژیم، خوردن سیب همراه با آب را مجاز می دانند. به نظر می رسد که رژیم آب درمانی درواقع همان روزه گرفتن است. روزه گرفتن برای چند روز و برای شخصی که از سلامت جسمی برخوردار است، مشکلی ایجاد نمی کند؛ اما درهرحال، روشی نادرست برای کاهش وزن است. واقعیت این است که پس از چند روز ریاضت کشیدن، دوباره فرد به رژیم غذایی سابق خود بازمی گردد و همان قدر که وزن از دست داده است، وزن اضافه می کند.

رژیم آب درمانی با آب سرد چطور است؟

در این نوع رژیم آب درمانی، هیچ گونه محدودیتی برای مصرف مواد غذایی وجود ندارد. تنها نکته ای که باید رعایت کنید، نوشیدن آب سرد است تا بدن به خاطر ایجاد تعادل میان دمای عادی بدن و دمای آب سرد، میزان کالری بیشتری بسوزاند. هرقدر هم که آب سردتری بنوشید، میزان کالری سوزی افزایش می یابد. علاوه بر نوشیدن آب سرد، مصرف زیاد آب باعث می شود که مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید و کمتر سراغ غذاخوردن بروید. همچنین آب باعث خروج سمومِ موجود در بدن ازطریق ادرار و تعرق می شود.

