برای خستگی پاییزه چی بخوریم؟

  یکشنبه، 04 آبان 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
برای خستگی پاییزه چی بخوریم؟
در فصل پاییز به دلیل کاهش نور سطح انرژی افت پیدا می کند بنابراین برای دور ماندن از کسالت های روزانه و خستگی های مفرط نیاز است تا ویتامین های لازم از مواد غذایی دریافت شود

با شروع فصل جدید و پاییز بسیاری از افراد احساسی مانند کسلی و رخوت و بی حوصلگی می کنند که این موارد همه کاملا طبیعی است و افراد با احساس کمبود انرژی مواجه می شوند ما در این مطلب قصد داریم نکاتی را پیرامون خستگی پاییزی و خوراکی هایی که باعث کاهش خستگی پاییزی می گردد را برای شما عزیزان آماده کنیم.

تصویر

ماهی

ماهی آزاد مانند ماهی های چرب دیگر سرشار از امگا 3 است. این اسیدهای چرب نیز هم یار سلامتی و خوش اندامی هستند. ماهی آزاد همچنین حاوی پروتئین، ویتامین D، ویتامین B12، B6 و پتاسیم می باشد. همه این ویتامین ها با خستگی مقابله می کنند و انرژی تان را در طول روز بالا می برند.

لیموترش

هر چه میزان ویتامین C بدنتان بیشتر باشد کمتر دچار افسردگی(Depression) و بیماری های ویروسی می شوید. پرتقال، لیموترش، گریپ فروت، نارنگی و غیره جزو مرکباتی هستند که باعث بهبود خلق و خوی و تقویت سیستم ایمنی بدنتان می شوند. حتماً از میوه های تازه و کامل استفاده کنید. اگر عاشق آب میوه هستید در منزل نسبت به تهیه آن اقدام کنید. چون آب میوه های خانگی طعم، ویتامین و فیبر بیشتری نسبت به انواع صنعتی دارند.

پرتقال

گفتیم که ویتامین C پرتقال کمتر از کیوی است با این حال همین پرتقال 80 درصد نیاز روزانه ما به این ویتامین را تامین می کند. برای همین نباید از آن صرف نظر کنید. بهتر است یک روز پرتقال و روز دیگر کیوی میل کنید و البته مرکبات دیگر را نیز فراموش نکنید تا پاییز و زمستان امسال شاداب و پرانرژی باشید.

سیب و گلابی

یک ضرب المثل معروف می گوید روزی یک عدد سیب شما را از مطب دکتر دور می کند. در فصل پاییز سیب ها و گلابی هایی که تازه به تازه وارد بازار Store میوه می شوند بسیار خوش طعم و آب دار هستند و در عین حال ویتامین ها و فیبرهای بیشتری دارند. توصیه می کنیم با شروع فصل پاییز به طور مرتب سیب و گلابی میل کنید. البته بهتر است از انواع ارگانیک و طبیعی استفاده کنید.

آجیل

تمام میوه های صدفی، حاوی امگا 3 و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند. در واقع آجیل ها تامین کننده ویتامین های E،B1 و B6 و همچنین پتاسیم و آهن هستند. البته آجیل از پروتئین نیز بی بهره نیست. این مواد مغذی باعث می شوند که بدنتان نیروی مضاعف کسب کند. اما حواستان باشد که آجیل ها سرشار از چربی بوده و کالری بالایی دارند برای همین هم اگر دغدغه اضافه وزن دارید بهتر است در مصرف آنها زیاده روی نکنید.

عسل

گرچه می توان از عسل در هر فصلی از سال استفاده کرد اما این ماده غذایی باید پای ثابت رژیم غذایی فصل پاییز باشد. عسل به ویروس ها و باکتری ها مقابله کرده و خاصیت ضدالتهابی دارد. بنابراین شما را از بیماری های این فصل دور می کند

موز

میزان ویتامین های موز مانند ویتامین B6، C و منیزیم و گلوسیدها باعث شده است که این میوه نیز در بین مواد غذایی نیروزا و انرژی بخش جا داشته باشد. بهتر است موزهای نسبتا سبز را انتخاب کنید چون هر چه موز رسیده تر باشد میزان ویتامین های آن کاهش می یابد و قندهای دیر جذب موجود در آن به قندهای زود جذب تبدیل می شود. اگر نمی خواهید چاق شوید نباید در مصرف این میوه زیاده روی کنید چون یکی از میوه های پرکالری محسوب می شود.اگر اهل ورزش هستید باید بدانید که مصرف موز قبل از شروع فعالیت تان فوق العاده است به خاطر اینکه انرژی تان را دوبرابر می کند.

انگور

انگور سفید، قرمز یا سیاه جزو منابع آنتی اکسیدان ها، ویتامین های B۱، B۲، B۶ و ویتامین C است. بهتری است بدانید که انگور سرشار از فروکتوز است و می تواند به راحتی گرسنگی و بی حالی و کسالت شما را برطرف کند.

تره فرنگی

تره فرنگی صرفاً برای لاغری(Slimming) کاربرد ندارد. این سبزی همچنین حاوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین های فراوان بوده و به راحتی می توانید از آن سوپی خوشمزه برای روزهای پاییزی درست کنید. توصیه می کنیم که از همان روزهای آغازین پاییز وعده های غذایی تان را با یک سوپ غلیظ مانند سوپ تره فرنگی آغاز کنید.

میوه های خشک

اگر می خواهید در طول روز به اصطلاح «بمب تکانتان ندهد» زردآلوی خشک، آلوی خشک یا کشمش را دریابید. میوه های خشک سرشار از آهن هستند و خواص ضد خستگی دارند. این میوه ها مواد معدنی بیشتری نسبت به انواع تازه شان دارند. در واقع با خوردن میوه های خشک منیزیم، کلسیم و پتاسیم جذب خواهید کرد. اگر این روزها بی انرژی و کسل شده اید حتماً به سراغ این میوه ها بروید. البته باید بدانید که میوه های خشک سرشار از قند هستند و نباید در مصرف آن ها زیاده روی کنید. در واقع میوه های خشک انرژی و کالری فراوانی دارند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (224 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (130 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (55 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (51 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (49 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (31 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (30 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (19 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (18 نظر) رهبر معظم انقلاب: آرزوی کفش بنددار به دلم بود؛ تا الان هم من کفش بنددار نپوشیده‌ام (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت