دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای ورزش / کنترل وزن /

بهترین زمان برای وزن کشی چه موقع است؟ 

پنجشنبه، 11 دی 1399
اگر به تناسب اندام اهمیت زیادی می‌دهید و مدت‌هاست که برای رسیدن به وزن ایده‌ال تلاش می‌کنید، باید بهترین زمان برای وزن کردن (The best time to weigh) را هم بدانید. زیرا گاهی ترازو وزن واقعی را به شما نمی‌گوید.

ترازو وسیله ای بسیار کاربردی برای محاسبه وزن است و بهترین یار افراد در کاهش وزن می باشد اما این وسیله بسیار کاربردی برخی اوقات به شما دروغ می گوید و وزنتان را به درستی نشان نمی دهد. اگر در زمان خاصی خودتان را وزن نموده اید و با اینکه در رژیم به سر می برید ترازو به شما عدد صحیحی را نشان نداد، نا امید نشوید و با شناخت کامل ترازو و دانستن این زمان های خاص می توانید به نحو احسن از ترازو برای رسیدن به هدفتان یعنی کاهش وزن استفاده کنید.

بهترین زمان برای وزن کشی چه موقع است؟

برای وزن کشی توصیه می شود که هر دوهفته یکبار وزن کشی صورت گیرد که مقدار وزن کاهش داده شده مشخص شود. همچنین توصیه می گردد که وزن کشی قبل از مصرف صبحانه و بعد از اجابت مزاج یا حدود ۲ ساعت پس از صبحانه و یا عصر قبل از مصرف میان وعده عصر باشد. لازم است که همیشه از یک ترازو برای وزن کشی استفاده گردد. در خانم ها سه روز قبل از شروع عادت ماهیانه تا سه روز پس از شروع آن صورت نگیرد زیرا جذب آب در بدن در این زمان وزن عدد ترازو را صحیح نشان نمی دهد. از وزن کردن روزانه خود به علت اینکه کاهش وزن در طی یک روز توسط ترازو نشان داده نمی شود و این مسئله باعث ایجاد استرس در فرد می گردد، خودداری کنید.

هر چند وقت باید خود را وزن کنیم؟

من فکر می کنم سالی یک بار برای همه ایده خوبی باشد. اما اگر سعی دارید وزن اضافه کنید یا کم کنید، با عقل جور در می آید که هفته ای یکبار خود را وزن کنید. اما اگر پا گذاشتن روی ترازو برایتان با احساسات بد و تنفر از خود همراه است، بهتر این است که از دیگر روش ها استفاده کنید! برای مثال اندازه گیری دور کمر، راهی مناسب برای دنبال کردن روند کاهش چربی است ( سوزاندن چربی از کاهش وزن مهم تر است! ) یا می توانید خیلی ساده به سایز لباس هایتان دقت کنید. یادتان باشد که ارزش انسان به روح اوست نه عددی که روی ترازو می آید و یا مقدار پولی که در حساب بانکی اش دارد! من همیشه می گویم هیچ کس نمی تواند وزن کم کند و آن را نگه دارد، چون بیشتر افراد از خودشان متنفرند. کاهش وزنی که به دلیل تنفر از خود تحریک شده باشد در واقع نتیجه ای برعکس خواهد داشت. ما بهبود سلامت و رفتاری مناسب تر را انتخاب کردیم چون خودمان را دوست داریم، چون می دانیم شایسته سالم زندگی کردن هستیم. اگر خود را با چنین ذهنیتی وزن می کنید هیچ ایرادی ندارد، انجامش دهید!

نکات مهمی در وزن کشی

  • در ساعت معینی وزن کشی کنید تا وزن دقیقی از خودتان به دست آورید.
  • اگر خودتان را وزن می کنید، این کار را با ترازوی مشخص و مشابه و به طور مداوم انجام دهید.
  • به گفته ی اکثر متخصصان تغذیه، در طول دوران رژیم خودتان را وزن کنید تا تثبیت وزن برای شما حاصل شود.
  • ترازو میزان سنجش سلامتی نیست.
  • تعادل میان سلامتی و وزن شما، چیزی بیش از عددی است که روی ترازو دیده می شود.

1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 08 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل سابمیت مقاله
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
گام به گام مراحل چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!