مزایای نوشیدن آب

تصویر
۱- آب ضد اشتهای طبیعی است زمانی که معده احساس پُری می کند به مغز پیام سیری را ارسال می کند تا از غذاخوردن دست بردارید. آب هم حجم زیادی از معده را اشغال می کند در نتیجه زودتر احساس سیری می کنید و کمتر گرسنه می شوید. گاهی اوقات فردی که تشنه است به اشتباه احساس گرسنگی می کند. نوشیدن یک لیوان آب قبل از مصرف مواد غذایی از خوردن غذاهای ناسالم جلوگیری می کند. پژوهشی در سال ۲۰۱۴ انجام شد که ۵۰ خانم مبتلا به اضافه وزن به مدت ۸ هفته هر روز قبل از وعده های اصلی خود ۵۰۰ میلی لیتر آب نوشیدند. بعد از ۸ هفته شرکت کنندگان متوجه کاهش وزن، چربی بدن و BMI خود شدند. همچنین اشتهای آنها نیز کمتر شده بود.
۲- آب کالری سوزی را افزایش می دهد برخی پژوهش ادعا کردند نوشیدن آب به کالری سوزی بیشتر کمک می کند. در سال ۲۰۱۴ محققان در تحقیقی که روی ۱۲ فرد انجام شد دریافتند که انرژی مصرفی آنها پس از نوشیدن آب سرد و آبی که دمای اتاق را دارد افزایش یافته است. آنها ۹۰ دقیقه پس از نوشیدن آب ۲ تا ۳ درصد بیشتر از حد معمول کالری سوزاندند. آب به صورت موقت مصرف انرژی بدن در حالت استراحت را افزایش می دهد. همچنین نوشیدن آب سرد سرعت کالری سوزی را بالا می برد چون بدن برای هضم باید آب را گرم کند.
۳- کمک می کند مواد اضافی از بدن حذف شوند وقتی بدن کم آب می شود مواد اضافی مانند ادرار و مدفوع را از خود دفع نمی کند. آب به کلیه ها کمک می کند مواد سمی و اضافی را زمانی که اعضای بدن در حال دریافت مواد مغذی ضروری و الکترولیت ها هستند تصفیه کند. وقتی بدن کم آب باشد، کلیه مایعات را حفظ می کند. کم آبی بدن سبب سفت شدن مدفوع و یبوست می شود. آب با نرم کردن و شل کردن مدفوع سخت به حرکت دادن آنها کمک می کند. آب برای ریکاوری از مشکلات گوارشی مانند اسهال و سوء هاضمه مفید است. وقتی مواد اضافی در بدن جمع می شود فرد احساس نفخ، ورم و خستگی می کند. در نتیجه با نفخ کردن حجم میان تنه بزرگتر می شود. هیدراته نگه داشتن بدن راهی مناسب برای پرهیز از جمع شدن مواد اضافی در بدن است. این مواد اضافی عدد روی ترازو را بالا نشان می دهد.
۴- مقدار دریافت کالری مایع را کاهش می دهد افزایش کالری دریافتی با نوشیدن مایعات پرکالری مانند نوشابه، آب میوه، قهوه و چای شیرین شده بسیار ساده است. بسیاری از مردم کالری بالای نوشیدنی های ورزشی و الکل را نادیده می گیرند. نوشیدنی های پرکالری را با آب و نوشیدنی های بدون کالری مانند دمنوش ها جایگزین کنید تا در طولانی مدت نتیجه چشمگیری را ببینید. پژوهشگران در سال ۲۰۱۲ دریافتند جایگزین کردن دو نوشیدنی پرکالری در طول روز با دو نوشیدنی بدون کالری به مدت ۶ ماه سبب کاهش وزن ۲ تا ۲٫۵ درصدی می شود. در تحقیقی دیگر که سال ۲۰۱۵ انجام شد شرکت کنندگان خانم در حالی که برنامه ۲۴ هفته ای کاهش وزن را دنبال می کردند هر روز پس از نهار ۲۵۰ میلی لیتر آب می نوشیدند. این خانم ها ۱۳٫۶ درصد بیشتر از خانم هایی وزن کم کردند که همین برنامه را با نوشیدنی های رژیمی دنبال می کردند. در بررسی دیگر مشخص شد مردان و زنانی که طی ۴ سال هر روز یکی از نوشیدنی های پر کالری خود را با نوشیدنی بدون کالری یا کم کالری جایگزین کردند وزن کمتری اضافه کردند.
۵- برای سوزاندن چربی ضروری است بدون آب، بدن چربی ها یا کربوهیدرات های ذخیره شده را نمی سوزاند. فرآیند سوزاندن چربی لیپولیز نام دارد. اولین گام این فرآیند هیدرولیز است و زمانی اتفاق می افتد که مولکول های آب با چربی ها ( تری پلیسیرید ها ) هماهنگ شوند تا اسید چرب ها ( گلیسرول) را درست کنند. نوشیدن آب به اندازه برای سوزاندن چربی غذا، نوشیدنی ها و چربی های ذخیره شده ضروری است.
۶- یکی از مهمترین قسمت های هر برنامه کاهش وزنی آب است آب به حرکت درست سلول ها، بافت های هم بند و مفاصل کمک می کند. همچنین به ریه ها، قلب و اعضای دیگر بدن کمک می کند هنگام بالارفتن سرعت عملکرد ورزش درست کار کنند. هیدراته نگه داشتن بدن خطر مواردی که بر سر راه ورزش کردن مانند گرفتگی عضلات یا خستگی قرار می گیرد را کم می کند. همیشه قبل، بعد و در طول ورزش کردن آب بنوشید به خصوص اگر فضا گرم، مرطوب یا آفتابی باشد.
۷- انرژی را افزایش می دهد اگر احساس خستگی و بی حالی دارید یک لیوان آب بنوشید. کم شدن آب بدن باعث می شود احساس خستگی کنید. اگر آب بدن اندازه باشد قلب خون را به راحتی در بدن پمپاژ می کند. همچنین آب کمک می کند که خون اکسیژن و مواد مغذی ضروری را راحت تر به سلولها برساند.
۸- باعث کاهش استرس می شود حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از مغز را آب تشکیل می دهد. کمبود آب در بدن مغز سبب ایجاد استرس می شود. زمانی که احساس تشنگی می کنید بدن شما مقداری کم آب شده است. برای اینکه همیشه سطح استرس را پایین نگه دارید همیشه روی میز خود یک لیوان آب قرار دهید و یا با خود یک بطری آب حمل کنید تا در صورت تشنگی استفاده کنید.
۹- موجب تقویت پوست می شود خطوط و چین و چروک های ریز وقتی آب بدن کم است عمیق تر می شوند. آب مانند کرم زیبایی برای پوست عمل می کند. نوشیدن آب سبب سیراب کردن سلول های پوست و جوانتر نشان دادن آن می شود. همچنین نوشیدن آب از گر گرفتگی جلوگیری می کند، جریان خون را بهبود می دهد.
۱۰- از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند در کنار فیبر آب نیز برای کسانی که رژیم دارند مهم است. آب سیستم گوارشی بدن را تصفیه می کند . زمانی که بدن کم آب شود تمام آب را جذب می کند و روده بزرگ خشک می شود در نتیجه روند تصفیه مشکل می شود. آب خطر سنگ کلیه را کاهش می دهد و یکی از دلایل بالا رفتن خطر بروز سنگ کلیه این است که افراد بزرگسال و کودکان آب مورد نیاز بدنشان را تامین نمی کنند. آب به صورت ادرار نمک و مواد معدنی بدن را رقیق می کند. اگر ادرار رقیق باشد سنگ کلیه تشکیل نمی شود پس با خوردن آب کافی این خطر را کاهش دهید.
آیا به اندازه آب می نوشید؟ بسیاری از بزرگسالان اجازه می دهند تا احساس تشنگی کنند سپس آب بنوشند اما مقدار آبی که باید مصرف شود به اندازه فرد، سطح فعالیت، آب و هوا و همینطور میزان سلامت فرد بستگی دارد. مثلا اگر ورزش انجام می دهید یا زیاد عرق می کنید باید بیشتر آب بخورید.
11- آب به بدن شما کمک می کند قلب سالم تری داشته باشید. این ماده خطر حملات قلبی را با پیشگیری از ضخیم شدن خون و کاهش فشار خون کمتر می کند. مصرف یک لیوان آب یک ساعت قبل از خواب می تواند حملات قلبی و سکته را کاهش دهد. این ماده به قلب کمک می کند اکسیژن را به اسانی به سایر اندام های بدن منتقل کند.
12- آب به شما کمک می کند غضروف های جذب کننده ضربه را دوباره تولید کند بنابراین مفاصل به نرمی حرکت می کند و استخوان نیز تقویت می شود. انعطاف پذیری مفاصل با افزایش مقدار دریافتی آب بیشتر خواهد شد.
13- مطالعات انجام شده نشان می دهد که مصرف آب در طول روز می تواند متابولیسم بدن را بهتر کند. مصرف ۴۵۳ گرم آب در روز متابولیسم را تا ۲۴ درصد افزایش می دهد.

دستورات رژیم آب درمانی

  • مصرف آب: هر ساعت بیداری، در تابستان، ۱ لیوان و در زمستان بیش از نصف لیوان ـ جرعه جرعه ـ بنوشید. یک بار آب جوشیده سرد شده، و یک بار آب معمولی.
  • خواب: بیش از ۸ ـ ۹ ساعت نباید بخوابید. با تنفس عمیق و آرام هوای تازه و سالم، و تغییر حالت، خواب آلودگی احتمالی را از خود، دور کنید.
  • کار روزانه را انجام دهید. امّا از تحرّک شدید بدنی و کار سخت فکری، خودداری کنید. و در صورت لزوم، با شربت عسل، نبض و فشار را عادی نگه دارید. در هفته چهارم، کار کمتر شود و در روزهای آخر رژیم، تا حدّ استراحت کامل کاری، و فقط با حرکات لازم روزمّره زندگی و دید و بازدید و… که بلامانع است.
  • شستن دهان: پیش از نوشیدن آب، دهان را بشوئید و روزی دوبار مسواک نرم بزنید. و هر شب ۲۰ قطره ایرال ویکس در نصف لیوان چای غلیظ + یک سوم قاشق چای خوری نمک، مضمضه و تف کنید.
  • تنفیه: از روز دوم تا پنجم، صبح و شب، هر بار با ۵/۱ لیتر آب نیم گرم ( ولرم: در حدّ دمای بدن یا ۲ ـ ۳ درجه بیشتر ) با لعاب گل ختمی: هر بار حدود ۵ تا ۱۰گرم جوشانده و صاف شده و قاطی با آب تنفیه که هم روده ها پاک شود و شکم درد نگیرد؛ هم مقادیری آب از آن طریق، جذب شود.
  • تخلیه معده: در طول رژیم، هر پنج روز یکبار، با نوشیدن یک چای یک لیتر ( ۴ لیوان استاندارد ) آب نیم گرم، و ۵ دقیقه دویدن در جا، استفراغ کنید. اگر نشد، انگشت یا پرتمیز مرغ در گلو فرو کنید. اگر نشد، دوباره یک لیتر آب گرم + ۱ قاشق چای خوری نمک محلول در آن، بنوشید و چند دقیقه بدوید.
  • حمام ملایم: یک روز در میان، آب ولرم، حمام کنید. تعریق زیاد با آب داغ، سونا یا ورزش و… در این رژیم، ممنوع است.
  • آب درمانی پنج دوره دارد:

  • ۶ روز اوّل، سخت ترین دوران رژیم است که خون از مواد کهنه پاک می شود و بدن در تحولی تازه است.
  • ۶ تا ۱۲، چرک ها و کلیسیم اضافی و غیره قابل جذب از بدن، برطرف، شوره سر به کلّی و زخم معده و ریزش مو نمی ماند.
  • ۱۲ تا ۲۱، قلب و عروق، پاک می شود.
  • ۲۱ تا ۳۰، راحت ترین روزهای درمان است و پاکسازی ها از هر سو، ادامه دارد.
  • ۳۰ تا ۴۰، ( و نهایتاً ۴۵)، آخرین پس مانده های هر نوع عوامل بیماری زا، از بدن ریخته می شود + تنفّر از غذا.

قبل از شروع

1ـ از سه روز قبل از رژيم آب، هم پيش از صبحانه، هم قبل از خواب، دو قاشق غذاخوری خاکشير با 1 قاشق مربّاخوری عسل و پنج قاشق عرق سه دانه ی شفا در 1 ليوان آب گرم بنوشيد.
2ـ روز سوم، نهار و شام، فقط سوپ بدون نان بخوريد.
3ـ قبل از خواب، مسهلی قوی مانند: سقز خام ( قابل تهيّه در شفای کردستان ) 1 قاشق غذاخوری، يا يک شيشه ی معمولی روغن کرچک خوراکی،و يا دمکرده سنا و گلسرخ و عنّاب ( 10، 20، 30 گرم ) با 2 ليوان آب، ميل کنيد؛ تا روده ها کاملاً پاک شود و بعداً دچار پيچ روده ها نشويد.

شیوه و مراحل کار

1ـ آزمايش خون و ادرار، قبل از رژيم، در هفته سوم، و دو هفته بعد از اتمام رژيم. و کنترل دمای بدن، نبض و فشار خون تحت نظر پزشک.
2ـ به جز موارد حادّ مانند سرطانها، هپاتيت، ايدز و... بهتر است ـ تدريجی ـ رژيم بگيريد و از 3 روز آغاز کنيد و يک هفته ی بعد طبق دستور بعد از رژيم، غذا بخوريد. بعداً 5 ـ 6 روز و دو هفته غذا، سپس: 9 روز و سه هفته غذا و بعد: 13 روز و 4 هفته غذا؛ و سرانجام به تناسب نياز و تا دفع کامل سموم، ادامه تا حصول نتيجه نهايی؛ و مشاهده اتفاقات شگفت انگيز در جسم و روان: آرامش درونی، تا پايان دردها، جوانتر شدن، رشد مجّدد موی ريخته شده و رفع سفيدی زودرس، و رقّت قلب و تسلّط بر نفس و صدها فايده ی عجيب ديگر.
پس از آن، زبان از سفيد شدن کامل، به قرمز شدن کامل، به قرمز شدن کامل مي گردد و ديگر، لازم نيست رژيم يک لحظه هم ادامه يابد.
4ـ در تقويم سررسيد ( يا دفتری مناسب با ذکر تاريخ ) تمام حالات جسمی و روحی و ساعات خواب و بيداری خود را ياداشت کنيد و با پژشک خود ـ که آگاه بر اين رژيم باشد ـ در ميان بگذاريد.
5ـ چون، کمی دمای بدن، ممکن است پائين آيد، لباس مناسب فصل و حال خود، بپوشيد. بستن شال يا کمربند، احساس گرسنگی و ضعف را کم مي کند و برای برگشتن شکم به حالت سالم و اندام متناسب، مفيد است امّا نبايد خيلی سفت، بسته شود.
6ـ تفاوت رژيم در چاق و لاغر و فشار بالا و پائين خون:
- در لاغرها، از روز اول، 2 تا 4 قاشق غذاخوری عسل زلال، با آب مصرفی طول روز قاطی شود.
- در وزن عادی ( استاندارد ) از روز دوم 2 قاشق مربّاخوری ( جدول وزن هاريسون، پيوست است).
- در چاقی 10 ـ 15 کيلو، تا سه روز فقط آب، و بعد مانند وزن استاندارد.
- 15 ـ 25 کيلو، تا 5 ـ 6 روز آب، و بعد مصرف عسل کمتر از وزن استاندارد
- بيش از 25 کيلو، عسل ممنوع است مگر در افت فشار، که در همه ی وزن ها، به مقدار نياز برای عادی شدن فشار، لازم است + عرق نعنا، که برای متعادل کردن فشار، مصرف ميشود.
عسل خالص، با داشتن پتاسيم، اجازه ی رشد ميکروبها را نمی دهد و اسيد فرميک آن، ضّد ميکروب است و حاوی انواع ريز مغزيها و ويتامين ها، املاح مفيد و مانع اختلال در کارکرد مغز، ولی مصرف زياد آن ـ با وجود نخوردن غذا ـ موجب ذخيره چربی در بدن است.

مزایای رژیم آب درمانی

درمانی طبيعی، ريشه ای، فراگير، يک دفعه ای، با پاکسازی عميق جسم تا عمق مغز و اعصاب و سلولها، بازسازی جسم، تقويت اراده، درمان اعصاب و اغلب بيماريهای لاعلاج است.
سموم بدن و عوامل انواع بيماريها در خلال 13 تا 45 روز، با نخوردن غذا و مصرف 2 تا 4 ليتر آب به نسبت وزن، سنّ و فصل سرما و گرما در طول شبانه روز ـ کم کم و به طور کلّی ـ دفع مي گردد؛ که نشانه ی آن، بار سفيد روزی زبان است که همراه با بی اشتهايی است و در اواخر رژيم، در اواخر رژيم، زبان ـ کم کم ـ قرمز مي شود مانند روز تولّد و اشتهاهم برمی گردد زيرا سموم مختلف از راه مويرگها انتهايی روی زبان، به کلّی، دفع مي شود. و اساس کار، اراده ی محکم و تصميم قاطع شما است. و بدانيد که به شرط مصرف مرتّب آن و رعايت تمام دستورات رژيم، بدن انسان بالغ، تا 50 روز هم بدون غذا، زنده مي ماند.

خطرات رژیم آب درمانی

وقتی تنها خوراکیِ ورودی به بدن آب باشد، مواد مغذیِ موجود در آن از بین می روند. نتیجه این است که در مدتی کوتاه، کاهش وزن چشمگیری حاصل می شود؛ اما آنچه از دست می رود، آب بدن است نه چربی ها. در نتیجه، با این روش، میزان عضلات فرد در مقایسه با کسانی که روزانه مقدار طبیعی و توصیه شده ی ۵۰۰ تا ۸۰۰ کالری را از رژیم غذایی شان حذف می کنند، بیشتر تحلیل می رود.
این روند به معنای آن است که پس از قطع رژیم آب درمانی، برای حفظ وزن خود باید خیلی کم غذا بخورید؛ چون سوخت وساز بدن تان به طور محسوسی کاهش یافته است؛ ضمن اینکه درطول دوران رژیم آب درمانی هم اگر به میزان مصرف مناسب آب توجه نکنید، پیامدهای ناگواری مانند سرگیجه، بیهوشی، یبوست، سردرد و… به سراغ تان خواهند آمد.

در نهایت...
همه ی ما درطول روز، باید مقدار زیادی آب بنوشیم؛ اما باید توجه داشت که آب به هیچ وجه جای مواد غذایی دیگر را نمی گیرد. بنابر برخی توصیه ها، روزانه باید ۹ لیوان آب، ترجیحا به صورت سرد بنوشید تا میزان کالری بیشتری را در بدن بسوزانید. اما اگر می خواهید لاغر شوید یا وزن خود را حفظ کنید، نباید به سراغ رژیم آب درمانی بروید. به جای چنین رژیمی که پس از توقف باعث بازگشت وزن می شود، تلاش کنید میزان کالری های اضافی را از رژیم غذایی تان حذف کنید؛ برای نمونه، می توانید دور شکر افزوده و چربی های اشباع را خط بکشید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (517 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (101 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (41 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (37 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (34 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (21 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (19 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (13 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (13 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (12 نظر)
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر یکشنبه 31 تیر 1403 + فیلم
فال روزانه امروز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 31 تیر 1403
ناگفته های پدر داماد رهبر انقلاب: تنها دارایی رهبری یک خانه در پایین شهر تهران است
درباره یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران!
نصب تلویزیون بالای شومینه؛ نکاتی که باید رعایت کنید
روایت جالب و شنیدنی همسر رهبر انقلاب از خانم معلم منحصر به فرد غیرچادری تا ازدواجشان/ مصاحبه‌ای که در یک مجله انگلیسی چاپ شد
برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس
ویدیو/ علت ورشکستگی "آقای همساده" در بازار دیجیتال/ تخصص داشتم، دلار هم زیاد داشتم اما...
ویدیو/ "نصرالله مدقالچی"، استاد دوبلۀ ایران نگوییم: «توانا بود هرکه دانا بود، زِ دانش دل پیر برنا بود»!
روش جدید احیای قلب در 3 دقیقه
ویدیو/ چرا عسل کشف شده از مقبره‌های مصریان باستان، هنوز فاسد نشده است؟
ویدیو/ داستان کوتاه انگلیسی «دیگ جادویی»/ زیرنویس فارسی چسبیده و یادگیری آسان اصطلاحات خاص
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!