چگونه در ازدواج دوم موفق باشیم؟

  سه شنبه، 14 بهمن 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
چگونه در ازدواج دوم موفق باشیم؟
افرادی‌که از سلامت روان برخوردار نیستند افراد مناسبی برای ازدواج نیستند. داشتن یک وجهه اجتماعی یا شغل مناسب، نشان‌دهنده سلامت روان افراد نیست. رفتارهایی مثل بدبینی شدید، خساست‌های بیش از حد، تندخویی و پرخاشگری، نا‌توانایی در ابراز احساسات، اعتماد‌به‌نفس پایین، رفیق‌بازی، وابستگی بیش از حد به مادر، می‌تواند نشان‌دهنده شخصیت‌های آسیب‌دیده باشد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، وقتی بعد از یک نامزدی یا ازدواج شکست خورده تصمیم به ازدواج دوباره می گیرید، چه باید بکنید تا این بار ازدواجتان به سرنوشت قبلی دچار نشود؟ مسلما شرایط ساده ای نیست. ازدواج یا رابطه اول شما به هر ترتیب روی زندگی تان سایه می اندازد و همه ذره بین ها را روی شما قرار می دهد.

بسیاری از افراد در ازدواج دوم برای فرار از تنهایی، فشار های خانوادگی و اجتماعی یا برای رو کم کنی همسر سابق و خانواده اش یا رفع نیاز های عاطفی، جنسی، مالی و.. بدون درنظر گرفتن معیارهای مناسب فقط برای فرار از شرایط موجود تن به ازدواج مجدد می دهند.

بسیاری افراد بعد از طلاق بیشتر به دنبال بیان عیب و ایراد های طرف مقابل هستند و به نقش و سهم خود و کم و کاستی هایی که در انتخاب همسر و در زندگی مشترک داشته اند توجه چندانی نمی کنند.

به اصطلاح بیشتر نقش قربانی و کسی که مظلوم واقع شده به خود می گیرند و همین موضوع باعث می شود، دوباره در انتخاب خود دچار اشتباه شوند.

طلاق و جدایی آسیب هاي روحی بسیار زیادي را به زوجین وارد می کند و همین مسئله، تصمیم گیري درباره ازدواج دوم را بسیار حائز اهمیت می کند.

  • بزرگترین خطري که در ازدواج هاي دوم وجود دارد این است که شما به دنبال کسی بگردید که نقطه مقابل همسر قبلی تان باشد. یعنی هر ایرادي او داشت، در این فرد وجود نداشته باشد و در عوض به بهترین شکل، کمبودهاي او را برایتان جبران کند. در واقع با همین یک ویژگی جذب او می شوید و یادتان می رود که براي زندگی کردن باید به موارد زیادي نه فقط یک مورد توجه کنید.
  • افرادي که بار دوم ازدواج می کنند معمولا خودشان را در شکست ازدواج سابقشان بی تقصیر می دانند در حالی که در جدایی مشکلاتی از جانب هر دو طرف وجود دارد و با گذشت زمان و ورود به زندگی مشترك جدید، تمام ایرادهایی که در همسر سابقشان وجود داشته این بار در زندگی جدید جستجو می کنند و متوجه حالت هاي وسواس گونه خود نیستند. این مسائل باعث می شود رفتار و رویه زندگی گذشته نیز در زندگی آینده تکرار شود.

عشق و دوست داشتن

وجود ارتباط عاشقانه، صمیمیت و ابراز ان یکی از معیارهاي سنجش موفقیت در ازدواج دوم است. این افراد به دلیل تجربه ایی که از زندگی گذشته خود داشته اند، درك کرده اند که هیچ انسانی کامل نیست و هر فردي نقاط قوت و ضعفی دارد. ازدواج هاي دوم اگر با بررسی هاي لازم انجام شده باشد به اندازه ازدواج اول شانس موفقیت دارند. بسیاري از کسانی که تجربه زندگی مشترك را دارند، قدر زندگی را بهتر می دانند.

گذر از یک دوره زمانی مشخص

یکی دیگر از شروط موفقیت این افراد در ازدواج دوم این است که یک بازه زمانی قابل قبولی شش ماه تا یکسال را سپري کرده باشند گاهی اوقات با توجه به اینکه زندگی قبلی تمام شده است اما هنوز اثار روحی و روانی ان در فرد پابرجاست. متاسفانه برخی افراد وقتی می خواهند دوباره ازدواج کنند، بیشتر به دلیل فشارهاي خانوادگی و اجتماعی، فرار از تنهایی، برانگیختن حسادت همسر سابق یا رفع نیازهاي عاطفی، جنسی و مالی، بدون در نظر گرفتن معیار مناسب تن به ازدواج مجدد می دهند.

گذشته را فراموش کنید

فراموش کردن گذشته به هر دو طرف پیشنهاد می شود. شما باید هر آنچه در ازدواج اول بود را فراموش کرده و نباید براي آنچه در زندگی قبلی همسرتان اتفاق افتاده نگران باشید. چگونه؟ می توانید در مورد آن با یک دوست صحبت کنید. اما هدفتان از صحبت، طرح مجدد مسائل قبل و شکایت کردن نباشد. با هدف فراموش کردن، در مورد آن صحبت کنید. ممکن است بخواهید مطلبی در مورد آن بنویسید یا شعري بگویید. این روشی مناسب براي کنترل احساسات است و هیچ کس نیز آنها را نخواهد دید. می توانید بعدا آنها را بسوزانید. یکی از بهترین روش ها براي فراموش کردن، بخشش است. خودتان را ببخشید. همسرتان را ببخشید. همسر قبل یتان را ببخشید. بخشش به این معنی نیست که همه چیز را تایید و با آن موافقت کنید، بلکه به این معنی است که اجازه ندهید آن موضوع، در آینده شما را کنترل کند.

اولویت دادن به همسر

همسرتان را در اولویت قرار دهید. این بهترین روش است که بتوانید هم براي فرزندان و هم براي ازدواج تان ثبات بلند مدت بچه ها ببینند که ازدواج شما موفقیت آمیز است، خیالشان راحت خواهد بود که مجبور نیستند دوباره طلاق ایجاد کنید. وقتی را تجربه کرده و دچار ناراحتی شوند. ”زن یا شوهر دوم“ بودن به معنی دوم بودن از نظر اهمیت نیست، و اگر چنین پیغامی را منتقل کند، باعث ایجاد احساسات منفی بسیاري خواهد شد. با یکدیگر وقت بگذارید با وجود بچه هاي خودتان و بچه هاي همسرتان و تلاش براي سازگاري با زندگی جدید، اغلب پیدا کردنِ فرصتی براي صحبت و گذراندن وقت با همسر کار سختی است اما به این کار نیاز دارید.ب نابراین، در میان ساعت هاي پر از مشغله، چند دقیقه وقت براي بودن با یکدیگر پیدا کنید. این کار به بهبود ازدواج دوم و با یکدیگر ماندن کمک می کند.

دوستان جدید پیدا کنید

دوستان جدید پیدا کنید، دوستانی که با همسر قبلی آشنایی نداشته اند. دوستانی که ازدواج دومتان را با ازدواج اولتان مقایسه نکنند، یا به نحوي رفتار نکنند که گویی اسرار زندگی شما و همسر اولتان را می دانند. پیشنهاد نمی کنیم دوستان قدیمی را رها کنید. معمولا دوستان قدیم، دوست یکی از همسران بوده اند و بنابراین دوست مشترك نیستند. دوستان جدید، مدت یکسانی است که هر دو شما را می شناسند و این باعث می شود به یک اندازه با شما و همسرتان دوست باشند.

فرزندان همسر

معمولا فرزندان اگر در سنین حساس کودکی یا نوجوانی باشند نسبت به ازدواج پدر یا مادرشان واکنش منفی نشان می دهند، اما نحوه رفتار فرزند در مقابل ناپدري یا نامادري بستگی زیادي به برخورد طرف مقابل دارد. اشتباه افراد در این باره مجبور کردن فرزند به ویژه در سنین کم به گفتن مامان یا بابا به شخص تازه وارد است. در حالی که کودك اگر خودش نخواهد طرف مقابل را مادر یا پدر خطاب کند، این اجبار اثر سوء خواهد داشت. بهتر است در این مورد تصمیم را به عهده خود کودك بگذاریم و به او زمان بدهیم تا بتواند با این مسائل کنار بیاید. نکته مهم دیگر این است که والدین اصلی نباید بخاطر احساس گناه خودشان، به کودکان اجازه دهند که از ازدواج دوم سوء استفاده کرده و چیزهایی را تقاضا کنند که براي آنها مناسب نیست. سعی نکنید احساس گناه ناشی از طلاقتان را با دادن آزادي عمل نابجا به کودکان جبران کنید. آمارها نشان می دهند که زمان لازم است تا یک خانواد هي داراي نامادري یا ناپدري بتوانند کاملا با یکدیگر سازگار شوند. بنابراین، انتظار نداشته باشید که همه چیز در عرض یک ماه یا حتی یک سال به حل شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (671 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (9 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان