ساعدنیوز
ساعدنیوز

چگونه برای تاسیس مهد کودک مجوز دریافت کنیم؟

  یکشنبه، 16 بهمن 1401   زمان مطالعه 10 دقیقه
چگونه برای تاسیس مهد کودک مجوز دریافت کنیم؟
امروزه مهد کودک ها به محلی برای رشد و تعالی فکر و روح کودکان تبدیل شده اند و گرایش خانواده ها به ثبت نام فرزندانشان در مهد افزایش یافته و همواره به دنبال مهد کودکی هستند که بهترین امکانات و مربیان را داشته باشد و تاثیر مثبتی بر روند رشد اخلاقی فرزندانشان بگذارد. در ادامه درباره شرایط تاسیس، سایت ثبت نام و نحوه دریافت مجوز مهد کودک صحبت خواهیم کرد.

شرایط تاسیس و دریافت مجوز مهد کودک

با توجه به نقش مهم مهد کودک ها در شخصیت کودکان و تاثیر مستقیمی که بر رشد و تعالی اخلاقی و ذهنی آن ها می گذارند، قانونگذار، شرایط ویژه ای را برای تاسیس و دریافت مجوز مهد کودک، مورد پیش بینی قرار داده است که در این بخش از مقاله، قصد داریم در خصوص آن ها، صحبت کنیم. از آنجا که شرایط تاسیس و دریافت مجوز مهد کودک، به دو گروه عمومی و اختصاصی، تقسیم می گردد، در ذیل، ضمن دو بخش جداگانه، به توضیح این شرایط، پرداخته ایم:

  • شرایط عمومی تاسیس مهد کودک
  • مسلمان بودن موسس و پایبندی او به نظام جمهوری اسلامی ایران
  • نداشتن اعتیاد و سوء پیشینه کیفری
  • برخورداری از کارت پایان خدمت یا کارت معافیت سربازی در خصوص متقاضیان آقا
  • برخورداری از تائیدیه صلاحیت فردی حراست و تائیدیه گزینش
  • داشتن سلامتی جسمانی و روانی و برخورداری از تائیدیه در این خصوص که توسط پزشک معتمد سازمان، صادر شده است.
  • شرایط اختصاصی تاسیس مهد کودک
  • موسس باید، حداقل دارای مدرک تحصیلی کارشناسی باشد و در خصوص شخص حقوقی، حداقل دو نفر از اعضای هیئت مدیره، دارای مدرک تحصیلی کارشناسی باشند.
  • موسس باید، دوره های آموزشی ویژه برگزار شده در جهاد دانشگاهی را گذرانده باشد.
  • موسس، موفق به اخذ موافقت نامه اصولی، از نهاد ذی صلاح، شده باشد.
  • موسس، باید، مسئول فنی خانم کمتر از 60 سالی را معرفی نماید که علاوه بر برخورداری از شرایط عمومی و طی کردن دوره های آموزشی، در مصاحبه تخصصی، امتیاز و تایید لازم را به دست آورده باشد و از حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی، در رشته هایی نظیر پیش دبستانی، روان شناسی، علوم اجتماعی، فقط با گرایش مددکاری اجتماعی و خدمات اجتماعی، علوم تربیتی، مشاوره و راهنمایی و مدیریت آموزشی بر خوردار باشد.
  • در خصوص مدرک تحصیلی حداقل لیسانس، ذکر این نکته ضروری است که کارکنان بهزیستی بازخرید یا بازنشسته دارای 8 سال سابقه کار مرتبط و مدرک دیپلم، بدون داشتن مدرک کارشناسی، برای اخذ مجوز، واجد شرایط محسوب شده و دیپلم آن ها، معادل لیسانس، محسوب می گردد.

پوستر مهد کودک

سایت ثبت نام مجوز مهد کودک بهزیستی و آموزش و پرورش

یکی از سوالات رایج متقاضیان دریافت مجوز مهد کودک، این است که سایت ثبت نام مجوز مهد کودک بهزیستی و آموزش و پرورش چیست و از طریق چه آدرسی، در دسترس است؟ قبل از پاسخ به این پرسش، ذکر توضیحاتی در خصوص مرجع صالح برای صدور مجوز مهد کودک، ضروری می باشد. بر اساس قانون، بهزیستی، سازمان صلاحیت دار، برای تقدیم درخواست صدور مجوز مهد کودک است که پس از بررسی مدارک و شرایط متقاضی، اقدام به صادر کردن مجوز مورد درخواست می نماید؛ اما، اکنون، به موجب تصمیمات دولت، تصمیم بر این است که مرجع صلاحیت دار صدور مجوز مهد کودک، تغییر یابد. در سال های اخیر، اخباری مبنی بر تغییر صلاحیت صدور مجوز تاسیس مهد کودک، از بهزیستی، به آموزش و پرورش، منتشر شده که هنوز، به مرحله اجرا، نرسیده است و در صورت اجرایی شدن، اخذ مجوز مهد کودک، بدین ترتیب خواهد بود که متقاضیان دریافت مجوز، باید، به آموزش و پرورش استان خود، مراجعه نمایند و درخواست کتبی خود، برای صدور مجوز مهد کودک را تقدیم این سازمان کنند اما، در حال حاضر، مرجع ذی صلاح، برای تقدیم درخواست، بهزیستی است. در پاسخ به پرسش مطروحه در پارگراف ابتدایی، مبنی بر اینکه سایت ثبت نام مجوز مهد کودک بهزیستی و آموزش و پرورش چیست ؟ نیز باید گفت، در حال حاضر، سامانه بخصوصی، برای این امر، راه اندازی نشده و صرفا، با مراجعه حضوری، باید نسبت به تقدیم درخواست صدور مجوز تاسیس، اقدام نمود. شایان ذکر است است، با توجه به عدم تکمیل فرآیند قانونی تغییر مرجع صالح صدور مجوز مهد کودک از بهزیستی به آموزش و پرورش و عدم ابلاغ بخشنامه جدید، در حال حاضر، مرجع صالح صدور مجوز، بهزیستی بوده و به محض اعلام رسمی تغییر، متن مقاله، به روز رسانی خواهد شد.

مراحل و نحوه دریافت مجوز مهد کودک

پس از توضیح در خصوص اینکه شرایط تاسیس مجوز مهد کودک چیست و سایت ثبت درخواست دریافت مجوز، چه می باشد، در این بخش از مقاله، قصد داریم درباره مراحل و نحوه دریافت مجوز مهد کودک صحبت کنیم که به شرح زیر است:

  • در ابتدا، متقاضی باید، فرم تکمیل شده درخواست خود برای دریافت موافقت اصولی را به همراه سایر مدارک مورد نیاز که مثبت واجد شرایط بودن متقاضی، برای دریافت مجوز می باشد را به مرجع ذی صلاح که اکنون بهزیستی شهرستان یا استان محل سکونت او است (در صورت تغییر به آموزش و پرورش، متن مقاله، به روز رسانی خواهد شد)، تحویل دهد و مرجع ذی صلاح باید، فرم درخواست را به کمیسیون صدور پروانه استان، ارسال نماید.
  • سپس، کمیسیون صدور پروانه فعالیت استان، بعد از دریافت نظر حراست استان، همچنین، نظر کارشناسی کمیته نظارت تخصصی استانی، در صورت موافقت، موافقت نامه اصولی را با اعتبار یک سال (قابلیت تمدید 6 ماهه دارد)، صادر خواهد کرد.
  • پس از دریافت موافقت اصولی تاسیس مهد کودک، متقاضی باید، قبل از انقضای تاریخ موافقت اصولی، نسبت به معرفی پرسنل و همچنین، مکان مناسب که مطابق آیین نامه، از شرایط و تجهیزات لازم، برخوردار است، به مرجع ذی صلاح که اکنون بهزیستی بوده (در صورت تغییر به آموزش و پرورش، متن مقاله، به روز رسانی خواهد شد)، اعلام نماید و کارشناس بهزیستی، باید، واجد شرایط بودن متقاضی و محل مورد نظر برای مهد را تایید کند.
  • پس از بررسی تمامی مسائل و شرایط، مکان معرفی شده و تایید پرسنل، در صورتی که متقاضی، واجد شرایط شناخته شود، مدارک وی، به کمیسیون صدور پروانه فعالیت استان، ارسال شده و پروانه فعالیت، برای وی، صادر خواهد شد و او می تواند، در زمینه مهد کودک و آموزش و تربیت کودکان از این طریق، فعالیت نماید.
  • شایان ذکر است است، از آنجا که هنوز، فرآیند قانونی تغییر مرجع صالح، برای صدور مجوز مهد کودک از بهزیستی به آموزش و پرورش، انجام نشده، در حال حاضر، مرجع صالح صدور مجوز، بهزیستی خواهد بود و به محض اعلام رسمی تغییر، متن مقاله، به روز رسانی خواهد شد.

مدارک لازم برای دریافت مجوز مهد کودک

از جمله مراحل مهم دریافت مجوز مهد کودک، داشتن مدارک مورد نیاز است و بدون داشتن مدارک لازم، متقاضی، موفق به دریافت مجوز نخواهد شد. لذا در این بخش، مدارک مورد نیاز برای این امر را خواهیم گفت که به شرح زیر هستند:

  • کپی شناسنامه (از تمام صفحات) و کپی کارت ملی، به همراه 2 قطعه عکس سه در چهار
  • کپی برابر اصل مدارک مربوط به تعیین تکلیف در خصوص وضعیت خدمت متقاضیان آقا (کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت)
  • اصل گواهی عدم اعتیاد و گواهی عدم سوء پیشینه
  • تائیدیه صلاحیت فردی از ادارات اماکن و حراست
  • کپی برابر اصل مدرک تحصیلی
  • اصل مدرک مثبت گذراندن دوره آموزشی
  • موافقت نامه اصولی

پروانه تاسیس معتبر صادره از بهزیستی در خصوص اشخاص حقوقی

  • مدارک مثبت ثبت شرکت در سامانه جامع ثبت شرکت ها، از جمله، شماره ثبت در خصوص اشخاص حقوقی
  • ارائه کپی برابر اصل مدارک تحصیلی کارشناسی و بالاتر دو نفر از اعضای هیئت مدیره؛ اساسنامه ای که موضوع تاسیس مهد کودک، در آن، درج شده است، همچنین، آگهی آخرین تغییرات اساسنامه در روزنامه رسمی کشور در خصوص اشخاص حقوقی.
  • لازم به ذکر است که با توجه به اعلام دولت، مبنی بر اینکه مرجع اعطا کننده مجوز، به جای بهزیستی، آموزش و پرورش خواهد بود، از آنجا که هنوز و تا زمان نگارش این مقاله، ابلاغیه های این امر، ارسال نشده، در حال حاضر، برای دریافت مجوز مهد کودک، باید به بهزیستی مراجعه کرد و به محض تغییر رسمی مرجع، متن مقاله، به روز رسانی خواهد شد.

هزینه و سرمایه لازم برای تاسیس مهد کودک

هنگامی که فردی قصد دارد تا مهد کودکی را تاسیس کرده و برای این امر، اقدام به دریافت مجوز کند، از جمله مهم ترین شرایط این امر این است که بتواند، هزینه های لازم برای این موضوع را پرداخت نماید که در زیر، به مواردی که باید، در خصوص آن ها هزینه شود، اشاره شده است:

  • هزینه اجاره مکان مناسب برای مهد کودک که بسته به شهر محل تاسیس مهد کودک، متفاوت خواهد بود.
  • هزینه های مربوط به اخذ مجوز که سالانه، توسط دولت، مشخص می گردد.
  • هزینه های مربوط به کپی کردن مدارک و یا کپی برابر اصل کردن مدارک.

هزینه های مربوط به تهیه تجهیزات مهد کودک

برخی مجوز ها، از طریق معاونت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی، سازمان بهزیستی و سازمان فنی و حرفه ای کشور صادر می شوند که اطلاعات آن ها، از طریق سایت صدور مجوزهای وزارت کار، در دسترس است و علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این سایت می توانند، محتوا زیر را مطالعه کنند.

اجاره مجوز مهد کودک

با توجه به اینکه اخذ مجوز مهد کودک، نیازمند داشتن شرایط ویژه ای است و تمامی افراد، موفق به این امر نمی گردند، عده ای تمایل دارند تا به اجاره مجوز مهد کودک، بپردازند که در این بخش، قصد داریم در خصوص شرایط و نحوه آن، توضیح دهیم.

  • اجاره مجوز مهد کودک، تنها در صورتی ممکن است که شخصی که مجوز، به نام او، ثبت شده، پس از اجاره نیز در مهد، حضور داشته باشد، چرا که مسئولیت هر اتفاق و حادثه در مهد کودک، بر عهده وی خواهد بود و نمی تواند، بدون نظارت و حضور، با اجاره مجوز مهد کودک، از خود، سلب مسئولیت کند.
  • نحوه اجاره مجوز مهد کودک، بدین صورت خواهد بود که دارنده مجوز و شخص متقاضی مجوز باید، با یکدیگر، اقدام به انعقاد قرارداد نمایند و تمامی موارد، از جمله، تاریخ و مدت اجاره و مبلغ قابل پرداخت برای اجاره را در آن، ذکر نمایند.
  • نکته قابل توجه اینکه، با توجه به اخبار، مبنی بر تغییر مرجع صالح صدور مجوز مهد کودک از بهزیستی به آموزش و پرورش و با توجه به عدم ابلاغ قانونی در این خصوص تا کنون، متقاضیان اخذ مجوز مهد کودک، باید به بهزیستی مراجعه نمایند.

نحوه دریافت وام برای تاسیس مهد کودک

  • با توجه به سنگین بودن هزینه های مربوط به راه اندازی و تاسیس یک مهد کودک، امکان گرفتن وام برای تاسیس مهد کودک، به عنوان یک راه حمایتی، وجود دارد که در ادامه، قصد داریم در خصوص نحوه دریافت آن، توضیح دهیم و بگوییم که متقاضی باید، چه مراحلی را طی کند.
  • برای دریافت وام تاسیس مهد کودک، همانند وام مشاغل خانگی، ابتدا، متقاضی باید، مدارک مورد نیاز این امر، از جمله، مدارک هویتی، مجوز تاسیس، مدارک مثبت سرپرست خانوار بودن، معرفی نامه از بهزیستی یا کمیته امداد (در صورتی که متقاضی، مدد جوی این نهاد ها است یا از طریق این مراجع، به بانک، ارجاع می شود) را تهیه و سپس، به بانک مراجعه کند.
  • بانک، اعتبار سنجی بانکی را در خصوص متقاضی، انجام خواهد داد تا از عدم وجود چک برگشتی و بدهی معوقه وام های بانکی، توسط متقاضی، مطمئن گردد. در صورت تایید اعتبار متقاضی توسط بانک، متقاضی باید، ضامنین معتبر و مورد تایید خود را معرفی کرده تا وام، در موعد مقرر، به حساب وی، واریز شود.

بنابراین نحوه دریافت مجوز مهد کودک، بدین صورت بوده که متقاضی واجد شرایط که حداقل دارای مدرک لیسانس است باید، درخواست خود را جهت صدور موافت اصولی و سپس پروانه تاسیس، به مرجع ذی صلاح ارائه نماید و پس از احراز وجود شرایط تاسیس، نظیر صلاحیت متقاضی و تایید مکان و پرسنل معرفی شده، مجوز یا پروانه فرد، صادر خواهد شد. امیدوارم از محتوای مسائل حقوقی نهایت استفاده را برده باشید و برای کسانی که دچار مشکل حقوقی هستند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (275 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (153 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (132 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (103 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (46 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (44 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (41 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (33 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (27 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (24 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (24 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (24 نظر) رونمایی از خواهر زیبا و واقعی رحمان و رحیم پایتخت / فقط شباهت بی حد و اندازه به برادراش+عکس (21 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (21 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (17 نظر)
دیگران می‌خوانند   
سکانس خنده دار نعیمه نظام دوست: وقتی خارجی میشه و با مهمون روسی حرف میزنه +ویدئو/فقط خنده هاش وسط مکالمه... فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله سورپرایز تولد خاص علی دایی برای یک دوست و طرفدار/ چه کیک خرسی بامزه و قشنگی+عکس خواستگاری باحال مهران مدیری از نعیمه نظام دوست 20 ساله/ این سکانس عالیه+ویدیو اتمام حجت خلاقانه صاحب بوتیک تهرانی با خریداران درباره تعویض و پس دادن لباس +عکس/ مشخصه یا بیشتر توضیح بده😂 عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... کاظم نوربخش، سلمان نون خ: توی مراسم ختم به من میگن بخند! فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم خلاقیت خنده دار اُوستا معمار در طراحی در و پله برای ورودی/دکترا افتخاری حق توئه هم وطن+ عکس زیبایی و جذابیت منحصربفرد ندا قاسمی، شیرین سریال نون خ/برق نگاهش هوش از سر آدم می پراند+عکس رونمایی مژده لواسانی از کیف زیبا و شیکش به رنگ کرمی/ در عین سادگی خیلی خاصه+عکس نگاهی به عکس های خصوصی شاهان شکیبا مجری خوش بر و روی تی وی پلاس/ ماشالا چه چشمای خوشگلی بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی صدای بهشتی پسر شرکت کننده با خوانندگی آهنگ چشمای تو در برنامه صداتو +ویدئو/هنوزم چشمای تو مثل شبای پر ستارست... وقتی ستاره سادات قطبی کمبود نداشتن دختر رو با عروسک جبران میکنه+ویدیو/ ولی بهش میاد مامان دختر باشه نه 4 تا پسر خلاقیت منحصر به فرد یک مشتری در مدل موی درخواستی از آرایشگر حماسه آفرید +عکس/سلطان شینیون در سطح خاورمیانه😂 خلاقیت تحسین برانگیز شهرداری تبریز برای زیباسازی شهر حماسه آفرید/ این تصویر زیبا رو فقط تو ایران میشه دید+عکس مهران مدیری: گربه‌ام را هم به هنرمندان نمی‌دهم چه برسد به دخترم! +ویدئو اقدام تحسین برانگیز صاحب نیسان تبریزی در حمل بار با ماشینش+ویدیو/ سخاوت به جیب نیست به دله👌 نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس حضور چهره های فوتبالی برای عرض تسلیت به عابدزاده در مراسم ختم پدرش+عکس/از علی دایی و کریم باقری تا علی پروین و مهدی و رحمتی تصویری از رژه گشت کمیته در دهه شصت+ تاریخچه گشت ارشاد از اول انقلاب تاکنون خلاقیت خنده دار و حواس پرت کن فردی در رانندگی با ماشینی عجیب که سر و تهش برعکس شده+ویدیو/لامصب این معلوم نیست که داره میره یا میاد😂😂 بهترین سایت خرید پیج اینستاگرام در ایران کدام است؟ برای موفق شدن درترید باید این موارد را رعایت کنیم استوری عاشقانه هادی چوپان برای ته تغاری خونه اش/ چقدرم شعرش زیباست+عکس خلاقیت و شگرد هوشمندانه محمود احمدی نژاد برای دست ندادن با زنان+عکس 9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ قیمت هر متر مربع تخته سه لایه به چه عواملی بستگی دارد؟ پیشتازی در قشم در گردشگری روستایی؛ با رزرو تور قشم از این 7 روستا دیدن کنید رونمایی از چهره واقعی و جذاب امین میری، زهرمار خان سریال گیلدخت/ در خیابان اصلاً قابل شناسایی نیست+عکس (عکس) ست جالب و بهاری کت و دامن زرد به سبک مریم اوزرلی / چه خوب ست کرده به رنگ پوستشم میاد (تصاویر) چیدمان شیک و باسلیقه ی گوشه ای از اتاق خواب نرگس محمدی، بازیگر نقش "ستایش" و عروس حشمت فردوس (تصاویر) عجیبت ترین زن جهان با دو لگن و چهار پا که 5 فرزند بدنیا آورد/ نمونه نادری از یک انسان با دو بدن
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی 9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ دردسرهای چغاله خوردن زیاد معشوقه سوئدی محمدرضا شاه در ایران! استایل اسپرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در ژاپن که هرگز ندیده اید+عکس برگزاری مجدد آزمون سراسری در خراسان جنوبی دفترچه سوالات گروه علوم تجربی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده