چگونگی انجام لایه‌برداری شیمیایی به روش پیلینگ

  شنبه، 24 آبان 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
چگونگی انجام لایه‌برداری شیمیایی به روش پیلینگ
پیلینگ و لایه‌برداری شیمیایی در مطب پزشک، کلینیک جراحی یا بیمارستان توسط یک متخصص پوست انجام می‌گیرد. اگر از نوع پیلینگ عمیق پوست استفاده می‌شود، برای آرامش بخشی بیمار از روش سدیشن یا آرام‌بخشی در خواب استفاده می‌کنند

لایه برداری پوست صورت درمانی است که در طی آن یک محلول برای از بین بردن لایه های آسیب دیده خارجی پوست استفاده می شود. امروزه، لایه برداری پوست صورت به این علت محبوب است که نتایج تقریبا سریع داشته و می تواند به صورت سرپایی و بدون بستری شدن به انجام برسد.در لایه برداری شیمیایی پوست، پزشکان از اسیدهای آلفا هیدروکسی (AHA)، تریکلورواستیک اسید (TCA) یا فنول بر روی پوست استفاده می کنند.لایه برداری شیمیایی که به طور معمول بر روی پوست صورت انجام می شود، بافت پوست را نرم می کند. این فرآیند یک درمان موثر برای لکه ها و چروک های صورت و یا حتی رنگدانه هایی که به طور ناگهانی بر روی پوست ایجاد شده اند می باشد. این روش لایه های خارجی مرده پوست را کم کرده، لایه جدیدی که رنگ، بافت و کیفیت آن بهبود یافته است را ایجاد می کند. علاوه بر جوان سازی کامل صورت، انواع خاصی از لایه برداری پوست صورت نیز می تواند برای درمان لکه ها استفاده شده و بعنوان راهی برای از بین بردن اثر زخم و یا جوان سازی پوست در سایر نواحی بدن نیز به کار رود.

لایه برداری پوست یکی از قدیمی ترین روش های آرایشی بوده و در مصر باستان، یونان و رم برای به دست آوردن پوست لطیف تر و زیباتر استفاده می شده است. امروزه، لایه برداری شیمیایی پوست به این علت محبوب است که نتایج تقریبا سریع داشته و می تواند به صورت سرپایی و بدون بستری شدن به انجام برسد.

چگونگی انجام لایه برداری شیمیایی

پیلینگ و لایه برداری شیمیایی در مطب پزشک، کلینیک جراحی یا بیمارستان توسط یک متخصص پوست انجام می گیرد. اگر از نوع پیلینگ عمیق پوست استفاده می شود، برای آرامش بخشی بیمار از روش سدیشن یا آرام بخشی در خواب استفاده می کنند. پزشک پوست بیمار را تمیز می کند و در صورت نیاز از یک ماده ی بی حسی موضعی روی ناحیه ای که قرار است درمان انجام گیرد، استفاده می شود .پزشک سپس محلول پیلینگ یا لایه برداری را روی پوست بکار می برد. این محلول طبق شرایط و اهداف موردنظر هر بیمار ساخته می شود. در اغلب موارد، در هنگام استفاده از مواد پیلینگ روی پوست، بیمار سوزش یا سوزن سوزن شدن بر روی پوست خود احساس می کند. بعدازآنکه محلول لایه برداری برای مدت زمانی تعیین شده روی پوست قرارگرفته شود، آن را با آب پاک می کنند. سپس یک روغن تسکین دهنده روی پوست می زنند، معمولاً بعد از پیلینگ عمیق پوست از یک لایه ی ضخیمی از وازلین استفاده می شود. پزشک سپس دستورالعمل هایی را جهت مراقبت های بعد از لایه برداری به بیمار می دهد و ممکن است داروهای مسکنی را برای تسکین درد بعد از درمان تجویز کند، خصوصاً اگر از لایه برداری عمیق پوست استفاده شده است. بسته به وضعیت پوست بیمار و عمق پیلینگ پوست، ممکن است برای رسیدن به نتایج موردنظر، به چند جلسه ی لایه برداری نیاز باشد. پوستی که بعد از لایه برداری شیمیایی رشد می کند نرم تر و جوان تر خواهد بود. لایه برداری شیمیایی پوست با عمق کم، بافت پوست را تقویت می کند و چروک های صورت را کاهش می دهد. نتایج لایه برداری پوست ابتدا خیلی واضح نیست اما با تکرار درمان مشخص تر خواهد شد. در لایه برداری شیمیایی، یک محلول شیمیایی روی پوست مالیده می شود و به آن اجازه داده می شود که خوب در آن نفوذ کند. پس از گذشت یک تا ۱۴ روز، برحسب اینکه محلول تا چه عمقی در پوست نفوذ کرده باشد، لایه های پوست برداشته می شود. این پروسه بخشی از پوست را به روشی کاملاً کنترل شده تخریب می کند تا پوست جدید بتواند به جای آن رشد کند. مواد شیمیایی که برای این منظور استفاده می شود، مواد لایه برداری شیمیایی نامیده می شوند. لایه برداری شیمیایی پوست به منظور رفع چین و چروک های صورت، تغییر رنگ پوست و روشن شدن پوست و رفع اسکار انجام می شود و عموما لایه برداری بر روی پوست صورت انجام می شود. لایه برداری شیمیایی پوست می تواند به تنهایی یا همراه با سایر روش های جوان سازی پوست انجام شود.

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن یک ماده غیر شیمیایی و روش درمانی غیر تهاجمی است. در روش جوانسازی پوست با میکرودرم از یک اسپری میکرو کریستال برای برداشتن لایه های خارجی پوست و ظاهر شدن لایه های جوان استفاده می شود. به این ترتیب می توان به سفید کردن پوست پرداخت و یک ظاهر سالم تر برای پوست ایجاد کرد. روش میکرودرم ابریژن همچنین باعث ایجاد لایه های جدید پوست با سطوح بالاتر کلاژن و الاستین می شود که می تواند ظاهر پوست شما را بهبود بخشد. میکرودرم یک روش درمانی بسیار ایمن تر در مقایسه با روش قدیمی درم ابریژن است. برای اطلاعات کامل تر در این زمینه می توانید به مقاله میکرودرم در همین سایت مراجعه کنید.

پیلینگ با مواد شیمیایی

لایه بردار پوست شیمیایی، یک محلول شیمیایی است که برای برداشتن لایه های خارجی پوست به منظور رشد سلول های پوستی جدید و رفع تیرگی پوست مورد استفاده قرار می گیرد. در این حالت پوست جدید، ظاهر جوان و شادابی پیدا خواهد کرد. این روش برای از بین بردن کک و مک صورت مناسب بوده ، در این روش پوست بیمار صاف تر شده، ظاهر پوست متوازن تر و یکنواخت تر می شود، و چروک های پوست کاهش پیدا می کند. به این ترتیب پوست بیمار روشن تر به نظر رسیده و محصولات مراقبت از پوست نیز پس از درمان بهتر جذب می شوند. هر چه محلول استفاده شده برای این کار قوی تر باشد، لایه های عمیق تری از پوست تحت تاثیر محلول قرار می گیرد و نتایج حاصل از درمان بهتر خواهد بود. اسیدهای استفاده شده در این حالت معمولاً اسید گلیکولیک، تری کلرواستیک اسید (TCA)، محلول جسنر، اسید لاکتیک، و اسید سالیسیلیک است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (662 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (117 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (80 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (66 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (64 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (39 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (28 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (16 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (15 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان