با مصرف موز این بیماری ها رو درمان کنید

  چهارشنبه، 12 آذر 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
با مصرف موز این بیماری ها رو درمان کنید
طبیعت بهترین درمان‌ها را به صورت مواد غذایی و گیاهان در اختیار ما قرار داده است که تاثیر زیادی در ارتقای سلامت دارند. موز نیز یکی از این هدیه‌ها است که برای درمان و بهبود برخی بیماری‌ها از برخی داروها بهتر عمل می‌کند.

موز قندهای مختلف و مقدار زیادی فیبر در خود دارد، به همین دلیل، انرژی زیادی را برایتان فراهم می کند اما جدا از این می تواند بسیار بهتر از قرص و دارو بعضی مشکلات جسمی را برطرف می کند. ممکن است بخاطر کالری بالایی که این میوه دارد، در خوردن آن تردید کنید اما باید بدانید که موز یکی از فایده بخش ترین موادغذایی برای مشکلات و بیماری های زیر است.

تصویر

بیماری هایی که با موز قابل درمان و بهبود هستند شامل:

سکته ی مغزی و پوکی استخوان

سکته ی مغزی و پوکی استخوان دو نمونه از بیماری هایی است که می توان به سادگی از آن ها پیشگیری کرد. معمولاً در بدن همه تعادل نامناسبی بین سدیم و پتاسیم است. به خاطر اینکه مواد غذایی شور بیشتری مصرف می کنیم. مازاد سدیم (نمک) وارد شده به بدن باعث افزایش فشارخون و همچنین احتباس آب بدن می شود. پتاسیم یک ماده ی معدنی ضروری برای کنترل فشارخون و پوکی استخوان است و می تواند با اسیدی و دمینرالیزه شدن استخوان ها مقابله کند. به عقیده ی محققان پتاسیم باعث کاهش خطر سکته ی مغزی نیز می شود. خوشبختانه موز حدود 500 میلی گرم پتاسیم به بدن می رساند و حدود یک ششم نیاز روزانه به این ماده ی معدنی را تأمین می کند. توصیه می کنیم برای افزایش میزان پتاسیم بدنتان از مصرف سیب زمینی، اسفناج، عدس و آووکادو نیز غافل نباشید. اگر در اغلب مواقع احساس خستگی می کنید و تمرکزتان خدشه دار شده است به طور مرتب موز میل کنید تا انرژی تان بازگردد. به خاطر اینکه موز سرشار از کربوهیدرات ها، آهن و پروتئین ها است.

تب

اگر احساس می کنید بدنتان کمی داغ شده است موز را پوره کرده و میل کنید. البته حواستان باشد که در صورت تب شدید موز موثر نخواهد بود و حتماً باید به پزشک مراجعه کنید. اما برای تب های جزئی می توانید به این میوه اعتماد کنید. در کشور تایلند خانم ها برای تقویت و کنترل دمای بدنشان هر روز موز می خورند.

کم خونی

اگر آزمایش خون داده اید و مشخص شده است کمبود آهن دارید حتماً موز را در برنامه ی غذایی روزانه تان بگنجانید. این میوه برای درمان کم خونی بسیار موثر است. در واقع میزان بالای آهن موجود در این میوه باعث تحریک ترشح گلبول های قرمز خون شده و به تسکین و بهبود برخی علائم کم خونی کمک می کند.

علائم پیش از قاعدگی

موز سرشار از ویتامین B6 است که تاثیر مثبتی بر سطح گلوکز در خون دارد و گفته می شود که ویتامین B به کاهش علائم قبل از قاعدگی کمک می کند. موز درد داخل شکم و کمر را کاهش داده، اختلالات روحی و عصبی را تنظیم کرده و به حفظ آب داخل بدن کمک می کند.

مشکلات کلیوی

از آنجایی که موز حاوی مقادیر بالایی کربوهیدرات بوده و میزان نمک و پروتئین آن پايين مي باشد، براي بيماران کليوي انتخاب مناسبي به شمار مي رود. اين ميوه براي افراد اورمي – نوعي مسموميت ناشي از ازدياد اوره در خون – مفيد است. در حالت بروز چنين وضعيتي کافي است بيمار براي ۳ تا ۴ روز رژيم موز بگيرد و روزانه ۸ تا ۹ موز مصرف کند. اين شيوه ي درماني براي کليه ي بيماري هاي کليوهي از جمله ورم کليه مفيد است.

بیماری های قلبی

شما باید همیشه مراقب قلبتان باشید تا خدای نکرده به مشکل برنخورید. نتایج پژوهشی که در The New England Journal of Medicine به چاپ رسیده است نشان می دهد که مصرف روزانه یک عدد موز باعث کاهش 40 درصدی خطر سکته ی قلبی می شود.

خستگی

اگر در اغلب مواقع احساس خستگی می کنید و تمرکزتان خدشه دار شده است به طور مرتب موز میل کنید تا انرژی تان بازگردد. به خاطر اینکه موز سرشار از کربوهیدرات ها، آهن و پروتئین ها است. اگر از سوزش و درد معده و روده رنج می برید کافی است به موز اعتماد کنید. این میوه حاوی ترکیبات ضداسید طبیعی است که نقش موثری در پانسمان طبیعی مشکلات معده دارد.

سوزش معده

اگر از سوزش و درد معده و روده رنج می برید کافی است به موز اعتماد کنید. این میوه حاوی ترکیبات ضداسید طبیعی است که نقش موثری در پانسمان طبیعی مشکلات معده دارد.

افسردگی

افسردگی تبدیل به یکی از بیماری های رایج زمانه ی ما شده است که باید با آن مقابله کرد. خوشبختانه موز سرشار از ویتامین B6 است و می تواند حدود 25 درصد نیاز روزانه ی ما به این ویتامین را تأمین کند. ویتامین B6 نقش موثری در کنترل سیستم عصبی و خلق وخوی افراد دارد. به خاطر اینکه در تولید برخی از ناقل های عصبی مانند سروتونین نقش دارد. اما حواستان باشد که این میوه ی مفید به تنهایی در رفع افسردگی معجزه نمی کند چون تمام ترکیبات موثر برای این کار را ندارد. اما می تواند در بهبود علائم این مشکل موثر عمل کند. برای افزایش اثرگذاری موز در بهبود افسردگی باید آن را به همراه آب معدنی های سرشار از منیزیم و غلات کامل میل کنید که حاوی تریپتوفان هستند و به بهبود خلق وخوی کمک زیادی می کنند.

زخم و سوختگی

می توانید با له کردن موز، یک مرهم فوق العاده برای زخم ها و سوختگی های خود درست کنید. می توانید اين خمير چسبناک را بر روي محل زخم و سوختگي بماليد و سپس روي آن را بانداژ کنيد. اين امر به شما تسکين آني مي دهد. همچنين برگ هاي جوان درخت موز مي توانند مرهمي مناسبي براي التهاب و تاول باشند.

مشکلات روده

موز حاوی فیبرهای محلول و غیر محلول در آب است و اکثر این فیبرها می توانند روده را تحریک کنند. اما مزیت موز است که به خوبی حتی برای افرادی که دارای روده های حساس هستند قابل مصرف است و تنها میوه ای است که در صورت وجود مشکل ورم معده و روده تجویز می شود. به خاطر اینکه تسکین دهنده است و باعث تقویت معده و روده می شود. تنها مشکلی که امکان دارد موز برای برخی افراد ایجاد کند (نه برای همه) مشکل یبوست است. در این صورت نباید در مصرف آن زیاده روی کرد و مصرف روزانه یک عدد موز کافی است.

موز برای ورزشکاران

خوردن موز قبل از ورزش باعث افزایش انرژی ورزشکاران می شود. این میوه حاوی قند و همچنین فیبرهای غذایی مفید است. اگر از موزهای کاملاً رسیده استفاده کنید انرژی تان را به مدت طولانی تأمین می کند. بعد از ورزش نیز دریافت پتاسیم موجود در موز برای جبران پتاسیم از دست رفته از طریق تعریق مفید است. البته بهتر است موز را قبل از ورزش میل کنید به خاطر اینکه بعد از ورزش در بدن بیش از غذا به مایعات نیاز دارد. در نتیجه بهتر است بعد از ورزش بیشتر به سمت میوه های آبدار بروید.

موز برای ترک سیگار

بدون شک سیگار کشیدن مریضی نیست اما باعث ابتلا به انواع بیماری ها می شود. اگر تصمیم دارید سیگار را ترک کنید اما نمی دانید چگونه، بهتر است به سراغ موز بروید. این میوه سرشار از ویتامین B و بخصوص B6 و B12 است. این ویتامین ها در ترکیب با پتاسیم و منیزیم موجود در موز باعث می شود که کمبود نیکوتین را کمتر احساس کنید.

آلرژی

استفاده از این میوه به افرادیکه به برخی از غذاهای خاص حساسیت دارند، از خشکی پوست رنج میبرند، سوء هاضمه داشته، و یا به بيماري آسم مبتلا هستند اکيداً توصيه مي شود. موز برخلاف ميوه هاي مشابهي که داراي پروتئين هستند، حاوي آمينو اسيدهاي سنگين که برخي از افراد قادر به مصرف آنها نيستند، نمي باشد؛ به راحتي هضم شده و هيچ گونه واکنش آلرژيکي را در بدن از خود بروز نمي دهد. موز تنها حاوي آمينو اسيدهاي سبکي است که به ندرت اتفاق مي افتد كه در فرد باعث ايجاد واكنش هاي آلرژيك شود. البته در اين ميان برخي از افراد نيز هستند كه حتي به سبك ترين آمينو اسيدها آلرژي دارند و نبايد از اين ميوه استفاده كنند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (179 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (69 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (50 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (40 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (26 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (25 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (24 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (21 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (18 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) رهبر معظم انقلاب: آرزوی کفش بنددار به دلم بود؛ تا الان هم من کفش بنددار نپوشیده‌ام (13 نظر)
تیتر امروز   
(عکس) خلاقیت خنده دار یک نانوایی برای افزایش فروشش پای سوپراستار مشهور ایرانی را نیز به تبلیغات باز کرد/ عکس تبلیغاتی محمدرضا گلزار برای نان بربری
(ویدئو) اشک های بی امان علی دایی به هنگام شنیدن روضه امام حسین(ع)/ تا بحال این روضه ترکی رو شنیده بودین اصلا؟
(ویدیو) مکالمۀ انگلیسی تاریخی حامد آهنگی و استاد نیکخواه/ مای نیم ایز جک/ فقط اون تیکه آخر آقای نیکخواه 😂
روزی که رهبر معظم انقلاب گوشت قربانی را پس زدند/ ایشان سال‌ها حتی یخچال هم نداشتند+عکس
فهرست کاملی از مهریه های نامتعارف زن و شوهرهای ایرانی/ از 100 لیتر بنزین تا چشم های داماد و بال مگس!
سنگ تمام زیبا کرمعلی برای سریال « در انتهای شب » با یک دلنوشته احساسی از نزار قبانی / اگر سخن میان من و تو پایان یافت...
ورود نمایندگان تهران به تنش بین شورا و شهرداری
صفر تا صد واردات خودروهای کارکرده | هزینه واردات خودروی دست دوم چقدر است؟
ماهانه 200 پرستار مهاجرت می‌کنند! / مسئولان به هوش باشند
تذکر جالب رهبر انقلاب وقتی فرزندشان اجازه دست زدن به خرمای مهمانان را نداشتند!
(تصاویر) کشف نیم‌کیلو طلای ناب، یک «کمربند» خارق‌العاده در شهر چهل‌دروازه
پزشکیان در مجلس حاضر شد و سرجای خودش نشست
تقویم آموزشی دانشگاه پیام‌نور اعلام شد
جزئیات استفاده از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان برای جذب دانش‌آموختگان برتر به عنوان عضو هیئت علمی
پوشش بازیگر زن ایرانی، راز زندگی‌اش را فاش کرد!+ویدئو
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت