ساعدنیوز
ساعدنیوز

بلوک هبلکس چیست ؟ بلوک ساختمانی جدید بدون نیاز به ملات

  دوشنبه، 15 آبان 1402   زمان مطالعه 7 دقیقه
بلوک هبلکس چیست ؟ بلوک ساختمانی جدید بدون نیاز به ملات
بلوک هبلکس چیست و دارای چه مشخصات و ویژگی هایی است که امروزه جایگزین مصالح سنتی دیوار چینی شده است ؟ این بلوک ساختمانی جدید بدون نیاز به ملات قابل اجرا است و از این رو موجب سهولت و سرعت بخشیدن عملیات ساختمان سازی می گردد.

بلوک هبلکس چیست و دارای چه مشخصات و ویژگی هایی است که امروزه جایگزین مصالح سنتی دیوار چینی شده است ؟ این بلوک ساختمانی جدید بدون نیاز به ملات قابل اجرا است و از این رو موجب سهولت و سرعت بخشیدن عملیات ساختمان سازی می گردد. نسل جدید بلوک سیمانی بدون ملات دارای مزایای بسیار متعددی می باشد که سبب شده از میان سایر مصالح نوین دیوارچینی، با اقبال بیشتری نزد سازندگان همراه گردد. در نگاه اول ممکن است قیمت بلوک بدون نیاز به ملات گران به نظر برسد، اما مزایای متعدد آن و صرفه جویی در هزینه های جانبی به دلیل استفاده از هبلکس، خرید آن را کاملا مقرون بصرفه می نماید.

نسل جدید بلوک سیمانی بدون ملات در ابعاد و ضخامت های متعددی به فروش می رسد که قیمت بلوک هبلکس 1402 به صورت مترمکعبی ارائه می گردد. عمران مدرن ارائه دهنده انواع برند بلوک سیمانی بدون ملات در ابعاد مختلف و در سراسر ایران می باشد. به منظور استعلام قیمت ابعاد مختلف هبلکس همچون قیمت هبلکس 10 سانتی و قیمت بلوک هبلکس تهران و سایر شهرها، می توانید با کارشناسان عمران مدرن از طریق شماره تلفن 02162999675 و یا وبسایت omranmodern.com در ارتباط باشید.

قیمت بلوک بدون نیاز به ملات

همان طور که پیشتر نیز بیان شد، قیمت بلوک بدون نیاز به ملات به صورت حجمی ارائه می گردد. بنابراین برای مقایسه قیمت هر عدد بلوک هبلکس با سایر مصالح دیوارچینی، می توان با توجه به ابعاد بلوک و محاسبه تعداد آن در هر متر مکعب، قیمت هر عدد بلوک بدون نیاز به ملات را برآورد نمود.

قیمت بلوک بدون نیاز به ملات بر اساس کیفیت متریال اولیه مورد استفاده در ساخت، کیفیت تولید، برند سازنده و ... متفاوت می باشد. هر چه کیفیت تولید و متریال مصرفی در ساخت بالاتر باشد، قیمت بلوک بدون نیاز به ملات نیز بیشتر خواهد بود. در ساخت بلوک هبلکس از سیلیس، سیمان، آهک، پودر آلومینیوم و آب استفاده می شود. نوع و میزان سیمان مصرفی در تولید و همین طور مقدار آهک مورد استفاده برای ساخت نیز تعیین کننده قیمت بلوک بدون نیاز به ملات می باشند. برخی از برندها ممکن است برای کاهش قیمت میزان آهک مصرفی را افزایش دهند که باعث کاهش کیفیت بلوک هبلکس می گردد.

بلوک های هبلکس به صورت فله و یا با پالت به فروش می رسند که توصیه می گردد.اگرچه خرید با پالت موجب افزایش قیمت بلوک بدون نیاز به ملات می گردد، اما میزان شکست و پرتی بلوک را کاهش می دهد. ضمن اینکه برخی از کارخانه ها امکان بازگشت پالت را برای خریداران فراهم نموده اند و در صورتی که پالت سالم به کارخانه بازگردانده شود، هزینه آن به مشتری برگشت داده خواهد شد. پالت ها با شرینک یا استریچر بسته بندی می شوند که قیمت بلوک بدون نیاز به ملات بسته بندی شده با شرینک بیشتر است. حجم خرید و به دنبال آن تعداد و نوع ماشین مورد نیاز برای حمل و نقل هم بر هزینه های نهایی تاثیرگذار می باشند. در این بخش توضیح داده شد که عوامل موثر بر قیمت بلوک هبلکس چیست .

نام دیگر بلوک هبلکس چیست

بلوک های هبلکس با عناوینی همچون بلوک aac، بلوک اتوکلاو، بلوک سبک، بلوک سفید و همین طور بلوک سیمانی بدون ملات شناخته می شود. AAC مخفف عبارت Autoclaved Aerated Concrete می باشد. به دلیل کم بودن وزن نسل جدید بلوک سیمانی بدون ملات با عنوان بلوک سبک نیز شناخته می شود. در واقع پودر آلومینیوم مورد استفاده در ساخت باعث آزادسازی گاز و تخلخل بلوک می گردد. از آنجایی که رنگ این بلوک ها به سفید متمایل است، بلوک سفید نام دیگری است که به این مصالح داده شده است. از این بلوک ها می توان در تیغه چینی و اجرای دیوارهای غیرباربر استفاده نمود.

مراحل تولید بلوک هبلکس چیست

در این بخش توضیح داده خواهد شد که مراحل تولید بلوک هبلکس چیست . به منظور تولید آن در ابتدا دوغاب سیلیس و آب تهیه می شود. پس از تهیه دوغاب سیلیس، به آن سیمان و آهک اضافه می نمایند که این مصالح نباید به صورت کلوخ یا گلوله گلوله باشند. در غیر این صورت پیش از ترکیب نیاز خواهد بود که آن را به خوبی آسیاب نمایند. این مخلوط را با استفاده از میکسر با هم ترکیب می کنند. سپس به آن پودر آلومینیوم اضافه می کنند که همان طور که بیان شد عامل تخلخل بلوک سیمانی بدون ملات می باشد. در گام بعدی مواد ترکیب شده را درون قالب می ریزند. سپس بلوک ها را تحت دما و فشار بالا اتوکلاو می نمایند. پس از قالب گیری، بلوک ها را در ابعاد مورد نظر برش زده و به بازار عرضه می کنند.

مزایای نسل جدید بلوک سیمانی بدون ملات

همان طور که از نام این مصالح مشخص است، بدون نیاز به ملات قابل اجرا می باشند. به عبارتی اگر بخواهید بدانید که مصالح مورد استفاده برای دیوارچینی با بلوک هبلکس چیست ، باید گفت که برای اجرای آن از چسب های مخصوصی استفاده می شود. چسب هبلکس در رنگ های سفید و خاکستری تولید شده و به فروش می رسد.

دیوارچینی با بلوک سیمانی بدون ملات باعث سهولت و افزایش سرعت ساخت و ساز می گردد. نسل جدید بلوک سیمانی بدون ملات نسبت به مصالح سنتی بسیار سبک تر بوده و در عین حال از توان تحمل وزن بالایی برخوردار است. برای توضیح بیشتر در این خصوص که مزیت سبک بودن بلوک هبلکس چیست باید گفت که سبک بودن مصالح مصرفی باعث کاهش بار مرده ساختمان شده و در نتیجه مقاومت سازه به هنگام وقوع زلزله افزایش می یابد. ضمن اینکه موجب کاهش مصالح مصرفی همچون میلگرد می شود و از این نظر نیز قیمت بلوک بدون نیاز به ملات مقرون بصرفه است.

ابعاد بلوک هبلکس از سایر بلوک های مورد استفاده برای دیوارچینی بزرگتر است. برش زدن و سراخکاری آن از سایر مصالح راحت تر بوده و درنتیجه اجرای تاسیسات برقی و مکانیکی با سهولت بیشتری قابل انجام است. نسل جدید بلوک سیمانی بدون ملات در برابر حملات موریانه و حشرات مقاوم می باشد. همچنین قابل بازیافت بوده و می توان باقی مانده های آن را به صورت پوکه در آورده و مورد استفاده قرار داد. از دیگر مواردی که موجب مقرون بصرفه بودن قیمت بلوک بدون نیاز به ملات می گردد این است که پیش از سفیدکاری دیگر نیازی به اجرای گچ و خاک نمی باشد و با حذف این مرحله می توان به طور مستقیم بر روی هبلکس سفیدکاری انجام داد. در ادامه در این خصوص که سایر مزایای بلوک هبلکس چیست اطلاعات بیشتری ارائه شده است.

عایق بودن بلوک سیمانی بدون ملات

عایق صوتی و حرارتی بودن پاسخ دیگری به این پرسش است که مزیت بلوک هبلکس چیست . در واقع نسل جدید بلوک سیمانی بدون ملات به دلیل متخلخل بودن عایق بسیار خوبی می باشد. در شرایط امروزی که آپارتمان نشینی به شدت گسترش یافته است و تعداد ساکنین هر ساختمان افزایش پیدا کرده است، استفاده از مصالح عایق صدا بسیار اهمیت یافته است تا مانع از انتقال صدا گردد. نسل جدید بلوک سیمانی بدون ملات یا همان هبلکس بهترین عایق صوتی برای دیوارچینی می باشد. این بلوک ها که عایق حرارتی نیز می باشند از هدر رفت و اتلاف انرژی جلوگیری می نمایند. این خاصیت از نسل جدید بلوک سیمانی بدون ملات ضمن کاهش هزینه های مربوط به عایق سازی ساختمان، موجب کاهش هزینه های تامین انرژی شده و آسایش بیشتر ساکنین را نیز در پی دارد. این موضوع یکی از دلایل مقرون بصرفه بودن قیمت بلوک بدون نیاز به ملات می باشد.

مقدار مصرف چسب برای بلوک سیمانی بدون ملات

همان طور که پیشتر بیان شد، برای اجرای نسل جدید بلوک سیمانی بدون ملات ، از چسب استفاده می گردد. این در حالی است که برای دیوارچینی با مصالح سنتی از ملات استفاده می گردد که ضخامت آن حتی به بیشتر از دو سانتی متر هم می رسد. در حالی که ضخامت چسب ها برای اجرای بلوک هبلکس در حدود سه تا شش میلی متر است. بنابراین استفاده از آجر و بلوک سیمانی سنتی منجر به استفاده از مصالح بیشتر می گردد. در واقع میزان مصرف ملات بیشتر از چسب است. ضمن اینکه سطح کار نهایی تمیزتر از دیوارچینی با ملات است.

پارامترهای موثر بر خرید بلوک هبلکس چیست

به منظور خرید بلوک سیمانی بدون ملات باید توجه داشت که در ابتدا باید حجم کار تعیین گردد. به عبارتی با ضرب طول و عرض دیوارها در ضخامت آن می توان حجم بلوک مورد نیاز را محاسبه نمود. همان طور که پیشتر نیز بیان شد نسل جدید بلوک سیمانی بدون ملات در ابعاد و ضخامت های مختلفی تولید می گردد که توجه به این موضوع نیز برای خرید هبلکس حائز اهمیت است. این موارد از این منظر دارای اهمیت است که از صرف هزینه های اضافی جلوگیری نموده و به راحتی می توان با استعلام قیمت هر مترمکعب از نسل جدید بلوک سیمانی بدون ملات هزینه لازم برای خرید بلوک را محاسبه نمود. لازم به ذکر است که چسب ها به صورت کیلویی به فروش می رسند که قیمت آن را نیز باید مدنظر قرار داد.

اگر بخواهید بدانید که راه کاهش قیمت بلوک هبلکس چیست باید گفت که خرید از نزدیک ترین کارخانه یکی از راهکارهای کاهش قیمت می باشد. زیرا مسافت حمل یکی از پارامترهای موثر بر هزینه های نهایی خواهد بود. هر چه مسافت حمل بیشتر باشد، به تبع هزینه حمل و نقل از درب کارخانه تا محل پروژه افزایش می یابد. لازم به ذکر است که ظرفیت پالت کارخانه های مختلف تا حدودی با یکدیگر متفاوت می باشد که برای خرید باید این موضوع را نیز مدنظر قرار داد.

عمران مدرن ارائه دهنده انواع بلوک هبلکس با بهترین کیفیت و قیمت می باشد. به منظور استعلام قیمت، دریافت مشاوره و خرید بلوک سیمانی بدون ملات می توانید با کارشناسان عمران مدرن از طریق شماره تلفن 02162999675 و یا وبسایت omranmodern.com در ارتباط باشید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
حمله محمدرضا شهبازی مجری صداوسیما به علی دایی پس از اظهاراتش راجع به غزه و لبنان: برای امنیت پول باید خرج بشه که وقتی گردنبند شما رو دزدیدند سه سوته دزد رو بگیرند+ویدیو (1495 نظر) خلاقیت خنده دار ایرانیِ نمونه در استفاده از کاسه توالت به عنوان منقل هنگام پختن جوجه کباب حماسه تاریخی آفرید+عکس/ هنر نزد ایرانیان است و بس 😂 (497 نظر) خانه مسعود پزشکیان زیر ذره‌بین؛ از مبلمان قدیمی و صنایع دستی اصفهان روی میز تا فرش تبریز اتاق نشیمن و دیوارهای گچیِ کنده شده، بدون کاغذ دیواری+عکس/ باصفا به سبک خانه‌‌های قدیمی (287 نظر) چیدمان شیک مبلمان ساده و خوش رنگ خانه بدون تجملات سید ابراهیم رئیسی/لوستر طلایی، فرش ایرانی، کتابخانه چوبی، جلو مبلی و عکس بزرگ آن شهید روی دیوار... (199 نظر) لحن شیرین رهبر معظم انقلاب به هنگام سفارش چای برای پذیرایی از میهمان ویژه اش: آقا حالا وقت چائیِ +فیلم (197 نظر) خانه سید محمد خاتمی زیر ذره‌بین؛ از مبلمان شیک و تابلوی تذهیب روی دیوار تا کاغذ دیواری ساده و میز چوبی گرد/ اصیل مثل خانه های ایرانی (94 نظر) همزاد پارسا پیروزفر، با شباهت صد در صدی پیدا شد+عکس/یکی از یکی جذاب تر و خوشتیپ تر و معروفتر (80 نظر) اتاق کار ساده و محل استراحت بدون تجملات شهید سلیمانی در کرمان/ یادگاری به جامانده از سردار دلها و رهبر انقلاب که زینت بخش دیوار است+عکس (77 نظر) فنجان های چای و شیرینی مخصوص بیت رهبری برای پذیرایی از مهمان ها و هنرمندان/ ساده و باصفا به سبک خانه های قدیمی+عکس (72 نظر) شادی مختاری: من مخالف حضور ایران در سوریه بودم و عصبانی بودم (71 نظر) حامد سلطانی برای بار سوم پدر شد؛ نمایش قابی از تخت خواب فرزندش با صدای همایون شجریان +ویدیو/ قدمش مبارک باشه😍 (64 نظر) صحبت های خنده دار حاج آقا قرائتی :پیغمبر به پسره گفت مادر پیرتو شوهر بده گفت نمیشه اون حتی نمیتونه راه بره و مادره زد تو سر پسرش که خفه شو تو بهتر میفهمی یا پیغمبر😂 (63 نظر) چیدمان شیک مبلمان لاکچری و خوش رنگ خانه مدرن الهام حمیدی/ آینه کنسول ،پرده، لوستر، گل و گیاه آپارتمانی خاص خانم بازیگر باسلیقه 👌 (62 نظر) افسانه پاکرو: محمدرضاگلزار تنها پسر شایسته ایران است، چهره خوبی دارند +ویدئو (57 نظر) نگاهی به خونه زندگی لوکس و دلباز قدرت الله ایزدی، پدیده فصل جدید جوکر2/ دیوار هنری و اصیل منزل با میناکاری های اصیل اصفهان+عکس (57 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز دوشنبه 23 مهر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 23 مهر 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 23 مهر 1403
شهاب حسینی: ممنوع‌التصویر شدن برایم رحمت بود!
حکایت های خواندنی ؛ داستان خنده دار «قاطر گران بها»
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 23 مهر 1403 + فیلم
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 23 مهر ماه 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 23 مهر 1403
برنده نوبل ادبیات امسال چه کسی بود؟ / "هان کانگ" موفقیت خود را با "گیاهخواری" شروع کرد
جزئیات کامل مرگ سریالی 48 نفر با مشروبات الکلی در 4 استان کشور / فاجعه ای به دنبال مصرف مشروبات الکلی
خانه‌داری یک کدبانو؛ 10 ترفند طلایی برای نگهداری زیتون پرورده و جلوگیری از ترش شدن و کپک زدن آن
فرار کردن زن 27 ساله‌ از دست شوهر چهارمش! / جزئیات زن متواری جوان از دست همسرش
رفیق دوست: احمدی‌نژاد کاری با ولایت فقیه ندارد، خودش با امام زمان مملکت را اداره می‍کند!
روایت ولیمه تولد دختر رهبر انقلاب در منزل ایشان توسط هاشمی رفسنجانی
خلاصه ای از تاریخ سلسله ساسانیان
منتخب روز   
برنده نوبل ادبیات امسال چه کسی بود؟ / "هان کانگ" موفقیت خود را با "گیاهخواری" شروع کرد (عکس) خلاقیت جذاب شهرداری تهران در طراحی بنری مشترک از پزشکیان و قالیباف به زبان فارسی و عبری (فیلم) وقتی منتالیست برنامه عمارت تو شبکه 3 لامپ رو با پیشونی روشن میکنه! (فیلم) هوش مصنوعی این نقاشی‌های معروف قدیمی رو زنده کرد / با این 5 ابزار هوش مصنوعی عکس عزیزانت رو که از دستشون دادی متحرک کن ... روستای تاریخی 7000 هزار ساله کندوان ؛ با خانه هایی در دل صخره هایش در آذربایجان شرقی حامد آهنگی: در زمان قدیم زمان مادربزرگ پدربزرگا هیچ کاری نبود جز بچه دار شدن! / فقط تولید می‌کردن، خدمات پس از تولید وجود نداشت، یه بار موقع زایمان میدیدنش، یبارم از سربازی مرخصی میومد! پاسداشت مقام والای حاج قاسم سلیمانی به سبک مسعود پزشکیان با سبد گل مملو از گل‌های داوودیِ زرد و سفید+عکس/عطر گل‌ها ادای دِینی به سردار دلها مهران مدیری به رامبد جوان : عاشق شدی ؟ آره خیلی زیاد؛ نگار خیلی آروم و درونی و ساکته چطور با تو سر میکنه؟ هشدار: فوراً بلاگرها را آنفالو کنید/ ساعت 12 شب صفحه‌ام را خصوصی می‌کنم و عکس‌های خیانتش را می‌گذارم! خانه سید محمد خاتمی زیر ذره‌بین؛ از مبلمان شیک و تابلوی تذهیب روی دیوار تا کاغذ دیواری ساده و میز چوبی گرد/ اصیل مثل خانه های ایرانی خانه مسعود پزشکیان زیر ذره‌بین؛ از مبلمان قدیمی و صنایع دستی اصفهان روی میز تا فرش تبریز اتاق نشیمن و دیوارهای گچیِ کنده شده، بدون کاغذ دیواری+عکس/ باصفا به سبک خانه‌‌های قدیمی (فیلم) فرار آمریکایی‌ها از خلیج فارس قبل از پاسخ کوبنده سپاه! / که میگفتین اسرائیل پشتش به آمریکا گرمه؟ این هم از آمریکا!