بررسی و مشخصات فنی خودروی پژو ۲۰۷

  سه شنبه، 03 تیر 1399   زمان مطالعه 8 دقیقه
بررسی و مشخصات فنی خودروی پژو ۲۰۷
پژو ۲۰۷ دارای مصرف سوخت بسیار خوبی است، مصرف سوخت شهری، جاده ای و ترکیبی پژو ۲۰۷ به ترتیب برابر با ۸.۸، ۵.۴ و ۶.۶ در هر صد کیلومتر است، که مطمئنا در میان رقبا ارقام بسیار خوبی به حساب می آیند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، پس از توقف تولید 4 ساله ی پژو 207 – Peugeot 207، ایران خودرو پژو 207 ایرانیزه ی خود را در سال 1395 روانه ی بازار کرد. 207 جدید شامل تغییرات ظاهری از جمله چراغ های جدید جلو و عقب، آیینه و رینگ های جدید شده است. همچنین مانیتور لمسی، غربیلک فرمان جدید با دکمه های کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل، دی لایت، دوربین و سنسور عقب از جمله امکانات اضافه شده به 207 جدید هستند. علیرغم آنکه گزارش های مشتریان حاکی از ایراد و خرابی های عجیب برقی و فنی پژو 207 هستند، اما 207، به خصوص در تیپ اتوماتیک، به فروش خوبی دست یافته است. ظاهر به روزتر 207i نسبت به دیگر خودرو های اقتصادی داخلی و امکانات رفاهی قابل قبول آن از دلایل موفقیت این خودرو در بازار داخلی خودروست. برجسته ترین رقیب 207 اتوماتیک، رنو ساندرو اتوماتیک محسوب می شود. از مهمترین ویژگی های مثبت پژو ۲۰۷i می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پرشتاب
  • کم مصرف و در عین حال قدرتمند بودن موتور
  • قابلیت دینامیکی مناسب نسبت به رقبا
  • مطابق با تکنولوژی(نسبت به رقبایش به روز تر است)
  • خوش چهره(طراحی خوب و جوان پسند)

پژو ۲۰۷ آی در ایران به صورت زیر عرضه می شود:

  • فول آپشن
  • گیربکس دستی
  • گیربکس اتوماتیک

نکته جالب درباره ی پژو ۲۰۷ آی این است که این خودرو با نوع جاده ها، سوخت و آب و هوای مناطق گوناگون ایران توسط مهندسین سازگاری پیدا کرده است، متناسب سازی پژو ۲۰۷ آی با ایران باعث کمتر خراب شدن قطعات این خودرو شده که در پی آن کاهش هزینه ها را در پی دارد.

تصویر
پژو ۲۰۷ آی

معایب پژو ۲۰۷ آی

اولین عیب گیربکس:

درباره ی گیربکس پژو ۲۰۷ باید گفت که نامش AL4 است و دارای معایبی همچون:

  1. دارای تاخیر و ضربه های تقریبا شدید است.
  2. به موقع معکوس نمی دهد.

که این عیب پژو ۲۰۷ باعث شده که در این بخش پژو ۲۰۷ در برابر بعضی از رقیب هایش حرف زیادی برای گفتن نداشته باشد.

دومین عیب مونتاژ ضعیف:

شاید این بخش مختص پژو ۲۰۷ ساخته شده در ایران خودرو است و هرگز پژو ۲۰۶ پلاس یا پژو ۲۰۷ ساخت فرانسه این ایراد را نداشته باشند، به هرحال پژو ۲۰۷ در کل دارای مونتاژ خوبی نیست و مهمترین آن هم این است که کابین کیفیت ساخت خوبی ندارد و حتی بعد از کمی استفاده صدای جیر جیر میدهد.

تصویر
پژو ۲۰۷ آی

سومین عیب فضای داخلی:

خوب می رسیم به عیب بعدی که باعث شده پژو ۲۰۷ برای خانواده های نهایت ۳ تا ۴ نفره مناسب باشد، چرا که در بخش عقب هرگز نمیتوان احساس راحتی کرد، این ایراد افراد قد بلند را هم در مسافت های طولانی اذیت می کند، شاید بتوان گفت که رنو ساندرو از این نظر گوی سبقت را از پژو ۲۰۷ ربوده است.

چهارمین ایراد بالا بودن قیمت قطعات:

اگر قبلا پژو ۲۰۶ داشتید، مطمئنا گذرتان به تعمیرگاه افتاده است و متحمل پرداخت هزینه بالا برای تعویض یک قطعه شده اید. حال اگر قصد خرید پژو ۲۰۷ را دارید باید به شما بگویم که این قیمت بالای قطعه در ۲۰۷ هم وجود دارد، هرچند که مهندسین با متناسب سازی این خودرو سعی در رفع این ایراد داشته اند.(همان طور که در ابتدا مقاله توضیح دادم.)(با توجه به بازه قیمتی این بخش ایراد محسوب می شود.)

محاسن پژو ۲۰۷

اولین حسن موتور:

موتور این خودرو که به موتور TU5 معروف است، قبلا در زیر کاپوت خودروهای داخلی خوبی جا خوش کرده است، که معروفترین آن پژو ۲۰۶ تیپ ۶ می باشد، این موتور قادر به تولید ۱۰۵ اسب بخار قدرت در ۵۸۰۰ دور در دقیقه است و ماکزیمم گشتاورش هم ۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه می باشد، درباره ی حجم موتور هم باید گفت که این موتور ۱۵۸۷ سی سی حجم را داراست.

آنقدر در کشور خودرو با موتور TU5 وجود دارد که نیازی به گفتن جزییات آن نیست، چرا که عده زیادی عاشق این موتور هستند و عده ای هم از آن ناراضی اما آنچه که مسلم است این است که این موتور در این بازه قیمتی موتور بسیار خوبی محسوب می شود، چرا که خودروهای دارای این موتور همواره چالاک و کم مصرف بوده اند، ناگفته نماند که عده ای معتقدند که با توجه به داخلی سازی این موتور از کیفیت آن کاسته شده است و هرگز نمی توان موتور TU5 فرانسه را با ایرانی آن مقایسه نمود. درباره ی رقبا پژو ۲۰۷ هم باید گفت که رنو ساندرو هم که در زیر کاپوت خود موتور تندر ۹۰ را دارد از این نظر در برابر پژو ۲۰۷ کم نخواهد آورد، چرا که تندر ۹۰ با توجه به طراحی ضعیفش به واسطه همین موتور خوب دارای محبوبیت در نزد ایرانیان شده است.

تصویر
طراحی داخلی پژو ۲۰۷ آی

دومین حسن شتاب و مصرف سوخت:

پژو ۲۰۷ دارای مصرف سوخت بسیار خوبی است، مصرف سوخت شهری، جاده ای و ترکیبی پژو ۲۰۷ به ترتیب برابر با ۸.۸، ۵.۴ و ۶.۶ در هر صد کیلومتر است، که مطمئنا در میان رقبا ارقام بسیار خوبی به حساب می آیند.

در مورد شتاب صفر تا صد این خودرو هم باید گفت که ۱۱.۶ ثانیه است و ماکزیمم سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت را داراست، در جدول زیر به مقایسه پژو ۲۰۷ با رقبای هم قیمتش در بازار ایران پرداخته ایم.

مشخصات تندر ۹۰ دنا پژو ۲۰۷i رنو ساندرو دستی
حداکثر توان خروجی (اسب بخار) ۱۰۵ ۱۰۵ ۱۰۵ ۱۰۵
مصرف سوخت ترکیبی(لیتر) ۸٫۳ ۸٫۶ ۶٫۶ ۶.۷
حجم باک بنزین(لیتر) ۵۰ ۷۰ ۵۰ ۵۰
حجم صندوق عقب(لیتر) ۵۱۰ ۵۰۰ ۲۴۵ ۳۲۰
حداکثر سرعت(کیلومتر در ساعت) ۱۷۵ ۱۹۰ ۱۹۰ ۱۷۵
شتاب صفر تا صد(ثانیه) ۱۱٫۷ ۱۱٫۲ ۱۱.۶ ۱۰.۵

سومین حسن طراحی:

پژو ۲۰۷i با پژو ۲۰۷ قبلی تفاوت هایی را دارد، در زیر به بیان این تفاوت ها می پردازیم:

  • اضافه شدن چراغ دی لایت به جلو
  • کم شدن کمی از برامدگی چراغ ۲۰۷ قدیمی
  • تلسکوپی بودن چراغ نور پایین
  • برجسته شدن چراغ عقب
  • led شدن چراغ های عقب
  • آینه بغل شکل تخم مرغی جدید پیدا کرده است.
  • راهنمای led روی آینه ها نصب شده است.
  • فرمان مالتی کنترل(کلید های کنترلی کروز کنترل ضبط و… دارد)
  • سیستم صوتی تصویری(مانیتور ۷ اینچ لمسی)
  • سیستم پخش dvd دارد.
  • navigation در سیستم مالتی مدیا
  • اطلاعات سفری در سیستم مالتی مدیا(چقدر راه رفته، چه وقت روغنش عوض شده)
  • پدال گاز برقی می باشد.
  • دوربین دنده عقب که بالای پلاک سمت چپ است.
  • کروز کنترل

در این بازه قیمتی هرگز نمی توان خودرویی را با چنین کابین جذاب و جوان پسندی پیدا کرد و قطعا طراحی داخلی و خارجی پژو ۲۰۷i این خودرو را در برابر رقبایش به شدت جلو انداخته است.

تفاوت پژو ۲۰۷ و پژو ۲۰۶ پلاس در حالت کلی:

در رابطه با پژو ۲۰۷ باید گفت که ما درباره ی یک خودرو جدید صحبت نمی کنیم، و داریم درباره یک فیس لیفت صحبت می کنیم، در کل خودروی پژو ۲۰۶ در اروپا و کشورهایی که شریک تجاری پژو فرانسه هستند دارای محبوبیت خاصی بود و همین امر هم باعث فروش بالای این خودرو شد اما در یک زمان به علت تکراری شدن این خودرو شاهد کاهش فروش پژو ۲۰۶ بودیم که همین امر باعث شد تا مسئولین و مهندسین پژو به فکر یک تغییر برای جلوگیری از این کاهش فروش بیفتند، و در آخر تصمیم به ساخت پژو ۲۰۶ پلاس و پژو ۲۰۷ گرفتند، پژو ۲۰۶ پلاس و پژو ۲۰۷ در کل شبیه هم بودند و فقط برای پوشش دادن تمام سلیقه ها با کمی تغییر و با دو نام مختلف عرضه شدند، تنها تغییر کلی این دو خودرو طراحی عقب آن ها می باشد و در سایر نقاط این دو خودرو به هم شبیه هستند.(البته تفاوت های جزیی دیگر هم دارند ولی آنقدر مهم و کلی نیستند.)

  • پشت پژو ۲۰۷ کمی به i20 شباهت دارد و یک شیشه مثلثی شکل در کنار آینه بغل دارد.
  • پژو ۲۰۶ پلاس همین خودروی پژو ۲۰۷ موجود در ایران است. و نیازی به توضیح درباره ی آن نیست.

جالب است بدانید که در برخی از کشورهای شریک پژو هم به مانند ایران پژو ۲۰۶ پلاس تولید می شود و کمپانی سازنده آنها هم این خودرو را به مانند ایران خودرو پژو ۲۰۷ نامگذاری کردند.

مشخصات فنی پژو ۲۰۷
نام در کشور زادگاه پژو ۲۰۶ پلاس
حجم موتور ۱۵۸۷ cc
پیشرانه چهار سیلندر خطی
بیشترین قدرت ۱۰۵ اسب بخار
بیشترین گشتاور ۱۴۲ نیوتون بر متر
شتاب اعلام شده از ایران خودرو(ثانیه) ۱۱٫۶
مصرف سوخت ترکيبي اعلام شده از ایران خودرو(لیتر) ۶٫۶
وزن خودرو بدون احتساب مایعات(کیلوگرم) ۱۰۵۴

چهارمین حسن امکانات رفاهی:

خوب فکر کنم در بخش طراحی در این خصوص صحبت شد و به بیان کلی امکانات رفاهی پژو ۲۰۷i پرداختیم اما خوب در زیر به بیان امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو به صورت کامل می پردازیم:

  • سيستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD و EBA), ترمز جلو ديسكي با سيستم خنك شونده, ترمز عقب ديسكي توپر
  • كيسه هواي راننده و سرنشين جلو
  • استاندارد آلایندگی يورو چهار
  • فرمان هیدرولیک
  • سیستم تهویه اتوماتيك
  • سیستم صوتی:سيستم مالتي مديا با صفحه نمايش ۷ اينچي لمسي ، سيستم رهياب، دي وي دي، پورت USB ، بلندگو درهاي جلو و عقب ، تيوتر صوتي جلو ، فرمان MFC
  • چراغها چراغ مه شكن جلو و عقب,قابليت تنظيم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو ، چراغ جديد عقب ، چراغ جلو مجهز به چراغ روز
  • آينه هاي جانبي راهنما دار ،آينه هاي جانبي برقي هم رنگ بدنه
  • شيشه بالابر برقي درهاي جلو و عقب
  • تزئینات تريم خاكستري
  • تجهیزات ایمنی:ايموبيلايزر, قفل مركزي با ريموت ، كمربندهاي ايمني سرنشينان جلو ۳ نقطه اي با قابليت تنظيم ارتفاع،كمربند سرنشينان عقب ۳ نقطه اي ،صندلي عقب مجهز به ايزوفيكس ، سنسور دنده عقب ،دوربين دنده عقب
  • صندلي راننده و سرنشين با قابليت تنظيم۴جهت بصورت دستي, پشت سري جلو وعقب قابل تنظيم
  • رینگ آلومينيومي
  • موبايل هنذفري
  • كروز كنترل

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (642 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (148 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (60 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان