برگ مورینگا چه تاثیری بر لاغری دارد؟

  چهارشنبه، 07 دی 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
برگ مورینگا چه تاثیری بر لاغری دارد؟
مورینگا یک گیاه مقوی است که تاثیر بسیار زیادی روی سلامت بدن دارد. می خواهیم تاثیر این گیاه بر لاغری را بررسی کنیم. همراه ساعد نیوز باشید.

مورینگا اولیفیرا (Moringa Oleifera) یا گز روغنی، گیاهی که به دلیل فواید زیادش برای سلامتی، توجه خیلی ها را به خود جلب کرده است. مورینگا، گیاه معجزه آسایی است که در بهبود و درمان بسیاری از بیماری ها و مشکلات، از کم خونی گرفته تا درمان آرتریت و سایر دردهای مفصلی (روماتیسم)، آسم، سرطان، یبوست، دیابت، اسهال، صرع، دل درد، زخم معده و روده، مشکلات قلبی، فشار خون بالا، سنگ کلیه، اختلالات تیروئیدی و… مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مهم ترین فواید مورینگا که توجه متخصصین تغذیه را به خود جلب کرده است، قدرت فوق العاده آن در امر لاغری و کاهش وزن است. قندخون و کلسترول بالا هر دو عواملی می باشند که باعث اضافه وزن می شوند.

گیاه مورینگا

مشکلات و عوارض اضافه وزن زیاد

  • انسداد رگ ها و مویرگ ها
  • مشکلات قلبی و خونرسانی
  • ایجاد مشکلات ریه و تنفسی
  • مشکلات کبد و کلیه
  • مشکلات مفاصل به ویژه در زانو و کمر
  • کاهش اعتماد به نفس
  • مشکل در برقراری ارتباط
  • کاهش قدرت انتخاب در بسیاری از موارد در طول زندگی
  • ایجاد مشکلات جنسی

مورینگا ماده ای بسیار مغذی است که سرشار از انواع آنتی اکسیدان، پتاسیم، کاروتن، و پروتئین می باشد که به کاهش وزن کمک می کنند.

مورینگا چیست؟

درخت مورینگا اغلب با نام های درخت چوب طبل درخت معجزه، درخت بان یا درخت نعل اسب نیز شناخته می شود. گیاه مورینگا به دلیل خواص دارویی و فواید آن برای سلامت بدن، قرن هاست که مورد استفاده قرار می گیرد. درختی است که از قدیم برای درمان بیش از ۳۰۰ بیماری مورد بهره برداری قرار گرفته است. امروزه استفاده از مورینگا در سرتاسر جهان به صورت چشمگیری توسعه یافته است. گیاه مورینگا در بسیاری از قسمت های دنیا قابل رشد و تمام قسمت های آن قابل استفاده و مصرف است. مورینگا در قسمت های مختلف جهان با نام های گوناگونی شناخته شده است. نام رایج آن، « درخت ترب کوهی » می باشد، چرا که طعم ریشه ی آن زمانی که خام است شبیه به مزه ی ترب کوهی است. در طب آیورودا، این گیاه به نام شیگرو Shigru معروف است و در زبان اسپانیایی به نام جاسینتو Jasinto شناخته شده است. از آن جایی که مورینگا قابلیت روییدن در اقلیم های مختلفی، به ویژه آب و هوای نیمه گرمسیری را دارد، به عنوان یک ماده ی خوراکی سودمند و دارای ارزش غذایی است. در واقع درخت مورینگا اوليفرا در بسیاری از کشورهایی که سوء تغذیه در آن ها شایع است قابل رشد است و بسیاری از کشورها در جهت کاشت و کنترل سوء تغذیه، استفاده از مورینگارا به عنوان ماده ی غذایی و دارو برای درمان از بسیاری از بیماری رایج کرده اند.

عملکرد مورینگا بر کاهش وزن

  • اثر ضد چاقی دارد
  • کاهش دهنده کلسترول است
  • قند خون را کنترل کرده و آن را در سطح نرمال حفظ می کند
  • اسید کلروژنیک موجود در آن به صورت یک چربی سوز عالی عمل می کند (تا 45% از جذب چربی ها جلوگیری می کند)
  • سرشار از انواع آنتی اکسیدان و مواد مغذی است

گیاه مورینگا با دارا بودن آنتی اکسیدان های طبیعی از تشکیل رادیکال های آزاد مضر جلوگیری کرده و با از بین بردن استرس، کاهش وزن را تسهیل می کند. مصرف مداوم آن باعث متعادل سازی متابولیسم بدن و جذب اسیدهای چرب اشباع نشده می شود که برای افراد دارای اضافه وزن بسیار مفید است.

افراد چاق و دارای اضافه وزن اغلب از بالا بودن سطح کلسترول شکایت دارند. بر اساس مطالعه ای، عصاره برگ خام مورینگا، خاصیت کاهش دهنده کلسترول دارد. مصرف این عصاره در کنار یک رژیم غذایی پر چرب منجر به کاهش دریافت چربی بالا توسط پلاسما، کبد و کلیه شده و سطح کلسترول را در آن ها را به ترتیب 14.35%، 6.40% و 11.09% کاهش می دهد.

روش مصرف مورینگا برای لاغری

  • یک قاشق غذاخوری مورینگا + یک قاشق غذاخوری چای سبز + دارچین به مقدار دلخواه به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد.نیم ساعت قبل از غذا و دو ساعت بعد از غذا میل شود.
  • زنجبیل تازه یا پودر زنجبیل به مقدار دلخواه + هل چهار عدد سابیده شده + یک قاشق غذاخوری مورینگا + در صورت تمایل گل قاصدک به مقدار دلخواه به صورت دمنوش ۱۰ دقیقه دم بکشد.
  • یک قاشق غذاخوری تخم کتان را با یک لیوان آب به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید.سپس آب آن را صاف کرده و با یک قاشق غذاخوری مورینگا + مقداری دارچین ترکیب کنید ۱۰ دقیقه دم بکشد و سپس میل نمایید.
  • یک قاشق غذاخوری زیره سبز + یک قاشق چای خوری میخک + دارچین نوک قاشق چای خوری + یک قاشق غذا خوری مورینگا به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد میل نمایید.
  • یک قاشق چای خوری آویشن + یک قاشق غذاخوری مورینگا + یک قاشق چای خوری پونه کوهی + یک قاشق غذاخوری مرزنجوش به صورت دمنوش ۱۰ دقیقه دم بکشد و سپس میل نمایید.
  • یک قاشق غذاخوری چای ترش + دارچین به مقدار دلخواه + ده عدد برگ بو + یک قاشق غذاخوری مورینگا به صورت دمنوش ۱۰ دقیقه دم بکشد.
  • یک قاشق غذاخوری مریم گلی + یک عدد لیمو ترش +یک قاشق چایخوری آویشن + یک قاشق غذاخوری عسل + یک قاشق غذاخوری مورینگا ۱۰ دقیقه دم بکشد میل نمایید.
  • یک قاشق غذاخوری چای سبز + نوک قاشق چای خوری دارچین + دو عدد هل له شده + یک قاشق غذاخوری مورینگا + نوک قاشق چای خوری زردچوبه به مدت ۱۰ دقیقه دم کشیده به صورت دمنوش میل نمایید.

مزایای دمنوش مورینگا

  • فاقد کافئین
  • تأثیر گذاری روی مو، پوست و ناخن
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • ضد پیری
  • بهبود هضم و کاهش وزن
  • ضد التهاب
  • تنظیم میزان قند خون
  • کاهش و پیشگیری از بیماری های خطرناک و تهدید کننده
  • سرشار از کلروفیل و پروتئین
  • تقویت بدن
  • سرشار از آنتی اکسیدان های شگفت انگیز
  • لاغری و کاهش وزن

سخن آخر

دم کردن چای مورینگا می تواند به کسانی که از مشکلات مختلفی همچون سرطان، آرتروز، نقرس، دل درد، اسهال، استفراغ، آلزایمر، دیابت و سرماخوردگی عمومی رنج می برند، کمک کند. این مزایا، به خاطر وجود سطح بالای ویتامین C، پروتئین، پتاسیم، کلسیم، انواع آنتی اکسیدان ها، ویتامین A، در چای مورینگا (برگ خشک مورینگا) است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (413 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (169 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (152 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (71 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (62 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (52 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (16 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (11 نظر) حضور جذاب بازیگران معروف و مشهور ایرانی در کنسرت رضا گلزار/ از منوچهر هادی تا ترلان پروانه و فرزاد فرزین+عکس (10 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 11 تیر ماه 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس