با موی زیر پوستی چه کنم؟

  یکشنبه، 13 تیر 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
با موی زیر پوستی چه کنم؟
بروز موهای زیر پوستی یکی از مشکلات پوستی خوش خیم است که شایع بوده و ممکن است در هر سن و سالی اتفاق بیفتد. این حالت باعث التهاب فولیکول های مو شوند. این مورد بیشتر برای پوست های اصلاح شده مخصوصاً افرادی که دارای موهای مجعد هستند اتفاق می افتد.

بروز موهای زیر پوستی یکی از مشکلات پوستی خوش خیم است که شایع بوده و ممکن است در هر سن و سالی اتفاق بیفتد. این حالت باعث التهاب فولیکول های مو شوند. این مورد بیشتر برای پوست های اصلاح شده مخصوصاً افرادی که دارای موهای مجعد هستند اتفاق می افتد. موها خودشان را به شکل برآمدگی های قرمز رنگ نشان می دهند. اغلب بدون نیاز به هیچ درمانی به خودی خود درمان شده و اثری از آن ها باقی نماند.بروز چنین عارضه ای بیشتر در نواحی که موهای ضخیمی دارند رخ می دهد. در زنان این نواحی شامل موهای قسمت بیکینی و در مردان شامل موهای ریش و گردن می شود. افرادی مثل آفریقایی ها که به صورت مادرزادی دارای موهای ضخیم و مجعد هستند بیش از دیگر افراد در معرض بروز عارضه موهای زیر پوستی علی الخصوص در قسمت ریش ها قرار دارند. البته رویش مو در زیر پوست فقط به این نواحی اختصاص ندارد. گاهی اوقات ممکن است برای مژه ها یا موهای روی کشاله ران نیز اتفاق بیفتد.شاید موی زیر پوستی از نظر پزشکی مشکل خاصی برای فرد ایجاد نکند. ولی زیبایی ظاهری پوست را کم نموده و ممکن است باعث ایجاد جای زخم و تغییر رنگ، عفونت های پوستی و تشکیل زخم های کلوئیدی بر روی پوست شود.

چه روش هایی برای حذف موهای زیر پوستی وجود دارد؟

چندین روش برای حذف موهای زیر پوستی وجود دارد که بهترین و ماندگار ترین آنها لیزر است.

لیزر موهای زائد

بهترین روش برای حذف موهای زاید، لیزر است. از آنجا که لیزر، فولیکول های مو را از بین می برد، هیچ شانسی برای رشد موهای زیر پوستی باقی نمی گذارد. پس از چندین جلسه لیزر، موها به مرور نازک تر و روشن تر می شوند و پس از جلسات پایانی دیگر نمی روید. به یاد داشته باشید که لیزر، راه حل یک شبه نیست، اما به مرور موها را به طور چشمگیری کم می کند.

به چند جلسه لیزر نیاز است؟

اغلب افراد به 6 تا 10 جلسه درمان نیاز دارند و پس از هر جلسه درمانی 10 تا 15 درصد موها حذف می شوند.

آیا این روش با درد همراه است؟

خیر. تنها احساسی شبیه به مور مور شدن به فرد دست می دهد. در ناحیه شرمگاهی نیز که پوست حساس تر است، استفاده از کرم های بی حسی، درد را به حداقل می رساند.

آیا لیزرخطرناک است؟

خیر. به هیچ وجه. از آنجا که اشعه های لیزر به عمق پوست نفوذ نمی کند، هیچ خطری به دنبال ندارد.اگر قصد لیزر ندارید، روش های طبیعی زیر را می توانید امتحان کنید:

لایه برداری مداوم

برخی از متخصصان زیبایی بر این باورند که موهای زیر پوستی زمانی ایجاد می شوند که روزنه های پوست با سلول های مرده بسته شوند. این بسته شدن روزنه ها موجب می شود تا موها به اطراف پوست برویند، اما لایه برداری منظم با از بین بردن سلول های مرده از رشد این موها جلوگیری می کند. ترکیب لاکتیک اسید با میکرودرم ابریژن، روش موثری برای لایه برداری و حذف سلول های مرده است.

کرم های موبر

از آنجا که شیو موها یکی از دلایل اصلی موهای زیر پوستی است، جایگزین کردن آن با کرم های موبر بسیار موثر است. وقتی موها شیو شوند، سر تیز موها به راحتی به داخل پوست نفوذ می کنند.

استفاده از یک ژیلت بسیار خوب

اگر قصد دارید موها را شیو کنید، بهترین ژیلت را استفاده کنید. ژیلت هایی را انتخاب کنید که بتوانید سر آنها را عوض کنید، تا برای استفاده دوباره از آنها وسوسه نشوید. به علاوه، پیش از مصرف ژیلت، حتما پاها را با کرم اصلاح نرم کنید تا ژیلت روی پوست شما کشیده نشود.

مرطوب کردن پوست

استفاده از مرطوب کننده های غیر روغنی، موجب از بین بردن سلول های مرده می شود. سلول های مرده با بستن فولیکول های پوست، یکی از عوامل زیر پوستی شدن موها هستند.

نکات

  1. روزانه با یک مرطوب کننده مناسب، تمام بدن را چرب کنید.
  2. از مصرف کرم هایی که حاوی اسید میوه و ویتامین A هستند، غافل نشوید.
  3. یک بار در هفته زیردوش حمام، اپیدرم را به کمک کیسه یا لیف، کاملاً پاکسازی و لایه برداری کنید.
  4. روز قبل از اپیلاسیون بدن را کیسه بکشید تا سلول های مرده از بین بروند.
  5. قبل از شروع اپیلاسیون محل و وسیله اپیلاسیون را ضدعفونی کنید.
  6. بعد از کار، برای تسکین محل اپیلاسیون، از کرم های ترمیم کننده کمک بگیرید.
  7. بعد از اپیلاسیون، از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنید تا هم درد احتمالی را کاهش دهید هم رشد موهای بعدی را به تأخیربیاندازید.
  8. برای درمان ابتدا محل مورد نظر را با یک لیف طبیعی لایه برداری و پاکسازی کنید. سپس روی محل را با آب ولرم کمپرس کنید تا التهاب آن کمتر و روزنه های پوستی گشاد شود. بعد از 5 دقیقه، کمپرس را متوقف و فشار آرامی به اطراف محل وارد کنید تا جایی که نوک مو دیده شود. سپس به کمک موچینی که با الکل 90درصد ضدعفونی شده، مو را از پوست خارج کنید. اگر نمی خواهید این موها را با فشار خارج کنید، می توانید از درمانی که برای آکنه تجویز می شود، استفاده کنید: صبح و شب، محل مورد نظر را به دارویی از جنس اسید سالیسیلیک آغشته کنید تا التهاب آن کمتر شود و موی زیر پوست در مسیر درست قرار بگیرد. بعد از چند روز مو از زیر پوست خارج می شود.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (668 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (120 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (96 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (81 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (70 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (53 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (40 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (40 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (17 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (16 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان