چند نکته در مورد کاهش عوارض و خطرات کامپوزیت دندان

  جمعه، 07 آذر 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
چند نکته در مورد کاهش عوارض و خطرات کامپوزیت دندان
 کامپوزیت دندان و لمینت دندان شبیه دندان های طبیعی شما هستند و لبخند شما را بهبود می بخشند ، خصوصا کامپوزیت دندان های جلو،  بنابراین شما دارای دندانهای سفید و طبیعی می شوید.

گاهی تمیز کردن و سفید کردن دندان ها برای زیبایی لبخند کافی نیست. وقتی دندان های شما لکه های چشمگیری دارند و تغییر رنگ داده اند و یا به شکلی هستند که ظاهر ناخوشایندی دارند ، می توانید روکش کامپوزیت دندان و یا لمینت دندان را برای دندان هایتان در نظر بگیرید، در صورت از دست دادن دندان هایتان می توانید ایمپلنت را برای جایگزینی دندان از دست رفته انتخاب کنید. کامپوزیت دندان و لمینت دندان شبیه دندان های طبیعی شما هستند و لبخند شما را بهبود می بخشند ، خصوصا کامپوزیت دندان های جلو، بنابراین شما دارای دندانهای سفید و طبیعی می شوید.

کامپوزیت دندان یک راه حل عالی است و برای قرار دادن کامپوزیت روی دندان ها ساختار دندان در کمترین میزان ممکن تغییر می یابد. به طور کلی ، هر زمان که چیزی به دندان اضافه شود ، باید کمی ساختار دندان تغییر کند تا زیبایی ظاهری برای شما به وجود آورد.

اگر کامپوزیت دندان توسط یک دندانپزشک که دارای تجربه خوبی است انجام شود ، طول عمر کامپوزیت دندان بسیار طولانی خواهد بود و به راحتی می توانند در طی سالها بدون آنکه به دندان شما آسیب برسانند ماندگار باشند. با این وجود ، هر دندانپزشک مهارت متفاوتی دارد و اگر به یک دندانپزشک بی تجربه برای کامپوزیت دندان خود مراجعه کنید آنها احتمالا به طور ضعیف عمل کنند. مهارت دندانپزشک در همه ی درمانهای دندانپزشکی مانند ارتودنسی، لمینت دندان و ایمپلنت مهم است

بهترین کار این است که در مورد هر دندانپزشکی که می خواهید مراجعه کنید تحقیق کنید. نمونه کارهای دندانپزشک را بررسی کنید و مطمئن شوید که وی در دندانپزشکی زیبایی بسیار باتجربه است. نظرات سایر بیماران را بخوانید و قبل از برنامه ریزی مشاوره ، اطمینان حاصل کنید که دندانپزشک مورد نظرتان سابقه خوبی دارد. وقتی برای مشاوره می روید ، با دندانپزشک خود در مورد آنچه که می خواهید به دست بیاورید و اینکه نگرانی های شما چیست ، صادق باشید. یک دندانپزشک با تجربه زیبایی به این نوع سوالات توجه می کند و خوشحال می شود که روند کار خود را برای شما توضیح دهد و در مورد موارد قبلی خود صحبت کند. بجز این دندانپزشک باید بتواند بهترین نوع کامپوزیت دندان مناسب شما انتخاب کند.

برای کاهش عوارض کامپوزیت دندان های جلو چه کنیم؟

رعایت دستورالعمل های مراقبت از کامپوزیت دندان که توسط دندانپزشک توصیه می شود؛ از جمله مسواک زدن و نخ دندان کشیدن، نوشیدن آب کافی بعد از هر وعده غذایی، خودداری از گاز زدن و جویدن غذاهای سفت به خصوص در چند روز اول بعد از کامپوزیت دندان و عدم مصرف نوشیدنی ها یا غذاهای اسیدی و حاوی الکل، از دستورالعمل هایی است که می تواند به کاهش عوارض کامپوزیت دندان های جلو کمک کند.

اگر احساس درد و ناراحتی شما بعد از کامپوزیت دندان آنقدر زیاد است که نمی توانید به درستی غذا بخورید بهتر است چند روز اول داروهای مسکن استفاده کنید تا زمانی که بدن تان به کامپوزیت ونیر ها عادت کند. در صورتیکه درد، سوزش، تورم یا کبودی بیش از دو هفته ادامه داشت؛ برای کاهش عوارض کامپوزیت دندان های جلو به دندانپزشک مراجعه کنید. اگر تصور می کنید دندانپزشکی که برایتان کامپوزیت نصب کرده مهارت و تخصص کافی نداشته است؛ بهتر است یک عکس اشعه ایکس تهیه کرده و به دندانپزشک زیبایی دیگری مراجعه کنید تا علت عوارض کامپوزیت ونیر مشخص شده و برطرف شود.

کاشت روکش در چه شرایطی شکست می خورد و چرا باید آن را تعویض کرد؟

کاشت روکش پرسلین تنها در سه شرایط با شکست کامل مواجه می شود:

  • اگر بیفتد و به دلایلی دیگر نتوان آن را دوباره متصل کرد.
  • به شکلی بشکند یا ترک بخورد که نتوان آن را ترمیم کرد.
  • از لحاظ زیبایی غیر قابل قبول باشد.

در چنین شرایطی باید یک روکش جدید توسط لابراتوار ساخته شود. آنها به بهترین شکل ممکن روکش ساخته شده را با روکش های کامپوزیت سایر دندان ها متناسب می کنند. لابراتوار سازنده روکش کامپوزیت در ساخت متناسب آنها بسیار حرفه ای هستند؛ به شکلی که شما می توانید فقط روکش آسیب دیده را جایگزین کنید؛ نه تمام آن ها را. یک اقدام موقتی برای اصلاح لبخند و محافظت از دندان زیرین شما برای کاهش هرگونه حساسیت، استفاده از برخی مواد پرکننده سفید روی دندان ها است.

ممکن است انجام مداوم این روش در مواردی که روکش دندان می افتد یا می شکند، تا زمان دریافت روکش جدید لازم باشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (583 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (557 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (223 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (127 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (31 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (17 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (16 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) جشن تولد عاشقانه و خلوت 50 سالگی همسر جراح شیلا خداداد/ مثل همیشه شیک و باکلاس+عکس (7 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) خلاقیت منحصر بفرد یک قناد حرفه ای در پخت کیک سه بعدی با الهام از فرش ایرانی / هنر نزد ایرانیان است و بس... (7 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...