بهترین رژیم غذایی برای به تاخیر انداختن پیری

  دوشنبه، 07 مهر 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
بهترین رژیم غذایی برای به تاخیر انداختن پیری
برخی مطالعات نشان می دهد، سلامت پوست در گرو تأمین مواد مغذی موردنیاز آن است. با اصلاح برنامه غذایی می توان روند پیری را به تأخیر انداخت و از چین و چروک پوست جلوگیری کرد.

با اصلاح برنامه غذايي مي توان روند پيري را به تأخير انداخت و از چين و چروک پوست جلوگيري کرد. در ادامه مطلب به برخي مواد غذايي مفيد براي مقابله با روند پيري و حفظ سلامت پوست اشاره مي شود.

چه غذاهایی برای ضد پیری بهترین انتخاب هستند؟

بسیاری از غذاها برای کاهش سرعت پیشرفت بیماری های وابسته به سن به عنوان مفید معرفی شده اند. غذاهایی که فواید امیدوار کننده ای از خود نشان داده اند زیرا از مسیرهای ضد التهاب یا سم زدایی در بدن پشتیبانی می کنند شامل سیر، بلوبری، آووکادو، و سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی است.
شایان ذکر است که بسیاری از انجمن هایی که غذاهای جداگانه را به فواید ضد پیری مرتبط می کنند بر کیفیت مواد مغذی آن غذاها متمرکز هستند. یک رژیم غذایی غنی از میوه ها، سبزیجات، ماهی های چرب و پروتئین های بدون چربی با کیفیت خوب که مطابق با سبک غذایی مدیترانه ای است فواید زیادی از جمله حمایت از سلامت استخوان و قلب و عروق، حفظ توده عضلانی بدن بدون چربی و کند کردن پیشرفت اختلالات شناختی را فراهم می کند.

زغال اخته:

بنا به تحقیقات، غذاهایی که حاوی فیتوکمیکال ها یا مواد شیمیایی گیاهی هستند، به کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو در بدن کمک می کنند. در واقع این غذاها به کاهش آسیب سلولی و بافت منجر شده و روند پیری را به تعویق می اندازند. خبر خوب این است که زغال اخته سرشار از مواد شیمیایی گیاهی و آنتی اکسیدان هایی مانند آنتوسیانین است.

بادام:

محققان معتقدند که یک رژیم غذایی سرشار از منیزیم نقش مهمی در کند شدن روند پیری دارد. اگرچه بادام سرشار از این ماده معدنی است اما اگر به خوردن آن علاقه ای ندارید، می توانید بادام زمینی را جایگزین آن کنید. اسفناج نیز سرشار از منیزیم است. با این حال بادام فواید سلامتی دیگری دارد و از چربی ها و پروتئین سالم غنی است.

گوجه فرنگی:

یک منبع قابل توجه از مواد شیمیایی گیاهی و آنتی اکسیدان ها برای مبارزه با روند پیری محسوب یم شود. مصرف گوجه فرنگی به صورت خام ویتامین ث بیشتری به بدن تان می رساند در حالی که طبخ آن منجر به افزایش سطح آنتی اکسیدان های این میوه می شود.

دانه کتان:

غذاهای سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ نقش مهمی برای کاهش التهاب و جلوگیری از آسیب سلولی در بدن دارند. بذر کتان یکی از این مواد غذایی است.

اسفناج:

مانند زغال اخته، اسفناج نیز دارای مواد شیمیایی گیاهی و آنتی اکسیدان ها برای کاهش التهاب و آسیب سلولی است. اسفناج همچنین فیبر بالایی دارد و می تواند منجر به سلامت فرایند گوارش شود.

لوبیا:

علاوه بر این که سرشار از فیبر، پروتئین و کربوهیدرات برای جلوگیری از اضافه وزن است، ترکیبات ضد التهابی برای به تعویق انداختن روند پیری نیز دارد. انواع لوبیاها حاوی بالاترین مقادیر آنتی اکسیدان ها هستند.

ماهی قزل آلای وحشی:

این نوع ماهی نیز سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ برای کاهش التهاب و کمک به کند کردن روند پیری است. برای بدست آوردن بهترین نتایج سلامتی از ماهی قزل آلا از خرید نوع پرورشی آن اجتناب کنید و یا ماهی ساردین یا تن را به رژیم غذایی تان بیفزایید.

ماست:

انواع ماست حاوی باکتری های سالم شناخته شده به عنوان پروبیوتیک ها هستند که به بهبود فرایند هضم در دستگاه گوارش، کاهش التهاب و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می کنند. در انتخاب ماست، نوع کم قند و با فیبر فراوان آن را سعی کنید انتخاب نمایید.

زردچوبه:

زردچوبه حاوی ترکیبات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی برای کند کردن روند پیری است. کورکومین موجود در این ادویه فرایند التهاب را در بدن کند می کند.

سیر:

سیر حاوی آلیسین است؛ یک ماده ضد التهابی و آنتی اکسیدانی برای مبارزه با بیماری های قلبی، و فشار خون بالا که اثرات ضد پیری نیز دارد.

شکلات تیره:

فلاوانول موجود در کاکائو یک آنتی اکسیدان است که تاثیر معکوس روی روند پیری می گذارد و خواص ضد التهابی دارد.

آووکادو:

همانند مغز میوه و ماهی، آووکادو دارای چربی مفید است. گلوتاتیون موجود در آن خاصیت ضدپیری دارد و اغلب مصرف آن برای سم زدایی از بدن توصیه می شود. با دفع سموم از بدن گلوتاتیون علاوه بر رفع کردن آکنه و چین و چروک، باعث کند شدن رشد برخی از توده های سرطانی نیز می شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (110 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (36 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (29 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان