بادام برای داشتن مو هایی سالم

  یکشنبه، 04 اسفند 1398   زمان مطالعه 8 دقیقه
بادام برای داشتن مو هایی سالم
مصرف روزانه یک مشت بادام بیشترین تاثیر را بر زیبایی موهایتان دارد. همین امروز مصرف داروهای شیمیایی گران قیمت و مضر را قطع کنید و از نعمت های طبیعی برای زیبایی و سلامت موهایتان استفاده کنید. بادام شیرین حاوی مواد مغذی برای سلامت پوست و موهاست.

بادام

بادام یکی از سالم ترین انواع آجیل است که غنی از ویتامین و مواد معدنی است و فیبر و چربی های مفیدی دارد که برای داشتن بدنی سالم ضروری محسوب می شود. خواص بادام تقریبا بی پایان است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. باید در نظر داشت که آلودگی هوا، استفاده از رنگ های شیمیایی و رژیم های غذایی کم ارزش، موجب آزردگی موها شده و سلامت و شادابی مو را از بین می برد. بادام دارای مقادیر فراوان ویتامین A، D، B 1، B 2 و B 6 است و موجب تقویت و تغذیه موها می شود.

خواص بادام برای رشد مو

اغلب کسانی که از ریزش مو رنج می برند دارای کمبود منیزیم هستند. منیزیم ماده ای معدنی است که برای حفظ مو و کمک به رشد مجدد مو ضروری است. بادام درختی سرشار از منیزیم بوده و بهترین ماده طبیعی برای رشد موهاست.

خواص بادام برای درمان شوره سر

از خواص بادام برای مو، کمک به بهبود شوره سر است. خواص آنتی باکتریال بادام در روغن آن بیشتر است. با مالش روغن بادام به پوست سر، برای همیشه از مشکل سر خلاص خواهید شد. روغن بادام برطرف کننده التهاب پوست سر می باشد.

خواص بادام برای جلو گیری از ریزش مو

بادام می تواند ۲۵ درصد از میزان مورد نیاز منیزیم بدنتان در روز را تأمین کند. جالب است بدانید که ریزش مو هم اغلب به کمبود منیزیم ارتباط دارد. در حقیقت یک چهارم فنجان بادام، می تواند ۴۵درصد منیزیم و ویتامین E مورد نیاز بدن شما را فراهم کند، که هر دوی این ها برای رشد سالم موها و پوستتان مفید است.

همینطور می توان از روغن بادام هم برای جلوگیری از ریزش مو استفاده کرد. به عبارت دیگر؛ خواص بادام برای تقویت مو اثبات شده است، تا جایی که از روغن بادام به عنوان بهترین روغن برای مو یاد می کنند. چند قطره روغن بادام را به ریشه موها زده و به صورت دایره ای مالش دهید. بعد از ۲ ساعت موها را با آب گرم و یک شامپوی ملایم بشویید. این نسخه جادویی جلوی ریزش موها را خواهد گرفت.

خواص بادام برای ضخیم و پرپشت کردن مو

برای بهره گیری از خواص بادام برای مو باید هر روز یک مشت بادام بخورید و ماساژ روغن بادام را فراموش نکنید. برای داشتن موهایی ضخیم هفته ای یک بار موها را با روغن بادام گرم ماساژ دهید.

خواص بادام برای مو و جلوگیری از سفید شدن آن

یکی از خواص بادام برای مو اینست که مانع از سفید شدن موها در سنین جوانی شود. کسانی که روزانه یک مشت بادام مصرف می کنند را از موهایشان می توان شناخت.

اگر می خواهید از تاثیر بادام بر موی خود بهره مند شوید، لازم است برای همیشه آن را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید. مصرف مداوم بادام به داشتن موهایی سالم، نرم و پرپشت کمک می کند.

خواص بادام برای تقویت و تغذیه پوست سر و مو

حتی چند قطره روغن بادام، سرشار از ویتامین D و E است. هنگامی که این روغن را به پوست سرتان ماساژ می دهید، پوست سر و کاتیکل های موهایتان تغذیه می شوند و نتیجتاً رشد پیدا خواهند کرد. حداقل هفته ای یکبار از روغن بادام استفاده کنید تا موهایی قوی تر، سالم تر و درخشان تر داشته باشید.

بادام حاوی مواد مغذی مو مانند اسیدهای چرب اشباع نشده و همچنین ویتامین هایی نظیر A ،D ،B1 ،B2 و B6 است. این مواد مغذی به رشته های مو نفوذ کرده و موهایی سالم و زیبا به ارمغان می آورند. چربی و نرم کنندگی بادام، مو را تقویت و تغذیه می کند.

خواص بادام برای افزایش رشد مو

بادام حاوی مقدار زیادی آهن است. آهن، توانایی جابجایی اکسیژن توسط خون به تمام نقاط بدن از جمله پوست سرتان را بهبود می بخشد. در دراز مدت، این اتفاق نیز باعث خواهد شد موهایتان رشد بهتری داشته باشد. علاوه بر این، بادام حاوی مقدار زیادی منیزیم است که یک ماده معدنی ضروری برای داشتن موهایی سالم به شمار می رود. کمبود منیزیم اغلب با ریزش مو در ارتباط است بنابراین مصرف منیزیم از طریق بادام نه تنها به حفظ عملکرد مناسب بدن کمک می کند بلکه باعث رشد مو می شود.

خواص بادام برای درمان شوره سر

کسانی که از شوره سر رنج می برند می توانند با ماساژ دادن روغن بادام روی پوست سر از شر آن خلاص شوند. اجازه دهید روغن یک شب روی سرتان باقی بماند و سپس صبح روز بعد آن را بشویید. روغن بادام باعث تغذیه و رطوبت پوست سر می شود و خواص آنتی باکتریال آن پوست سر را از شوره و التهاب محافظت می کند.

خواص بادام برای درمان پیری مو

روغن بادام را با اسانس رزماری و اسطوخودوس مخلوط کرده و پوست سر را با آن ماساژ دهید تا از ریزش مو نجات پیدا کنید. می توانید به تنهایی نیز از روغن بادام بهره ببرید و چند قطره از آن را روی ریشه مو بریزید. با حرکات دایره ای سر را ماساژ دهید و پس از دو ساعت با شامپو بشویید.

خواص بادام برای داشتن موهایی ضخیم و بلند

3 قاشق غذاخوری روغن بادام را با 2 قاشق غذاخوری روغن کرچک کمی حرارت داده و آن را کنار بگذارید تا سرد شود. پوست سر را 10 دقیقه با آن ماساژ دهید سپس با یک حوله بپوشانید و یک ساعت صبر کنید. در نهایت آن را با شامپو بشویید و تفاوت را تماشا کنید. برای داشتن موهایی ضخیم و بلند هفته ای یک بار این کار را تکرار نمایید.

خواص بادام برای کنترل ریزش مو و وز شدگی

موهای خشک تمایل دارد تا دچار موخوره شود، بشکند و وز بشود. در این شرایط ریزش مو و مشکلات دیگر نیز ممکن است به سراغ شما بیاید. اما، اینجا جاییست که بادام بعنوان ناجی شما به وسط میدان می آید. بادام حاوی مواد مغذی فراوانی است که ویتامین B مهم ترینشان است. این ویتامین نیز از ریزش مو، وز شدگی و موخوره جلوگیری کرده و کیفیت موهایتان را ارتقا می دهد.

چند قطره روغن بادام را روی دستتان بریزید و آرام آن را روی موهایتان ماساژ دهید. ویتامین E موجود در روغن بادام فولیکولهای مو را تقویت می کند بدون آنکه موها را چرب کند.

خواص بادام برای داشتن موهای نرم و ابریشمی

نرم کردن و آبرسانی به موها یک نیازمندی مهم است. یک نرم کننده ی طبیعی بی خطر است و دوباره رطوبت و مواد مغذی را به موها بازگردانده و موهایتان را درخشان، قوی و نرم نگاه می دارد.

از بادام می توان یک نرم کننده ی عالی ساخت. چند بادام را در طول شب در کاسه ای آب بیندازید. صبح آن ها را له کرده و کمی روغن زیتون به آن بیفزایید. اگر برایتان ممکن بود این ماسک را به طور منظم به موها و پوست سرتان بمالید. این نرم کننده، یک غذای معجزه آسا برای موهای شماست.

خواص بادام برای داشتن موهای درخشان

بادام هایی را بخیسانید و خمیر بدست آمده از آن را فردا صبحش به موهایتان بمالید. اگر این کار را دائماً تکرار کنید خواهید دید که موهایتان درخشنده تر شده است، چرا که مستقیماً روی ریشه ی موهایتان کار کرده است. بادام به هر شکلی که باشد، برای داشتن موها، پوست و بدنی سالم یک خوراکی مهم بحساب می آید.

برای داشتن موهای نرم و ابریشمی، پودر حنا را با آب، تخم مرغ و روغن بادام شیرین مخلوط کنید و این ماسک را یک شب روی موهایتان قرار دهید سپس آن را بشویید و موهایتان را خشک کنید. استفاده از خواص بادام موهایتان را نرم و ابریشمی کرده و به راحتی می توانید رنگ آن را قرمز کنید.

خواص بادام برای جلوگیری از آسیب های رنگ کردن مو

رنگ کردن مو برای بسیاری از بانوان جذاب و محبوب است اما مشکلات و آسیب هایی که رنگ کردن به مو می زند نیز گریز ناپذیر است. روغن بادام می تواند از بسیاری از این آسیب ها جلوگیری کرده یا آنها را درمان کند. روغن بادام، خشکی مو که ناشی از رنگ کردن است را از بین برده و موهایتان را نرم و براق می کند.

اطلاعاتی درباره نگهداری بادام

شما می توانید بادام را در محیطی تاریک و خنک نگه دارید. حتی می توانید آن را به مدت یک سال در یخچال نگهداری کنید. طعم آن به هیچ وجه تغییر نمی کند. خمیر بادام هم به مدت 2 ماه در یخچال قابل نگهداری است. همچنین شما می توانید بادام هایتان را در فریزر نگهداری کنید تا عمر بیشتری داشته باشند اما برای جلوگیری از یخزدگی و طعم و بوی نامطبوع باید تا می توانید آن را مهر و موم کرده و به خوبی بسته بندی کنید.

اگر می خواهید بدانید بادام هایتان سالم هستند یا خیر باید آن را از وسط نصف کنید. اگر رنگش به زردی می زد و یا خطوطی مانند لانه زنبور روی آن افتاده بود بهتر است آن ها را دور بریزید. بادام را در کنار خوراکی هایی که بوی تندی دارند قرار ندهید زیرا به شدت بو را به خود جذب می کنند. برای داشتن عمر مفید آنها را از رطوبت در امان نگه دارید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (550 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (455 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (441 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (130 نظر) نگاهی به نمای بیرونی و داخلی خانه آیت الله هاشمی رفسنجانی/ از درب و آیفون ساده تا مبلمان زیبا ولی معمولی پذیرایی+عکس (46 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (33 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (24 نظر) تبریک تولد متفاوت نوه دختری امام (ره) به پسر سید حسن خمینی + عکس / رئیس جمهور آمریکا هم خرداد ماهی بود! (25 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (18 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (16 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (14 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (11 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی برای اعلام موجودی کارت بانکی حماسه آفرید+ویدئو/هیتلر هم مغز اینو نداشت... (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
«طلا خوری» خوراک لاکچری بازان ایرانی/ سرو بستنی، قهوه، آب و ترافل با طعم طلا | قیمت خوراکی‌های گران قیمت بچه پولدارها چقدر است؟
برآورد آمریکا و اسرائیل مداخله مستقیم ایران در جنگ با حزب الله است
راه‌های افزایش مشارکت مردم در انتخابات
شبی که رهبر معظم انقلاب حتی شام برای خوردن نداشتند! عروسی دختر آقا به صرف چند قلم میوه و شیرینی
قتل عام همزمان عروس و پدر ومادرش در شهر بابک کرمان / داماد خودش را هم کشت
از بی تفاوتی به طلاق تا عبور از خط قرمزهای عاطفی در سریال «در انتهای شب»
قوام جمهوری اسلامی در دست مردم است
جزئیات شرط معدل امتحانات نهایی و سوابق تحصیلی در کنکور
حملۀ پسری 14 ساله با چاقو به دانشگاه سیدنی
خرازی:از همه ابزارها برای حمایت از حزب‌‌الله استفاده می‌کنیم
پیش‌بینی جنجالی هوش مصنوعی؛ ترامپ دوباره به کاخ سفید باز می‌گردد!
از دومین مناظره طوفانی تا اجرای باشکوه علیرضا قربانی در تخت جمشید در حواشی داغ امروز چهارشنبه 13 تیر 1403
سرخط مهم‌ترین اخبار ایران و جهان / 13 تیر 1403
استوری ترسناک حسین کنعانی زادگان هواداران پرسپولیس را به شدت نگران کرد +عکس
فال ابجد روزانه چهارشنبه 13 تیر 1403
منتخب روز   
تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس