چطور بدون اشعه سولاریوم برنزه شویم؟

  یکشنبه، 20 تیر 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
چطور بدون اشعه سولاریوم برنزه شویم؟
برای استفاده از دستگاه سولاریوم در جلسات اول باید از مدت زمان کم شروع کنید تا پوست به تدریج آماده تغییر رنگ بشه و سپس در جلسات بعدی مدت زمان استفاده از دستگاه سولاریوم افزایش پیدا میکنه. بهتره در جلسات اول فقط بین 3 تا 5 دقیقه در دستگاه سولار قرار بگیرید و در جلسات بعدی این زمان رو تا 20 دقیقه افزایش بدید.

برای استفاده از دستگاه سولاریوم در جلسات اول باید از مدت زمان کم شروع کنید تا پوست به تدریج آماده تغییر رنگ بشه و سپس در جلسات بعدی مدت زمان استفاده از دستگاه سولاریوم افزایش پیدا میکنه. بهتره در جلسات اول فقط بین 3 تا 5 دقیقه در دستگاه سولار قرار بگیرید و در جلسات بعدی این زمان رو تا 20 دقیقه افزایش بدید.

استفاده از سولاریوم یکی از روش های پرطرفدار برای برنزه کردن پوست هست و نسبت به نور خورشید خیلی سریع تر پوست رو برنزه میکنه. در هنگام برنزه شدن پوست توسط دستگاه سولاریوم، علاوه بر تغییر رنگ پوست به دلیل نفوذ گرما به بافت های داخلی پوست، در کاهش دردهای خفیف عضلانی و اسکلتی بدن هم موثر خواهد بود.اما به گفته متخصصین پوستی این روش ممکنه مشکلاتی رو از جمله ابتلا به سرطان پوست رو به همراه داشته باشه و یا اینکه زمینه ابتلا به این بیماری رو افزایش میده. علاوه بر این اگر به مرکز سولاریوم معتبر و متخصص در این زمینه مراجعه نکنید ممکنه با عوارضی همچون قرمز شدن پوست، پیری زود رس پوست، سوختگی پوست با درجات مختلف، افزایش چین و چروک پوست، آسیب دیدن رگهای خونی، اختلال در سیستم ایمنی بدن، آسیب دیدن چشم ها و ... نیز مواجه بشید.

چطور بدون اشعه برنزه شویم؟

اگر خیلی دلتان می خواهد برنزه شوید اما ترس از بیماری و آفتاب سوختگی دارید، می توانید این روش ها را امتحان کنید:استفاده از خوردنی های رنگ دار مثل قهوه، آب هویج، آب گوجه: استفاده از این مواد روی بدن می تواند حتی بدون آفتاب هم به بدن رنگ بدهد. آنهایی که تب برنزه شدن دارند، این خوراکی ها را روی بدنشان می مالند و حمام آفتاب می گیرند، آفتاب به آنها کمک می کند تا منافذ پوستیشان بهتر باز شود و رنگ این مواد طبیعی در لایه های عمیق تر پوست نفوذ کند. کرم ها و محصولات برنزه کننده: برخی از کرم ها، لوسیون ها یا روغن های اتوبرنزه خود به خود باعث رنگ دارشدن پوست می شوند و به لایه های عمیق پوست نفوذ می کنند. گروهی از آنها هم باید همراه با آفتاب گرفتن مصرف شوند؛ البته باید توجه داشت که ماده اصلی این کرم ها ماده ای به نام دی هیدروکسی استون است که استفاده بی اندازه و مداوم از این محصولات می تواند مشکلاتی مانند مقاومت به انسولین، ابتلا به دیابت، ایجاد اختلال های هورمونی در بدن یا حتی نازایی را به وجود آورد.

ماسک صورت

در گذشته رنگ پوست افراد طبقه اجتماعی آنها را تعیین می کرد. سفیدپوست ها متعلق به طبقه بالای اجتماع و سیاه پوست ها و رنگین پوست ها جزو طبقه پایین و کارگر بودند. در یونان باستان و روم زن ها برای اینکه سفیدتر و رنگ پریده تر به نظر برسند، صورتشان را با سرب رنگ می کردند تا جایی که حتی به این خاطر مسموم می شدند. در اواسط قرن دهم میلادی هم از آرسنیک برای سفیدکردن صورت استفاده می شد که آن هم نتایج مرگباری به دنبال داشت. در بریتانیا ملکه الیزابت و زنان اشرافی از خانه خارج نمی شدند تا چهره رنگ پریده خود را حفظ کنند ولی این وضعیت مدتی بعد عوض شد. سال ١٩٣٠ مدهای جدید به تدریج جای خود را بین زنان باز کرد. خانم کوکوکانل (از طراحان مد) در حین سفر از پاریس به کن برای شرکت در یک فستیوال مد به طور تصادفی زیر آفتاب برنزه شد و به زودی همه جای دنیا طرفداران مد دنبال این بودند که برنزه شوند. سال ١٩٧٠ گروه های مختلف از هر رده سنی خودشان را زیر آفتاب کباب می کردند؛ بدون اینکه بدانند برنزه شدن می تواند زمینه ساز ابتلا به سرطان در ١٠ تا ٢٠ سال بعدی عمرشان باشد. سال ٢٠٠٥ میزان سرطان پوست شدیدا در حال افزایش بود ولی طرفداران خورشید همچنان به برنزه کردن خود مشغول بودند. لایه اوزن در سرتاسر کره زمین نازک تر شده است و حفره های موجود در آن که تهدیدی برای پوست هستند، همچنان در حال افزایش اند.

بین سولاریوم و نور خورشید کدام بهتر است؟

واقعیت این است که ما متخصصان پوست معتقدیم هیچکدام.وقتی پوست تحت اشعه UV قرار می گیرد پوست آسیب می بیند و ­­ملانین زیاد شده و باعث برنزه شدن پوست می شود. حتی نور آفتاب طبیعی، ایمن نیست و یک سوختگی شدید و ریسک ایجاد کانسر پوست را حدود 2 برابر می کند، از آفتاب داغ وسط ظهر پرهیز کنید.هر چه که در طول زمان میزان تماس با اشعه UV محدود باشد احتمال ریسک سرطان در طول زمان کاهش می یابد.

نکات مهمی که ما برای جلوگیری از آسیب پوست همیشه توصیه می کنیم :

  1. سعی کنید با نور آفتاب مستقیم بین 10 صبح تا 4 بعد از ظهر تماس نداشته باشید.
  2. از کلاه و دستکش و عینک برای محافظت بیشتر از آفتاب استفاده کنید.
  3. از سولاریوم استفاده نکنید، حتماً از ضد آفتاب استفاده کنید.
  4. برای داشتن پوست سالم حتماً از ضد آفتاب SPI دار با حداقل SPI 30 استفاده کنید.
  5. استفاده از ضد آفتاب در فصول سرد سال (زمستان) نیز اجباری است چون اشعه آفتاب می تواند به اندازه تابستان شدید باشد.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (668 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (120 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (96 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (81 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (70 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (53 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (40 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (40 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (17 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (16 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان