با فواید شگفت انگیز میوه لونگان ( میوه چشالو) بیشتر آشنا شوید

  سه شنبه، 30 دی 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
با فواید شگفت انگیز میوه لونگان ( میوه چشالو) بیشتر آشنا شوید
لونگان میوه ای است که در کشور های آسیایی رشد می کنند از این میوه در طب سنتی به عنوان ماده ای برای هضم غذا و کاهش تب و همچنین پاک کننده انگل و حتی به عنوان پاد زهر برای سم مار استفاده می کنند، زیرا معتقد هستند که دانه پودر و ساییده شده لونگان سم را جذب می کنند.

این میوه شیرین خوشمزه در در منطقه چیانگ مای می روید.علت نامگذاری این میوه به چشم اژدها شباهت آن به کره چشم در زمانی است که از وسط نصف میشود.لونگان توسط مهاجران چینی به جنوب شرق آسیا آورده شده است.لونگان غالبا به صورت تازه و خام یا به صورت آب میوه ای که دارای تکه هایی از میوه ی لونگان است طرفدار زیادی دارد این میوه با پخته شدن طعم خوشمزه ای دارد اما آبدار نیست.از لونگان برای تهیه ی سالاد میوه ، شیرینیجات، ترشیجات و به عنوان تزئین در نوشیدنی کوکتل استفاده می شود چینی ها این میوه را خشک می کنند و پس از آن برای تهیه ی نوشیدنی چای استفاده می کنند.

تصویر

میوه لونگان چیست؟

میوه لونگان (Dimocarpus Longan) میوه ای است که در چین، هند، سریلانکا و بسیاری دیگر از کشورهای آسیایی رشد می کند. تعلق به خانواده ی (درخت بندق) به عنوان میوه شناخته می شود و شبیه به لیچی می باشد. میوه Longan در طب سنتی چینی، پزشکی (TCM) به عنوان ماده ای برای بهبود خواب، آرامبخش، هضم بهتر غذا، کاهش دردهای عصبی، کاهش تب، پاک کننده انگل ها و حتی به عنوان پادزهر برای سم مار استفاده می شود. هنگامی که پوست آن را می کنید و آن را به دو نیم تقسیم می کنید شبیه به مردمک چشم و سفیدی اطراف آن می شود و به دلیل براق و مشکی بودن به "چشم اژدها" نیز معروف است. جالب است بدانید که هم میده و هم گل آن در درمان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. گل لانگان در بازار گیاهان فروخته می شود، دارای عطر میوه ای است. پودر دانه های خشک شده این میوه به طور سنتی برای کاهش خونریزی، تسکین غده های لنفاوی متورم و کنترل اگزما مورد استفاده قرار می گیرد. میوه آن بسیار شیرین است و محبوبیت خود را به خاطر حس شادابی و تازگی که بوجود می آورد بدست آورده است. این میوه در مقدیر بسیار بالا در کشور چین تولید می شود.

فواید شگفت انگیز میوه لونگان ( میوه چشالو)

1. بهبود کاهش وزن

به دلیل مقدار کم کالری موجود در چشالو، در کاهش وزن بسیار مؤثر است. تراکم مواد مغذی می تواند به سرکوب اشتها کمک کند، با وجود اینکه می توانید بسیاری از این میوه ها را که می خواهید میل کنید، هیچ ترس واقعی از به خطر انداختن در مورد کالری دریافتی خود نداشته باشید.

2. انرژی را افزایش می دهد

در طب سنتی چینی اعتقاد بر این بود که چشالو می تواند به تعادل کی (Qi) کمک کند، که می تواند باعث افزایش سطح انرژی، جلوگیری از بیماری مزمن، کاهش سرگیجه و تقویت سوخت و ساز شود. میلیون ها گزارش روایی از چین، پتانسیل تقویت انرژی این میوه را تأیید می کنند.

3. یک آنتی اکسیدان قوی

لونگان غنی از اسید گالیک و اسید الاجیک است، که آنتی اکسیدانی عالی است. عصاره میوه این میوه می تواند رادیکال های آزاد را خنثی کرده و التهاب را در سلول های ایمنی کاهش می دهد. همچنین در ازمایشاتی که بر روی موش ها صورت گرفت توانست التهابات را با افزایش آنزیم های آنتی اکسیدانی مانند گلوتاتیون و SOD کاهش دهد. عصاره دانه لانگان دارای اسید الاجیکی بیشتری نسبت به عصاره هسته انبه می باشد.

4. ضد پیری

چشالو می تواند به از بین بردن چین و چروک، لکه های مربوط به افزایش سن و همچنین لکه های پوستی و ترمیم جای زخم کمک کند. گوشته میوه حاوی ویتامین های B و C و همچنین آنتی اکسیدان هایی است که دارای خاصیت ضد پیری بوده و خشکی پوست مانند پوست ترک خورده را به حداقل می رساند و لایه برداری پوست را به همراه دارد.

5. کمک به درمان دیابت

عصاره گل لوکان موجب بهبود مقاومت به انسولین در موش هایی که از رژیم غذایی با قند بالا تغذیه شده اند شده است. همچنین می تواند از آنتی اکسیدان ها دفاع کند و از فشار خون بالا جلوگیری کند. در مجموع، این اثرات می تواند برای افراد مبتلا به سندرم متابولیک مفید باشد.

6. بهبود نقرس

در مطالعات آزمایشگاه، برگ های لونگان تا حدودی آنزیم (XOD) را مسدود می کند که سبب ایجاد اسید اوریک در نقرس می شود. بسیاری از داروهای مورد استفاده برای درمان نقرس مشابه هستند. برگهای لوگان در مقايسه با داروهای معمول نقرس (آلوپورينول) تاثير داشت، در حالي که ميوه ها آن را نداشتند. اما این اثرات نسبت به میوه پاپایا بسیار ضعیف بود، که حتی اثر داروهای معمولی نیز از بین رفت. در مطالعات دیگری، دانه های لوگان می توانند این مسیر را در سلول ها متوقف کنند. دانه ها همچنین باعث کاهش سطح اسید اوریک خون در موش هایی که نقرس داشتند شد.

7. کیفیت خواب را بهبود می بخشد

در یک مطالعه مشخص شد که عصاره چشالو دارای فعالیت ضد اضطرابی است و این باعث طولانی شدن زمان خواب در افراد می شود. گوشت میوه و بافت های موجود در دانه های آن اغلب در مواد نیرو بخش چینی برای تقویت آرامش و القاء خواب عمیق و جوان کننده استفاده می شود.

8. به پوست جوانی و درخشانی می بخشد

اختلالات مختلف را درمان کنید و چشالو تمامی این درمان ها را ه وفور دارد. ترکیبات فعال زیستی مانند کوریناژین، اسید گالیک و اسید اللاژیک موجود در لانگن های خشک دارای بالاترین فعالیت اصلاح کننده رادیکال آزاد هستند. این میوه همچنین دارای فعالیت آنتی استروسیناز است و از این رو می تواند از بروز سرطان جلوگیری کند.

9. کمک به گوارش

چشالوی خشک و تازه هر دو از محتوای فیبر بالایی برخوردار هستند که به افزایش حجم مدفوع و تقویت حرکات دودی کمک می کنند. به عبور حرکات روده و جلوگیری از علائم یبوست، سوء هاضمه، اسهال، نفخ، گرفتگی و ناراحتی معده کمک می کند و در عین حال باعث بهبود راندمان جذب مواد مغذی نیز می شود.

10. تقویت خون

مقادیر کمی آهن در چشالو وجود دارد که می تواند به تحریک تولید گلبول های قرمز و افزایش گردش خون کمک کند. با جریان خون مناسب، منابعی به قسمتهای اصلی بدن و همچنین اکسیژن خواهید رسید که می تواند باعث افزایش انرژی و جلوگیری از علائم کم خونی شود.

نحوه مصرف لونگان

فکر نکنید که گوشت آن تنها بخشی مفید از این میوه فوق العاده است - دانه ها و همچنین پوست، در واقع می تواند به عنوان سوخت مصرف گردند. با خرد کردن دانه ها فوم تولید می کند که می تواند در تولید شامپو مورد استفاده قرار گیرد. در عین حال، درخت longan، به غیر از گیاه زینتی، می تواند برای ساخت و ساز و یا در ساخت مبلمان استفاده گردد. در ویتنام، یک باور جالبی در مورد longan این است که آن می تواند یک پادزهر برای snakebites باشد. مردم محلی معتقد بودند که ممکن است به جذب زهر کمک کند انواع توت های Longan را می توان به صورت خرد شده در سالاد میوه های تازه، دسرها و سایر غذاهای شیرین مانند سربیت و ژله اضافه کرد. دستور العمل های پودینگ Longan، ساخته شده با شیر نارگیل، نیز در بسیاری از کشورهای آسیایی محبوب هستند. Longan همچنین می تواند به غذاهای شرقی اضافه شود، مانند برنج طعم تایلندی، که آنها را به ظرف قبل از پخت اضافه می کنند که به حفظ طعم و عطر برنج کمک می نماید. شما همچنین می توانید از این میوه برای نوشیدنی مانند آب میوه و لوبیا استفاده کنید. یکی دیگر از روش های سنتی لذت بردن از لونگان این است که با ساختن چای Longan می باشد Longans قطعا یک گنجینه آشپزی است که باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید. آنها نه تنها طعم شیرین خوشمزه دارند، بلکه دارای مواد مغذی سالم هستند.

آیا ممکن است که شما حساسیت به میوه چشالو داشته باشید؟

از لحاظ نظری، بله - می توانید نسبت به پروتئین ها در هر غذایی حساسیت داشته باشید. که البته گفته می شود، برای این میوه خاص بسیار نادر است. تنها یک مطالعه موردی از یک واکنش آلرژیک در یک بیمار واحد منتشر شده است. این به این معنی نیست که افراد دیگر در این موضوع مصون باشند، اما ظاهراً این امر به اندازه کافی شایع نیست و یا باعث نمی شود عوارض جانبی بدتری برای دیگران داشته باشد، مانند آنچه که پزشکان دیگر درباره آلرژی های غذایی معمول در مورد آن می نویسند.

مضرات لونگان

فقط به یاد داشته باشید، مصرف میوه های longan درحد اعتدال باشد .لونگان ها حاوی فروکتوز هستند، که اگر در مقدار زیادی مصرف شود، می تواند به سلامتی شما آسیب برساند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (183 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (110 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (42 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (39 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (26 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (26 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (17 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (13 نظر)
تیتر امروز   
خودکشی دردناک و همزمان 2 خواهر در تهران 13 و 14 ساله در تهران !
نوجوان مرندی مدال طلای جهان را دشت کرد
فال ابجد روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر یکشنبه 31 تیر 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 31 تیر 1403
ناگفته های پدر داماد رهبر انقلاب: تنها دارایی رهبری یک خانه در پایین شهر تهران است
درباره یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران!
کشف گور‌های مدور کودکان
نصب تلویزیون بالای شومینه؛ نکاتی که باید رعایت کنید
روایت جالب و شنیدنی همسر رهبر انقلاب از خانم معلم منحصر به فرد غیرچادری تا ازدواجشان/ مصاحبه‌ای که در یک مجله انگلیسی چاپ شد
برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس
ویدیو/ علت ورشکستگی "آقای همساده" در بازار دیجیتال/ تخصص داشتم، دلار هم زیاد داشتم اما...
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!