ساعدنیوز
ساعدنیوز

برای تقویت اشتهای کودک چه کار کنیم؟

  چهارشنبه، 17 آذر 1400   زمان مطالعه 10 دقیقه
برای تقویت اشتهای کودک چه کار کنیم؟
شاید شما هم یک کودک کم‌غذا یا بد‌غذا دارید و ساعت‌های زیادی را صرف تشویق و افزایش میل او به خوردن غذا می‌کنید. برای افزایش اشتهای کودک روش‌های مختلفی وجود دارد. سعی کنید که روش‌ها را به درستی یاد بگیرید و با آرامش و خونسردی توجه‌ی کودک را به غذا خوردن و لذت بردن از آن جلب کنید.

افزایش اشتهای کودک Appetite Stimulation یکی از مهم ترین چالش های والدین است و می تواند کاری مشکل باشد ، به خصوص اگر آنها تمایل به خوردن تعدادی از غذاها نداشته باشند و به اصطلاح بد غذا باشند. با این وجود استرس نداشته باشید ، روشهایی برای بهتر شدن اشتهای کودک وجود دارد که در این مقاله برای تقویت اشتها در کودک بیان می شود:

دلایل کاهش اشتهای کودکان

اشتهای کودک شما ممکن است زمانی که او یک دوره­ رشد آهسته را پشت سر می­ گذارد؛ کاهش یابد. این بدان معنا است که او برای برآورده شدن نیازهای غذایی خود، به غذای کمتری نیاز دارد. ناراحتی معده همراه با اشتهای کمتر می ­تواند نشان دهنده­ مشکل جدی ­تری باشد. آن دسته از مشکلات معده که توسط باکتری ­ها و ویروس ­ها به وجود می ­آیند؛ باعث می­ شوند کودک شما احساس تهوع داشته باشد و از این رو تمایل کمتری به غذا خوردن نشان دهد. باکتری­ هایی به نام هلیکو باکتر پیلوری می­ توانند زخم­ های پپتیک را ایجاد کنند که می­ تواند اشتها را نیز کاهش دهد. کاهش اشتها همچنین ممکن است با عفونت­ های مجاری ادراری و آپاندیسیت مرتبط باشد.

اگر کودک شما کمتر غذا می ­خورد؛ دلیلش این است که رشد او کم است و تا زمانی که او غذاهای مختلفی بخورد؛ هیچ درمانی لازم نیست. عفونت­ های باکتریایی که اشتها را مهار می­ کنند؛ اغلب باید با آنتی­ بیوتیک­ ها درمان می­ شوند؛ در حالی که عفونت­ های ویروسی به گذشت زمان نیاز دارند. آنتی­ بیوتیک­ ها همچنین برای درمان زخم ­های ناشی از هلیکو باکتر پیلوری و عفونت­ های مجاری ادراری مورد استفاده قرار می­ گیرند.

عفونت­ های ویروسی و باکتریایی یکی از شایع­ ترین علل درد معده در کودکان هستند. عفونت­ های مجاری ادراری و مثانه می­ توانند بسیار دردناک باشند. دلایل دیگر درد معده عبارتند از: تجمع گاز دردستگاه گوارش، نفخ، آلرژی به شیر، آپاندیسیت و انگل­ ها. استرس و آشفتگی­ های احساسی نیز باعث می­ شوند کودک شما دردی در معده­ خود احساس کند و میل کمتری به خوردن غذا داشته باشد.

آنتی­ بیوتیک­ ها می­ توانند عفونت باکتریایی را از بین ببرند و اشتهای کودک را باز گردانند. آنتی­ بیوتیک ­ها درمان­ های موثری برای عفونت­ های ویروسی نیستند که البته باید دوره­ خود را به اتمام برسانند. با این حال شما می ­توانید علائم خود را با نوشابه­ غیر الکلی گازدار یا کراکر سودا درمان کنید که ممکن است به برطرف شدن درد معده­ کودکتان کمک کنند. یبوست می ­تواند با مقدار زیادی آب و غذاهای با فیبر بالا درمان شود. پزشک کودک شما همچنین ممکن است مصرف یک نرم ­کننده­ مدفوع را توصیه کند. دلایل جدی­ تر درد معده مانند آلرژی ­ها یا آپاندیسیت باید قبل از شروع درمان، توسط متخصص اطفال تشخیص داده شوند. در موارد استرس و آشفتگی­ های احساسی، صحبت کردن با پزشک می ­تواند به تعیین علت و تسکین ناراحتی های کودکتان کمک کند.

افزایش اشتها در طب سنتی

در طب سنتی برای افراد لاغری که به دنبال افزایش اشتها هستند، راهکارهایی گفته شده است. مصرف برخی از غذاها نه تنها اشتها را افزایش می دهند؛ بلکه به دلیل اینکه میزان کالری آن ها برای بدن زیاد است، می توانند در افزایش وزن کمک کننده باشند. از انواع غذاهایی که در طب سنتی برای تحریک اشتها ذکر شده است، ترکیب شیر و موز است؛ همچنین شیر بادام و یا مصرف ترکیب زنجبیل تازه، آبلیمو و نمک نیز سبب افزایش اشتها می شود. برخی از نوشیدنی ها و میان وعده ها نه تنها اشتهای افراد را افزایش می دهند، بلکه به دلیل کالری بالایی که دارند

برای افزایش وزن به فرد کمک می کنند؛ از میان آن ها می توان به انواعی از اسموتی میوه و انواع میلک شیک اشاره کرد. همچنین مصرف بادام زمینی، میوه خشک، سبزی جات و میوه های تازه در طول روز به عنوان میان وعده، برای تحریک اشتها و افزایش کالری مصرفی، کمک کننده است. انواع میوه های تازه می توانند در افزایش اشتها موثر باشند؛ اما برخی از آن ها همچون انگور بی دانه قرمز، هلو چ، زردآلو، انجیر و خرما تاثیر بیشتری در تحریک اشتها دارند. همچنین ادویه هایی همچون هل، دارچین و رازیانه می توانند سبب افزایش اشتها شوند.

یکی دیگر از راهکارهای مهمی که برای افزایش حجم غذای مصرفی و افزایش اشتها در طب سنتی آمده است؛ عدم نوشیدن آب پیش از غذا و در حین آن است، زیرا نوشیدن آب می تواند حجم معده این افراد را پر کند و به آن ها احساس سیری را القا نماید؛ به همین دلیل بهتر است یک ساعت تا نیم ساعت پیش از صرف وعده غذایی و همچنین در حین آن، از نوشیدن آب و مایعات دیگر خودداری کنید.

راهکار های مناسب برای افزایش اشتهای کودکان

کودکانی که دچار بی اشتهایی هستند یا وعده های غذایی خود را کامل نمی خورند بدون شک پس از مدت کوتاهی دچار مشکلاتی خواهند شد. راهکار هایی وجود دارد که این امکان را می دهد کودکان دوباره اشتهای مناسب برای خوردن غذا و میان وعده های خود را پیدا کنند؛ اما نکته ای که باید به آن اشاره کرد برای افزایش اشتهای کودکان خانواده باید صبوری لازم را نیز به خرج دهد.

رابطه مستقیم افزایش اشتهای کودکان با صبحانه

یکی از مهمترین وعده های غذایی برای همه به خصوص کودکان صبحانه به حساب می آید. صبحانه خوردن علاوه بر آن که انرژی لازم برای فعالیت های روزانه کودکان را تامین می کند، متابولیسم بدن را نیز افزایش می دهد. هنگامی که سوخت و ساز در بدن بالا رود، بدون شک افزایش اشتهای کودکان را نیز مشاهده خواهید کرد. این نکته را در نظر داشته باشید، ممکن است کودک شما برای صرف صبحانه مقاومت کند. راهکار آن برای به اشتها درآوردن کودک این می باشد که کمی حوصله و سلیقه برای کودک به خرج داد؛ همچنین تنوع در صبحانه ی آن ها نیز نباید فراموش شود. تکرار نوع صبحانه بدون شک آن ها را خوردن صبحانه باز خواهد زد.

افزایش تعداد وعده های غذایی برای افزایش اشتهای کودکان

این را باید در نظر داشت معده ی کودکان مانند بزرگسالان نیست و سریع تر احساس سیری می کنند و دیرتر معده قادر می باشد عمل هضم غذا را انجام دهد.اگر به آن ها تنها در سه وعده، غذا با حجم زیاد داده شود، نه تنها برای وعده بعدی گرسنه نیستند بلکه این گونه کم کم کودکان به بد غذایی عادت خواهند کرد.برای افزایش اشتهای کودکان لازم است وعده های غذایی آن افزایش پیدا کند تا معده ی آن ها توان هضم غذا را سریع تر داشت باشد و کودک برای وعده ی بعدی غذای خود احساس گرسنگی کند

 افزایش اشتهای کودکان با دادن میان وعده های غذایی

بادام زمینی معجزه ای برای افزایش اشتهای کودکان

بیشتر مغز های خوراکی و آجیل ها باعث خواهند شد کودک احساس سیری و بی میلی به غذا را پیدا کند؛ اما بادام زمینی کاملا برعکس می باشد.این خوراکی مقوی از آن جایی که دارای پروتئین های بسیار در خود است باعث می شود متابولیسم و سوخت و ساز بدن کودکان بیشتر شود؛ در نتیجه ی این عمل افزایش اشتهای کودک را مشاهده خواهید کرد. این ماده ی مغذی و عالی را می توان در قالب کره ی بادام زمینی و مشتقات آن نیز در میان وعده ی کودکان جای داد.

غذای مورد علاقه ی کودکان بشناسیم

برای افزایش اشتهای کودکان یکی از موثرترین راهکارها این است که، غذای مورد علاقه ی آن ها شناخته و آن را با ظاهری وسوسه انگیز برای کودک خود آماده کنید؛ با این روش می توان مواد مغذی را در هنگام درست کردن غذای مورد علاقه ی کودکان به آن اضافه کرد.

تزیین غذای کودک

این نکته هم برای کودکان صادق و هم برای بزرگسالان می باشد که تزیین و وسوسه انگیز کردن ظاهر غذا به طور ناخودآگاه باعث ایجاد اشتها می شود؛ اما این مسئله برای کودکان چند برابر می باشد. برای افزایش اشتها در کودکان این راهکار بسیار مناسب و کارآمد می باشد.

اضافه کردن ماست در کنار وعده غذایی کودکان

ماست یکی از خوراکی های محبوب کودکان به حساب می آید. این ماده ی خوراکی علاوه بر آن که سرشار از کلسیم است و می توان آن را جایگزین لبنیات برای کودکان کرد، خاصیت شگفت انگیز دیگری نیز در خود دارا می باشد. ماست در خود دارای ماده ای به نام پروبیوتیک می باشد؛ این ماده کمک شایانی به افزایش اشتهای کودکان خواهد کرد.
البته این نکته را باید در نظر داشت که ماست دارای طبعی سرد می باشد و مصرف زیاد آن باعث دل درد کودک می شود، بهتر است برای خنثی کردن این طبع به آن نعناع یا پونه اضافه کرد.

افزایش اشتهای کودکان با مصرف متعادل شیر

اغلب کودکانی که دچار بی اشتهایی و بد غذایی هستند به جای غذا، شیر بسیار میل می کنند؛ اما خانواده ها باید این را در نظر داشته باشند، درست است که شیر برای سلامت کودکان بسیار مفید می باشد و همچنین جذب مواد معدنی و ویتامین در این سن بسیار بالا است؛ اما شیر نمی تواند جایگزین غذای اصلی کودکان شود؛ در نتیجه با این سبک از غذا خوردن شاهد افزایش اشتهای کودک نخواهید بود.

افزایش وزن کودک ؛ با متخصص حرفه ای مشورت کنید

مشکلات جسمی و روانی سبب کاهش وزن شدید در کودکان می شود. اگر توان افزایش وزن کودک خود را ندارید و یا کودک دچار بیماری شده است حتما با متخصص تغذیه صحبت کنید. متخصص مانع افزایش وزن کودک را شناسایی و یا راه حلی برای افزایش وزن ارائه می کند. برخی اختلالات روحی در کودک مانند استرس شدید، غم و اندوه و یا اختلال در غذا خوردن باعث کاهش وزن سریع می شود. همچنین برخی اختلالات جسمی مانند فیبروز کیستیک و یا نوزادان نارس باعث بروز کاهش وزن در کودک می شود.

افزایش وزن کودک ؛ میان وعده ها را قطع نکنید

میان وعده ها باعث می شوند کودک بین وعده های اصلی نیز غذا بخورد و در نتیجه در طول روز کالری بیشتری جذب کند. سعی کنید وعده های اصلی را منظم به کودک خود بدهید تا با میان وعده ها تداخلی نداشته باشند. برای صبح یا عصر که فرزندتان به مدرسه می رود میان وعده درست کنید و در کیف او بگذارید. مطمئن شوید در زمان مشخص از میان وعده استفاده می کند. حتی اگر احتیاج بود از معلم فرزند خود اجازه بگیرید تا میان وعده در بین کلاس بخورد. قبل از مدرسه یا قبل از ناهار سعی کنید یک میان وعده هرچند کوچک هم شده به کودک خود بدهید. میتوانید چنین مواردی را به کودک بدهید نصف ساندویچ، میوه، سیب زمینی پخته با پنیر و یا دیگر غذاهایی که کودکان دوست دارند. کلوچه کشمشی با شیر پر چرب هم یک میان وعده پر انرژی و سالم برای کودکان است. هرگز اجازه ندهید کودکتان یک وعده اصلی غذایی را از دست بدهد. صبحانه یک وعده الزامی برای کودک است و برای فعالیت در طول روز به او انرژی می دهد همینطور به کودک برای اضافه کردن وزن سالم کمک می کند. برای صبحانه غلات، نان تست، آب میوه طبیعی، ساندویچ کره بادام زمینی و شیر منبع مناسبی برای تامین انرژی و رساندن مواد مغذی به بدن کودک هستند. اگر کودک شما بعد از خوردن وعده اصلی همچنان احساس گرسنگی می کرد میتوانید به او سالاد میوه، بستنی میوه ای یا یک مشت آجیل بدهید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (275 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (153 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (131 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (103 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (44 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (41 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (43 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (32 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (24 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (24 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (22 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (22 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (21 نظر) رونمایی از خواهر زیبا و واقعی رحمان و رحیم پایتخت / فقط شباهت بی حد و اندازه به برادراش+عکس (20 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (17 نظر)
دیگران می‌خوانند   
سکانس خنده دار نعیمه نظام دوست: وقتی خارجی میشه و با مهمون روسی حرف میزنه +ویدئو/فقط خنده هاش وسط مکالمه... فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله سورپرایز تولد خاص علی دایی برای یک دوست و طرفدار/ چه کیک خرسی بامزه و قشنگی+عکس خواستگاری باحال مهران مدیری از نعیمه نظام دوست 20 ساله/ این سکانس عالیه+ویدیو اتمام حجت خلاقانه صاحب بوتیک تهرانی با خریداران درباره تعویض و پس دادن لباس +عکس/ مشخصه یا بیشتر توضیح بده😂 عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... کاظم نوربخش، سلمان نون خ: توی مراسم ختم به من میگن بخند! فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم خلاقیت خنده دار اُوستا معمار در طراحی در و پله برای ورودی/دکترا افتخاری حق توئه هم وطن+ عکس زیبایی و جذابیت منحصربفرد ندا قاسمی، شیرین سریال نون خ/برق نگاهش هوش از سر آدم می پراند+عکس رونمایی مژده لواسانی از کیف زیبا و شیکش به رنگ کرمی/ در عین سادگی خیلی خاصه+عکس نگاهی به عکس های خصوصی شاهان شکیبا مجری خوش بر و روی تی وی پلاس/ ماشالا چه چشمای خوشگلی بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی صدای بهشتی پسر شرکت کننده با خوانندگی آهنگ چشمای تو در برنامه صداتو +ویدئو/هنوزم چشمای تو مثل شبای پر ستارست... وقتی ستاره سادات قطبی کمبود نداشتن دختر رو با عروسک جبران میکنه+ویدیو/ ولی بهش میاد مامان دختر باشه نه 4 تا پسر خلاقیت منحصر به فرد یک مشتری در مدل موی درخواستی از آرایشگر حماسه آفرید +عکس/سلطان شینیون در سطح خاورمیانه😂 خلاقیت تحسین برانگیز شهرداری تبریز برای زیباسازی شهر حماسه آفرید/ این تصویر زیبا رو فقط تو ایران میشه دید+عکس مهران مدیری: گربه‌ام را هم به هنرمندان نمی‌دهم چه برسد به دخترم! +ویدئو اقدام تحسین برانگیز صاحب نیسان تبریزی در حمل بار با ماشینش+ویدیو/ سخاوت به جیب نیست به دله👌 نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس حضور چهره های فوتبالی برای عرض تسلیت به عابدزاده در مراسم ختم پدرش+عکس/از علی دایی و کریم باقری تا علی پروین و مهدی و رحمتی تصویری از رژه گشت کمیته در دهه شصت+ تاریخچه گشت ارشاد از اول انقلاب تاکنون خلاقیت خنده دار و حواس پرت کن فردی در رانندگی با ماشینی عجیب که سر و تهش برعکس شده+ویدیو/لامصب این معلوم نیست که داره میره یا میاد😂😂 بهترین سایت خرید پیج اینستاگرام در ایران کدام است؟ برای موفق شدن درترید باید این موارد را رعایت کنیم استوری عاشقانه هادی چوپان برای ته تغاری خونه اش/ چقدرم شعرش زیباست+عکس خلاقیت و شگرد هوشمندانه محمود احمدی نژاد برای دست ندادن با زنان+عکس 9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ قیمت هر متر مربع تخته سه لایه به چه عواملی بستگی دارد؟ پیشتازی در قشم در گردشگری روستایی؛ با رزرو تور قشم از این 7 روستا دیدن کنید رونمایی از چهره واقعی و جذاب امین میری، زهرمار خان سریال گیلدخت/ در خیابان اصلاً قابل شناسایی نیست+عکس (عکس) ست جالب و بهاری کت و دامن زرد به سبک مریم اوزرلی / چه خوب ست کرده به رنگ پوستشم میاد (تصاویر) چیدمان شیک و باسلیقه ی گوشه ای از اتاق خواب نرگس محمدی، بازیگر نقش "ستایش" و عروس حشمت فردوس (تصاویر) عجیبت ترین زن جهان با دو لگن و چهار پا که 5 فرزند بدنیا آورد/ نمونه نادری از یک انسان با دو بدن
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی 9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ دردسرهای چغاله خوردن زیاد معشوقه سوئدی محمدرضا شاه در ایران! استایل اسپرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در ژاپن که هرگز ندیده اید+عکس برگزاری مجدد آزمون سراسری در خراسان جنوبی دفترچه سوالات گروه علوم تجربی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده