چگونه با زنیان سه سوته لاغر شویم؟

  جمعه، 29 اردیبهشت 1402   زمان مطالعه 6 دقیقه
چگونه با زنیان سه سوته لاغر شویم؟
زنیان یکی از گیاهانی می باشد که به عنوان گیاه دارویی شناخته شده و فواید بسیار زیادی دارد. یکی از مهم ترین فواید زنیان، لاغری و کاهش وزن است. در ادامه ساعدنیوز به چگونگی لاغری با زنیان خواهد پرداخت. همراه ما باشید.

زنیان یک دانه کاروم محسوب می شود و مربوط به ناحیه آسیایی است که برای طعم دهی به غذا مورد استفاده قرار می گیرد. این دانه ها تقریباً مزه تلخی دارند و در واقع طعم آن ها منحصر به فرد است. فواید این ادویه ها نه تنها محدود به خوشبویی و طعم آن ها می شود، بلکه می تواند بسیار فراتر باشد. این دانه های میوه ای کوچک می توانند فوایدی از جمله کاهش وزن را نیز در بر بگیرند. زنیان برای بسیاری از بیماری ها به عنوان دارو مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین هضم و گوارش را بهبود می بخشند. مشکلات داخل بدن را آرام می کند و یبوست را درمان خواهد کرد. همانطور که می دانید، مرحله اول کاهش وزن این است که سیستم گوارشی خود را بهبود ببخشید. در این قسمت از دنیای ورزش ساعدنیوز چهار راه را برای مصرف زنیان به شما معرفی می کنیم که می تواند به برنامه کاهش وزن تان کمک کند.

پوستر زنیان

چهار راه مصرف زنیان برای کاهش وزن

به غیر از مزایای متعدد زنیان برای سلامتی، دانه های زنیان به کاهش وزن نیز کمک می کنند. دانه زنیان حاوی اسانسی به نام تیمول هستند که یک ضد عفونی کننده و دارای خواص ضد التهابی است. این ماده شیمیایی با ترشح شیره معده به هضم بهتر کمک می کند. دانه های زنیان همچنین گاز شکم و نفخ را بهبود می بخشند و سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش می دهند. زنیان همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان طبیعی عمل می کند، سموم را از بدن دفع می کند و کاهش وزن را آسان می سازد.

آب زنیان

حتماً یک لیتر آب را در یک کتری ریخته و آن را بجوشانید. اکنون یک قاشق چای خوری زنیان به آن اضافه کنید و اجازه دهید که حدود 3 الی 4 دقیقه بجوشد. زمانی که رنگ آب به آرامی در حال تغییر بود، کاملاً بالا سر آن بایستید و منتظر باشید تا به رنگ طلایی در بیاید. سپس زیر گاز را خاموش کنید و اجازه دهید که این آب کم کم خنک شود. حال می توانید این آب را داخل یک کاسه بریزید و در طول روز دوباره آن را بنوشید. این آب نه تنها گوارش شما را بهبود می بخشد، بلکه سوخت و ساز شما را نیز افزایش می دهد. هر چقدر سوخت و ساز شما بالاتر باشد ، کالری بیشتری می سوزانید. در نتیجه چربی بیشتری را در مدت زمان کوتاه تری از دست خواهید داد.

آب عسل و زنیان

عسل دارای مواد معدنی، آمینو اسید ها و ویتامین ها است که همگی در کنار یکدیگر به تنظیم سوخت و ساز کمک می کنند. عسل همچنین هورمون های خاصی را در بدن فعال می کند که باعث سرکوب اشتها شده و باعث می شود که بیش از حد کالری مصرف نکنید. زمانی که زنیان مصرف می کنید، وزن اضافی بدن ما در کم تر از 2 هفته کاهش پیدا می کند. برای آماده کردن این نوشیدنی حتماً باید 25 گرم عسل را در 250 میلی لیتر آب در طول شب بریزید. صبح روز بعد می توانید آن را بنوشید و یک قاشق غذاخوری عسل را به آن اضافه کنید. این نوشیدنی را اول صبح با شکم خالی میل کنید. می توانید به مدت سه ماه آن را هر روز استفاده کنید تا نتایج خوب آن را مشاهده کنید. هرگز نمی توانید سرخود، آن را با مواد دیگر ترکیب کنید زیرا مشکلاتی را برای سلامتی شما به وجود خواهد آورد.

زنیان خام

یک قاشق غذاخوری دانه زنیان خام را هر روز و آن هم هنگام صبح بجوید. همچنین می توانید یک ساعت بین خوردن زنیان و صبحانه خود فاصله بیندازید. اگر این دانه ها را هنگام صبح و و در حال ناشتا بودن مصرف کنید، به بهبود گوارش شما کمک خواهد کرد و سوخت و ساز شما را بالا می برد. همچنین باعث می شود که در صورت استفاده منظم بتوانید حدود یک الی دو کیلو در ماه کاهش وزن داشته باشید.

پودر ادویه مخلوط

برای درست کردن این پودر به دانه رازیانه، زنیان، سیاه دانه و دارچین به مقدار مساوی نیاز دارید. می توانید تمام مواد را کاملا آسیاب کرده و با یکدیگر مخلوط کنید و همچنین می توانید این پودر را در یک ظرف در بسته نگهداری کنید. برای مصرف آن یک قاشق چای خوری از این پودر مخلوط را داخل یک لیوان آب بریزید و دو بار در روز بین وعده های غذایی مصرف کنید. این نوشیدنی نه تنها شما را سرحال نگه می دارد، بلکه به سوخت و ساز چربی در بدن شما نیز کمک خواهد کرد.

پوستر زنیان

خواص زنیان

دانه های زنیان به مدتی طولانی به عنوان یک دارو در آیورودا (طب سنتی هند) مورد استفاده قرار گرفته است. در زیر خواص زنیان را بیان می کنیم که می توانید با گنجاندن آن در رژیم غذایی روزانه خود از این خواص بهره مند شوید:

  • به عنوان یک تسکین طبیعی فوری برای سوء هاضمه و اسیدی شدن معده به کار می رود.

  • با تسهیل ترشح شیره معده سلامت گوارش را بهبود می بخشد و در نتیجه مشکلات گوارشی مانند گاز شکم، نفخ و غیره را از بین می برد.

  • با آسان تر و سریع تر کردن حرکات روده یبوست را دور نگه می دارد.

  • درمان سرفه و سرماخوردگی های معمول را آسان می کند.

  • برخی از اختلالات تنفسی مانند آسم، برونشیت و غیره را در طول زمان درمان می کند.

  • با خواص بی حس کنندگی خود، سردرد ، میگرن، دندان درد و گوش درد را تسکین می دهد.

  • با خواص آنتی بیوتیک و ضد التهابی خود باعث تسکین درد و التهاب ناشی از آرتروز می شود.

  • به تنظیم دوره های قاعدگی (هم دوره های نامنظم و هم خونریزی بیش از حد) کمک می کند.

  • به طور طبیعی سنگ کلیه را در داخل بدن تجزیه کرده و همراه با ادرار دفع می کند. همچنین درد ناشی از آن را کاهش می دهد.

  • دانه های زنیان دارای ارزش غذایی شگفت انگیزی هستند. این دانه ها غنی از پروتئین، چربی، کربوهیدرات، الیاف رژیمی، ویتامین ها و مواد معدنی (تیامین، نیاسین، آهن، کلسیم، سدیم، پتاسیم و فسفر) هستند.

عوارض زنیان

دانه های زنیان هنگامی که در مقادیر متوسط ​​مصرف شود، هیچ گونه عوارض جانبی یا خطرات سلامتی را ایجاد نمی کنند. با این حال، مصرف بیش از این ماده می تواند برای شما مضر باشد. مصرف دوز بالای دانه های زنیان می تواند به عوارض زیر منجر شود:

  • اختلالات گوارش به جای کمک به آن که منجر به مشکلاتی نظیر گاز شکم، نفخ، سوزش سر دل، اسیدی شدن معده، زخم معده، یبوست و غیره می شود.

  • تیمول موجود در آن سبب سرگیجه می شود، در حالی که گاما ترپینن آن حالت تهوع را به وجود می آورد.

  • بیماری های کبدی از جمله دیورتیکولیت و کولیت اولسراتیو را بدتر می کند و در نتیجه موجب آسیب های غیر قابل بازگشت می شود.

  • بعضی از دانه های زنیان خاص می توانند باعث افزایش ضربان قلب شوند که می تواند منجر به تپش قلب، فشار خون بالا و دیگر اختلالات شدید قلبی شود.

  • افزایش دمای بدن در طول بارداری که عوارض زیادی را به همراه دارد.

  • پوست را نسبت به نور حساس می کند، که در دراز مدت باعث آسیب می شود.

سخن پایانی

بنابراین یکی از گیاهان دارویی پرکاربرد برای لاغری زنیان است. این گیاه از طریق بهبود فرآیند هضم غذا از تجمع چربی‌ها و بروز چاقی جلوگیری کرده و خواص چربی سوزی نیز دارد. فواید شگفت‌انگیز زنیان تنها محدود به کاهش وزن نیست و از این گیاه می‌توان به منظور تسکین درد آرتروز، بهبود سرماخوردگی، رفع گرفتگی بینی و… نیز استفاده کرد. امیدوارم از محتوای کنترل وزن نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی که به تناسب اندام خود اهمیت میدهند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش دنیای ورزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (498 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (210 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (151 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (143 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (65 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (41 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (21 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
اختلاف زن و شوهر بوکانی هفت هکتار مزرعه گندم را به آتش کشاند
تصاویر جالب و دیدنی از آیین های عزاداری محرم در 12 کشور مختلف جهان/ از به زنجیر کشیدن زنان تا عبور کردن پابرهنه از روی زغال‌های روشن
(ویدیو) ترانه سوزناک همایون شجریان در دلتنگی و فراق پدرش/ چه بغضی هم داره
(تصاویر) 9 تا از باور نکردنی ترین مراسم غیرعادی که در برخی مناطق جهان جانشین دفن کردن مردگان شده است/ روی کسانی که مرده‌هاشونو میسوزونن رو سفید کردن کلا
ویدئوی فوق العاده باشگاه اینتر برای معرفی مهدی طارمی/یک شاهزاده ازخلیج فارس/ مهدی طارمی: ایران در قلب من است و اینتر در ذهن من
باقری: لبنان، جهنم بی‌بازگشت برای صهیونیست‌ها خواهد بود
منتخب روز   
اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان