ساعدنیوز
ساعدنیوز

بهترین خواص برنج سفید که تا به حال نمیدانستید!

  دوشنبه، 31 مرداد 1401   زمان مطالعه 10 دقیقه
بهترین خواص برنج سفید که تا به حال نمیدانستید!
یکی از مفیدترین خوراکی‌های با ارزشی که تاکنون در جهان شناسایی شده و هر روزه طرفداران زیادی را مجذوب خود می‌کند، برنج است. این ماده غذایی مفید سرشار از ویتامین و مواد مغذی برای سلامت بشر محسوب می‌شود. طرفداران این غلات پر‌انرژی از خواص برنج سفید آگاهند.در ادامه به شرح خواص برنج سفید میپردازیم.

برنج سفید برنجی کوبیده شده است که پوسته، سبوس و جوانه آن حذف شده است. این کار، طعم، بافت و ظاهر برنج را تغییر می دهد و از فساد آن جلوگیری می کند، عمر نگهداری آن را افزایش می دهد و هضم آن را آسان می کند. پس از کوبیده شدن (پوسته کردن)، برنج صیقل داده می شود و در نتیجه، دانه ای با ظاهری روشن، سفید و براق به دست می آید. فرآیندهای شالی کوبی باعث کاهش مواد مغذی برنج می شود. رژیم غذایی نامتعادل مبتنی بر برنج سفید غنی نشده، بسیاری از افراد را به دلیل کمبود تیامین (ویتامین ب۱) در مقابل بیماری بری بری آسیب پذیر می کند. برنج سفید اغلب با برخی از مواد مغذی که در طول فرآوری از آن حذف می شوند، غنی می شود. غنی سازی برنج سفید با ویتامین ب۱، نیاسین و آهن طبق قانون در ایالات متحده زمانی که برنج توسط برنامه های دولتی در مدارس، سازمان های غیرانتفاعی یا کشورهای خارجی توزیع می شود، الزامی است. مانند سایر غذاهای طبیعی، ترکیب دقیق غذایی برنج، بسته به نوع، شرایط خاک، شرایط محیطی و انواع کودها کمی متفاوت است.

برنج سفید

ارزش غذایی برنج سفید

100 گرم برنج سفید پخته شده 130 کالری را ارائه می دهد و حاوی 69٪ آب، 2.4 گرم پروتئین ، 28.7 گرم کربوهیدرات ، 0.2 گرم چربی کل است که چربی اشباع آن 0.05 گرم، چربی اشباع نشده 0.06 گرم، چربی غیر اشباع 0.05 گرم است، امگا 3 برابر با 0.01 گرم و امگا 6 برابر با 04/0 گرم با صفر درصد چربی ترانس، قند و فیبر است. برنج از غلات بسیار مغذی و پُر مصرف ترین غذای دو سوم جمعیت جهان محسوب می شود. ویژگی های خاص برنج، آن را به یک ماده ی غذایی پُر مصرف، برای تأمین نیازهای غذایی تبدیل کرده است.برنج فاقد چربی، کلسترول، گلوتن و سدیم می باشد. هضم این ماده ی غذایی بسیار آسان است. برخی برنج را گرم و برخی برنج را سرد، و بعضی معتدل می دانند اما همگی بر خشک بودنهم نظر هستند. برخی افراد برنج را مرکب القوی می دانند زیرا پس از جوشیده شدن در آب و آبکش کردن و پختن چلو ، جرم آن اول سرد و آب آن ا گرم است. اما در صورت پخت برنج به شکل کته مایل به گرمی می شود.مصلح برنج زعفران، شوید، زیره سیاه و خیساندن در آب نمک میباشد.

خواص برنج سفید

حتما زیاد شنیده اید که مصرف برنج سفید متضاد با یک سبک زندگی سالم و کاهش وزن است. اما آیا واقعا چنین چیزی صحت دارد؟ برنج سفید چیزی نیست جز، برنج آسیاب شده ی بدون پوسته و سبوس. این فرآیند، شاید ظاهر و طعم برنج را تغییر دهد، اما طول ماندگاری آن را بیشتر می کند. پس از آسیاب کردن، برنج، تصفیه شده و دانه های سفید آن تحویل شما داده می شود. بنابراین می توان گفت که برنج سفید یک محصول فرآوری شده است. اما آیا این بدان معناست که برنج سفید یک ماده ی مضر است؟ خیر. برنج سفید، سم نیست. حتی در بسیاری از موارد مفید نیز هست.

به افزایش وزن سالم کمک می کند

درست است که مصرف بیش از حد برنج موجب چاق شدن می شود، اما روش سالمی برای افزایش وزن در افراد لاغر محسوب می شود. افراد چاق یا دارای وزن سلامت، باید مصرف آن را محدود کنند، چرا که منجر به افزایش وزن می شود. در حقیقت، هر غذایی که مواد موردنیاز بدن را تأمین کند، بدون اینکه تأثیرات منفی به همراه داشته باشد، یک امتیاز بزرگ برای سلامتی محسوب می شود. سطح بسیار اندک چربی، کلسترول و سدیم، به کاهش چاقی و عوارض مرتبط با آن کمک می کند.

برای بدنسازان مفید است

برنج سفید، منبع خوبی از کربوهیدرات است که برای بدنسازان بسیار مفید می باشد. از آنجا که بدنسازها 5 تا 6 وعده غذا در روز مصرف می کنند، این ماده ی غذایی به خوبی کربوهیدرات مورد نیاز آنها را فراهم می کند. این ماده، یک میان وعده ی مفید برای پیش و پس از ورزش نیز محسوب می شود. پیش از ورزش، کربوهیدرات برای تامین انرژی، مورد نیاز است و پس از ورزش نیز این کربوهیدرات های زود هضم، آمینو اسیدها (واحدهای تشکیل دهنده ی پروتئین) را به ماهیچه ها می فرستند تا بدن، سریع تر شروع به ریکاوری کند.

بدنسازی و برنج

فاقد گلوتن است

گلوتن، پروتئینیست که در گندم و جو وجود دارد و بسیاری از افراد به آن حساسیت دارند. هرچند برخی از محصولات با پایه ی برنج، حاوی گلوتن هستند، اما برنج سفید به طور طبیعی عاری از آن است. گلوتن یک پروتئین موجود در گندم، جو و چاودار است که در افراد مبتلا به سلیاک یا حساسیت به گلوتن، واکنش های شدید گوارشی و آلرژیک، آسیب به روده و در نتیجه سوء جذب را ایجاد می کند. انواع برنج ایرانی فاقد گلوتن بوده و برای این افراد و همچنین کسانی که از رژیم های بدون گلوتن تبعیت می کنند، بسیار مناسب است.

کمک به سم زدایی و دفع چربی ها

شاید بسیار شنیده اید که برنج باعث چاقی می شود. پژوهش ها نشان می دهد یکی از خواص برنج سفید سم زدایی روده هاست، به دفع چربی ها کمک کرده و در نهایت سبب لاغری می شود. این موارد از فواید وجود فیبر در برنج است. درصورتی که میزان و شیوه مصرف اصولی باشد، این نتایج درخشان علمی را در وجود خود احساس خواهید کرد. سطح پایین چربی، کلسترول و سدیم به کاهش چاقی کمک می کند و می تواند عوارض مرتبط با اضافه وزن را کاهش دهد. برنج یکی از مواد غذایی است که به طور گسترده در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد زیرا می تواند افراد را در مقادیر کم سیر کند و سالم نگه دارد.

پیشگیری از انواع سرطان

برنج حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است. این ماده به حذف رادیکال های آزاد در بدن کمک می کند و باعث سرکوب کردن سلول های سرطانی می شود. خواص برنج برای مو انواع مواد معدنی، ویتامین ها و نشاسته در برنج موجود است. در زمان های قدیم زنان چینی و ژاپنی خواص برنج برای مو را کشف کرده اند و از آب برنج برای شست و شوی موها استفاده می کردند. آب برنج که از خیساندن یا پختن برنج به دست می آید، برای تقویت و لطافت موها مفید است. رشد موها، تثبیت رنگ، درخشان شدن و صافی مو نیز از خواص برنج تشخیص داده شده است. امروزه در صنعت مد و زیبایی و تولید مواد آرایشی از خواص برنج برای مو استفاده کرده اند. همه این فواید به دلیل وجود ماده ای به نام اینوزیتول و نشاسته است.

منبع اصلی انرژی

همانطور که قبلاً توضیح داده شد، می توان نتیجه گرفت که برنج به عنوان منبع اصلی انرژی برای بیشتر انسان های آسیایی تبدیل شده است. همچنین، برنج دارای مقدار زیادی کربوهیدرات است که توسط بدن انسان به عنوان سوخت برای انجام فعالیت های خود استفاده می شود. به همین دلیل است که مردم اکثر جنوب شرقی آسیا برنج را به عنوان غذای اصلی مصرف می کنند. کربوهیدرات ها نقش بسیار مهمی در تعیین نگرش ذهنی و یک ذهن سالم دارند. بدون کربوهیدرات، بدن ممکن است احساس قدرت کمتری کند، نمی تواند خوب فکر کند، اختلالات عاطفی، افسردگی نیز به وجود می آیند.

فردی درحال خوردن برنج سفید

تقویت پوست سالم

فیبر موجود در برنج نه تنها به عنوان منبع اصلی انرژی بدن، بلکه برای حفظ پوست سالم نیز بسیار مناسب است. فیبر می تواند انواع مختلف سموم، باکتری ها و قارچ ها را از مواد غذایی و به دستگاه گوارش منتقل کند. انواع مختلف سموم و سایر باکتری ها می توانند سلامت پوست را مانند آکنه و پوست مات و تیره کاهش دهند. بنابراین مصرف فیبر به بدن شما در حفظ پوست سالم کمک می کند. مقادیر قابل توجه آنتی اکسیدان های موجود در برنج سفید با بهبود الاستیسیته و استحکام پوست، باعث رفع چین و چروک صورت و زیر چشم شده و به جوان سازی پوست صورت کمک می کند. کارشناسان پزشکی می گویند که استفاده از پودر برنج سفید به صورت موضعی می تواند به درمان بیماری های پوستی کمک کند. پزشکان آیورودا می گویند که برنج سفید به دلیل خواص خنک کنندگی که دارد برای رفع التهاب پوست مفید است.

بهبود متابولیسم

برنج منبع عالی ویتامین ها و مواد معدنی مانند نیاسین ، ویتامین D ، کلسیم ، فیبر ، آهن ، تیامین و ریبوفلاوین است. این ویتامین ها پایه و اساس متابولیسم بدن ، سلامت سیستم ایمنی بدن و عملکرد کلی سیستم های اندام را فراهم می کنند ، زیرا ویتامین ها معمولاً در اساسی ترین فعالیت های بدن مصرف می شوند. برنج یکی از منابع عالی برای تأمین مواد معدنی و ویتامین ها به شمار می رود؛ می دانیم که ویتامین ها، برای بسیاری از فعالیت ها و عملکردهای بدن ضروری هستند و برنج یکی از منابع مهم برای تأمین این ویتامین ها به شمار می رود.

جلوگیری از آلزایمر

برنج حاوی مقادیر زیادی مواد مغذی است که رشد و فعالیت انتقال دهنده های عصبی را تحریک می کند و در نتیجه به میزان قابل توجه از ابتلا به بیماری آلزایمر جلوگیری می کند. گونه های مختلفی از برنج ها برای تحریک آنزیم های محافظت کننده عصبی در مغز یافت شده اند، که اثرات رادیکال های آزاد و سایر سموم خطرناک که می توانند باعث زوال عقل و بیماری آلزایمر شوند را مهار می کنند. تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان می دهد که انواع برنج وحشی می تواند آنزیم های نوروپروتکتیو مغز را تحریک به فعالیت کند و در نتیجه این فعالیت از اثرگداری رادیکال های آزاد برروی مغز ممانعت می نماید و این گونه با مصرف برنج مغز انسان از خطرات زوال عقل، آلزایمر و فراموشی در امان می ماند.

آلزایمر

از بین بردن IBS (سندروم روده تحریک پذیر)

برنج حاوی نشاسته ی مقاوم است که پس از رسیدن به روده ها، باعث تحریک رشد باکتری های مفیدی می شود که به حرکت طبیعی روده ها کمک می کنند. این نشاسته های نامحلول همچنین در کاهش تأثیر بیماری هایی مثل سندروم روده تحریک پذیر و اسهال مؤثر هستند. به گفته ی مؤسسه ی بین المللی تحقیقات برنج در فیلیپین، ارزش غذایی برنج باید تا حد امکان افزایش یابد تا مردم جهان بتوانند از مزایای آن بهره مند شوند. با توجه به اینکه برنج، بیشترین حجم غلات را در اکثر نقاط جهان به خود اختصاص داده است، بنابراین می تواند زندگی میلیون ها انسانی را که از آن استفاده می کنند، بهبود بخشد. در حال حاضر محققان تلاش می کنند با ترکیب روش های سنتی کشت برنج با بیوتکنولوژی مدرن، ارزش میکرونوترینت این دانه ها را افزایش بدهند. آنها معتقدند که پرورش برنج همراه با ترکیبات آهن و زینک، از طریق روش تقویت زیستی امکان پذیر است. این روند همچنین می تواند به محصولاتی با کیفیت بالا منجر شود که طبیعتا برای کشاورزان و مصرف کنندگان خوشایند خواهد بود.

کلام آخر

انواع برنج سفید ایرانی که در نقاط شمالی و برخی نقاط ایران کشت می شوند، شامل دانه بلند، دانه کوتاه و متوسط هستند. حجم زیادی از برنج کشور در استان های شمالی کشور و در حاشیه دریای خزر تامین می شود. برنج با آب و هوای مرطوب و معتدل سازگارتر است.برنج موردنیاز مردم دنیا در کشورهای آسیایی کشت شده و به تولید انبوه رسیده است. در ایران برنج کاربردهای زیادی دارد. آرد برنج، سبوس برنج در مصارف خوراکی و تهیه ماسک برای زیبایی و تقویت پوست استفاده می شود. خواص برنج برای مو نیز مفید گزارش شده است. خواص برنج سفید و ارزش غذایی آن به نوع پخت و شیوه مصرف بستگی دارد. برای تهیه برنج سفید مولفه هایی وجود دارد و هنگام خرید باید اطلاعایی درباره کیفیت انواع برنج کسب کنید. اگر به خواص برنج سیاه، سفید، قهوه ای یا به خواص برنج هندی علاقه مند هستید، باید سراغ برندهای معروف و باکیفیت بروید و نوع مرغوبی از این ماده غذایی لذیذ را در سفره خود داشته باشید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سوژه شدن موجودی حساب هوش پران مشتری مغازه موبایل فروشی+عکس/ تا حالا این همه عدد رو کنار هم ندیده بودم که امروز دیدم🙄 (640 نظر) میزبانی حسن روحانی از سیاستمداران و اقوام در مراسم عید دیدنی در منزل زیبا و ایرانی پسندش+ عکس/ چه مبلمانی، چه فرش هایی، از همه مهمتر چه خونه دلبازی😍 (409 نظر) مراسم سلام عید نوروز و اهداء سکه توسط فرح پهلوی به همسران مقامات دولتی +عکس/ ولخرجی زن تازه به دوران رسیده زمانی که مردم غرق در فقر و بدبختی بودند! (391 نظر) خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای گرم کردن آب حماسه ساز شد/ خسته نباشی هم وطن+ عکس (253 نظر) تلاوت زیبا و دلنشین سوره شمس توسط رهبر معظم انقلاب+ویدئو (244 نظر) صبحانه مفصل و رنگارنگ دو نفره رضا گلزار و آیسان خانوم+عکس/از خاویار گرفته تا آواکادو و انار وحشی... (201 نظر) تصویری از عیادت نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا از رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان (200 نظر) روایتی از هواپیمایی که برای آوردن یک روبان عروسی برای فرح پهلوی از تهران به پاریس رفت! (177 نظر) رونمایی منوچهر هادی از خواهر و شوهر خواهر پزشکش+ عکس/ به قولی مخ خانواده ایشون هستن که پسرش هم دکتره (159 نظر) حضور علی دایی در رستوران شیک فریبا نادری به صرف افطار+عکس/ ذوق و خوشحالی خانم بازیگر از حضور شهریار ایران در رستورانش (159 نظر) خلاقیت منحصر به فرد پسر مشهدی با ساخت تریلی حماسه آفرید/ هیلتر هم مغز اینو نداشت!+عکس (145 نظر) دو پادشاه یکی از ایران (ناصرالدین شاه) و دیگری از ژاپن (میجی) در یک زمان به اروپا رفتند/ تفاوت ها را بنگرید (139 نظر) خواهر یکتا ناصر سکوتش را شکست (130 نظر) مراسم تولد جگرسوز آزاده نامداری در خانه ابدی اش و گریه های دلخراش همسر و پدرش/ روحت شاد+ عکس (128 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک برند خارجی در اختراع کیف برای نون بربری/ مشکل حمل و نقل بربری هم حل شد خدارو شکر😂+عکس (130 نظر)
دیگران می‌خوانند   
هنرنمایی و انتقاد ایرج نوذری از تغییر لحن برخی افراد در آنتن زنده+ویدئو/ فقط خنده های المیرا شریفی مقدم😂 حضور رهبر معظم انقلاب در مراسم عقد مهدی هاشمی فرزند مرحوم هاشمی رفسنجانی+عکس/ خجالتی بودن داماد در تصویر مشهوده پیشنهادات وسوسه برانگیز مریم رجوی و مسعود رجوی به اسرا چه بود؟ (عکس) پاسخ خنده دار دانش آموز به سوال ادبیات در ورقه امتحانی/ کاش کتابو یه ورق میزدی!! عیدی دادن ناصرالدین شاه سوژه شد /هیچ وقت آن‌قدر شاهزاده ندیده بودیم! خلاقیت خنده دار یک بانوی اهل فن ایرانی در استفاده کاربردی از دریل حماسه آفرید/ هم کدبانو هم فنی +عکس خلاقیت منحصربفرد در طراحی راه پله با الهام از میوه ها/ چشم نمیشه ازشون برداشت + عکس تصویری از پسر شهاب حسینی بازیگر قباد در سریال شهرزاد که از خودش بزرگتر است/به شهاب حسینی نمیخوره پسری به این بزرگی داشته باشه (ویدئو) تجربهٔ شیرین مرگ در کودکی و دیدن رنگ‌هایی از جنس نور/ استاد محمود فرشچیان در برنامهٔ زندگی پس از زندگی روایت می‌کند بیوگرافی و زندگینامۀ دکتر آذر اندامی باکتری‌شناس و کاشف واکسن شبه وبای التور در ایران نگاهی به چیدمان شیک هفت سین کریم باقری اسطوره فوتبال/ چه خونه زندگی داره+عکس خوانندگی بی‌نظیر شرکت کننده خوش صدای صداتو با آهنگ اصیل ایرانی/ چقدر فوق العاده سنتور میرنه+ویدیو جشن تولد ساده و خلوت بهرام افشاری بهتاش سریال پایتخت درکنار نوید محمدزاده و رفیق فابش+عکس (فیلم) خلاقیت جالب و جنجالی راننده اسنپ در محیط داخلی خودرو که غوغا کرده!/راننده خوش ذوق! (عکس) عاشقانه شاهرخ استخری و همسرش در ایام عید/ این دو زوج جنجالی هرروز جوان‌تر از دیروز می‌شوند! (عکس) پریناز ایزدیار بازیگر نقش جیران ناصرالدین شاه با این عکس‌های زیبا نوروز را جشن گرفت! سفره های مجلل افطاری و سحری شاه خوش اشتهای قاجار برای درباریان و همسرانش/ چلو کباب و آبگوشت و ...+عکس نوشته قشنگ و تحسین برانگیز روی شیشه یک مغازه‌ بستنی فروشی جلب توجه کرد!!/بزرگ منشی و خوب بودن به دارایی انسان نیست به قلب مهربان و بخشندگی اوست! افطاری ساده و خوشمزه ستاره سادات قطبی مجری پرانرژی در ماه رمضان+عکس خلاقیت خنده دار و حماسه ساز یک متورسوار ایرانی برای حمل بار/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس رونمایی از عکس سرعقد حامد آهنگی و خانومش لحظه انداختن حلقه ازدواج / از اولش هم انقدر خوش خنده بوده😂 تهران گردی رضا قوچان نژاد، شوهر خواهر خوشتیپ و باکلاس ساره بیات همراه با پسرش+عکس (فیلم) افطاری ساده و صمیمی در بیت رهبری و پذیرایی دوستانه رهبر معظم انقلاب از مهمانان/ یک لقمه نان با دل خوش بیوگرافی حامد سلطانی مجری اعجوبه ها و سال تحویل/ همسر اول دوم و علت تصادف + فیلم و عکس‌های جذاب و دیدنی (عکس) چیدمان مبلمان استیل و سلطنتی خونه وریا غفوری و همسر چشم رنگی اش در یک جشن تولد عاشقانه/ ماشالا چقدر به هم میان😍 آمار تلفات حمله اسرائیل به حلب سوریه + جزئیات دیزاین شیک کیک حامد سلطانی مجری برنامه سال تحویل با یک عکس عاشقانه برای سالگرد ازدواجشان+عکس بارش باران و کاهش دمای برخی استانها گام های استوار دولت در مسیر «جهش تولید»؛ غول‌های صنعت به میدان بازگشتند (عکس) ابتکار خنده دار جوان ایرانی در پیوند موفقیت آمیز درب بازکن نوشابه به در ماشین/ سلطان مدیریت بحران😂👌 پرهیز از تخریب در انتخابات، همواره مورد تاکید رهبری بوده است عزای خانواده شیرازی به جشن تبدیل شد + جزئیات (عکس) خلاقیت خنده دار یک ایرانی در نصب شیر آب روشویی به پراید/ لامصب از مغزش بهینه استفاده کرده😂 انتشار اولین عکس از رهبر معظم انقلاب با لباس محلی سیستان و بلوچستان 10 آقازاده ای که تاکنون پای میز محاکمه رفته اند / اجرای عدالت حتی برای فرزندان هاشمی رفسنجانی، آیت الله جنتی و .... علی دایی 4 برادر خوش تیپ و عجیب‌تر از خود دارد؛ افسانه 5 برادران خانواده شهریار خانه تاریخی حیرت انگیز در گود چهک شهر بهبهان + تصاویر توصیه به استعفای سفیر ایران در باکو به خاطر مصاحبه با یک خبرنگار با پوشش زننده از سوی رسانه اصولگرا پاسخ جالب رهبر انقلاب به طلبه‌ای که از ایشان افطاری می‌خواست +فیلم/ما کجاییم در این بحر تفکّر ... پاداش 4 میلیارد تومانی برای بچه‌دار شدن خبرساز شد
تیتر امروز   
آمار تلفات حمله اسرائیل به حلب سوریه + جزئیات بارش باران و کاهش دمای برخی استانها گام های استوار دولت در مسیر «جهش تولید»؛ غول‌های صنعت به میدان بازگشتند پرهیز از تخریب در انتخابات، همواره مورد تاکید رهبری بوده است عزای خانواده شیرازی به جشن تبدیل شد + جزئیات 10 آقازاده ای که تاکنون پای میز محاکمه رفته اند / اجرای عدالت حتی برای فرزندان هاشمی رفسنجانی، آیت الله جنتی و .... علی دایی 4 برادر خوش تیپ و عجیب‌تر از خود دارد؛ افسانه 5 برادران خانواده شهریار توصیه به استعفای سفیر ایران در باکو به خاطر مصاحبه با یک خبرنگار با پوشش زننده از سوی رسانه اصولگرا پاداش 4 میلیارد تومانی برای بچه‌دار شدن خبرساز شد حواشی داغ امروز جمعه 10 فروردین 1403 / یادگاری عجیب علیرضا جهانبخش برای دختر هلندی! 4 بازیگر فوت شده‌یِ سریال خانه به دوش پس از پایان فیلمبرداری+عکس/ روحشون شاد و یادشون گرامی پیشنهادات وسوسه برانگیز مریم رجوی و مسعود رجوی به اسرا چه بود؟ عیدی دادن ناصرالدین شاه سوژه شد /هیچ وقت آن‌قدر شاهزاده ندیده بودیم! بیوگرافی حامد سلطانی مجری اعجوبه ها و سال تحویل/ همسر اول دوم و علت تصادف + فیلم و عکس‌های جذاب و دیدنی جلوه‌گری فرح دیبا با چادر توری در حرم امام رضا/اقدامات ریاکارانه برای بهره برداری سیاسی از دین!