چگونه از سرکه ی سیب برای شستشوی پوست خود استفاده کنیم؟

  دوشنبه، 12 آبان 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
چگونه از سرکه ی سیب برای شستشوی پوست خود استفاده کنیم؟
سرکه‌ی سیب در اکثر نسخه‌های درمانی طب سنتی موجود است که حاوی منبع عظیمی از فسفر، منیزیم، پتاسیم و کلسیم است و از فواید آن می‌توان به کاهش کلسترول، تنظیم PH بدن، تقویت سیستم ایمنی، درمان سوزش معده، درمان سرفه و گرفتگی صدا، درمان سوء هاضمه و موارد درمانی زیادی اشاره کرد.

سرکه ی سیب در اکثر نسخه های درمانی طب سنتی موجود است که حاوی منبع عظیمی از فسفر، منیزیم، پتاسیم و کلسیم است و از فواید آن می توان به کاهش کلسترول، تنظیم PH بدن، تقویت سیستم ایمنی، درمان سوزش معده، درمان سرفه و گرفتگی صدا، درمان سوء هاضمه و موارد درمانی زیادی اشاره کرد. یکی از مواردی که در اینجا و در مجله ی “زیبا بمان” قصد بررسی آن را داریم، تاثیر سرکه ی سیب بر سلامت و زیبایی مو است. ماسک مو با سرکه سیب یکی از انواع ماسک های مفید برای تقویت، لطافت و درخشندگی مو است. با ما باشید تا درباره ی ماسک مو با سرکه سیب با شما گفتگو کنیم.

متعادل کردن PH مو: PH سرکه ی سیب به PH موها و روغن طبیعی پوست سر نزدیک است و از این رو، شستشوی منظم با این سرکه می تواند پوست سر و مو را در اسیدیته ی ایده آل نگه دارد که این امر باعث محافظت پوست سر در برابر رشد قارچ و باکتری و بروز بیماری های ناشی از آن مانند شوره و خارش می شود.

تقویت مو: سرکه ی سیب با تحریک و افزایش گردش خون در سطح پوست، غذارسانی به فولیکول مو را افزایش داده و این امر مانع ریزش مو شده، به دنبال آن رشد موها افزایش یافته و موها تقویت می شوند.

لطافت مو: بر اثر آلودگی های محیطی مانند هوای آلوده و ذرات گرد و غبار، استفاده از مواد شیمیایی مانند دکلره و رنگ مو یا استفاده از وسایل حالت دهنده ی مو مانند اطو و سشوار، موها بسیار تخریب شده و شکاف و سوراخ هایی در سطح آن ایجاد می شود که همین امر، موها را در معرض آسیب بیشتر قرار می دهد. استفاده از سرکه ی سیب این شکاف ها را پر کرده و مانع از دست رفتن رطوبت موها می شود. این مورد به کاهش خشکی مو و وزی، کاهش موخوره و شکنندگی آن کمک کرده و موها را لطیف می سازد.

تاثیرات سرکه سیب بر آکنه و جوش

امروزه به دلیل تغذیه ی نامناسب و آلودگی های هوا میزان بروز آکنه و جوش در بین افراد افزایش یافته است به همین دلیل شرکت های تجاری بسیاری برای محصولات گران قیمت آرایشی بهداشتی خود که خواص ضدجوش و آکنه دارند، تبلیغات گسترده ای دارند.

بسیاری از این تبلیغات، صرفا برای بازاریابی بوده و ممکن است بعضی از این محصولات چندان کارایی نداشته باشند. ولی به دلیل تاثیر به سزایی که سلامت و صاف بودن پوست بر زیبایی و اعتماد به نفس افراد دارد برخی تحت تاثیر این تبلیغات قرار گرفته و هزینه گزافی را برای این مورد می پردازند.

به همه ی این دلایل بسیاری از متخصصان پوست و مو و زیبایی استفاده از سرکه ی سیب را برای از بین بردن جوش ها و آکنه ها پیشنهاد می کنند و این موضوع را در صفحه های خود به عنوان یک راهکار اعجاب انگیز مطرح می کنند.
حتی شاید باور آن کمی سخت به نظر برسد ولی بسیاری از بازیگران هالیوودی مانند اسکارلت جوهانسون و هیلاری داف از سرکه سیب به عنوان ضد جوش و پاک کننده صورت استفاده می کنند. سرکه طبیعی موجب باز کردن منافذ طبیعی پوست می شود. بنابراین از ایجاد شدن آکنه و جوش جلوگیری کرده و به پوست فرد اجازه می دهد تا بهتر تنفس کرده و درنتیجه سبب درمان جوش و اکنه می شود.سرکه سیب حاوی ماده ای به نام اسید مالیک است که این ماده خواص ضد باکتری و ضد قارچ و ضد ویروسی دارد و بدین ترتیب از بروز عفونت و جوش های پوستی جلوگیری می کند. سرکه سیب چربی اضافی پوست را گرفته همچنین PH پوست را تنظیم کرده و به این شکل چربی پوستتان را متعادل می کند و نتیجه آن، حذف جوش و آکنه از پوست است.

خاصیت ضدپیری

با افزایش سن به تدریج آثار پیری و چین و چروک بر ظاهر فرد نمایان می شود. سرکه سیب به دلیل داشتن آنتی اکسیدان ها روند پیری را به تعویق انداخته و از ایجاد چین و چروک های پوستی جلوگیری می کند.

حذف رادیکال های آزاد

رادیکال های آزاد عامل اصلی ابتلا به انواع سرطان ها از جمله سرطان پوست هستند. سرکه سیب با حذف رادیکال های آزاد کمک شایانی به جلوگیری از ابتلا به انواع سرطان ها می کند.

سرکه سیب به عنوان تونر

می توانید از سرکه سیب به عنوان تونر استفاده کنید ولی باید قبل از استفاده با این هدف، آن را رقیق کنید سپس آن را روی پوستتان قرار دهید. زیرا سرکه سیب خاصیت اسیدی بسیار قوی داشته و اگر به تنهایی مورد استفاده قرار گیرد ممکن است به پوستتان آسیب برساند.

بنابراین حتما برای استفاده از سرکه سیب بر روی پوست ابتدا به مقدار مساوی آب و سرکه سیب طبیعی را مخلوط کرده و در صورت تمایل ژل آلوئه ورا یا چای سبز نیز به آن اضافه کرده و ترکیب حاصل را برای پوست استفاده کنید.

می توانید به مرور زمان که پوست شما عادت کرد، به تدریج غلظت ترکیب را افزایش داده و اندکی به درصد سرکه سیب بیفزایید. حتما قبل از هر بار استفاده، مخلوط را به خوبی تکان دهید تا آب و سرکه کاملا مخلوط شوند.

دقت کنید اگر بار اولتان است که از سرکه سیب استفاده می کنید، بهتر است مقدار کمی از مخلوطی که تهیه کرده اید را در قسمت کوچکی از پوستتان امتحان کنید تا بتوانید میزان واکنش پوستتان به سرکه سیب را برآورد کنید. اگر پوستتان حساسیتی نسبت به آن نشان نداد می توانید با پنبه ی نرمی به آهستگی پوستتان را پاک کرده و با آب نسبتا گرم صورتتان را بشویید. می توانید مدت زمان باقی ماندن محلول روی پوستتان را در دفعه های بعدی اندکی افزایش دهید.

برای استفاده از این محلول و نیز دیگر موادی که برای پوستتان، (مخصوصا پوست صورت استفاده می کنید) توصیه می شود که شب ها مورد استفاده قرار گیرند تا از وارد آمدن مضرات اشعه ماورابنفش خورشید به پوستتان جلوگیری کنید.

بهبود آفتاب سوختگی :

یک پارچه خیس شده در سرکه را به محل آفتاب سوختگی بمالید تا بهبود یابد.

درمان رگ های واریسی :

سرکه سیب برای رگ های واریسی مفید می باشد چون کمک می کند تا گردش خون بهبود یابد و رگ های متورم و بیرون زده را بهبود می دهد طوری که کمتر دیده می شوند و درد کمتری خواهند داشت. مقدار مساوی از سرکه سیب و لوسیون موردعلاقه تان را با هم مخلوط کنید و صبح و شب بر رگ های واریسی با ماساژ اعمال کنید تا جذب شود.

دئودورانت طبیعی :

بیشتر دئودورانت های تجاری ضد تعریق هستند یعنی اینکه مجاری عرق کردن را مسدود می کنند اما تعریق یکی از روش های طبیعی بدن برای سم زدایی خودش هست و مسدود کردن آن به معنای مسدود کردن قابلیت سم زدایی هست. سرکه سیب به جای مسدود کردن مجاری تعریق خیلی ساده بوی بد را جذب و خنثی می کند. اگر بعد از مالیدن سرکه به زیر بغل بوی سرکه اذیتتان کرد نگران نباشید بعد از خشک شدنش بویش هم می رود و سرکه سیب برای پوست و مو مفید است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (8 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) چهره محزون و ناراحت وحید شمسایی در مراسم تشییع رئیس جمهور شهید و همراهانش+عکس (1 نظر) انتشار برای اولین بار ؛ جدیدترین تصاویر ثبت‌شده از آخرین پرواز بالگرد رئیس‌جمهور شهید و همراهانش (1 نظر) فیلمی تاریخی و دیده نشده از شهید جمهور / اینجانب سید ابراهیم رئیسی هستم ... (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو (1 نظر) تعبیر جالب حجت‌الاسلام قرائتی درباره شهادت ابراهیم رئیسی+ویدئو (1 نظر) (عکس) ادای احترام استقلالی ها به رئیس جمهور شهید در تمرین امروز این تیم (1 نظر) حضور رهبر معظم انقلاب در خانه سید ابراهیم رئیسی برای قوت قلب همسر و فرزندانش+عکس/ خانه ایی سراسر فرش ماشینی و بدون تجملات! (1 نظر) آخرین قاب دو نفره پدر و پسری شهید مالک رحمتی که در تاریخ ماندگار شد+عکس (1 نظر) صحبتهای قابل تامل برادر سید ابراهیم رئیسی و زینب سلیمانی درباره رئیس جمهور شهید کشور+ ویدیو (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
واکنش جالب و دیدنی شهید ابراهیم رئیسی به یک نقاشی خاص+ویدیو بالگرد شهید رئیسی چگونه دچار آتش سوزی شده است؟ / آثار اصابت گلوله در اجزای بالگرد رئیس جمهوری مشاهده نشد شیطنت جدید ایران اینترنشنال درباره خاکسپاری سیدابراهیم رئیسی+عکس دختران سیدابراهیم رئیسی چه زمانی ازدواج کردند؟/ جهیزیه شان در چه حدی بود؟+ویدیو گلباران کردن خانه ابدی سیدابراهیم رئیسی پس از مراسم تدفین و قرآن خواندن خادمان بر مزار رئیس جمهور شهید+عکس گریه و بی تابی جگرسوز پدر و مادر و برادر و خواهر شهید مالک رحمتی بر سر پیکر استاندار جوان آذربایجان شرقی+ویدیو شغل دختر بزرگ دختر ابراهیم رئیسی؛ تحصیلات دختران رئیس جمهور شهید چیست؟+ویدیو دلجویی و پیام رهبر معظم انقلاب برای مادر سیدابراهیم رئیسی+ویدیو کوچکترین نوه سید ابراهیم رئیسی در آغوش رهبر معظم انقلاب در غیاب پدربزرگ شهیدش+عکس نگاهی به لباس جالب شاطرها در دربار ناصرالدین شاه+عکس ایست قلبی یک شهروند تبریزی به دلیل شهادت آیت الله آل هاشم، امام جمعه محبوب استقبال باشکوه از پیکر استاندار جوان آذربایجان شرقی، شهید مالک رحمتی در مراغه+ویدیو پایان شایعات با انتشار تصویر محافظ شخصی رئیس جمهور در مشهد مقدس حضور شجاع خلیل زاده، ستاره تیم ملی در مراسم یادبود شهدای خدمت+عکس سفر به تهران قدیم؛ تصاویر جالب یک شهربازی در 40 سال پیش که جمع شد پادشاه بحرین خواستار از سرگیری روابط با ایران شد خطبه عقد شهید رئیسی را چه کسی خواند و مهریه همسرشان چقدر بود؟+ویدیو سازمان ملل برای رئیس جمهور مجلس یادبود می گیرد نخستین گزارش ستاد کل نیروهای مسلح از حادثه بالگرد رئیس جمهور حواشی داغ امروز جمعه 4 خرداد 1403 خاطره‌ شیرین همراه همیشگیِ رئیس جمهور شهید+ویدیو ماجرای دستور رئیس جمهور به سخنگوی دولت برای معذرت خواهی از مردم درباره کمبود این اقلام+ویدیو آخرین نامه به رئیس جمهور شهید فال روزانه امروز جمعه 4 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 4 خرداد 1403 خاطره جالب محافظت از امام جمعه محبوب و شهید تبریز با اسلحه پلاستیکی!+عکس ناگفته های کارگردان اخراجی ها از رئیس جمهور، شهید سید ابراهیم رئیسی ساخت خانه با بطری های پلاستیکی نوشابه/ ابتکار جالب این جوان رو ببینید!+ویدیو نجابت و اصالت ستودنی پدر آیت الله آل هاشم وقتی از صندلی خودشان بلند شدند تا مهمانان بنشینند+ویدئو این خبر دروغ درباره بالگرد رئیس جمهور 40 میلیون بازدید گرفت/ فردی که دروغ‌پراکنی کرده بود احضار شد گل آرایی محل دفن و مزار شهید رئیسی در حرم امام رضا (ع)+عکس پیام تسلیت علیرضا بیرانوند، ستاره تیم ملی برای رئیس جمهور شهید و همراهانش+عکس حضور پسر رهبر معظم انقلاب در مراسم تدفین شهید رئیسی+عکس گزارش تصویری از مراسم تشییع و تدفین امام جمعه معتبر، شهید آل هاشم در تبریز اولین تصاویر از مزار شهید آیت الله رئیسی/ آسمان بار امانت نتوانست کشید، کوه اینبار تو را سخت در آغوش گرفت دست نوشته متفاوت بانوی عزادار برای شهید جمهور: آری شش کلاس! و قسم به آسمانی که در سوگ رئیس جمهور گریست+فیلم علت به وجود آمدن لکه‌ی سفید روی ناخن و روش‌های درمان آن فال ابجد روزانه جمعه 4 خرداد 1403 آیا می‌توان سیب‌زمینی جوانه‌زده را مصرف کرد
تیتر امروز