برای داشتن پوست شفاف چی بخوریم؟

  پنجشنبه، 03 مهر 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
برای داشتن پوست شفاف چی بخوریم؟
زیبایی پوست و صورت یکی از مهم ترین مسائل و اصلی ترین دغده های افراد به ویژه خانم ها است. بهتر است به جای استفاده از دارو ها و مواد شیمیایی آرایشی از رژیم های غذایی مناسب برای داشتن پوستی سالم استفاده کنید.

اغلب افراد می خواهند پوستی روشن، صاف و درخشان داشته باشند. مصرف برخی مواد غذایی میتواند منجر به درخشندگی پوست شود . کارشناسان تغذیه معتقدند پوست سالم برای حفاظت و بازسازی سلولی، به اسیدهای چرب امگا۳، ویتامین B برای تولبد کلاژن و ساخت الاستین و مواد معدنی، نیاز دارد. برای روشن شدن پوست چه بخوریم؟ در این نوشته مواد خوراکی که باعث شفاف شدن پوست میشود معرفی میشوند:

1. گوجه فرنگی پخته شده:

رنگ قرمز گوجه فرنگی به دلیل وجود رنگ دانه ای به نام لیکوپن است. لیکوپن می تواند کمک کند که پوست بهتر و بیشتر کلاژن تولید کند و همانطور که می دانید کلاژن پروتئینی است که باعث سفتی پوست می شود، یعنی می توان به این نتیجه رسید که خوردن گوجه فرنگی سبب سفتی طبیعی پوست می شود. علاوه بر این لیکوپن سبب می شود که رادیکال های آزاد موجود بر سطح پوست از بین برود، توجه داشته باشید که رادیکال های آزاد موجب پیری زود رس می شوند. مصرف روزانه رب گوجه فرنگی موجب می شود که پوست مقاومت بیشتری در مقابل آفتاب داشته باشد. لازم به ذکر است که اگر گوجه فرنگی را بپزید مقدار لیکوپن موجود در آن را افزایش خواهید داد. پس رب گوجه فرنگی و سس کچاپ برای سلامت پوست بسیار مفید هستند.

2. هویج:

هویج به مقدار بسیار بالایی حاوی بتاکاروتن و ویتامین A است. لازم به ذکر است که بتاکاروتن و ویتامین A موجود از هویج آنتی اکسیدان بسیار قوی ساخته است که سبب شده هویج بتواند به آسانی لایه های بیرونی پوست را پاک سازی کند. البته لازم به ذکر است که پاک سازی در این جمله به معنی از بین بردن سلول های مرده پوست است. بتاکاروتن سبب می شود که چربی پوست به طرز عجیبی کاهش پیدا کند و منافذ پوستی بر اثر این چربی ها مسدود نشود. ویتامین A موجود در هویج ضد سرطان است، یعنی شما با مصرف مداوم و مرتب هویج هم پوستی شاداب و سالم خواهید داشت و هم از بروز سرطان جلوگیری می کنید.

3. زردچوبه:

از فایده های زردچوبه می توان به ضد سرطان بودن و کمک به تحمل درد اشاره کرد. لازم به ذکر است که زردچوبه فواید بسیاری برای پوست دارد. در زردچوبه آنتی اکسیدانی به نام کورکومین وجود دارد که تاثیر به سزایی در کنترل التهاب های پوستی خواهد داشت. علاوه بر مورد ذکر شده زردچوبه این خاصیت را دارد که لکه های ایجاد شده بر روی پوست را پاک کند. از زردچوبه می توان به عنوان یک اسکراب طبیعی استفاده کرد، برای این کار کافی است که آن را با مقداری عسل مخلوط کنید و 20 دقیقه بر روی پوست خود بگذارید.

4. ماهی سالمون:

دی متیل اتانول آمین یا به اختصار DMEA ماده است که به وفور در ماهی سالمون یافت می شود. اگر به دنبال این هستید که بدانید برای داشتن پوستی زیبا چه بخوریم ماهی سالمون را هرگز فراموش نکنید. توجه داشته باشید DMEA ماده است که کمک بسیاری به تقویت پوست می کند، این ماده با محافظت از غشای بیرونی پوست از آن در مقابل عوامل بیرونی محافظت می کند. علاوه بر موارد ذکر شده DMEA تاثیر به سزایی در کاهش میزان تولید اسید آراشیدونیک دارد، این اسید موجب چین و چروک پوست می شود. یعنی می توان به این نتیجه رسید که ماهی سالمون برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک پوست بسیار مفید است. ماهی سالمون حاوی مقدار بسیار بالای ویتامین B و ماده ای به نام استیل کولین می باشد، این ماده با تقویت انتقال دهنده های عصبی موجب می شود که پوستی سفت داشته باشیم.

5. پاپایا:

پاپایا یک میوه استوایی است که مقدار بسیار بالایی از آنزیم های فعال دارد. پاپائین یکی از آنزیم های موجود در این میوه است که قدرت فراوانی در لکه بری دارد. یعنی برای از بین بردن لکه های پوستی می توانید پاپایا مصرف کنید. این میوه استوایی درصد بالایی ویتامین C دارد و موجب می شود که سیستم دفاعی شخص هم تقویت شود. پاپایا یکی از گزینه هایی است که در پاسخ به سوال برای داشتن پوستی زیبا چه بخوریم، می توان از آن نام برد.

6. فلفل دلمه زرد:

فلفل دلمه زرد منبع غنی از ویتامین C است. ویتامین C برای رشد بافت پوست و همینطور ایجاد کلاژن بسیار مفید می باشد. مصرف فلفل دلمه زرد موجب می شود که پوست به کلاژن سازی ادامه دهد و سلامت خود را حفظ کند. لازم به ذکر است که کلاژن علاوه بر زیبایی پوست برای تقویت استخوان ها، ماهیچه ها و تاندون ها هم مفید است. مقدار کمی فلفل دلمه زرد به اندازه یک پرتقال ویتامین C دارد، پس باید مصرف آن را در رابطه با سوال برای داشتن پوستی زیبا چه بخوریم، جدی گرفته شود.

7. سیب زمینی های شیرین:

سیب زمینی شیرین از مواد غذایی است که منابع بسیاری برای حفظ سلامت و شادابی پوست دارد و به جرات می توان گفت: کمتر ماده خوراکی با این حجم از فایده برای پوست وجود دارد. اگر فقط یک نصف از سیب زمینی شیرین را در طول روز مصرف کنید، چیزی در حدود 200 درصد از منابع مورد نیاز خود را تامین کرده اید. لازم به ذکر است که پختن سیب زمینی شیرین سبب می شود که میزان کاروتنوئید در آن بیشتر باشد. سیب زمینی شیرین یک از بهترین خوراکی هایی است که کمک می کند بدانید برای داشتن پوستی زیبا چه بخوریم.

8. تخم مرغ:

در ابتدا به این موضوع بسیار مهم توجه داشته باشید که یک تخم مرغ را باید به صورت کامل بخورید. زرده تخم مرغ مواد مغذی بسیار زیادی دارد، اما یکی از مهم ترین آن ها بیوتین نامیده می شود. بیوتین را به عنوان ویتامین زیبایی می شناسند، زیرا تاثیرات فراوانی بر حفظ سلامت مو، ناخن و پوست دارد. این ویتامین از پوست در مقابل خارش و خشکی محافظت می کند.

9. آووکادو:

اگر چه ورزش کردن تاثیر فوق العاده ای بر روی سلامت شخص دارد، اما نمی توان از این حقیقت غافل شد که پوست آدمی با گذر زمان تاثیرات پیری را نشان می دهد. توصیه ما به شما این است که به جای خریدن چندین کرم ضد چروک یک آووکادو بخرید و از آن میل کنید. یقینا اسیدهای چرب اشباع نشده موجود در آووکادو نقش بسیار مهمی در جلوگیری از روند پیری زود رس خواهد داشت. علاوه بر مورد ذکر شده آووکادو به پوست در مقابل اشعه آفتاب کمک بسیاری می کند.

10. اسفناج:

فولات نوعی ویتامین B مخصوص است که در آووکادو و اسفناج به وفور وجود دارد. بر طی تحقیقاتی که به تازگی انجام شده است، دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که اسفناج نقش بسیار مهمی از جلوگیری به کارسینوم سلول سنگفرشی پوست دارد. البته دیگر سبزیجات برگ دار هم برای جلوگیری از ابتلا به این مشکل مفید هستند، اما میزان فولات موجود در اسفناج بیش از بقیه است.

11. چای سبز:

چای سبز سرشار از ماده ای به نام کاتچین است. بر طی تحقیقات انجام شده این ماده تاثیرات به سزایی در جلوگیری از ابتلا به سرطان پوست دارد. در پاسخ سوال برای داشتن پوستی زیبا چه بخوریم، باید به این موضوع اشاره کنیم که چای سبز هرگز فراموش نشود. البته توجه کنید که مصرف بیش از 6 فنجان کافئین در طول روز موجب کمبود آب در بدن و آسیب رساندن به پوست خواهد شد.

12. کلم پیچ:

کلم پیچ ماده ای مغذی است که ویتامین های C, A, E و K به وفور در آن یافت می شود. کلم پیچ فایده های بسیاری دارد، اما به طور کلی می توان گفت که برای کبودی ها، زخم ها، رگ های عنکبوتی و ترک های پوستی درمانی قطعی به حساب خواهد آمد. ویتامین K موجود در کلم پیچ به بهبود سریع تر زخم ها کمک می کند، زیرا سبب می شود که خون بهتر لخته شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (36 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (35 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (10 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان