چرا از درمان‌های خانگی دندان درد استفاده کنیم؟

  پنجشنبه، 10 مهر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
چرا از درمان‌های خانگی دندان درد استفاده کنیم؟
دندان‌ درد یا درد دندان اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که عصب دندان تحریک شده باشد اما می تواند دلایل دیگری هم داشته باشد.

چرا از درمان های خانگی دندان درد استفاده می شود؟

سر وکله ی درمان های طبیعی دندان درد از زمانی پیدا شد که اولین انسان غارنشین دچار پوسیدگی دندان شد. سه دلیل استفاده از این درمان ها علی رغم در اختیار بودن امکانات مدرن پزشکی عبارت است از:

  1. ترس از دندان پزشکی: مردم از نشستن روی صندلی دندان پزشکی خودداری می کنند زیرا از درد حین درمان و از هزینه های گزاف آن می ترسند.
  2. اعتقاد به درمان های طبیعی: برخی از مردم درمان های طبیعی را به انواع مدرن آن ترجیح می دهند.
  3. کمبود وقت: در دنیای پرمشغله ی امروز مردم نمی خواهند برای رفتن به مطب وقت اضافه ای در نظر بگیرند.

مشکلی که درباره ی تمام موارد بالا وجود دارد این است که هرچه دیرتر برای درمان اقدام کنید، مشکل دندان تان هم شدت پیدا خواهد کرد.

نکات مقدماتی در برخورد با درد دندان

  • زمانی که برای گرفتن وقت با مطب تماس می گیرید بپرسید آیا پیشنهادی برای کاهش درد دندان شما دارند؟
  • هر چه زودتر وقت بگیرید حتی اگر لازم است مرخصی بگیرید یا در مراسمی حضور پیدا نکنید.
  • اطلاعات مربوط به درد دندان تان را به دقت به خاطر بسپارید: زمان شروع، دفعات وقوع و جای درد. این اطلاعات به دندان پزشک در یافتن علت مشکل و طرح درمان کمک می کند.
  • درباره دلایل احتمالی درد دندان با دندان پزشک صحبت کنید. اگر دلیل درد شما انتشار درد از درد قفسه سینه باشد نیاز است که درمان مربوطه را دریافت کنید.
  • از این بعد بیشتر مراقب دندان های تان باشید و به درستی و دفعات مناسب مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده کنید.

درد دندان در اثر پوسیدگی دندان

این علائم گاهی با پوسیدگی دندان یا التهاب شدید لثه (بیماری لثه) همراه هستند، در این مواقع پوسیدگی دندان یا قرمزی اطراف خط لثه منشأ درد دندان به حساب می آیند. در این موارد معمولا وقتی ضربه ای به دندان وارد کنیم درد شدیدتر می شود. اگر چنین اتفاقی افتاد، حتی اگر دندان ظاهری سالم داشته باشد، باز هم نشان دهنده پوسیدگی آن است.

درد دندان بعد از عصب کشی

بیشتر افراد هنگام عصب کشی دندان درد زیادی را متحمل می شوند. بیشتر افراد در حین عمل عصب کشی و بعد از آن درد دارند اما اگر این درد خیلی شدید باشد اصلا عادی نیست.
امروزه، فناوری های پیشرفته و استفاده از داروهای بی حسی، عصب کشی را به فرآیندی سریع، بی خطر و بدون درد تبدیل کرده اند. عصب کشی روشی فوق العاده برای نجات دندان های طبیعی است.
با وجود این، کسی که می خواهد دندانش به مرحله عصب کشی نرسد باید به موقع به دندانپزشکی برود و نگذارد عفونت دندان شدیدتر شود در غیر این صورت دندان آپسه می کند و عفونت در کل سیستم عصبی دندان پخش می شود. با عصب کشی، بافت فاسد دندان (پالپ) درمان شده و از ابتلای قسمت های دیگر دندان جلوگیری می شود.قبل از شروع فرایند عصب کشی، پزشک به فرد بی حسی موضعی تزریق می کند زیرا این کار معمولا از فرایندهای درمانی دیگر (مانند پر کردن دندان) دردناک تر است. اگر با یکبار عصب کشی مشکل برطرف نشود، درمان مجدد ریشه لازم است.

کمپرس سرد برای درد عصب دندان

معمولا درد عصب دندان همراه با التهاب است ، کمپرس سرد می تواند به کاهش تورم کمک کند و همچنین ناحیه آسیب دیده را بی حس می کند. یخ را در کیسه یا یک بسته قرار دهید ،و درون یک پارچه نازک بپیچانید، تا کمپرس سرد شما تهیه شود ، کمپرس سرد را در مجاورت محل درد، روی گونه قرار دهید و آن را حدود 10 تا 15 دقیقه نگه دارید.می توانید چند بار در طول روز این کار را انجام دهید.

درد عصب دندان با سیر

سیر ،به شدت بر روی درد عصب دندان تاثیر دارد، سیر یک درمان خانگی است که می توان به آسانی از آن استفاده کرد ، سیر، دارای خواص ضد التهابی و ضد درد است که برای از بین بردن درد کمک می کند و خواص آنتی بیوتیکی اش به مبارزه با هر گونه عفونت موجود کمک می کند. اگر می تونید جویدن را تحمل کنید، یک سیر تازه را بجوید و آن را روی نزدیکترین لثه منطقه آسیب دیده نگه دارید اگر نمی توانید بجوید، سیر را له کنید و طبق مورد پیش، روی لثه بگذارید.می توانید، این کار را 3 یا 4 بار در روز تکرار کنید.

روغن درخت چای موثر برای درد عصب دندان

یک درمان موثر و یک روغن موثر برای بهبود درد عصب دندان است ، روغن درخت چای ،علاوه بر خواص ضد التهابی و ضد درد اش، خواص ضدعفونی کنندگی و ضدباکتریایی دارد که از عفونت های ایجاد شده جلوگیری می کند و آن را کامل پاکسازی می کند. یک یا دو قطره از روغن درخت چای را روی لثه نزدیک محل آسیب دیده قرار دهید و آن را به خوبی ماساژ دهید ؛ همچنین، می توانید 3 تا 4 قطره از روغن چای را داخل یک لیوان آب ریخته و دهانتان را با آن شستشو دهید.می توانید هر یک از این درمان ها را 3 تا 4 بار در روز انجام دهید.

تسکین درد عصب دندان آب نمک

ساده ترین نوع درمان برای درد عصب دندان که در همه خانه ها یافت می شود، آب نمک است ، آب نمک به دلیل خواص اسمو تی اش بر روی دندان اثر می گذارد،و معروف است ،به راحتی ،توسط پوشش جذب می شود و به ریشه که حل مشکل است ،وارد می شود. ½ قاشق چای خوری نمک را در 4 اونس آب گرم بریزید.

1/4 لیوان را در داخل دهانتان بریزید و تکان دهید، به مدت 20 تا 30 ثانیه نگه دارید این کار را تا زمانی که لیوانتان خالی شود، انجام دهید و سپس در صورت لزوم، دهان خود را با دهانشویه ضد عفونی شستشو دهید ، می توانید این درمان را 3 تا 4 بار در طول روز تکرار کنید.

گل میخک برای رفع درد عصب دندان

این یکی از مؤثرترین مواد ضد درد طبیعی است ،که به طور حرفه ای برای درمان درد عصب دندان استفاده می شود. گل میخک، دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است، به همراه آنتی بادی های ضد درد که اثبات شده که همانند بنزوکائین موثر هستند، این یک عنصر بی حس کننده در اکثر ژل های دندان درد است ،که شما می توانید بدون نسخه آن را دریافت کنید ؛ به آرامی، روغن گل میخک را به لثه مجاور دندان آسیب دیده ماساژ دهید. اگر نمی خواهید از روغن گل میخک استفاده کنید، می توانید چندین تکه گل کامل میخک را بجوید و آنها را بین گونه و لثه در نزدیکترین دندان خراب شده متمرکز کنید. همچنین، می توانید 1 قاشق چایخوری پودر گل میخک را در یک لیوان آب گرم بریزید و دهان خود را با آن شستشو دهید، تا به تسکین درد کمک کند، این درمان ها را 3 تا 4 بار در روز استفاده کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (474 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (379 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (124 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (112 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (109 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (41 نظر) نگاهی به دکوراسیون ساده و معمولی خانه حسن روحانی/ ظرف میوه و استکان های کریستال و مبلمان راحتی+عکس (32 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (24 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (21 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (20 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) نگاهی به طلاهای بهاره رهنما که همسر سابقش سر عقد به او هدیه داد+عکس/ از حلقه ایی زرد رنگ تا گردنبندی به شکل الله (13 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (13 نظر) کیف مجلسی زیبا و جذاب مینا مختاری، همسر خوش سلیقه بهرام رادان با طراحی اصیل و ایرانی پسند/ خانوما ایده بگیرین+عکس (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز